۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

گزارش سی ان ان از درگیری های شبانه تهران

«اعتراض‌ها به زودی فروکش نمی‌کند»


تحولات مربوط به انتخابات رياست جمهوری ايران و ناآرامی‌های بعد از آن همچنان در صدر اخبار رسانه‌های خبری جهان قرار دارد.

هفته‌نامه تايم در گزارشی در سايت اينترنتی خود با اشاره به تحولات اخير در ايران از آيت الله خامنه‌ای، محمود احمدی‌نژاد، ميرحسين موسوی، محمد خاتمی، هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، آيت الله منتظری، علی لاريجانی، محمد علی جعفری (فرمانده سپاه) و احمد جنتی (دبير شورا نگهبان) به ترتيب به عنوان ده بازيگر اصلی و تاثير گذار در مبارزه قدرت در ايران نام برده است.

به نوشته تايم در حالی که رهبر ايران از محبوبيت و جايگاه علمی آيت الله خمينی بی‌بهره است سعی می‌کند، با حمايت از بنيادگرايان قدرت خود را در ايران تثبيت کند.

هفته‌نامه اشپيگل آلمان در باره ناآرامی‌های ايران نوشته است، بسياری از کارشناسان بر اين باور هستند که دامنه اعتراض‌ها در ايران نسبت به نتايج انتخابات به اين زودی فروکش نخواهد کرد و حتی ممکن است اين اعتراض‌ها به شدت گسترش يافته و پايه‌های قدرت آيت الله‌ها را در ايران به لرزه درآورد.

همچنين شبکه خبری سی‌ان‌ان آمريکا نيز با اشاره به سخنان روز جمعه علی خامنه‌ای در دانشگاه تهران در سايت اينترنتی خود نوشته است، دانشگاه تهران همان‌جايی است که در جريان انقلاب سال ۱۹۷۹ و همين‌طور در طول اعتراض‌های دانشجويی در سال ۱۹۹۹ نقش محوری ايفا کرده است.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود با اشاره به سخنان خامنه‌ای که گفته بود، تسليم فشارهای خيابانی نخواهد شد، آورده است، نوشته است، در اين ميان کشورهای عربی با دقت تحولات ايران را زير نظر دارند.در بخش ديگری از اين گزارش آمده است، روزنامه عربی زبان الشرق الاوسط که در لندن منتشر می‌شود، نوشته است، تحولات ايران نمايانگر آن است که ناآرامی‌ها در اين کشور در ابتدای راه خود است و همچنان ادامه خواهد داشت.

الشرق الاوسط می‌نويسد:« بحران جاری در ايران به مراتب پيچيده تر از شمارش آرا است و اين درگيری‌ها به منزله رويارويی پايه‌های انقلاب ايران با يکديگر است.»

همچنين روزنامه عربی الحيات در تحليلی در باره تحولات و ناآرامی‌های ايران اين پرسش را مطرح کرده است که «آيا اصولاً تظاهرکنندگان ايرانی در دنيای آيت‌الله‌ها صاحب رای شناخته می‌شوند يا خير.»

روزنامه القدس عربی هم در اين باره نوشته است، تظاهرات مخالفان در ايران نشان دهنده آن است که اين کشور در حال تغيير است. در حالی که طرفداران موسوی از می‌خواهند بدانند رای آنها چه شده است، طرفداران متعصب احمدی‌نژاد گوش به فرمان رهبر مذهبی هستند.روزنامه استاندارد چاپ اتريش با اشاره به اظهارات روز جمعه آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران نوشته است، ظاهراً بسياری از طرفداران رژيم با استفاده از اتوبوس از گوشه و کنار به دانشگاه تهران منتقل شده بودند.

استاندارد می‌افزايد، در حالی که ميرحسين موسوی سرگرم بررسی اقدامات بعدی خود است، «کارشناسان به اين نتيجه رسيده اند که هيچ گاه نتيجه‌ای از انتخابات وجود خارجی نداشته است، چرا اصولاً شمارش آرايی در کار نبوده است.»
radiofarda

برای دیدن لحظه به لحظه تظاهرات در ایران


اوباما: حكومت ايران اقدامات خشن و ناعادلانه علیه مردم را متوقف كند


باراك اوباما، رييس جمهور آمريكا، روز شنبه از حكومت ايران خواست تا اقدامات «خشن و ناعادلانه» عليه معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى را متوقف كند.

آقاى اوباما در يك هفته گذشته بارها در باره حوادث ايران كه پس از اعلام نتايج انتخابات روز ۲۲ خرداد بوقوع پيوسته است سخن گفته ولى از ابراز سخنانى كه نشانه دخالت در امور ايران باشد خوددارى كرده است.وى در بيانيه اى گفت: «ما از رهبران ايران مى خواهيم كه همه اقدامات خشن و ناعادلانه عليه مردم خود را متوقف كنند.»


رييس جمهور آمريكا افزود: «حقوق جهانى مربوط به اجتماعات و آزادى بيان بايد محترم شمرده شود و آمريكا در كنار كسانى كه خواهان اين آزادى ها هستند ايستاده است.»

گزارش خبرگزارى ها حاكى است كه باراك اوباما براى بررسى تحولات مربوط به ايران در كاخ سفيد با مشاوران خود ديدار كرده است.وى در بيانيه خود گفته است: «سركوب ايده ها نمى تواند آنها را از بين ببرد.»

به گفته آقاى اوباما، «مردم ايران در نهايت در باره اقدامات حكومت شان قضاوت خواهند كرد. اگر حكومت ايران خواهان احترام جامعه بين المللى است بايد به جايگاه مردم خود احترام بگذارد و با رضايت آنها حكومت كند، نه تهديد.»آقاى اوباما اظهار داشت: «من به مسئله عدالت اعتقاد دارم.

جامعه جهانى نیز به اين موضوع باور دارد. و اكنون، ما شاهد خواسته عادلانه مردم ايران هستيم و آن را زیر نظر خواهیم داشت.»اين سومين بار است كه رييس جمهور آمريكا ظرف يك هفته گذشته در باره تحولات مربوط به ايران اظهار نظر مى كند و بر خلاف جرج بوش، رييس جمهور سابق اين كشور، محتاطانه تر موضعگيرى كرده است.

موضع آقاى اوباما از سوى جمهريخواهان كه خواهان واكنش قاطعانه ترى در باره جمهورى اسلامى ايران هستند با انتقاد روبرو شده است ولى رييس جمهور آمريكا مى گويد كه نمى خواهد آمريكا متهم به دخالت در امور داخلى ايران شود.

باراك اوباما پیشتر نیز در سخنانی تاكيد كرده بود: «حكومت ايران بايد درك كند كه جهان نظاره گر آن است. ما براى هر بيگناهى كه جان خود را از دست مى دهد عزادار خواهيم بود.»

رادیو فردا

فیلم؛ عقب نشینی بسیجی ها

میرحسین موسوی: در کنار مردم خواهم ماند


میرحسین موسوی، نامزد معترض انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران امروز در جمع هواداران خود حاضر شده و از آنها خواسته است تا در صورتی که توسط مقام های دولتی بازداشت شد، دست به اعتصاب سراسری بزنند.
همزمان با حضور آقای موسوی در جمع تظاهر کنندگان، یک بیانیه نیز منتشر کرده که و در آن خطاب به مردم گفته "همواره در کنار شما خواهم ماند."
آقای موسوی در این بیانیه تاکید دارد که "هرگز اجازه نخواهم داد بر اثر عمل من جان کسی در معرض خطر قرار گیرد و در عین حال بر اعتقاد راسخ خویش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استیفای حقوق مردم پای می فشارم."
آقای موسوی از مردم خواسته که حرکات اجتماعی خود را بر اساس آزادی های مصرح در قانون اساسی و اصل امتناع از خشونت پیگیری کنند.
شاهدان عینی می گویند آقای موسوی در سخنان خود در خیابان جیحون تهران در نزدیکی خیابان آزادی که شاهد درگیری هزاران معترض با نیروهای دولتی بود گفته است که آماده شهادت است و به راهش ادامه خواهد داد.
از هفته گذشته و به دنبال اعلام نتایج انتخابات، شهرهای مختلفی در ایران شاهد اعتراضاتی بوده است. در برخی شهرهای ایران میان هواداران نامزدهای معترض با نیروهای امنیتی درگیری روی داد. بر اثر این درگیری ها تعدادی کشته و چندین نفر زخمی شده اند.
در اعتراضات امروز در تهران، پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور، باتون و ماشین های آب پاش استفاده کرده است. گزارش های تائید نشده، حاکی از آن است که این درگیری ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.
شاهدان عینی گفته اند که صدای تیراندازی در تهران شنیده شده است. معترضان علیرغم ممنوعیت تجمعات امروز در خیابان ها ظاهر شدند و با پلیس درگیر شدند.
هزاران نیروی امنیتی میدان انقلاب و حوالی دانشگاه تهران را به محاصره خود در آورده بودند. خبرنگاران می گویند پلیس ضد شورش با گاز اشک آور و باتون به معترضان حمله کرده است. آنها می گویند مقام دولتی نسبت به روزهای پیش با شدت عمل بیشتری وارد عمل شده اند.
طبق گزارش ها معترضان از دست پلیس به کوچه و خیابان های اطراف محل تجمع گریختند و ضمن دادن شعارهایی علیه مقام های دولتی به طرف نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند. آنها همچنین در خیایان ها آتش روشن کردند.
شاهدان عینی می گویند امشب نیز به مانند چند شب گذشته معترضان به نتایج انتخابات از پشت بام ها "الله اکبر" و "یا حسین، میرحسین" سر داده اند.
بیانیه جدید آقای موسوی
آقای موسوی در بیانیه ای که همزمان با درگیری ها منتشر کرده، این پرسش را مطرح می کند که مردم می پرسند"چه باید کرد و به چه سو باید رفت".این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، می گوید که آنچه را به آن باور دارد با مردم درمیان گذاشته است.آقای موسوی با شرحی از پیروزی انقلاب ایران در سی سال پیش در باره دلایل خود برای ورود به عرصه انتخابات می نویسد: "آمده بودم تا بگویم گریز از قانون به استبداد می انجامد، تا به یاد آورم که اعتنا به کرامت انسانها پایه های نظام را تضعیف نمی کند بلکه استحکام می بخشد."آقای موسوی با اشاره به انتقادهایی که به حامیان وی وارد شده می گوید: "چقدر بی انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند."
"چقدر بی انصافند کسانی که منافع کوچکشان آنها را وا می دارد تا این معجزه انقلاب اسلامی را ساخته و پرداخته بیگانگان و انقلاب مخملین بنامند."
میرحسین موسوی
در این بیانیه با اشاره به اعتراض های گسترده نسبت به نتیجه انتخابات و نادیده گرفته شدن اعتراض ها آمده که اگر برای موج نارضایی های گسترده اجتماعی از بحران مدیریتی کشور، از طریق صیانت از آرای آنها پاسخ داده نشود و یا آنها نتوانند برای دفاع از حقوق شان به نحوی مدنی و آرام واکنش نشان دهند، مسیرهای خطرناکی در پیش خواهد بود.آقای موسوی میزان تقلب و جابه جایی آرا را عظیم دانسته که به عقیده وی "آتش به خرمن اعتماد مردم زده است."آقای موسوی امروز شنبه از سوی شورای نگهبان به جلسه این شورا دعوت شده بود اما از حضور در این شورا امتناع کرد. او در این بیانیه می نویسد: "از ما خواسته می شود که در این شرایط شکایت خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنیم، حال آنکه این شورا در عملکرد خود چه قبل، چه حین و چه بعد از انتخابات عدم بی طرفی خود را به اثبات رسانده است."
ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم
میرحسین موسوی
این نامزد انتخابات همچنان بر این نظر است که باید این انتخابات باطل شود و انتخابات دیگری برگزار شود نه آنکه "با طرح احتمال خونریزی، مردم از هر گونه راهپیمایی و تظاهرات بازداشته شوند یا شورای امنیت کشور به جای پاسخگویی به سئوالات مشروع در خصوص نقش لباس شخصی ها در حمله به افراد و اموال عمومی و ایجاد التهاب در حرکت های مردمی، به فرافکنی بپردازد و مسئولیت فجایع به وجود آمده را بر عهده دیگران بگذارد."به گفته آقای موسوی، "ما در این راه با بسیجی رو به رو نیستیم، بسیجی برادر ماست. ما در این راه با سپاهی رو به رو نیستیم، سپاهی حافظ انقلاب و نظام ماست. ما با ارتش رو به رو نیستیم، ارتش حافظ مرزهای ماست و .... ما با کجروی های و دروغ گویی ها روبه رو هستیم و در پی اصلاح آن هستیم.
"این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مقامات دولتی توصیه کرده برای برقراری آرامش امکان تجمع مسالمت آمیز را بر اساس قانون اساسی فراهم کنند، زیرا با ایجاد فضایی آزاد در رسانه ها دیگر " احتیاجی به حضور نیروهای نظامی و انتظامی در خیابانها نخواهد بود."

بی بی سی

ویدیو: در گیری های اخیر در تهران

تهران

درگیری مردم با بسیجیان مزدور

فیلم،سند دیگری از جنایت آخوند خامنه ای

فیلم:کشته شدن دختر جوان دانشجو بدست جنايتکاران بسيجي ننگ و نفرین بر آخوند خامنه اي و تمام ارکان رژيم اشغالگر جنايتکار اسلامي هر ايراني که سکوت کند شريک جرم اين جنايتکاران است. مردم بپا خيزيد نگذارید جوانان ایران اینگونه پر پر شوند.

فیلم ،تقلب انتخابات

بازداشت مهدی خزعلی پسر آیت الله خزعلی



ایمیل دریافتی
از خیابان جمالزاده به خیابان نصرت امده بودیم که دیدم جمعیتی از دور نزدیک میشود در حالیکه صدای صلوات مردم هم به گوش میرسد.پسر ایت الله خزعلی تسبیح به دست جلوی تعدادی حرکت میکرد. مردم با این فکر که اگر ایشان جلو باشد به آنها حمله نمیشود پشت سر ایشون به راه افتادند.
در کمتر از چند دقیقه جمعیتی چند صد نفری پشت ایشون حاضر شده بودند ولی با شلیک گاز اشک آور مردم متفرق شده و در این گیرو دار دیدم که از طرف گارد ویژه ضربه ای به کمر آقای خزعلی وارد شد و به زمین افتاده و سپس دستگیر شد.متاسفانه به علت شلیک گاز اشک آور نتوانستم برگردم ببینم چه بلایی سر ایشون اومد.
iranbbb

گزارش ها از درگیری های پراکنده در تهران حکایت دارد


در حالی که گزارش ها از تهران از وقوع درگیری در نقاط مختلف این شهر میان معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران و نیروهای دولتی حکایت دارد، شاهدان عینی به خبرگزاری های بین المللی گفته اند که میرحسین موسوی در خیابان جیحون تهران در میان معترضان حاضر شده و برای آنها سخنرانی کرده است.
بنابر این گزارش ها، آقای موسوی از هوادارانش خواسته است که در صورت بازداشت او، دست به اعتصاب بزنند.
این درگیری ها از خیابان انقلاب، میدان انقلاب، خیابان آزادی، خیابان اسکندری، خیابان فرصت، صادقیه، خیابان کارگر شمالی، بلوارکشاورز، میدان ولی عصر، گیشا، ستارخان، پل حافظ، میدان توحید و نقاط دیگر گزارش شده است.
شاهدان عینی می گویند که پلیس در مواردی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرده است.
ویدیویی در سایت های مختلف اینترنتی منتشر شده که دختری جوان را نشان می دهد که ظاهرا مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته و کشته شده است. گفته می شود این ویدیو به حوادث امروز مربوط است.
ویدیوهای دیگری هم از انتقال مجروحان در اینترنت منتشر شده و ادعا شده که به حوادث امروز تعلق دارد.
حضور نیروهای "لباس شخصی" که باتوم به دست دارند در برخی خیابان های اطراف خیابان انقلاب و خیابان آزادی تهران گزارش و تصاویری از حمله آنها به معترضان منتشر شده است.
این حوادث در حالی اتفاق می افتد که برقراری ارتباط تلفنی با تهران نیز بسیار دشوار است.

تجمع نیروهای امنیتی جلوی دانشگاه تهران. این عکس توسط مخاطبان ارسال شده است و زمان گرفتن آن مشخص نیست.
پیش تر شورای امنیت کشور در پاسخ به نامه ای که میرحسین موسوی خطاب به شورای عالی امنیت ملی منتشر کرده بود، میرحسین موسوی را به "انتساب اتهام به نیروهای انتظامی" متهم کرد و با متوجه ساختن مسئولیت عواقب "اجتماعات غیرقانونی" به طرف آقای موسوی، از او خواست "از تحریک و تلاش برای تشکیل چنین اجتماعات پرهیز نموده و از این اجتماعات حمایت ننمایید."
آقای موسوی روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۷ ژوئن) در نامه خود نوشت: "طی ایام اخیر به کرات مشاهده می شود که همردیف با قوای انتظامی، افرادی بدون لباس فرم، بدون نشان مشخص و بدون جایگاه قانونی معین با سلاح سرد (از قبیل شلنگ، چماق، زنجیر، میله آهنی و...) و گاهی سلاح گرم در سطح شهر ظاهر می شوند و قبل از نیروی انتظامی به صفوف تظاهرکنندگان حمله می کنند".
آقای موسوی نوشته بود که این گروه علاوه بر "تحریک اجتماعات" به تخریب اموال و وسایل نقلیه مردم می پردازند.
اکنون اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران در نامه ای به آقای موسوی اتهام حمله به مردم از سوی سربازان این نیرو را رد کرد و با دفاع از عملکرد نیروی تحت فرمان خود در جریان دوره تبلیغات انتخاباتی و پس از اعلام نتایج، مدعی شد این نیرو "بدون شلیک حتی یک تیر به کنترل اوضاع پرداخت."
آقای احمدی مقدم مدعی شد "مجروحیت و بستری شدن حدود چهارصد نفر از ماموران" شاهدی بر تلاش نیروی انتظامی برای خود داری از استفاده از خشونت در مقابله با مردم است و به میرحسین موسوی هشدار داد "در صورت تداوم رویه کنونی، ناجا در راستای حفظ نظم و امنیت جامعه و مردم، به صورت قاطع با اقدامات غیرقانونی براساس وظایف ذاتی خود برخورد خواهد کرد و جای هیچ گله‌ای وجود نخواهد داشت."
غیبت موسوی و کروبی در جلسه شورای نگهبان
اخبار درباره گردهمایی تهران در شرایطی منتشر شد که جلسه شورای نگهبان برای رسیدگی به شکایات نامزدها تنها با حضور محسن رضایی برگزار شد و شورای نگهبان برای شمارش 10 درصد صندوق ها ابراز آمادگی کرد.
خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که در جلسه ای که برای رسیدگی به شکایات سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شد، مهدی کروبی و میرحسین موسوی حاضر نشدند.
همچنین این خبرگزاری به نقل از عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نوشت این شورا آماده است تا 10 درصد از صندوق های رای را "به صورت تصادفی و با حضور نمایندگان نامزدها بازشماری کند."
آقای کدخدایی گفت محسن رضایی که در جلسه حضور داشت تقاضای بازشماری آراء در برخی استان ها را مطرح کرد که "توافق شد برخی صندوق ها به صورت تصادفی مورد بازشماری قرار گیرد."
تحولات در شورای نگهبان در شرایطی رخ داد که مهدی کروبی روز گذشته (جمعه 19 ژوئن - 29 خرداد) با ارسال نامه ای به این نهاد خواستار ابطال انتخابات شد.
آقای کروبی در این نامه خطاب به شورای نگهبان نوشته بود: "با رأی عادلانه در باره انتخابات و ابطال آن و برگزاری انتخابات مجدد اراده ملت را بپذیرید و بقای نظام را تضمین کنید که این به عدالت نزدیک تر است."

bbc
نیروهای پلیس عصر شنبه با بستن بسیاری از خیابان های اصلی و مرکزی تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی تظاهر کنندگان کردند و این مناطق به محل درگیری میان پلیس و معترضان تبدیل شد.
شاهدان عينی در تهران به راديو فردا و خبرگزاری های خارجی گفته اند: پليس ضد شورش خيابان های انقلاب و کریمخان زند، ميدان فردوسی، بلوار کشاورز و خيابان آزادی را به شدت تحت کنترل خود دارند و هزاران پليس و نيروی بسيج برای مقابله با تظاهر کنندگان به نتيجه انتخابات در اين مناطق مستقر شدند.
خیابان آزادی تهران از سوی نیروهای پلیس بسته شد و مردم در این مسیر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. گزارش ها حاکی است که بیمارستان های اطراف این خیابان پر از مجروح است و صحنه های نگران کننده ای را بوجود آورده است.نيروهای ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به پرتاب گاز اشک آور کرده و دود سراسر اين منطقه را فرا گرفته است.
تظاهر کنندگان هم اکنون در خیابان های امیر آباد در حال شعار دادن علیه رهبر جمهوری اسلامی هستند و پلیس و لباس شخصی ها با شکستن شیشه های خانه هایی که معترضان را پناه می دهند به آنها گاز اشک آور پرتاب می کنند.نيروهای لباس شخصی و بسيجی که به انواع سلاح های سرد و گرم مجهز هستند علاوه بر ضرب و شتم شديد افراد، آنها را دستگير کرده و حتی آنها را پشت صندوق عقب ماشین های خود انداخته اند.
تظاهر کنندگان در خیابان های امیر آباد شعارهای تندی علیه رهبر جمهوری اسلامی سر دادند و پلیس و لباس شخصی ها با شکستن شیشه های خانه هایی که معترضان را پناه می دادند به درون خانه ها گاز اشک آور پرتاب کردند.بر اساس فیلم های منتشر از درگیری های روز شنبه، این نیروها حتی با شکستن درهای خانه ها به درون آنها هجوم برده و افراد را بازداشت می کردند.
گزارش یکی از شاهدان عینی حاکی است که بیرون پمپ بنزین خیابان امیر آباد روبروی مسجد امیر آتش زده شده است. وی افزود که از دور صدای تیراندازی به گوش می رسد. هلی کوپترهای نظامی بر فراز شهر تهران در پرواز هستند و صدای آمبولانس به طور مرتب به گوش می رسد.تصاویر و فیلم های منتشر از حوادث روز شنبه نشان می دهد که بسیاری از خیابان های مرکزی از گاز اشک آور پوشیده شده و دود همه جا را فرا گرفته است.
تصاویری نیز افرادی که گفته می شوند در حوادث این روز کشته شده اند در سایت های مختلف آمده است که هنوز نمی توان آنها را تایید کرد.از سوی ديگر، نيروهای نظامی با استفاده از خودروهای آب پاش به روی تظاهر کنندگان آب ريخته و سعی کردند تا آنها را متفرق کنند ولی معترضان با استفاده از سنگ و میله های آهنی به مقابله با آنها پرداختند.گزارش شاهدان حاکی است که تهران هم اکنون چهره کاملا امنيتی و پليس به خود گرفته است و هنوز مشخص نيست که روند وقايع به کدام سو خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:
خبرگزاری آسوشيتدپرس در اين زمينه گزارش داده بود که شمار تظاهر کنندگان در ساعت اوليه تجمع بيش از سه هزار نفر بوده که شعارهای «مرگ بر ديکتاتور» و «مرگ بر ديکتاتوری» سر دادند.
یکی از شاهدان عینی به رادیو فردا گفت: ما به دلیل زدن گاز اشک آور در حال دور شدن از میدان انقلاب هستیم و نیروی انتظامی در حال ضرب و شتم مرد، زن، جوان و پیر هستند.
من یک زنی را دیدیم که با دختر چهار ساله اش به تظاهرات آمده بود و با باتوم به سر این بچه زده بودند.
وی افزود: ما از میدان ونک که به سمت انقلاب آمدیم در راه انواع نیروها با لباس های مختلف را دیدیدم که با موتور و وانت مردم را به شدت می زدند تا نتوانند به میدان انقلاب بروند.این شاهد عینی گفت: مردم را می زنند، معترضان فرار می کنند و دوباره بر می گردند و دوباره می زنند.
تمام کوچه ها و خیابان ها را بسته اند و آدم نمی داند باید چکار کند.به گفته وی، «تهران در حال حاضر در وضعیت جنگی به سر می برد و به طرز وحشتناکی با مردم برخورد می کنند. ولی به رغم برخوردهای ناجوانمردانه با مردم، گروهای مختلف و زیادی در خیابان ها در حال شعار دادن هستند ولی نمی توانند به دلیل بسته بودن راه ها به هیچ سمتی بروند.»
گزارش های رسیده حاکی است که شنبه شب و پس از درگیری های گسترده در مناطق مختلف تهران که تعداد تلفات آن هنوز مشخص نیست، معترضان به پشت بام ها رفته و علیه رهبر جمهوری اسلامی ایران شعار دادند.
حضور گسترده پليس در خيابان های مرکزی پس از آن شدت گرفت که آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، در نماز جمعه تهران هواداران مير حسين موسوی، نامزد معترض به نتايج انتخابات، را تهديد کرد که مسئول عواقب مربوط به خشونت و خونريزی رهبران آنها هستند.
خبرگزارى هاى ايران و تلويزيون پرس تى وى گزارش دادند كه يك بمب در نزديكى مرقد آيت الله خمينى در جنوب تهران منفجر شد كه در جريان آن بمبگذار انتحارى كشته و دو نفر ديگر مجروح شدند.
به رغم اظهارات و تهديد رهبر جمهوری اسلامی ايران، تظاهر کنندگان جمعه شب به پشت بام ها رفته و شعارهای الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور سر دادند.
همچنين اعلام شد که ساعت چهار عصر برنامه راهپيمايی از مسير ميدان انقلاب تا آزادی برقرار است که اقدامی مقابله جویانه با سخنان آيت الله خامنه ای به شمار می رود.انفجار بمب در مرقد آیت الله خمینیدر همين حال، خبرگزارى هاى ايران و تلويزيون پرس تى وى گزارش دادند كه يك بمب در نزديكى مرقد آيت الله خمينى در جنوب تهران منفجر شد كه در جريان آن بمبگذار انتحارى و یک نفر دیگر كشته و هشت نفر ديگر مجروح شدند.
جزئياتى در باره اين انفجار و هويت بمبگذار انتحارى منتشر نشده است.انفجار اين بمب يك روز پس از سخنان رهبر ايران صورت مى گيرد كه هشدار داده بود ممكن است در جريان اعتراض هاى مردم ايران افرادى اقدام به اعمال تروریستی كنند.
وى اظهار داشت: « براى نفوذى تروريست - آن كسى كه مى خواهد ضربه‏ تروريستى بزند - مسئله‏ او مسئله‏ سياسى نيست؛ براى او چه چيزى بهتر از پنهان شدن در ميان اين مردم؛ مردمى كه مى خواهند راهپيمايى كنند يا تجمع كنند.»
دو روز پيش نيز غلامحسین محسنى اژه اى، وزير اطلاعات گفته بود: يك گروه تروريستى دستگير شده اند كه قصد داشتند در برخى از مراكز راى گيرى پر جمعیت در تهران اقدام به بمبگذارى كنند.

فيلم : اينجا کجاست؟ (بسيار جالب و شنيدني)

دیدار رفسنجانی با بعضی از مراجع قم


به گزارش خبرنگار رویه، آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری با بعضی از مراجع تقلید قم و نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی دیدار کرد.یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار رویه عنوان کرد: هاشمی رفسنجانی در دیدار با مراجع تقلید به نقل خاطرات از اوایل انقلاب و شیوه حل معظلات توسط رهبر کبیر انقلاب پرداخت.

این منبع که تاکید کرد نامش فاش نگردد افزود: بنظر میرسد نیمی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تمایل به تشکیل “شورای رهبری” دارند.وی در ادامه بیان کرد: آنچه که میشود بعنوان چکیده این جلسات عنوان کرد این است که راه حل معقول در شرایط فعلی استعفای محمود احمدی نژاد است.

وی گفت: رهبر انقلاب پدر و رهبر تمام مردم است و نه یک عده ی خاص. منتهی بنظر میرسد ایشان تمایل دارند پدر و رهبر عده ای خاص باشند.وی در پاسخ به سوال خبرنگار رویه که آیا جلسه ی مجلس خبرگان رهبری در قم تشکیل میگردد یا خیر، گفت: ” اجازه بفرمایید در شرایط کنونی از پاسخ به این سوال معاف گردم . مطمن باشید که بزودی خبر تشکیل جلسه یا عدم آن به اطلاع میرسد”.

زهرا رهنورد :امروز شنبه-با حضور موسوی-کروبی-خاتمی ساعت 4 میدان انقلاب


فیس بوک زهرا رهنورد:آیا آن سخن میر حسین یادمان هست؟... امروز ساعت 4، انقلاب ... چشم جهان بر ماست. فیس بوک میرحسین: راه پیمائی سرنوشت ساز سبز ها روز شنبه ساعت ۴، با حضور موسوی، خاتمی و کروبی در میدان انقلاب تهران

اوباما: جهان ایران را تحت نظر گرفته است


در پی انتشار هشدار رهبر جمهوری اسلامی ایران به معترضان به نتیجه انتخابات، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفت جهان ناظر حوادث ایران است.
آقای اوباما پیشتر گفته بود مایل نیست به عنوان یک مداخله گر در امور ایران قلمداد شود.
اما او در گفتگویی با شبکه CBS آمریکا گفت: "برای من، با در نظر گرفتن لحن و محتوای پیامی که داده شده بسیار مهم است که دولت ایران درک کند که جهان این کشور را تحت نظر گرفته است."
او افزود: "به نظر من نحوه برخورد آنها با مردمی که از طرق مسالمت آمیز تلاش می کنند صدای خود را برسانند، پیامی بسیار واضح به جامعه بین المللی می فرستد که [ماهیت حکومت] ایران چه هست، و چه نیست."
آیت االه خامنه ای در تازه ترین اظهاراتش کشورهای غربی را متهم به تلاش برای "بهره برداری از فضای ناآرام ایران" کرد اما آقای اوباما در اظهاراتش القاء این مسئله که "این صدها هزار نفری که به خیابان ها در ایران ریخته اند به نحوی در واکنش به غرب یا آمریکا این کار را انجام می دهند" را "حربه ای قدیمی" و "بی تاثیر" توصیف کرد.
پیام اوباما به معترضان ایرانی
باراک اوباما در پاسخ به این سوال که آیا پیامی برای مردم ایران که در خیابان ها هستند دارد یا نه، گفت: "ما از کسانی که به شیوه ای مسالمت آمیز به دنبال عدالت هستند حمایت می کنیم."
آقای اوباما که تاکید کرد تحولات کنونی ایران یک مسئله داخلی این کشور است و ارتباطی با رویارویی آمریکا یا غرب با ایران ندارد، گفت: "اینکه مردم در خیابان ها هستند و خود را در معرض خطر بزرگی قرار داده اند نشانه آن است که چیزی در آن جامعه می خواهد سر باز کند."
با این وجود رئیس جمهور امریکا با تاکید بر تمامیت ارضی ایران و این مسئله که در نهایت مردم ایران باید تصمیم بگیرند، با نقل بخشی از سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ، فعال سرشناس حقوق مدنی در آمریکا گفت: "تظاهراتی که می بینیم گواهی است بر آنچه دکترکینگ آن را قوس جهان اخلاقی خواند. این کمان طولانی است اما در نهایت به سمت عدالت تغییر جهت می دهد."
آقای اوباما همچنین در یک مراسم قدردانی از خبرنگاران در واشنگتن، خطرپذیری شهروندان ایران که اخبار و تصاویر اعتراض های عمومی را در طی یک هفته گذشته به خارج ارسال کرده اند ستود و گفت تاریخ در ایران در حال شکل گیری است.
پیش از او رابرت گیبز، سخنگوی دولت آمریکا اقدام های معترضان را "باورنکردنی" و "شجاعانه" توصیف کرد.
اظهارات آقای اوباما در پایان روزی منتشر شد که در آن مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با اکثریتی قاطع (405 رای موافق در برابر یک مخالف) با صدور قطعنامه ای دولت ایران را به دلیل اعمال خشونت علیه مردم معترض به نتیجه انتخابات این کشور، محکوم کرد.
باراک اوباما هرچند در مورد خشونت های بعد از انتخابات ایران ابراز نگرانی کرده، اما به طور صریح دولت ایران را در این باره محکوم نکرده است.
این موضع آقای اوباما با انتقاد شدید سیاستمداران جمهوریخواه مواجه شده است، هرچند که برخی از دموکرات ها آن را هوشمندانه و حساب شده دانسته اند.
آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در اظهارات خود در نماز جمعه روز 19 ژوئن (29 خرداد) عنوان کرده بود که در هفته های نزدیک به انتخابات، رفتار رهبران آمریکا و چند کشور اروپایی را دنبال کرده است و متوجه شد که در این رفتار و همچنین برخورد رسانه های غربی، تغییر ایجاد شده؛ به این معنی که آنها در صدد ایجاد تردید نسبت به سلامت انتخابات بودند تا مشارکت مردم کاهش یابد.

بی بی سی

هشدار شورای امنيت کشور به موسوی


شورای امنيت کشور، ضمن سلب مسئوليت از قوای انتظامی و امنیتی، عواقب هر گونه دعوت و تحريک به تجمعات را متوجه ميرحسين موسوی دانست.

عباس محتاج، دبير شورای امنيت کشور در نامه‌ای به ميرحسين موسوی ضمن آنکه هيچ مسئوليتی را متوجه اين شورا، قوای انتظامی و امنيتی کشور ندانست، تمام موارد مطرح شده در نامه وی به اين شورا را رد کرد وی شخص آقای موسوی را مسئول پيامدهای تجمعات به گفته وی غيرقانونی، معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:
در سوگ کشته‌شدگان سیاه پوشیدند
ميرحسين موسوی روز چهارشنبه در نامه‌ای به شورای امنيت کشور به افراد «بدون لباس فرم، بدون نشان مشخص و بدون جايگاه قانونی معين» اشاره کرده بود که با سلاح‌های سرد و گرم در شهر ظاهر شده و قبل از نيروی انتظامی «به صفوف تظاهرکنندگان حمله می کنند و ضمن تحريک اجتماعات به تخريب اموال و وسايل نقليه مردم می پردازند».

آقای موسوی در ادامه نامه خود آورده بود «که نيروی انتظامی از مغايرت اعمال خود با شان و وظيفه قانونی‌اش کاملا اطلاع دارد، به صورتی که حاضر نيست ننگ اين اعمال به لباس متحدالشکل او نسبت پيدا کند».

دبير شورای امنيت کشور در پاسخ به آقای موسوی بدون پاسخگويی به موارد مطرح شده، نوک پيکان انتقاد‌ها را به سمت وی نشانه رفت و وی را به «انتساب اعمال مجرمانه به نيروی انتظامی»، «حمايت از اجتماعات غيرقانونی که منجر به برهم زدن نظم و امنيت، تخريب اموال و اضرار به مردم و نقض حقوق شهروندان» متهم کرد.

در پاسخ به ميرحسين موسوی، از آنچه که وی «اجتماعات خودجوش و مسالمت آميز مردم» ناميده به عنوان «شبکه سازمان يافته که به احتمال زياد توسط گروهک های وابسته به بيگانگان سازمان يافته و با اراده و تصميم قبلی نظم و آرامش و امنيت عمومی را بهم می‌‌زند و به حقوق شهروندان تعرض می‌نماید»، ياد شده است.

در پايان نامه شورای امنيت کشور که امضاء عباس محتاج در پای آن است از ميرحسين موسوی خواسته شده که «از تحريک و تلاش برای تشکيل چنين اجتماعات غيرقانونی پرهيز نموده و از اين اجتماعات حمايت ننماييد» ضمن آنکه در ادامه، عواقب چنين اجتماعاتی را متوجه شخص وی دانسته است.

رادیو فردا

۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

عفو بین الملل:سخنرانی خامنه ای به خشونت پلیس مشروعیت می دهد


عفو بین الملل امروز اعلام کرد: سخنرانی امروز صبح مقام رهبری آیت الله خامنه ای نشان می دهد که در صورت تداوم اعتراض های مردم، مقامات آماده اند دست به سرکوب خشونت بار بزنند و این می تواند به تلفات گسترده منجر شود.

حسیبا حاجی صحراوی، معاون برنامه خاورمیانه و آفریقای شمالی، گفت: «ما به شدت از اظهارات آیت الله خامنه ای نگران هستیم، چون به نظر می رسد این اظهارات چراغ سبزی به نیروهای امنیتی است تا با تظاهرکنندگانی که از حق خود برای تظاهرات و بیان نظریاتشان استفاده می کنند، با خشونت برخورد کنند.

نگرانی ما از این است که اگر تعداد زیادی از مردم برای اعتراض در یکی دو روز آینده به خیابانها بیایند، ممکن است با دستگیری های خودسرانه و استفاده مفرط از زور روبرو شوند؛ هم چنان که در روزهای اخیر همین اتفاق افتاده است، به ویژه این که برای تظاهرات در تهران در روز ۲۰ ژوئن (٣۰ خرداد) اجازه داده نشده است.»

آیت الله خامنه ای در سخنرانی خطاب به ملت در نماز جمعه تهران که از تلویزیون پخش شد، خواستار پایان دادن به اعتراض های خیابانی بر ضد نتیجه انتخابات شد.

او به جای این که به نیروهای امنیتی، از جمله نیروی داوطلب بسیج، هشدار بدهد که با خویشتن داری و طبق قانون عمل کنند، گفت که اگر مردم به حضور در خیابان ها ادامه بدهند، عواقب آن به عهده خودشان خواهد بود.

حسیبا حاجی صحراوی گفت: «این که رهبر یک کشور مسئولیت امنیت را به جای نیروهای امنیتی به عهده تظاهرکنندگان مسالمت جو بگذارد، نادیده گرفتن فاحش و عمدی وظیفه و مجوزی برای خشونت و تعدی است.

تجمع مسالمت آمیز در میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، که دولت ایران عضو آن است، به صراحت مجاز شمرده شده است. مسئولان اجرای قانون باید تنها در صورتی از زور استفاده کنند که کاملا ضروری باشد و فقط به میزانی که برای اجرای وظیفه شان لازم است.

آنها نباید از سلاح گرم استفاده کنند مگر در صورتی که کاملا اجتناب ناپذیر و به منظور محافظت از زندگی انسان ها باشد. مجریان قانون باید خویشتن­داری نشان دهند، خسارت یا جراحات را به حداقل برسانند و به زندگی انسان ها احترام بگذارند و از آن محافظت نمایند.

کار خامنه‌ای رو به اتمام است!


بهزاد کریمی

خامنه‌ای ولی فقیه، با اتمام حجت های امروز خود همه پرده ها را درید و خط تقسیم نیرو در کشور را به روشنی ترسیم کرد. او گفت که آنچه در این چند سال در سیاست داخلی و خارجی کشور پیش رفته مطابق میل او بوده است و از این پس نیز اوضاع کماکان بر همین مشی خواهد چرخید.

او به نامه سرگشاده دو هفته پیش هاشمی رفسنجانی، پاسخ نوع نماز جمعه‌ای داد و پایان تاریخ مصرف این شریک دیرینه‌اش را اعلام کرد. او تصریح نمود که ابطال انتخابات را نمی پذیرد و همچنان بر ابقای ریاست جمهوری احمدی نژاد مصر است.

او همه را به تبعیت از قوانین سیستم ولایی فراخواند و اعلام داشت که نمایش قدرت مردمی رابر نخواهد تافت. او تهدید کرد که آماده خونریزی است ولی مسئول آن نیست! و اکنون بر حرکت مردمی ابطال انتخابات است که در برابر تشبثات نفر اول کودتا یعنی خامنه‌ای ولی فقیه بیایستد و همچنان بر خواست خود یعنی ابطال انتخابات قاطع و استوار بماند؛ در اعلام عدم مشروعیت احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور پایداری نشان دهد؛ و از جهانیان بخواهد که از به رسمیت شناختن این تقلب کلان و حاصل آن، بیرون کشیده شدن نام احمدی نژاد از صندوق های رای، خودداری کند.

بر این حرکت است که: حفظ اتحاد حول ابطال انتخابات را مرکزی ترین وظیفه خود بداند؛ هم در برابر خطر فرو کاستن خواست ابطال انتخابات به شگردهای خامنه‌ای مبنی بر "رسیدگی های شورای نگهبان" هشیار باشد و هم از دادن شعار های زودرس احتراز جوید؛ با رهبران و نمادهای این حرکت تا زمانیکه آنان بر تعهد خود مبنی بر عدم تمکین به این تقلب و همراهی با مردم پایبندند همراه بماند؛ و در حفظ روش و سیمای مسالمت آمیز خود نهایت بردباری را به خرج داده و نسبت به خطرات افتادن در دام بازی در میدان نیروی کودتا آگاه و بینا باشد.

جنبش جامعه مدنی کشور ما در این حرکت نشان داد که می خواهد و می تواند حتی آن جریانها و کسانی از متعلقین به دیروز و امروز نظام جمهوری اسلامی را همراه باشد که قصد کرده‌اند تا در عمل به این یا آن درجه با این یا آن خواست و حق شهروندی ایرانیان، همراهی پیشه کنند.

جنبشی که، سالهاست هر مدعی اصلاح طلبی در این حکومت را فرا می خواند تا از پل زدن بیهوده میان دموکراسی و رژیم ولایت فقیه احتراز کرده و بداند که ایندو را سر آشتی با یکدیگر نیست. اکنون اما، این ولی فقیه است که از آنها می خواهد تا بین نظام ولایی او و دموکراسی، یکی راانتخاب کنند! آری دیگر فرصتی برای مماشات نیست؛ یا با ولایت فقیه و یا خروج از التزام به آن.

اگر ترجمه ساده تهدیدات امروز خامنه‌ای اینست که هر کس وارد صفوف اعتراضی جنبش مدنی شود جزو خوارج است، پیام جنبش مدنی هم به آنانکه ندای تغییر را شنیده‌اند و می خواهند که آنرا درک کنند اینست که: معنی تاریخی ایستادگی در این لحظه، همانا پیوست به جنبش مدنی و گسست از ولایت فقیه است.

در این شرایط بسیار حساس سیاسی اما، طبیعی ترین پرسش اینست که ایستادگی در برابر پروژه خامنه‌ای در کدام شکل می تواند ادامه یابد تا تاکتیک های نیروی کودتا خنثی شود و استراتژی دموکراسی کامیاب گردد؟ نیرویی که از یکسو بر بسیج بخشی از جامعه (بخش هنوز گرفتار توهم به حکومت فقهی و عدالتخواهی دروغین آن) در برابر بخش دیگر جامعه (طبقات و اقشار آگاه به نکبت حکومت ولایت فقیه) تکیه دارد و از سوی دیگر از نیروی قهر و دستجات سازمانیافته آدمکشان بهره می برد.

در شرایطی که برخلاف شکاف های دولت- ملت تاکنونی در تاریخ معاصر ما که در آنها عموما ملت در یکطرف و دولت منزوی در طرف دیگر قرار داشته است، اکنون اما وضع با این بغرنجی شاخص است که کشور با نوعی از گسل اجتماعی روبرو است.

گسل و شکافی که اگر درست هدایت نشود می تواند زمینه ساز یک جنگ داخلی با چشم اندازی ناروشن باشد. در چنین شرایطی، جستجو برای یافتن پاسخ به چه باید کرد همانا با این جواب مواجه است: ایستادگی در مضمون خواست ابطال انتخابات و تعمیق و گسترش آن تا رسیدن به انتخابات آزاد، و انعطاف در شکل ایستادگی برای تامین تدوام اعتراضات توده‌ای مدنی.

مناسب ترین گزینه مقاومت در برابر نیروی کودتا و عمده ترین شکل ایستادگی در مختصات کنونی که با کمترین فرسایش نیرو در جنبش مدنی می تواند بیشترین تاثیر فلج کنندگی بر حکومت را ببار آورد، اعتصاب و سرپیچی های مدنی در قبال تحمیلات نیروی کودتا است. راهپیمایی ها، تنها با اتکاء بر سلسله اعتصابات است که می تواند تا آنجا تداوم یابد که گل به میان نیروی قهر برده شود و فرمان ولی فقیه برای خونریزی بی اثر بماند.

این سخن را با یک خاطره تاریخی به پایان می برم که از زنده یاد بیژن جزنی نقل است. درست در اوج قهقهه های شاه به هنگام اعلام حزب رستاخیز بود که بیژن طی تحلیلی داهیانه، این برآمد ملوکانه را چنین تفسیرکرد: "کار طرف، تمام است!" او آنزمان گفت که این اقدام، نه نشانه قدرت، که بیانگر ضعف اوست. و تنها به چهار سال وقت نیاز بود تا آنانکه شاه و ساواک را شکست ناپذیر می دانستند معنی حرف بیژن مبنی بر رو به پایین بودن فواره را بفهمند و خود در عمل آنرا نه فقط در به زیر کشیدن شاه که در پایان دادن به نظام سلطنت تفسیر کنند!

اکنون نیز بی آنکه قصد انطباق ساده رویدادهای تاریخی در میان باشد و با تاکید دوباره بر عملکرد همان عامل منفی شکاف اجتماعی که در بالا به آن اشاره شد، اما در یک نگاه کلان حرف همانست که هست: آقای خامنه‌ای نشسته بر سر شاخ، تیز و چابک دارد بن می برد! او نه تنها تشریف فرمایی خود را تدارک می بیند که در کار به صدا درآوردن ناقوس خاکسپاری نظام ولایت فقیه است.

فرياد "الله اكبر" پس از 30 سال بر پشت بامها


تهران، دبى - خبرگزاريها،"العربيه.نت"
در حالى خبرنگاران خارجى در ايران قادر به خروج از هتل هاى خود نيستند و مطبوعات اصلاح طلب برجاى مانده نيز در تيتر گذارى و نشر خبر با نظارت و امر ونهى ماموران امنيتى مواجهند، معترضان به سخنان آيت الله سيد على خامنه اى رهبر جمهورى اسلامى ايران در نماز جمعه 19/6/2009 تهران، كار شبهاى اخير خود را دوباره تكرار كردند و به گفته ى شاهدان عينى در شب شنبه 10/6/2009 بر شدت آن بخشيدند.

معترضان به نتايج اعلام شده ى انتخابات و رياست مجدد احمدى نژاد از ساعت نه و سی دقيقه تا ده وسى دقيقه امشب (به وقت محلى ايران) بر پشت بام های خود رفتند و فرياد های "الله اکبر" سر دادند.

اين فرياد دقايقى بعد شعار ديگرى را به همراه داشت و آن "دولت جنايت می کند، رهبر حمايت می کند."سى سال پيش مردم ايران همين كار كردند اما به دنبال "الله اكبر"، خمينى رهبر مى گفتند. در آن زمان جنايت و حمايت منتسب به كسانى ديگر بود.

شعار "جنايت وحمايت" اين بار در منطقه شمال غرب تهران گسترده تر شنيده می شد و به مدت نيم ساعت ادامه داشت.گفته مى شود مردمى كه از موضع رهبرى در تجديد نظر در انتخابات نوميد شده اند بر شدت فرياد خويش افزوده اند. آيت الله خامنه ای است امروز در نماز جمعه بارديگر نتايج انتخابات را تاييد كرد و احتمال تقلب را ادعای دشمنان خواند. ولى فقيه ايران اعتراضات چند صد هزار نفرى روزهاى اخير در تهران و شهرستانها نسبت به نتایج اعلام شده انتخابات را"اردوکشی" و "زورآزمایی" خیابانی ناميد و هشدار داد: "اگر این امر خاتمه نیابد، مسئولیت آن متوجه مشوقان و برگزار کنندگان است"

بنا به گزارشهاى واصله از شمال غرب تهران، صدای شليک تير هوايی نيز به موازات شعارها شنيده شد كه تا مدتی ادامه داشت.از شهرهاى ديگر ايران نيز خبر مى رسد كه شب شنبه فرياد اعتراض "الله اكبر" از پشت بامها شنيده مى شود. ظاهراً بر خلاف اظهارات رسمى بعضى از مسئولان، "فصل الخطاب" در سخنان امروز نماز جمعه كارآيى لازم را نداشت.

گفتنى است راهپیمایی چند صد هزار نفرى هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی در تهران در روز دوشنبه 15/6/2009 در تهران بر خلاف حكم صريح قانون اساسى ايران با آتش گشودن نیروهای بسیجی به روی مردم و کشته شدن 7 يا 8 نفر همراه شد" . اين علاوه بر قربانيان و مجروحان در بين دانشجويان كوى دانشگاه تهران و مردم شهرهاى تبريز، اصفهان، شيراز و ساير شهرها مى باشد.

نامه سرگشاده مهدی کروبی به شورای نگهبانمهدى كروبى يا شيخ اصلاحات در نامه اى سرگشاده كه براى اعضاى شوراى نگهبان قانون اساسى فرستاد خاطر نشان ساخت: "با ابطال اين انتخابات اراده ملت را بپذيريد و بقای نظام را تضمين کنيد"

وى در اين نامه متذكر شد: "از اين حيث نظارت بر انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کردند که نگران تکرار تجربه دخالت دربار شاه و ساواک (سازمان امنيت او) در انتخابات رژيم گذشته بودند و گمان ميکردند با امکان تکرار تجربه ديکتاتوری در نهاد رياست جمهوری بايد نظارت بر انتخابات را به جمعی از فقها و حقوقدانان مستقل و بيطرف واگذار كرد تا به نام دموکراسی، ديکتاتوری به وجود نيايد".

كروبى تاكيد كرد: "در سی سال گذشته هرگز اهميت اين نکته کليدی در تدوين و تفسير قانون اساسی تا اين حد مورد توجه قرار نگرفته بود که امروز مورد توجه قرار گرفته است چراکه اکنون زمان انتخاب شورای نگهبان است. متاسفانه به هر دليل انتخاباتی برگزار شده است که در اثر کم دقتيها و سوءاستفاده ها و باوجود فيلترهای متعدد، اکثريت قاطعی از ملت ايران نسبت به نتيجه اعلام شده برای انتخابات معترض هستند و برای بطلان اين انتخابات دهها دليل دارند"

اين نامزد انتخابات رياست جمهورى كه سالها رئيس پارلمان ايران بوده است مى افزايد: "قصد من تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان نيست. من به قانون عمل ميکنم و باوجود برخی باورها درباره عدم بيطرفی نهادهای داوري کننده انتخابات هنوز اميدوارم شورای نگهبان به وظيفه قانونی خود عمل کند و اين انتخابات را باطل اعلام کند".

كروبى با اشاره به سخن احمدى نژاد كه معترضان را "خس وخاشاكى در برابر سيل ملت" خوانده بود و اشاراتى كه از سوى رهبرى نظام به دخالت بيگانگان و بى بى سى و صداى امريكا در اعتراضات اخير به عمل آمد، اظهار داشت: "اين نه خواست يک فرد که خواست يک ملت است.

کسانی که در روزهای گذشته در اجتماعات ميليونی در خيابانهای تهران و برخی شهرستانها حضور يافتند و با کمال نجابت و صداقت با سکوت فرياد خود را به گوش شما رساندند نه خس و خاشاک که همان امت هميشه در صحنه هستند."وى سپس اين سؤال را مطرح كرد كه "چگونه است که تا روز قبل از انتخابات به اين جمعيت افتخار مى شد و از اجتماع ملت به شور انتخاباتی ياد مى شد و اکنون يا به الفاظ زشت از آنان ياد ميشود يا به عوامل بيگانه نسبت داده ميشوند؟

حتما به ياد داريد که محمدرضا پهلوی هم قيام مردم تبريز را در آستانه انقلاب اسلامی به توطئه بيگانگان نسبت ميداد و ميگفت اينان از خارج وارد ايران شده اند.

حتما به خاطر داريد که محمدرضا پهلوی مخالفانش يعنی ما و شما را ارتجاع سرخ و سياه ميناميد و بى بى سى را عامل انقلاب اسلامی ايران مى خواند"كروبى هشدار داد كه " توهين به ملت آتش خشم آنان را شعله ور ميکند.

آنان که اين روزها در خيابانهای تهران تجمع ميکنند اتفاقا عصاره ملتند و هيچ نيازی به نيروی خارجی ندارند" وى افزود: "اينان تنها يک خواسته دارند و آن ابطال انتخابات رياست جمهوری اخير و برگزاری يک انتخابات سالم و آزاد بدون سوءاستفاده از امکانات دولتی است.

اين انتخابات زير نظر همين نهادهای فعلی برگزار خواهد شد و در آن هيچ چيزی جز يک رئيس جمهور تعيين نخواهد شد و معنای آن نيز هيچ چيزی جز تمکين نظام به رای ملت نخواهد بود".

بچه اي كه در شكم مادرش تير خورده!


زن آبستنی امروز در تهران کشته شد ؛بچه اي كه در شكم مادرش تير خورده است و مشاور خامنه ای جنایتکار پرسنل بیمارستانی را تهدید کرد که این خبر منتشر نشود . این عکس را در سطح وسیح پخش کنید تا خامنه ای جنایتکار فاشیست بداند این مزدوران او هستند که آشوبگرند .
این اخبار را به هر نحو که می توانید منعکس کنید:

1- اکثر مجروحانی که در حادثه کوی دانشگاه وضعیت بدی داشتندً از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بودند.

2- تقریباً تمامی کشته شدگان حوادث اخیر از ناحیه سر و بالاتنه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند. این امر حاکی از آن است که شلیک کنندگان به سوی دانشجویان و مردم یا لباس شخصی های مسلح بوده اند زیرا نیروی انتظامی آموزش دیده در برخورد با تظاهرات دستور به شلیک تیر هوایی یا در شرایط حاد دستور به هدف گرفتن پایین تنه تظاهر کنندگان را دارد و یا اگر نیروی انتظامی بوده اند دستور کشتار تظاهر کنندگان را داشته اند.

3- پزشکان بیمارستان رسول اکرم با مشاهده مقتولین به اعتراض دست از کار کشیده و با صدور بیانیه ای افشا کرده اند که مقتولین حوادث اخیر که همگی از ناحیه سر و بالاتنه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.

4- به پزشکان بیمارستان رسول اکرم دستور داده شده است که علت مرگ مقتولین حوادث اخیر را مرگ بیمار در زیر عمل جراحی بنویسند.

5- دکتر ولایتی کلیه رؤسای دانشگاه های پزشکی را در جلسه ای دعوت کرده و طی تحلیلی به ایشان گفته است. نظام از آغاز تا کنون مراحل حساسی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. مرحله حذف شریعتمداری، ما جرای بنی صدر،ماجرای آیت الله منتظری، 18 تیر و اکنون تصمیم دارد که این مرحله را با قاطعیت پشت سربگذارد.

وی سپس رؤسای دانشگاه های پزشکی حاضر در جلسه را تهدید کرده است که اگر با تحصن و یا اعتصاب های احتمالی استادان و پزشکان در بیمارستان ها و دانشکده های تحت مدیریت خود قاطعانه عمل نکنند با آنها برخورد خواهد شد.

بلوچی مئے وتی شهدين زبان انت

هپتگے انت که تپتان نيوز- بلوچی وتی کارءَ بنگيج کرتگ. اے وبلاگ گون شمئے گلين وانوکانی کمک ءَ جوان تر بوت کنت.مهربانی کنيت ما را مان اےمزنين کار ءَ بزان بلوچستان ءِ برحقين جد ءُ جهد ءِ حالانی تيار کنگ ءَ همراهی بکنيت. چه ماتين گلزمين ءِ هر نيمگ ءَ ما را حالان به رسين ايت. کوشست کنيت که مان شهدين بلوچی ءَ به نبيس ايت. اگان اولی رند انت که بلوچی نبيس ايت په نبيسگ ءِ رهبند ءَ پريشان مبيت. کلم ءَ دست بگريت ءُ به نبيس ايت: « بلوچی مئی وتی شهدين زبان انت». اے کامپيوتری ءِ برنامه ءِ کاربندگ هم آسان انت.
http://bitaweb.com/fa/htmlEditor.html
یک دئگه برنامه ای په بلوچی نبیسوکان:
http://www.bnm.c0z.net/Pages/Bam-Balochi-webpad/BAM-Balochi-webpad.htm
بلوچی بوانين، بلوچی به نبيسين ءُ بلوچی گپ کنين .
شهدين بلوچی سبز بات شمئے همراهی ءُ همکاری يانی رهچار

تفتان نيوز ـ بلوچی

taftaan.baloch@gmail.com

taftaan.baloch@yahoo.com

آغاز سرنگونی نظام ضد بشری آخوندی


آغاز سرنگونی نظام ضد بشری آخوندی

سيد علی روضه خوان که خودش را رهبرمعظم هم می داند در سخنان امروز نماز جمعه تهران با وقاحت تمام ادعای احمقانه خود را مبنی بر برد احمدی نژاد تروريست در انتخابات نمايشی تکرار کرد. خامنه ا ی جلاد که مسئول اصلی کشتار ايرانی های معترض به انتخابات تقلبی است، همه مردم را مکارانه دشمن نظام پوسيده آخوندی دانست و خارجی ها را عامل اصلی تظاهرات ميليونها انسان ستم ديده و حق طلب دانست. باز هم به طرفداران کورذهن اش گفت : « کار کار انگليس است»
با بيان اين واقعيت که اساس نظام استحمارگر ولايت سفيه « در خطر» است خامنه ای مار بدوش بعنوان آخرين ديکتاتور مذهبی روانه زباله دانی تاريخ است. سرنوشتی که منتظر اين جلاد است برای تمام آخوندهای ريز و درشت چنان درسی خواهد بود که هيچ کس ادعای خدايی و ادعای نمايندگی خدا را تکرار نکند.
اين آخوند خود بزرگ بين که شبانه روز پای منقل است با دارو دسته تبه کارش ميليونها انسان بپاخاسته را ازهمين امروز به مبارزه طلبيد.
اگرچه سپاه، بسيج، انصار حزب الله و اوباشان رنگارنگ حکومتی برای ادامه حيات اين سيستم ظالمانه و از درون پوسيده به کشتار جمعی مردم بيگناه بپردازند و سيل خون جاری کنند اما ديگر نمی توانند جلوی تظاهرات مردم در شهرهای بزرگ و ملتهای در بند را بگيرند. هرملتی خواهان حقوق خويش است و با بکارگيری تجارب گرانبهای مبارزات ملی، دراين مسير پرخون پيروز خواهند شد.

پروشت ءُ پروش بات ايران ءِ شيعی ـ فاشيستی حکومت

آزات ءُ آباد بات گنجين بلوچستان
۲۹ خرداد ۱۳۸۸ بريبر گون ۱۹ ژوئن ۲۰۰۹

توطئه بزرگ برای مادام العمر کردن ریاست جمهوری احمدی نژاد


توطئه بزرگ برای مادام العمر کردن ریاست جمهوری احمدی نژاد
رضا حسین بر
تحلیل گر سیاسی
خبر هایی به من رسیده است که یک توطئه بزرگ برای مادام العمر کردن ریاست جمهوری احمدی نژاد تهیه شده است. طبق این برنامه، در مرحله اول، احمدی نژاد به هر قیمت باید این بار رئیس جمهور بشود. در مرحله دوم، در انتخابات مجلس، طرفداران وی، به هر قیمت، باید به مجلس راه پیدا کنند و قانون اساسی‌ را تغییر دهند و زمان ریاست جمهوری را از دو نوبت چهار ساله، به مدت طولانی‌ و یا حتا مدام العمر عوض نمایند. برای اجرا کردن چنین برنامه ای، قرار است هر گونه مخالفت را از میان بر دارند.
هاشمی‌ رفسنجانی، موسوی، آیت الله منتظری، کروبی و برخی‌ از سران رژیم از این برنامه آگاهی‌ دارند و بهمین دلیل با تمام قوا با آن مخالفت میکنند.
خامنه‌ای هم با این برنامه موافق است. او نگران سرنوشت فرزندان خود است. کسانی که به فرزندان خمینی رحم نکردند، به فرزندان او هم رحم نخواهند کرد. او، پسر خود، مجتبا را برای جانشینی خود آماده میکند، مجتبی جوان است و شرایط رهبری را ندارد. احمدی نژاد میتواند با رسوا کردن اخوندان دیگر، زمینه را برای مجتبی در دراز مدت فراهم سازد. آنها تصور میکنند، خامنه‌ای تا ده سال دیگر زنده خواهد ماند. آن گاه با تقلب و زور، احمدی نژاد خواهد توانست، مجتبی را به عنوان رهبر تحمیل کند.
همان طور که قبلا پالیزدار با افشا گری‌های خود ابروی بسیاری از آخوند‌ها را برد، احمدی نژاد و دیگران چنان ابروی همه آیت الله‌ها را خواهند برد که هیچکس با شهرت نیکی‌ باقی نماند تا مدعی مقام ولایت فقیه شود. چنین است که برنامه‌های خامنه‌ای و احمدی نژاد، سرنوشت این دو نفر را با هم گره زده است. آنچه امروز در ایران میگذرد، حرکت‌های سرنوشت سازی است. اگر خامنه‌ای و احمدی نژاد پیروز بشوند، کار رجال دیگر بطور کامل تمام است.
فکر این توطئه مدت‌ها پیش شروع شد اما خامنه‌ای احتیاج به یک مدیر اجرایی جاه طلب داشت. بعد از سفر های مکرر احمدی نژاد به سوریه و ونزوئلا و دیدن بشر اسد و چاوز، وی به این فکر افتاد که مثل آنها رئیس جمهوری مادام العمر بشود. این برنامه با خواسته‌های خامنه‌ای مطابقت کامل داشت زیرا دوران خاتمی برای او یک دوره سخت بود. خاتمی به عنوان یک آخوند زیر بار یک ا خوند دیگر نرفت در حالیکه احمدی نژاد به طور کامل مطیع او بود.
از سوی دیگر، احمدی نژاد شخصیت کوچک جاه طلبی است که به طور مستقل نمیتواند به هیچ مقامی برسد. او تمام شغل‌های خود را مدیون خامنه‌ای است. دلیل پیشرفت او لیاقت او نیست، بلکه مطیع بودن اوست. مطیع بودن او ناشی‌ از عقیده او به تقلید از مرجع تقلید است. خامنه‌ای خیال میکند احمدی نژاد یک مقلد وفا دار است که از پشتیبانی‌ پاسداران و بسیجی‌ها برخوردار است و دستورات او را بدون جر و بحث اجرا میکند.
از طرف دیگر، هنگامی که موسوی نخست وزیر و خامنه‌ای رئیس جمهوری بود، موسوی که زیردست خامنه‌ای بود، با او اختلافات جدی پیدا کرد. خامنه‌ای قبلا ضد غرب و ضد امپریالیست بود و هم اکنون طرفدار روسیه است. به همین دلیل، به گفته ی آقای سازگارا با صدای آمریکا، روس‌ها یک گروه کارشناس انتخاباتی را برای مهندسی انتخابات به ایران فرستاد تا از تجربیات پوتین در دو دوره ریاست جمهوری و یک دوره نخست وزیری استفاده کنند.
احمدی نژاد چندی پیش در یک جلسه محرمانه خودش را با چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا مقایسه کرد و گفت، " من چه چیز از چاوز کمتر دارم که نتوانم رئیس جمهوری مادام العمر بشوم؟" در آن جلسه که گفته‌های احمدی نژاد درز پیدا کرده بود، وی تصمیم جدی خود را برای عملی شدن این هدف بیان داشته بود.
اکنون نبرد سرنوشت سازی بین این دو گروه شروع شده است. طبق برنامه تهیه شده، احمدی نژاد باید با کمک بسیج و سپاه بتواند تمام مخالفان را از بین ببرد، اما بسیج و سپاه دچار چند دستگی شده ا‌ند و حاضر به یک قتل عام عظیم نیستند و از عاقبت کار خود بسیار نگرانند.
مردم باید هشیار باشند که جنایات این رژیم ۳۰ سال ادامه یافته است و هر گز، آنها، هر دو طرف، به فکر انتخابات سالم و عادلانه نبوده ا‌ند. اکنون هم نیستند. مردم ایران باید به دنبال اصول بروند و خواستار آزادی، دمکراسی، حقوق بشر، عدالت، برابری و دنیای بهتری باشند؛ دنیایی که در آن راستی‌، درستی، جوانمردی، لیاقت، کفایت، عقل و علم اساس روابط میان مردم باشد.

اعتراض شبانه به نتیجه انتخابات ایران در پشت بام ها ادامه یافت


گزارش ها از تهران و برخی شهرهای دیگر ایران حاکی است که معترضان به نتیجه انتخابات این کشور جمعه شب هم به پشت بام ها رفته اند و مانند شب های گذشته اعتراض خود را با گفتن "الله اکبر" اعلام کرده اند.
به گزارش جمعه شب قلم نیوز، سایت رسمی ستاد میرحسین موسوی، "الله و اکبرهای یاران میرحسین، برای هفتمین شب متوالی هر محله و شهر ایران را فرا گرفته است".
این سایت می نویسد از آنجا که نمادهای مربوط به میرحسین موسوی این روز ها توسط دیگران هم به کار گرفته می شود، هواداران او "برای آنکه معنای الله و اکبر شان قلب نشود، میان ذکر الله و اکبر شعار می دهند: یا حسین، میر حسین".
ادامه این اعتراض ها در حالی است که آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، چند ساعت پیش تر در نماز جمعه تهران گفت که نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها باید اعتراض خود را از طریق شورای نگهبان دنبال کنند و به اعتراضات خیابانی پایان دهند.
ویدیو (ببینید)
شعار "الله و اکبر" در اعتراض به نتیجه انتخابات ایران - جمعه شب، تهران
اما آیت الله خامنه ای اشاره ای به اعتراض شبانه از پشت بام ها نکرد.
با این حال انتشار خبر ادامه اعتراض هواداران آقای موسوی به "اجحاف آشکار در حقشان" در سایت رسمی ستاد آقای موسوی، پس از تأکید آیت الله خامنه ای بر اینکه تقلب گسترده در انتخابات ممکن نبوده است، مهم تلقی شده است.
در این حال مجمع روحانیون مبارز تهران هم یک روز پیش تر برای عصر روز شنبه درخواست مجوز راهپیمایی از میدان انقلاب تهران کرده بود که به گفته استاندار تهران با آن مخالفت شده است.
با این حال هنوز خبری از لغو این راهپیمایی منتشر نشده و آخرین مطلبی که بر روی سایت رسمی مجمع قرار دارد، خبر مربوط به همین درخواست است.
محدودیت های ارتباطی گسترده، امکان دریافت اطلاعات موثق از ایران را دشوار کرده است.

bbc

کشف دو بمب در اماکن عمومی شهرستان تالش از شهرهای گیلان

کشف دو بمب در اماکن عمومی شهرستان تالش از شهرهای گیلان:بمب اول در مسجدی به نام صاحب الزمان و دیگری در قسمت شهر اسالم این شهرستان کشف و خنثی شده است.
هم اکنون نیروهای نظامی و دولتی در حال آماده باشند.قابل ذکر است که از چند روز پیش در این شهر نیز اعتراضات آرامی شروع شده است.احتمال می رود این بمب گذاری ها توسط خود دولت انجام شده باشد تا به بهانه ی بمب گذاری گروه های مخالف نظام و دولت را در این منطقه سرکوب نمایند.
ضمناً در این منطقه جمعیت اهل سنت 60% است ولی متأسفانه طی تبلیغات روافض بسیاری از مردم از عقیده خود خبری ندارند و فرقی بین سنی و شیعه جز در موارد جزئی نمیدانند ولی عده ای از موحدین و علما در این منطقه در حال تبلیغ دین اسلام هستند که همواره مورد هجوم تهدیدات نیروهای اطلاعات می باشند.
ممکن است از این اتفاقات نیز بخواهند بعد از برچیده شدن قائله انتخابات بخواهند بر علیه اهل سنت این منطقه استفاده کرده و آنها را بی سروصدا سرکوب کنند.

گریه های شیطانی شیطان بزرگ خامنه ای


شیطان بزرگ خامنه ای در مراسم سیاسی جمعه اوج بدبختی بیچارگی نظام را با سردادن گریه های شیطانی اش به نمایش گذاشت ثابت کرد که دیگر قدرت طاغوتی اش متزلزل شده است و رو به اضمحلال است.

خامنه ای جنایتکار که طی سه دهه جنایت کرده و اعدام کرده و کشته است و سرکوب کرده و هزاران مادر و پدر را به عزای فرزندانشان نشانده و هزاران زن را بیوه کرده و هزاران فرزند را یتیم کرده و مردم ایران از ظلم و ستم و جنایتش گریان شده است امروز با بیچارگی گریه کرد و دست به دامان امام زمانش شد و از امام زمان کمک خواست.

مردم ایران و خصوصا ملت ستمدیده بلوچ و جامعه اهلسنت که جز جرم و جنایت از خامنه ای چیزی ندارند امروز از تزلزل دیکتاتور خوشحالند و خوشحالند که بالاخره دیکتاتور را در حال گریه و زاری و التماس دیدند و به امید خدا روز دیکتاتور را در دادگاه و روزی در سر چهار راه اعدام خواهند دید.

دلاور بلوچ

ترجمه آخرین نطق حضرت رهبر سابق

عبدالقادر بلوچ:من خدمت شما عرض کرده بودم که مرغ یک پا دارد ولکن عده‏ای می‏خواهند از کف خیابان با خار و خاشاک برای مرغ دوتا پا درست کنند که بحمدلله و با هوشیاری برادران شریف بسیجی، سربازان گمنام نخواهند گذاشت.نکته دیگر اینکه من در کل با کلیت این حرف که اگر علی ساربان است می‏داند شتر را کجا بخواباند مخالفم.
چرا که ما میمون هم داریم و یابو هم داریم و باید علی دستش باز باشد تا هر حیوانی را هر کجا که خواست بخواباند یا بنشاند.حالا اگر آقایان که دست بر قضا بر خلاف سایرین به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند، اصرار بورزند که مرغ دو پا دارد با اینکه من می‏دانم که قضیه از کجا آب می‏خورد ولی باز هم می‏گویم آنها به جای خیابان بفرمایند داخل صندوق.
بگذارند مسئله قانونی پیش برود و صد البته آخرش خواهند دید که یازده میلیون رقمی نیست که بشود تقلب کرد و واقعیت همین بوده و نظر من در سیاست خارجی و حمایت از مستضعفین باز هم به اینکه مرغ یک پا دارد نزدیکتر است.دو کلمه راجع به دانشگاه برای دوستانی بگویم که زحمت کشیده آنها را از شهرستان‏ها آورده‏اند.
در حمله به خوابگاه‏ها، ماجرا از آن قرار است که لباس شخصی‏ها ریخته‏اند و بسیجی‏ها را کشته‏اند! متأسفانه سایر دانشجویان از روی عناد، جنازه دوستان خودشان را برده‏اند دفن کرده‏اند.
عنایت داشته باشید که تمام این ماجراها در حالی اتفاق می‏افتد که آن دشمنی که سی سال است من همیشه از او برای شما می‏گویم، دارد تماشا می‏کند و به من می‏خندد که یک دست دارم (گریه حضار-مترجم).
خلاصه کلام این خط:____________اینورش منم و محموده و سربازان گمنام و امت.اونورش مشتی خش و خاشاک و دشمنان نظام.
والسلام علیکم و رحمةالله
نطق را اینجا ببینید و بشنوید

امام زمان در سیاست های جمهوری اسلامی


خواندنیها:
بر خلاف آنچه تصور می شود ، سیاستهای داخلی جمهوری اسلامی بیش از هرچیز بر وعده و وعیدهای مهدی موعود بنا شده است و انتخابات و نهادهای مدنی در این میا تنها بهانه ای برای آرام نگاهداشتن جامعه پویای ایران است .نمونه روشن این امر را می توان در سخنان پایانی سید علی خامنه ای در نماز جمعه امروز - جمعه19 خرداد برابر19 ماه ژوئن - است که طی آن رهبرجمهوری اسلامی ، ایران را ملک مطلق امام زمان می خواند مشاهده کرد . افزون بر آن دیگر عمال رژیم در رسانه ها نیز از رهبری عقب نمانده اند که بحث دو نفر که استاد دانشگاه نامیده می شوند در سیمای جمهوری اسلامی نمونه بارزی از حرکتهای تبلیغاتی برای تاثیر گذاری بر اعتقادات مذهبی مردم ایران است .

جڈالین خامنه ای چه نالائکین احمدی نژاد ءَ پشتداری کت


تهران: مان مروچیگین نماز جمعه ءَ جڈالین خامنه ای یکرندے پدا چه بے دریناحمدی نژاد ءَ پشتداری کرت ءُ
پادآتکگین نارزائین مردمان ایرجت. اےهونوارین آخوند که ملک ءِ مردمانی کشت ءُ کوش ءِ اصلی ذمه وارنت ،
رونشتی (مگربی ) ملکان هاسکار امریکه ءُ انگریز ءَ میاریگ کرت ءُ گشت آ ایرانءِ وت مان وتی گر ءُ گیشان وت ءَ را هور کتگ ءُ کارهرابین مردمان په انگریزانی حبر انت .
بزان چه انگریزان دستور گرنت. آخوند خامنه ای مان وتی مروچیگین پوتاری یانءَ زاهر کت که تان کجامحد ءَ انسان دژمنین رسترے انت.
آ میلیونان پاد آتکگین حق لوٹوک ءُ آزاتی پسندین مردم ءَ کارهراب ءُ ڈنی یان ءِ گلام زانت
http://www.youtube.com/watch?v=6VGeBSYp6NY


بلوچی زبانا تپتانی حالانا مه تپتان نیوز بوانئت:

پاسخ مهدی خزعلی به پدرش؛ پدرم گفت از ناحیه امام زمان (عج) پیامی برایم آمده که مکلفم از احمدی نژاد دفاع کنم!


مهدی خزعلی در واکنش به اعلام برائت پدرش از او و اعلام این نکته از سوی آیت الهل خزعلی که "من دذیگر با پسرم حرف نمی زنم"، در توضیحاتی در سایت شخصی خود نوشته است:مبارزه با دروغ ، فریب و ریا مرزهای خانواده ها را نیز در نور دیده است، فریبکاران با شعار دین و دین فروشی علمای ما را می فریبند، مدتهاست آقایان حسین شریعتمداری و حسن شایانفر به پدر
اصرار می کنند که از فرزندش برائت بجوید ، و آقای مصباح یزدی گفته بودند قدری صبر کنید شاید
برگردد! اخیرا حسین شریعتمداری با صدها صفحه از مقالات سایت و کامنت ها به نزد پدر رفته و سعایت می کند و از معظم له می خواهد که اعلام برائت خود را در رسانه ها اعلام کنند.من ضمن ادای احترام به پیشگاه پدر و عرض دست بوسی که فرمان الهی است موارد ذیل را به استحضار ملت شریف می رسانم:

متأسفانه دفاع معظم له از احمدی نژاد به واسطه دروغ ، فریب و نیرنگ مقدس ماب هایی است که از امام زمان (عج) و زهرای مرضیه (س) خرج می کنند.بخاطر دارم شبی الهام و همسرش مهمان حضرت آیت الله بودند، فردای آنروز معظم له مرا احضار فرمودند و گفتند : "می خواهم با تو اتمام حجت کنم ، فاطمه زهرا (س) به خواب یکی از اولیاء آمده و فرموده که پسرم (رهبری) و احمدی نژاد را حمایت کنید" و معظم له فرمودند :

آیا با دستور فاطمه زهرا (س) مخالفت می کنی؟ من پاسخ دادم: "پدر جان ، فاطمه (س) ، برای من زیاد است اگر فضه کنیز زهرا (س) یا قنبر غلام علی (ع) پیامی بیاورد به روی چشم می گذارم و اطاعت می کنم."اینهاشیادند و دروغ می گویند.

من با اطمینان می گویم ، مسیر ما در این 4سال مسیر فاطمه و علی علیهما السلام نبوده و باید به مسیر سبز علوی (ع) باز گردیم.و باز اخیرا فرمودند: " از ناحیه مقدس حضرت حجه ابن الحسن المهدی (عج) پیامی برای من آورده اند که مکلف هستم از احمدی نژاد دفاع کنم! ، باز عرض کردم اینها از آن ناحیه مقدس نیست، اینها زاییده هاله نور است و شیادی است.در خاتمه من شهادت می دهم که پدر بزرگوارم از اولیاء و از زهاد است، او پاک است و عاشق و دلباخته اهل بیت علیهم السلام، او همه را مثل دل خود صاف و پاک و بی ریا می بیند و متاسفانه فریبکاران، آن بزرگ را نیز می فریبند. و دیر نباشد که نقاب از چهره پلید این دروغگویان برداشته شود و معظم له به صف امت اسلامی بپیوندند.امروز معظم له جز کیهان ، رسالت و پرتو نمی خوانند، امواج میلیونی ملت را نمی بینند و نمی خواهند ببینند. ایشان فقط دروغ رسانه های وابسته به دولت را می شنوند و بدیهی است که چنین قضاوت کنند.

راه راست کدام است، آیا امام نفرمودند میزان رأی ملت است؟
راه راست راه اهل بیت عصمت است که هیچکدام به زور شمشیر حکومت نکردند، و تا مردم نخواستند تشکیل حکومت ندادند!...به معظم له دروغ احمدی نژاد را ثابت می کنم. می فرمایند "خوب یک دروغ گفته است اما به اسلام عزت بخشیده است !!"به ایشان فساد مالی اورا عرض می کنم ، می فرمایند " اگر نبود حاکم عادل باید از حاکم فاسق حمایت کرد تا نظام اسلامی حفظ شود !!"به معظم له عرض می کنم: اگر یک روز مردم ما را نخواهند باید چه کنند؟ می فرمایند : " همان کاری که ما کردیم ، انقلاب !!" و عرض می کنم " پس فرق ما با شاه چیست؟

.می فرمایند: " اگر پدر راضی نباشد روزه مستحبی حرام است" می گویم" بلی اما جهاد واجب را می شود به امر پدر ترک کرد؟" مسئله رفع ظلم و استبداد است و بر همگان واجب و اذن پدر شرط نیست.
در خاتمه از صمیم قلب دعا میکنم که این پیر فرزانه ی عابد به صفوف ملت بپیوندند و از همه کسانی که می توانند حقایق را به گوش معظم له برساند ، عاجزانه تقاضا دارم از هیچ تلاشی مضایقه نفرمایند.
والسلام علی من اتبع الهدی
دکتر مهدی خزعلی28/3/88

خامنه ای امروز گور خود و نظام را کند



اینک زمان آن فرا رسیده که ملت تحت ستم به خواسته حقاق حق رای بسنده ننموده و خواهان برکناری این نطام باشند. نظامی که به راحتی خون این ملت را بر زمین میریزد, به راحتی به جوخه های اعدام و تیر میسپارد, نظامی که سالهای سال خون ملت را در شیشه کرده دیگر به آخر خط رسیده است.
اظهارات تشعشع آمیز رهبر انتخاب (نه انقلاب) در نماز جمعه امروز تهران، تکلیف ملت را با رژیم ضد مردمی آخوندی مشحص کرد. بسیاری از مردم و معترضین منتظر حضور با شکوه رهبر! و اظهارات دشمن شکن وی بودند که بلاخره امروز فرا رسید و با بیان اینکه:من به رئیس جمهور بیشتر اعتقاد دارم...ارازل و اوباش خواندن معترضین به حکومت...من از رفسنجانی چیزی ندیدم!!...

دست از اعتراض برندارید من هفته دیگه بر میگردم و محکم برخورد میکنم ( تهدید از نوع حکم حکومتی) ...همه این اغتشاشها بر عهده رهبران معترضین است ...

«از شلوغی استفاده کنند بسیج و نیروی انتظامی را ترور کنند. بروند در کوی دانشگاه و جوان‌ها و دانشجوها را آن هم دانشجویان مؤمن و حرب‌اللهی نه آن شلوغ‌کن‌ها را مورد تهاجم قرار دهند و شعار رهبری هم بدهند.

دل آدم خون می‌شود.» ( اونهایی که شهید شدند و کتک خوردند همه بسیجیها بودن !! )خامنه ای با اشاره به قانون!! قانونمدار شد و اظهار داشتند که با مخالفین قانونی رفتار می کنیم! و چندین و چند تهدید دیگر که همه از تلویزیون " ملی" ایران!! پخش شد و رهبر تلویزیون جناب ضرغامی هم زحمت کشیدند تا جایی که توانستند این تهدید ها را در بخشهای خبری و غیر خبری و زیرنویسی و تله تکستی به محضر عموم رساندند.

----------------------------------------------------------------------

با این تفاصیل و پس از گذشت 7 روز از انتخابات و اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای احقاق حق از دست رفته برای حقانیت آرای خود, برخورد نفر اول نطام با جمعیت معترض, نشان از دیکتاتوری و سرکوب بیشتر توسط ارگانهای مخفی حکومت را میدهد.

آنچه که در این بین به وضوح لمس میشود سرکوب مردم توسط یگاهای ویژه ای است که حتی تحت امر دولت نیز نیستند. لباس شخصیها, سربازان امام زمان, سپاهیان و گارد ویژه رهبری و حتی بنا به گفته هایی سپاهی از حزب الله لبنان، اینها همه موتور سرکوب رژیم را به جلو میبرند تا منافعشان را تامین کنند.

همانطور که در این چند روز مشاهده شد, این حکومت از کشتن ملت ابایی ندارد و به راحتی دستور تیر را میدهد. اینک زمان آن فرا رسیده که ملت تحت ستم به خواسته حقاق حق رای بسنده ننموده و خواهان برکناری این نطام باشند. نظامی که به راحتی خون این ملت را بر زمین میریزد, به راحتی به جوخه های اعدام و تیر میسپارد, نظامی که سالهای سال خون ملت را در شیشه کرده دیگر به آخر خط رسیده است. امروز خامنه ای با پشتوانه تانک سرکوب و تیر و تفنگ ، گنده گویی کرد و تهدید کرد. امروز خامنه ای علنا در مقابل ملت ایستاد. علنا دست رد به تمام خواسته های مردمی که یک هفته برای "رای" اعتراض کردند ، زد. دیگر زمان آن رسیده که مردم از رای برای سرنگونی رژیم حرف بزنند, از رفراندم برای آزادی ، از تغییر برای آزادی
پاینده باد جنبش آزادی خواه ملت ایران
رحمت ابراهیمی

فيلتر شكن -- (لطفا معرفي كنيد خيلي ها نياز دارند)

فيلتر شكن -- (لطفا معرفي كنيد خيلي ها نياز دارند)

سخنان خامنه ای؛ انگلستان سفیر رژیم را احضار کرد


به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وزارت خارجه انگلستان امروز برای اعتراض به سخنان خامنه ای، سفیر رژیم تهران در لندن را احضار کرد.
خامنه ای در سخنان خود گفته بود برخی کشورهای غربی که تا کنون با ما با زبان دیپلماتیک سخن می گفتند، اخیرا چهره واقعی خود را آشکار کردند. در راس این کشورها دولت انگلستان قرار دارد.

امضا نامه برای پیگیری جنایات خامنه ای



به لینک زیر بروید و امضا کنید:

ابعاد حمله به منزل نمایندگان مجلس فاش شد


دوشنبه شب عده ای از اغتشاشگران به مجتمع مسکونی نمایندگان مجلس واقع در سعادت آباد حمله و بخشی از لابی این ساختمانها را تخریب کرده و شیشه های آن را شکستند. اگرچه در وهله اول به نظر می رسید که این اقدام برنامه ریزی شده بوده است اما یکی از نمایندگان مجلس به "خبر" گفت: فرزندان برخی از نمایندگان در جریان راه پیمایی های اخیر و تجمعات خیابانی مشغول شعار دادن بوده اند که برخی عناصر لباس شخصی به طرف آنها حمله ور می شوند.
برخی از فرزندان نمایندگان مجلس در فرار از دست مهاجمان به سمت خانه خود باز می گردند. به این ترتیب مهاجمان بی آنکه بدانند که این مجتمع مسکونی مربوط به نمایندگان مجلس است، به دنبال آنها وارد مجتمع مسکونی می شوند. در این مجتمع مسکونی دوربین های مدار بسته ای نصب شده است که تمامی مراحل هجوم لباس شخصی ها و اغتشاشگران به مجتمع مسکونی نمایندگان را از ابعاد مختلف فیلم برداری کرده و چهره تمامی آنها را نشان می دهد. این فیلم ها در اختیار واحد حراست این ساختمان ها و مجلس قرار داده شده است تا نسبت به شناسایی این اغتشاش گران اقدام کنند.
به گفته محمدرضا تابش که در این مجتمع زندگی می کند، ماهیت این افراد شناسایی شده و در حال رسیدگی به آن هستند. گفتنی است در این مجتمع مسکونی که شامل سه آپارتمان هفت طبقه دو واحدی است، بسیاری از نمایندگان دوره گذشته مجلس نیز سکونت دارند. نمایندگانی همچون مرتضی تمدن که اکنون استاندار تهران است و محمد عباسی و عبدالرضا مصری که اکنون وزرای دولت نهم هستند. در خیابان نزدیک به این مجتمع نیز خودروهای بسیاری پارک شده بود که به گفته شاهدان عینی تخریب شده اند.

اخبار پشت پرده کودتا،پیشنهاد اعلام یک "رفراندُم"


در برخی محافل آگاه در ایران گفته می شود: هاشمی رفسنجانی نتیجه رایزنی های روزهای گذشته خود در شهر قم را در تهران به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی اطلاع داده است. برخی ها، این رایزنی و نتیجه آن را، تعبیر به تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس خبرگان و یا شماری از بلندپایگان این مجلس کرده اند. آنچه تاکنون بعنوان نتیجه این رایزنی ها بصورت اشاره فاش شده اینست که به رهبر پیشنهاد شده، وی برای خاتمه بخشیدن به وضع کنونی، بی آنکه از این طرف و یا آن طرف اعلام حمایت کند، از یک رفراندم ملی حمایت کند برای پاسخ مردم به این سئوال که "نتیجه انتخابات را قبول دارند یا قبول ندارند". نتیجه این رفراندم، معین خواهد کرد که نیازی به انتخابات جدید در کشور هست یا نه.
فرماندهان مخالف این پیشنهاد و بویژه فرزند علی خامنه ای بنام "مجتبی" که گفته می شود رهبری کودتا را وی برعهده داشته، بلافاصله دست بکار شده و فشار بر هاشمی رفسنجانی را با اعزام گروهی از لباس شخصی ها به مقابل قوه قضائیه، با شعار علیه فرزندان هاشمی رفسنجانی و متهم کردن آنها به تحریک مردم، شروع کردند. همچنین ستاد کودتا دستور فشار بر بازداشت شدگان سیاسی و استفاده از هر روش و وسیله ای برای حاضر کردن آنها به اعتراف به انقلاب مخملی را صادر کرده است.
این نادانی بر دیگر نادانی ها، بی تدبیری ها و شتابزدگی های روزهای اخیر کودتاگران خواهد افزود، زیرا چنین اعترافی در سیمای جمهوری اسلامی، عملا با استقبال مردم از انقلاب مخملی بعنوان خواست ملی برای مقابله با حکومت روبرو خواهد شد و باز هم بر موقعیت امریکا و غرب بعنوان حامیان مردم خواهد افزود.

دستگیری شماری از معترضان در لرستان




خبرگزاری حکومتی مهر: رئیس کل دادگستری استان لرستان از دستگیری تعدادی از اغتشاش گران و عوامل ناآرامی های اخیر در لرستان خبر داد. ذبیح الله خدائیان صبح جمعه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی لرستان اظهار داشت: برخی از افرادی که در روزهای اخیر تلاش می کردند در خرم آباد و بروجرد اغتشاش ایجاد کنند با حضور ماموران پر تلاش اطلاعات و نیروهای نظامی و انتظامی دستگیر شده اند.


وی با بیان اینکه این افراد برای شناسایی عوامل اصلی تحت بازجویی قرار دارند، عنوان کرد: همچنین پرونده های دستگیرشدگان در دست بررسی است. خدائیان با تاکید بر اینکه با کسانی که نقش محرک را در اغتشاشات اخیر داشته اند برخورد خواهد شد، یادآور شد: در صورتی که اثبات شود که برخی مسئولان ستادهای انتخاباتی کاندیداها محرک و تحریک کننده بوده اند و دلایل محکمه پسندی در این زمینه وجود داشته باشد به طور قطع با آنها برخورد می شود.


وی خاطر نشان کرد: مسئولان دستگاههای امنیتی در حال شناسایی محرکان اصلی اغتشاشات لرستان هستند. رئیس کل دادگستری استان لرستان همچنین در مورد برخی سنگ پرانی ها به ماموران نیروی انتظامی در جریان ناآرامی های اخیر خاطر نشان کرد: کلیه کسانی که در اغتشاشات با ماموران درگیر شده اند دستگیر و با آنها برخورد شده است.

ابراز نگرانی سازمان ملل از سرکوب مردم ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر امروز از سرکوب مردم ایران و ادامه دستگیریهای گسترده در این کشور ابراز نگرانی کرد.
خانم نوی پیلالی با انتشار بیانیه ای از اقدامات خشونت آمیز نیروهای حکومتی علیه تظاهرکنندگان ابراز نگرانی کرده و گفته است آزادی بیان و آزادی تجمع از حقوق اساسی انسانی است که باید به آن احترام گذاشته شود.

پنجمین روز اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان به جنایات کوی دانشگاه وتقلب در انتخابات


خبرنامه امیرکیر: عصر روز گذشته، چهارشنبه ۲۷/۳/۸۸، دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه اعتراض به حمله ددمنشانه به کوی دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز و دیگر دانشگاه های کشور که این روزها در زیر سایه خفقان به سر می برند، اقدام به اعتصاب غذا در محل دانشکده مهندسی این دانشگاه کردند
دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در حالی پنجمین روز اعتراض خود نسبت به تقلبات گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سپری کردند که در روزهای اخیر معاونت دانشجویی و کمیته انضباطی دانشگاه دست به تهدید و ارعاب گسترده خانواده دانشجویان معترض زده تا با این شیوه غیراخلاقی دانشجویان را از تلاش برای دست یابی به حقوق خود و اعتراض به جنایات صورت گرفته باز دارند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، تحصن و اعتراض روز گذشته در دانشگاه سیستان و بلوچستان با استقبال گسترده دانشجویان از ساعت ۷ عصر شروع شد و در ادامه جمعی از اساتید دانشگاه به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند.

دکتر بخشی ضمن تحسین اقدامات اعتراضی دانشجویان، اعلام نمود که اساتید دانشگاه در پی تدارک برنامه ای جهت برگزاری مراسم سوگواری شهدای چند روز اخیر در تهران و دیگر شهرهای های کشور در مسجد دانشگاه هستند که در صورت عدم موافقت مسئولین نهاد رهبری، این مراسم سوگواری روبروی مسجد دانشگاه در فضای باز و با حضور اساتید و دانشجویان برگزار خواهد شد.

در ادامه دانشجویان الله اکبر گویان ظرفهای غذای خود را در صف طولانی اعتصاب کنندگان که از درب سلف سرویس تا تالار فردوسی دانشگاه ادامه پیدا کرده بود، افزودند.

دانشجویان اعلام کردند تا مشخص شدن عاملان جنایات کوی دانشگاه و ابطال انتخابات به اعتراض های خود ادامه خواهند داد.

اعلان جنگ خامنه ای به مردم ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، خامنه ای امروز طی سخنانی در نماز جمعه با دفاع از انتخاب مجدد احمدی نژاد گفت ملت آن که را می خواست، انتخاب کرد. مردم به آن که صالح تر میدانستند، رای دادند.
خامنه ای گفت حضور مردم در انتخابات به معنای تائید نظام است و افزود هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است.
خامنه ای گفت اگر این انتخابات را زیر سئوال ببریم، از این پس دیگر هیچ انتخاباتی در این نظام مشروعیت نخواهد داشت.
خامنه ای گفت در برابر فشارهای خیابانی عقب نشینی نخواهد کرد و افزود آنچه در خیابانها براه افتاده یک اشتباه است و باید خاتمه یابد.
خامنه ای گفت نتایج انتخابات را تائید می کنم و باید دیگر به اعتراض پایان داده شود. اگر افرادی پیدا شوند که راه دیگری به جز شرکت در جشن انتخابات را برگزینند، در آن صورت مداخله کرده و آنها را افشا خواهم کرد.
خامنه ای در سخنان خود همچنین کشورهای غربی را به توطئه چینی متهم کرد و در حالیکه معترضان در ایران را مزدور و دست نشانده می نامید، گفت ایران، گرجستان نیست که عده ای فکر کنند می توانند با توطئه چینی به اهداف خود برسند.

خامنه ای به طور غیر مستقیم اعلام جنگ و خونریزی کرد


بیماری روانی احمدی نژاد و فساد مالی او به زبان دکتر خزعلی

نگرانى رهبر حزب الله لبنان از تاثير حوادث ايران بر موقعيت اين حزب


بيروت، دبى- رسانه ها، (العربيه.نت)
حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان ، شب پنجشنبه 18/6/ 2009 خطاب به مخالفان حزبش در اين كشور گفت: "به خرابکارى ها و آشوب هاى اخير در ايران اميد نداشته باشيد".

وى كه به تازگى در انتخابات پارلمانى كشورش در موقعيت "اقليت" قرار گرفته است در مصاحبه با تلويزيون " المنار " وابسته به حزب الله با اشاره به جبهه ى رقيب (احزاب 14 مارس) اظهار داشت: "کسانى که در لبنان به اين وضعيت چشم دوخته اند و اميد بسته اند، بدانند که از وضعيت ايران آگاهي ندارند".

به گزارش وبگاه "الف" وابسته به احمد توكلى و "مهر نيوز" وابسته به محمود احمدى نژاد، نصرالله كه در تحليل نتايج انتخابات لبنان سخن مى گفت، خطاب به مخالفان و منتقدان داخلى خود ياد آور شد: شما انتخابات ايران ومسايل حاشيه اى آن را رها کنيد، زيرا امام خامنه اى تاکيد کرده که خرابکاران و آشوبگران وابسته به هيچ يک از نامزدهاى رياست جمهورى نيستند.

دبيرکل حزب الله اظهار داشت : در کجاي دنيا شاهد بوده ايد که 85 درصد مردم يک کشور در انتخابات آن شرکت کنند و اين دليلي بر آگاهي مردم ايران از اوضاع سياسي کشورشان است. وى افزود: من اطمينان دارم جمهوري اسلامي ايران اين مرحله حساس را نيز پشت سر خواهد گذاشت .

نصر الله مجدداً تاكيد كرد كه: "ولايت فقيه جزوي از اعتقادات ما محسوب مي شود اما ربطي به مساله انتخابات لبنان ندارد و کسي نيز حق ندارد به اعتقادات ما توهين کند".

او پيش از انتخابات پارلمان لبنان به مردم اين كشور ضمن تاكيد بر تبعيت خويش از "ولى امر مسلمين در تهران"، وعده داده بود كه در صورت پيروزى حزبش "به آنان خواهد گفت كه اسلحه و كمك نظامى را از كجا مى توان به دست آورد" نصرالله پس از حمله ى تابستان 1996 اسرائيل به لبنان در پى گروگانگيرى يك سرباز اسرائيلى توسط حزب الله پولهاى زيادى را بين كسانى توزيع كرد كه خانه هايشان در جنوب لبنان بر اثر جنگ ويران شده بود.

او در آن زمان اعلام كرد كه "پول حلال به مردم مى دهد".رهبر حزب الله لبنان چندى پيش نيز به مناسبت نهمین سالگرد عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان، طی سخنانی اظهار داشت که "جمهوری اسلامی ایران حاضر به ارسال کمکهای نظامی، از جمله سیستم دفاع ضد هوائی به ارتش لبنان است".

وی افزود که "جمهوری اسلامی ایران بطور عام، و آیت اله خامنه ای بطور خاص، هیچگونه مضایقه ای در این مورد نکرده و اصولاً خواهان استقرار یک دولت مقتدر در لبنان هستند".

تظاهرات در رشت

لعنت به خامنه اي ، لعنت به احمدي نژاد ، لعنت به اين نظام ديكتاتوري و لعنت به صدا و سيما


لعنت به خامنه اي و لعنت به احمدي نژاد ، لعنت به اين نظام ديكتاتوري و لعنت به صدا و سيما كه به جاي پاسخگويي به مردم از شهدا بهره برداري سياسي مي كنند. مثل كفتار و شغال ريختند رو سر مردم و خونشون رو ريختند حالا ازشون پشتيباني ميكنند؟! آخر وقاحت و حماقت تا چه حد؟
براي ديدن نمونه اي از حماقت ها اينجا كليك كنيد

تجمع عظیم مخالفان در تهران؛ لغو تظاهرات جمعه


روز پنجشنبه همزمان با تظاهرات صدها هزار نفری - و بنا به برخی گزارش ها چند میلیونی - مخالفان در ایران اعلام شده است که برنامه تجمع روز جمعه که مهدی کروبی درخواست آن را کرده بود لغو شده و در عوض این تظاهرات قرار است روز شنبه برگزار شود.
برنامه تجمع اعتراضی روز جمعه قرار بود از میدان هفت تیر به سوی نماز جمعه در خیابان انقلاب انجام شود.
در خبری در وبسایت حزب اعتماد ملی که آقای کروبی رئیس آن است آمده است: "حزب اعتماد ملی در نامه ای به وزیر کشور خواهان صدور مجوز برای برپایی تجمع اعتراض آمیز به نتایج انتخابات در روز شنبه شد. در نامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر رسول منتجب نیا قایم مقام دبیر کل این حزب از وزیر کشور برای ساعت ١٦ روز شنبه و در میدان انقلاب به سمت آزادی تقاضای مجوز راهپیمایی در اعتراض به نتایج اعلام شده انتخابات شده است."
این حزب گفت که راهپیمایی از ساعت 16 تا 19 بعداز ظهر صورت می‌گیرد و هدف آن "پی‌گیری مطالبات قانونی و تداوم اعتراض مدنی آنان است."
پیشتر گروه های دیگر نیز درخواست برگزاری تجمعی در روز شنبه را داده بودند و شاهدان عینی می گویند که خبر برگزاری این تجمع در تظاهرات روز پنجشنبه نیز میان مردم دهن به دهن گشته است.
قرار است آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی نماز جمعه این هفته را امامت کند و بسیاری می خواهند بدانند او - که قبلا بر پیروزی محمود احمدی نژاد مهر تایید زده است - چه موضعی در قبال اعتراضاتی که در سه دهه تاریخ جمهوری اسلامی سابقه ندارد اتخاذ خواد کرد.
تظاهرات پنجشنبه
روز پنجشنبه صدها هزار نفر در تجمعی در تهران برای گرامیداشت یاد هشت نفری که پیشتر در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات کشته شده بودند شرکت کردند.
نیویورک تایمز گزارش می دهد که به نظر می رسید تظاهرات پنجشنبه به بزرگی تظاهرات دوشنبه یا بزرگتر از آن بوده باشد؛ به گفته شهردار تهران سه میلیون نفر در تظاهرات دوشنبه شرکت کرده بودند.
در این تظاهرات که از میدان امام خمینی تا فردوسی و انقلاب را در بر می گرفت میر حسین موسوی، از نامزدهای معترض انتخابات، در بین هوادارانش در میدان امام خمینی تهران حاضر شد و سخنرانی کرد.
به گفته شاهدان عینی تظاهرات خاموش مردمی که پلاکاردهای اعتراض آمیز در دست داشتند از میدان هفتم تیر تا میدان امام خمینی و از طرف دیگر از میدان فردوسی تا میدان انقلاب برگزار شد.
بسیاری از معترضان شمع به دست داشتند. میرحسین موسوی نیز مانند هوادارانش لباس سیاه بر تن کرده بود و از روی یک ماشین سخنرانی کرد.
برخی از مردم عکس های کشته ها را در دست داشتند و روی برخی پلاکاردها نوشته شده بود: "چرا برادران ما را کشتید؟".
بر اساس برخی منابع بسیاری از خیابانهای منتهی به محل تجمع مسدود شد و امکان عبور و مرور اتومبیل ها به سمت میدان امام خمینی تهران وجود نداشت.
روزنامه گاردین در وبلاگ ویژه خود به نقل از شبکه پرس تی وی، شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی را "صدها هزار نفر" ذکر کرده است.
حدود ساعت شش بعد از ظهر به وقت تهران خبر رسید که به دلیل ازدحام شدید جمعیت در میدان امام خمینی، مسافران مترو نمیتوانند از خروجیهای این میدان بیرون بیایند و به خروج از ایستگاههای قبلی و بعدی دعوت میشوند.
همزمان شوران نگهبان که مسئول نظارت بر انتخابات است از سه نامزد انتخابات که بازنده اعلام شده اند خواسته است روز شنبه نمایندگان خود را برای دیدار با اعضای این شورا اعزام کنند.
مارکوس جورج خبرنگار بی بی سی در تهران می گوید که در این روز کمتر نشانه ای از بسیجیان هوادار حکومت دیده می شد اما هواداران آقای موسوی به هم می گفتند که باید به صورت گروهی حرکت کنند تا در برابر هرگونه حمله احتمالی کمتر آسیب پذیر باشند.
گزارش خشونت
مری کولوین گزارشگر روزنامه "ساندی تایمز" که در تهران است به بی بی سی گفت که به نظر می رسد هر دو طرف سعی دارند از برخوردهای عمده پرهیز کنند اما وضعیت "خیلی حساس است و پیشبینی تحولات آینده خیلی دشوار است."
وی گفت که یک خبرنگار وال استریت ژورنال "یک شب پیش درحال مصاحبه با یک مرد جوان در خیان بوده است که یک شبه نظامی نزدیک شد و با اسلحه گردن او را هدف گرفت و کشت."
در دیگر شهرها، آرامگاه شاهچراغ محل گردهم آیی معترضان شهر شیراز بود که هزاران نفر از آنها در این مکان در سکوت مقابل یک تابوت نمادین تجمع کردند.
هرچند برخی منابع حاضر در این گردهم آیی تعداد ماموران نیروی انتظامی در محل شاهچراغ را اندک توصیف کردند اما نیروهای لباس شخصی در میان جمعیت حضور دارند.
این گردهم آیی پس از آن برگزار شد که در دو روز گذشته نیروهای بسیجی با تظاهر کنندگان در شهر شیراز برخورد کردند.
یک تظاهرکننده به نام علی که در تجمع خاموش شیراز شرکت کرده بود به بی بی سی گفت: "در حدود دو تا سه هزار نفر اینجا هستند، در سکوت در محوطه داخل شاهچراغ نشسته اند. پلیس کاری نمی کند چون در یک مکان مقدس هستیم."
محدودیت های شدیدی بر بی بی سی و سایر رسانه های خارجی در ارتباط با پوشش خبری اعتراض ها اعمال شده است. خبرنگاران اجازه ندارند خبر تجمعات "غیرقانونی" را - که شامل تجمعات گسترده مخالفان در روزهای اخیر می شود - از نزدیک پوشش دهند اما بر محتوای گزارش آنها کنترلی اعمال نمی شود.
به گفته منابع در زاهدان، این شهر تا اندازه ای آرام تر شده و تظاهرات به شکل آرام پی گرفته می شود. همچنین مسجد طالقانی این شهر نیز محل برگزاری یک مراسم عزاداری برای کشته شدگان در جریان ناآرامی ها بوده است.
در ارومیه هم به گفته منابع آگاه خیابان های امام خمینی و خیام، که در روز های اخیر محل برگزاری تجمع معترضان به نتیجه انتخابات بوده، تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی قرار دارند و تا کنون مردم ارومیه امکان برگزاری تظاهرات اعتراضی خود را نداشته اند.
ضدتظاهرات
اعتراضات تازه درحالی انجام شده است که شورای نگهبان از مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی نامزدهایی که وزارت کشور می گوید بازندگان انتخابات هستند دعوت کرده است روز شنبه درباره شکایات خود بحث کنند. معلوم نیست که نامزدها این دعوت را پذیرفته باشند.
سخنگوی این شورا گفته است که معاونت اجرایی این شورا "بررسی دقیق" 646 مورد شکایت که از سوی این سه نامزد ارائه شده را آغاز کرده است.
این شورا پیشتر در این هفته گفت که در صورتی که لازم بداند دستور بازشماری برخی از صندوق ها را خواهد داد اما درخواست برگزاری مجدد انتخابات که درخواست آقای موسوی و کروبی است را رد کرده است.
در سایر تحولات روز پنجشنبه طی یک تجمع، در اطراف دفتر دادستانی تهران، دانشجویان هوادار آقای احمدی نژاد و رهبر ، علیه نقش علی اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده اش در اعتراضات تظاهرات کردند.
خبرگزاری فارس می گوید که فائزه رفسنجانی که روز سه شنبه در جمع مخالفان سخنرانی کرد و برادرش مهدی در ارتباط با نقشی که ادعا می شود در "ناآرامی ها" دارند از ترک کشور منع شده اند.
مجلس خبرگان رهبری - که مسئول عزل و نصب رهبری است - و تحت ریاست علی اکبر هاشمی رفسنجانی قرار دارد طی بیانیه ای از مشارکت مردم در انتخابات استقبال کرده اما در مورد نتایج آن اظهار نظری نکرده است.

bbc