۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

اطلاعيه جديد جنبش در مورد حكم اعدام 12 جوان مظلوم بلوچ

بسم الله الرحمن الرحيم
همانگونه كه پيشبيني مي شد و جنبش در اطلاعيه هاي قبلي متذكر شده بود رژيم ولايت فقيه با دادن وعده تخفيف مجازات و تهديد به اعدام نزديكان جوانان را مجبور به اعتراف ساختگي نمود تا به زعم باطل خويش زمينه اعدام جوانان را فراهم سازد و پس از اعتراف گيري مضحك كه همه مردم به مسخره بودن و ساختگي بودن آن يقين داشتند حكم اعدام 12 تن از جوانان مظلوم توسط بيدادگاههاي رژيم صادر شد.
جنبش مقاومت جندالله اين حكم ظالمانه را به شدت محكوم نموده و به دولتمردان هشدار مي دهد كه كمي عاقلانه تر به اين موضوع بيانديشند و از گذشته درس بگيرند و بدانند اعدام و كشتار جوانان هرگز نمي تواند مانع مبارزه حق طلبانه شود و تاريخ چند ساله مبارزه و رفتار وحشيانه رژيم ثابت كرده است كه اعدام و كشتار نمي تواند جوانان بلوچستان را از مبارزه بازدارد بلكه اين اعدامها موجب رشد مبارزه و سبب پيوستن هزاران جوان ديگر به مقاومت مي شود.
اين جوانان جرمي جز دفاع از حق و قيام در برابر جور و ظلم و ستم نداشتند و بسياري از آنان در هيچ گونه عمليات نظامي شركت نداشتند و تنها جرمشان آگاهي دهي به مردم بوده است.
جنبش متذكر مي شود كه برخي از جواناني كه حكم اعدامشان صادر شده است قبلا محكوم به زندان شده بودند و امروز باري ديگر رژيم جنايتكار ولايت فقيه به خاطر راضي كردن يك اقليت وحشي در بلوچستان حكم اعدام آنان را صادر كرده است.
در ميان اين جوانان اسامي جواناني با نام اسد وفايي و امير وفايي و خليل ريگي و ايوب ريگي ديده مي شود كه قبلا محكوم به زندان شده بودند اما بيدادگاههاي ستمگر رژيم به خاطر خشنود كردن زابليهاي مزدور اين جوانان را از زندانها احضار كرده و حكم اعدام آنان را صادر كرده اند كه اين خود نشانگر بي عدالتي و ظلم و جنايتكار بودن رژيم مي باشد.
جنبش باري ديگر به رژيم متذكر مي شود كه از اعدام اين جوانان دست بردارد و بداند كه اعدام اين جوانان آتش جنگ را شعله ور تر خواهد كرد و انتقام اعدام اين جوانان گرفته خواهد همانگونه كه انتقام ديگران گرفته شد و عملياتهايي از نوع استشهادي در حسينيه به اجرا گذاشته خواهد شد و كافي است كه يك جوان بر خود بمب ببندد و خود را در ميان متجاوزان منفجر نمايد و با انفجار يك نفر صدها مزدور را به جهنم ابدي بفرستد.
جنبش زابليهاي مزدور را مسول اين اعدامها مي داند و جوانان بلوچستان انتقام اين اعدام ها را از زابليهاي مزدور خواهند گرفت و زابليهاي مزدور بايد شهر هاي بلوچستان را ترك كنند در غير اين صورت با عملياتهاي استشهادي تكه پاره خواهند شد.
رژيم با اين حكم زمينه عملياتهاي استشهادي بيشتر را فراهم مي آورد و همچنين مسول كشته شدن متجاوزان و مزدوران و اشغالگران رژيمي مي باشد كه جوانان مظلوم را اعدام مي كند.
جنبش طي اين اطلاعيه از علماي كرام مي خواهد كه موضع گيري نمايند و انزجار و نفرت خود را از اين حكم وحشيانه توسط متجاوزان ابراز نمايند و فردا كه جوانان استشهادي متجاوزان و اشغالگران را هدف حمله قرار دادند لب به محكوميت نگشايند زيرا اين رژيم است كه زمينه عملياتها را فراهم مي آورد و جوانان فقط از خود دفاع مي كنند و دفاع حق مشروع هر موجودي مي باشد.
چه ظلمي از اين بزرگتر مي باشد كه حكم اعدام جوانان اين سرزمين توسط اشغالگران و متجاوزان صادر مي شود و ابراهيم حميدي چه كاره بلوچستان مي باشد و چه حقي دارد كه براي جوانان اين سرزمين حكم صادر نمايد؟
يك بيگانه چه حقي در بلوچستان دارد كه جوانان اين ديار را محكوم به اعدام نمايد و قاضي بلوچستان باشد در حالي كه نه دينش با دين مردمان اين سرزمين يكي است و نه زبان و فرهنگش و نه حقي در اين سرزمين دارد !
پس چگونه علماي كرام كه بايد امروز قاضي سرزمين خود مي بودند در برابر ظلم و ستم بيگانگان و متجاوزان سكوت مي كنند؟
جنبش مقاومت از سازمانهاي بين المللي مي خواهد كه اگر خواهان توقف خشونت هستند در برابر اين حكم ظالمانه بايستند و از اين جوانان مظلوم دفاع نمايند در غير اين صورت دفاع مسلحانه با شدت ادامه خواهد يافت و هيچ سازماني را حق اعتراض بر آن نيست و نخواهد بود.
چگونه ما بايد نظاره گر اجراي حكم ظالمانه اعدام براي جوانان خود باشيم و سكوت كنيم ؟
همچنين جنبش از گروهها و سازمانهاي ايراني كه به خاطر جوانان در تهران گلو پاره كردند مي خواهد كه در برابر اين حكم ظالمانه سكوت پيشه نكنند و بدانند همانگونه كه رژيم در مورد جوانان تهران دروغ مي گويد در مورد جوانان بلوچستان هم دروغ مي گويد و بهتر است سازمانهاي سراسري از رفتار دوگانه اجتناب ورزند و زمنيه فاصله بيشتر بين مردم را فراهم نياورند و بدانند كه رفتار دوگانه آنان فاصله ها را بيشتر خواهد كرد و موجب مشكلات بزرگتري در آينده خواهد شد.
در آخر باري ديگر به رژيم هشدار مي دهيم كه دست از جنايت و اعدام بردارد در غير اين صورت منتظر پاسخ هاي سنگين و دندان شكن مبارزان بلوچستان باشد و رژيم بداند كه با تمام اعدامها و كشتار امروز جنبش تبديل به مقتدرترين سازمان نظامي و سياسي منطقه شده است و اين اعدام ها از اقتدار و محبوبيت جنبش نمي كاهد بلكه مانند گذشته بر اقتدار و محبوبيت جنبش مي افزايد و به اميد حق روزي متجاوزان با ذلت از اين سرزمين خارج خواهند شد.
جنبش مقاومت مردمي ايران (جندالله)

۶ نظر:

ناشناس گفت...

http://www.iranpressnews.com/source/062129.htm

زاهدان؛ صبح فردا 14 نفر در ملاعام اعدام می شوند
خبرگزاری حکومتی فارس: فردا صبح ساعت 30/6 دقيقه، حكم اعدام اعضاي گروه ريگي در ملأعام در پارك لاله زاهدان اجرا مي‌شود. روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد: ‌حكم عبدالحميد ريگي برادر عبدالمالك و 13 تن از عوامل اصلي اين گروه كه به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده‌اند، رأس ساعت 30/6 دقيقه بامداد فردا 23 تير ماه در پارك لاله زاهدان و در ملأ عام به اجرا گذاشته خواهد شد. در اين اطلاعيه از همه مردم شهيد‌پرور دعوت شده تا در اين مراسم حضور داشته‌ باشند.

ناشناس گفت...

دوشنبه، 22 تیر ماه 1388 برابر با 2009 Monday 13 July

زاهدان؛ صبح فردا 14 نفر در ملاعام اعدام می شوند
خبرگزاری حکومتی فارس: فردا صبح ساعت 30/6 دقيقه، حكم اعدام اعضاي گروه ريگي در ملأعام در پارك لاله زاهدان اجرا مي‌شود. روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد: ‌حكم عبدالحميد ريگي برادر عبدالمالك و 13 تن از عوامل اصلي اين گروه كه به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده‌اند، رأس ساعت 30/6 دقيقه بامداد فردا 23 تير ماه در پارك لاله زاهدان و در ملأ عام به اجرا گذاشته خواهد شد. در اين اطلاعيه از همه مردم شهيد‌پرور دعوت شده تا در اين مراسم حضور داشته‌ باشند.


http://www.iranpressnews.com/source/062129.htm

ناشناس گفت...

http://www.iranpressnews.com/source/062141.htm

دوشنبه، 22 تیر ماه 1388 برابر با 2009 Monday 13 July



فعالان حقوق بشر در ایران

بنا به اعلام دادگستری استان سیستان و بلوچستان 14 متهم به فعالیتهای سیاسی یا امنیتی فردا راس ساعت 6 و 30 دقیقه صبح در ملاء عام در شهر زاهدان اعدام خواهند شد.
فارغ از اینکه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران باور دارد اعدام موجب ایجاد ناهنجاری در جامعه می شود و نظم و نسق جامعه و حيات اجتماعی را دچار خلل کرده و خشونت را ترويج می‌کند.
این مجموعه باور یافته است اعدام 14 بلوچ در سحرگاه فردا و در ملاءعام تنها واکنشی به رویدادهای اخیر این منطقه و نشات گرفته از فضای سیاسی و امنیتی این نقطه از کشور است بر این اساس احکام مذکور را نه احکامی حقوقی که سیاسی میخواند.
اسامی این 14 زندانی به جز یک تن (عبدالحمید ریگی) مشخص نیست، زمان و محل های بازداشت آنان مشخص نیست، وکیل مدافع منتخبی در پرونده حضور نداشته است، حداقل یک زندانی احراز هویت شده این پرونده ماهها در سلول انفرادی نگهداری شده است. در زمان بازداشت این افراد منابع محلی از شکنجه و بدرفتاری با آنان اطلاع داده بودند. این افراد در دادگاهی غیر علنی محاکمه شده اند و مراحل مختلف پرونده منجمله تجدید نظر یا دیوان عالی روشن نیست چگونه طی شده است. در مجموع رویه محکوم شدن این افراد منطبق با قانون و معیارهای حقوقی پذیرفته شده ارزیابی نمی گردد.
لازم به ذکر است مجموعه گزارشاتی دریافت نموده که حاکی از اعدام این افراد با لباس محلی بلوچی همچون سه اعدامی پیشین این شهر در ملاءعام است، مطمئناً این اقدام غیرقانونی علاوه بر مضرات نفسه اعدام باعث ایجاد تنفر قومی و ترویج خشونت در سطح منطقه می شود.
از این رو مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از مقامات قضایی کشور می خواهد ضمن حفظ احترام به حقوق اقلیتهای ملی با متوقف کردن اجرای احکام اعدام این شهروندان علاوه بر جلوگیری از افزایش نفرت و خشونت در این منطقه محروم کشور مقدمات برگزاری یک محاکمه عادلانه و علنی را بر پایه معاهدات و مقاوله نامه های جاری فراهم آورند.
این مجموعه همچنین از سایر مدافعان حقوق بشر و نهادهای ذیربط خواستار واکنش مناسب نسبت به موضوع مورد اشاره و تلاش برای توقف احکام اعدام این شهروندان بلوچ دارد

ناشناس گفت...

پیشاپیش شهادت این عزیزان را به خانواده و همه مبارزان راه حق تبریک عرض می نماییم و از الله رب العزت برایشان مغفرت و جنت الفردوس اعلی استدعا داریم
نصرمن الله و فتح قریب
مرگ بر آخوند خامنه ای جنایتکار

ناشناس گفت...

http://in.reuters.com/article/worldNews/idINIndia-40998020090713?pageNumber=1&virtualBrandChannel=0

Iran to hang 14 Sunni rebels in city park - report
Mon Jul 13, 2009 3:07pm IS

TEHRAN (Reuters) - Iran will hang 14 members of a Sunni rebel group in public on Tuesday, including a brother of its leader Abdolmalek Rigi, a semi-official news agency reported on Monday.
Predominantly Shi'ite Muslim Iran says Jundollah (God's Soldiers) is part of the Sunni Islamist al Qaeda network and backed by the United States, Tehran's arch foe.

Fars News Agency quoted a local judiciary statement as inviting families of the group's victims and other people to come and watch the executions at 6:30 a.m. (0200 GMT) in a park in the southeastern city of Zahedan.

Saudi-owned Al Arabiya television reported on May 29 that Jundollah had claimed a mosque bombing the previous day in Zahedan which killed 25 people.

Fars did not mention the bombing but said those sentenced to hang were convicted of mohareb, or one who is waging war against God, and of killing innocent people.

It named one of the men sentenced to death as Abdolhamid Rigi, brother of Jundollah leader Abdolmalek Rigi. Fars reported on June 6 that two members of Jundollah, including a man it also named as Abdolhamid Rigi, were hanged in Zahedan.

A week earlier, three people convicted of involvement in the mosque bombing were hanged in public. Media reported that clashes broke out between supporters and opponents of a Sunni cleric in the city and six people died in an arson attack.

Jundollah says it fights for the rights of minority Sunnis in officially Shi'ite Muslim Iran. Zahedan is the capital of Sistan-Baluchestan province, where most people are minority Sunni Muslims and ethnic Baluchis.

Close to Pakistan and Afghanistan, the region has seen frequent clashes between security forces and heavily armed drug smugglers, as well intermittent attacks by Sunni Baluchi rebels. Continued...

ناشناس گفت...

بلوچستانءِ راجی زرمبش اعلام اعدام مبارزین بلوچ توسط رژیم را شدیداً محکوم میکند

سران رژیم ظالم ایران در روز چهارشنبه ۱۷ تير ۱٣٨٨ اعلان کردند که بیدادگاه-شان در بلوچستان ۱۲ نفر بلوچ را باصطلاح محاکمه و حکم اعدام شان را صادر کرده اند و در طی چند روز دیگر آنها را اعدام خواهند کرد.
رژیم دیکتاتور ضدبلوچ ایران با بنمایش گذاشتن اعترافات ساختگی، نشان داد که چه بیرحمانه با این افراد در زندان رفتار کرده است. این عمل غیرانسانی رژیم سبب شد تا مولوی عبدالحمید سخن به لب بیاورد و بگوید که" معمولا زندانیان و بازداشت شدگان چنین سخنانی را به دو دلیل بر زبان می آورند "یا به امید تخفیف در مجازات و یا بر اثر خوف و وحشت". مولوی عبدالحمید از مسئولین رژیم، از آوردن بازداشت شدگان در اماکن عمومی و اجبار کردن آنان به اعتراف انتقاد کرد. بدون هیچ شکی این افراد در زندانهای رژیم مورد ضرب وشتم و شکنجه های سخت قرار گرفته اند، و محاکمه شان هم خارج از هرگونه استاندارد منصفانه و انسانی میباشد.
بطور متوسط هر هفته در بلوچستان، رژیم حکم اعدام را بر بلوچها باجرای در میاورد. بنابر آمارهای رسمی رژیم، میزان اعدام در ایران، در بلوچستان ببالاترین سطح است. تلاشهای سازمان عفو بین الملل و مجامع حقوق بشری جهان در مورد اعدامهای بلوچستان تا کنون نتایج مطلوبی را بهمراه نداشته اند، ولی قابل تقدیر هستند. رژیم کماکان درخواستهای انسانی این مجامع را رد میکند و به اعدام شتابزده بلوچها دست میزند. متاسفانه از سوی مجامع حقوق بشری ایران کمتر اعتراضی در مورد اعدام بلوچها دیده میشود. این مدافعان حقوق بشری بیشتر به مسایل تهران و و نقض حقوق بشر درمناطق خودی اظهار نگرانی میکنند و دست به اعتراض بر علیه رژیم میزنند.
بنظر بلوچستان راجی زرمبش، مسئله حقوق بشر مرز و قومیت نمیشناسد و این وظیفه هر انسان آزدادیخواه و دمکرات است تا به بدفاع از همه انسانهای تحت ستم بپردازند. بلوچستان راجی زرمبش باز هم از مجامع و مدافعین حقوق بشر در ایران درخواست میکند تا همگام با ما در مورد نقض حقوق بشر در بلوچستان و نیز برای توقف اعدامهای بیرویه در بلوچستان بویژه برای توقف اعدام این ۱۲ نفر بلوچ دست به اعتراض بزنند و با صدایی بلند سیاست اعدام رژیم در بلوچستان را محکوم نمایند.
بلوچستان راجی زرمبش از سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر و نیز کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد میخواهد تا به مدد این ۱۲ نفر بلوچ که حکم اعدامشان هر لحظه ممکن است توسط رژیم ایران اجرای شود، دست به اقدامهای موثرتری بزنند و جان آنها را از اعدام نجات دهند.

بلوچستان راجی زرمبش اعلام اعدام مبارزین بلوچ توسط رژیم را شدیداً محکوم میکند و تلاش میورزد تا مانع اعدام این ۱۲ نفر بلوچ شود.

بلوچستان راجی زرمبش
July 11, 2009