۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

زنده باد آزادی

ما بلوچستان را با خون از دست داده ایم
وبا خون آن را پس خواهیم گرفت
آری ددصفتان پست ورزیل باید بدانند
که دیگر بلوچستان سرزمین آمال وآرزوها نخواهد بودودریای آرام ملت بلوچ دیگر به ساحل امن باز نخواهد گشت.
وامواج پر تلاطم جوانان این ساحل امن را باز خواهند یافت
آری بلوچستان جایگاه مردان خدا باز خدایی خواهد شد وفرعونیان زمان را امواج نیل به کام خویش فرو خواهد برد...

مزار شهدای بلوچستان




دیگر در ایران هیچکس به این زودی به یک آخوند آعتماد نخواهد کرد

رضا حسین بر
تحلیل گر سیاسی
همیشه میشود آدمی‌ را سرکوب کرد. میشود غرورش را شکست. میشود دلش را آزرد، اما نمیشود فرصت انتقام را ازش گرفت در زمانی‌ که دشمن آسیب پذیر بشود. این امکان هم وجود دارد که زورگویان حرمت و شرافت انسان را خدشه دار کنند، او را تحقیر نمایند، بزندان بیندازند، ولی دشمن به هدف خود نمیرسد مگر این که انسان تسلیم شدن خود را اعلام دارد. مردم رنج بسیار کشیدند، ولی تسلیم نشدند.
با وجود اینکه هزاران ایرانی‌ در این ۳۰ سال کشته شدند، ولی هرگز تسلیم نشدند. ترسیدند، فرار کردند، شکنجه شدند، فقیر شدند، اما مثل آب روان، هرگز نایستادند، رفتند و آرام رفتند تأ به اینجا رسیدند. اکنون مقصد قابل دیدن است. اکنون مردم آن سوی تاریکی آخوندی را بخوبی میبینند. اکنون زندگی‌ بهتر، روزهای روشن تر، خیال آسوده تر، فضای مثبت تر و دلهای نزدیکتر برای همه قابل احساس تر است. اکنون مردم فکر میکنند که میتوانند ظالم‌ترین حکمرانان را به هراسانند، در مقابل‌شان ایستادگی کنند، فساد‌شان را افشا نمایند و تقاضای احقاق حق کنند.
اکنون مردم میدانند که میتوانند.
هر روز که بگذرد، اعتماد به نفس مردم بیشتر میشود، ترس کم تر میشود، شجاعت افزوده تر میگردد. از آن طرف، رژیم آسیب پذیر تر میگردد، شکاف‌ها گسترده تر میشود، کشتار مردم مظلوم زیاده تر میگردد و از این طرف، خشم جوانان شعله ور تر میشود، اراده برای انتقام و تغییر کامل قوی تر میگردد.
در چنین شرایطی، ماهیت تبهکارانه نظام، خود را برای همه جهانیان، بیشتر نشان میدهد، نظامی که بزرگترین و ناشیانه ترین تقلب تاریخ انتخابات را انجام داد و با کامل پررویی مدعی شد که سالم‌ترین انتخابات را برگزار کرده است. این تقلب بزرگ حتی ساده‌ترین آدم‌ها را بیدار کرد و به آنها فهماند که آخوند‌ها هر فساد و جنایتی را مرتکب میشوند تأ مردم را ناتوان، ناامید، پراکنده و مرعوب سازند.
هیچکس فکر نمیکرد هیچ انسانی‌ بتواند چنان دروغ غیر قابل باوری را بگوید. آنها که فکر میکردند مردم چنین دروغ شاخداری را باور میکنند واقعأ به شعور مردم، توهینی غیر قابل بخشیدن کردند. بدتر از این دروغ، اصرار بر درست بودن دروغ بود. بدتر از این فساد، اصرار بر درست بودن فساد بود. هیچ چیز بدتر از این نیست که رهبران مذهبی‌ دروغ را راست جلوه دهند و به مردم بقبولانند که سخن راستی‌ را که گفته اند دروغ است، اما خوشبختانه این اتفاق افتاد و اعتبار و آبروی همه آنها رفت. دیگر در ایران هیچکس به این زودی به یک آخوند آعتماد نخواهد کرد.
آخوند‌ها ممکن است همچنان بتوانند تا مدتی‌ به حکومت خود ادامه دهند اما همه میدانند که این‌ها مشتی دزد و دروغ گو و جنایتکار هستند. بسیاری از مردم قبلا این را نمیدانستند ولی کسی‌ نیست که اکنون این را نداند. از این به بعد، هیچکس از مباررزه با جمهوری اسلامی احساس گناه نخواهد کرد بلکه همه از این احساس گناه خواهند کرد که چرا تا به حال فریب این فریبکاران را خورده اند. فریب خوردگان معمولا انرژیهای فرو خورده زیادی دارند که پس از آگاهی‌ به صورت انفجار خود را ظاهر میکنند.
از این به بعد هر چه پیش بیاید انفجار احساسات و قدرت با هم خواهد بود. به همین دلیل جلو گیری از آن به سادگی امکان نخواهد داشت. مردم اکنون میدانند که میتوانند. احساس توانستن قوی‌ترین و زیباترین احساسی‌ است که انسان میتواند داشته باشد. سا ل‌ها این احساس در مردم نبود. اینک که مردم به توانستن خود ایمان آورده اند، دیگر ناتوان کردن آنها همان قدر مشکل است که تحمیق آنها. روز‌های بهتر نزدیک است.

اخبار مهم ایران



استمداد از نهادهای بین‌المللی برای پیگیری سرنوشت بازداشت‌شدگان ایران

یورش به منازل مردم برای جمع آوری دیش های ماهواره ای


































































فیلترشکن های جدید

خوش آمدی ای مهربان و ناجی مردم بلوچستان {سردار امیر عبدالمالک بلوچ}


*بسم الله الرحمن الرحيم*
با درود و سلام خدمت رهبر دلير جنبش و دلاور مرد سرزمين بلوچستان سردار امیر عبدالمالک ریگی بلوچ

خوش آمدی ای مهربان و ناجی مردم بلوچستان{سردار امیر عبدالمالک بلوچ}

به تنهایی ما به لحظه های پراضطراب زندگی ما..

به شبهای یلدای انتظار ای غریبه اشنا تمام واژه های خوب ما نثارت..

منجی عشق و عاطفه به خوشبختیهای فراموش شده اعتبار بخشیدی

ما سالهاست اسیر قلعه بلند تنهایی هستیم

برای ما ترانه ای بساز از ازادی

برای ما بگو از شهر عشق و احساس از مردمان بی نیاز شهر ایمان

برای ما ازنور بگو که ابرهای شک و تردید اسمان زندگی مان را پوشانده و خورشید جز تصور مبهم از گذشته ای دور هیچ نیست

برای ما از بهار بگو که عمرما پاییز بوده و خزان

از دریای عشق بگو که ما در مرداب منتظر زیسته ایم

از باران احساس بگو برای ما

تبسم کن و بخند که هرچه دیده ایم نقاب و ظاهر بوده و صورتک

ما به جز تصور خوشبخت هیچ نداشته ایمجز سایه هیچ ندیده ایم

جز دستان سرد دریا هیچ دستی به سوی ما نبوده

ما به جزخارهرزه گیاهان کویر اخلاص هیچ گلی ندیده ایم

ما فراموش کرده ایم هر چه حس گرم است

هرچه معنویت است اعتماد را برای ما باز هم بگو..
انشاالله همیشه سلامت و پیروز وسربلند باشید

شما و امثال شما باعث افتخار و سربلندی ملت شریف و غیور بلوچستان هستید.

۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

درخواست برخورد 'بی رحمانه' با 'سران اغتشاش‌گران'


احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران از قوه قضائیه ایران خواسته است با "سران اغتشاش گران" با قاطعیت و "بی رحمانه" برخورد کند.
آقای خاتمی در نماز جمعه روز ۵ تیر (۲۶ ژوئن) گفت که "اغتشاش گران" علیه نظام اسلامی خروج کرده اند و "بغی" و "محارب" محسوب می شوند و "اسلام اشد مجازات را برای محاربان پیشنهاد کرده است".
او گفت: "از قوه قضائیه می خواهم که با سران اغتشاشگران که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند، قاطعانه و بی رحمانه برخورد کند تا مایه عبرت برای همگان باشد".
آقای خاتمی در مورد مخالفت ها با نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: "در هر انتخاباتی اعتراض هست که این اعتراضات از مجاری قانونی دنبال می شود. بنابراین ما حق اعتراض را حق قانونی می دانیم، اما از مجرای قانونی خودش".
او گفت که شورای نگهبان آماده است به این اعتراض ها رسیدگی کند.
از قوه قضائیه می خواهم که با سران اغتشاشگران که سر در آخور آمریکا و اسرائیل دارند، قاطعانه و بی رحمانه برخورد کند تا مایه عبرت برای همگان باشد.
احمد خاتمی
معترضان می گویند شورای نگهبان بی طرف نیست و نمی توانند به این شورا اعتماد کنند.
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، محمد یزدی، عضو فقها و غلامحسین الهام، عضو حقوقدانان این شورا از حامیان سرشناس محمود احمدی نژاد محسوب می شوند که توسط وزارت کشور ایران برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده است.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواستار ابطال انتخابات و برگزرای مجدد آن هستند. کمیته صیانت از آرای آقای موسوی همچنین پیشنهاد کرده است که یک کمیته حقیقت یاب از افراد بی طرف برای بررسی وضعیت برگزاری انتخابات تشکیل شود.
اما امام جمعه موقت تهران گفته است: "کسانی که بر طبل ابطال انتخابات می کوبند بدانند که نتیجه نخواهد داد".
آقای خاتمی همچنین گفته است: "این که کسانی بگویند (برای بررسی موضوع انتخابات) شورایی ترتیب داده شود از شخصیت های حقیقی و حقوقی، بدعتی بسیار غلط است که عواقب پیش بینی ناپذیری خواهد داشت".
او در مورد کشته شدن ندا آقا سلطان در روز شنبه ۳۰ خرداد که تصاویر ویدیویی آن در اینترنت منتشر شد و او را به نوعی نماد اعتراضات اخیر ایران تبدیل کرد، گفت: "هر عاقلی که این فیلم را ببیند، می فهمد که کار، کار خود اغتشاش گران و آشوب طلبان است. اگر کار، کار خودشان نبود چطور امده از جایی که این خانم ماشینش را پارک کرده، عکسش را گرفته است. معلوم می شود از پیش تنظیم شده بود".
آقای خاتمی گفت "اغتشاش گران" می خواسته اند که چنین صحنه ای را بیافرینند.
او افزود: "این خانم در یک کوچه خلوت بوده. اگر نظام بخواهد برخورد کند، خب در خیابان برخورد می کند. چرا در کوچه؟ در کوچه خلوت دستگیر می کنند، نمی کشند".

bbc

نطق جنجالی علیخانی در دفاع از میرحسین موسوی (ویدئو)

چرا در سرزمینم دیگران بر من حکم برانند!!



چرا در سرزمینم دیگران بر من حکم برانند!؟
جای حیرت است و تعجب !!!
که در خانه ام بیگانه ای وارد شود و خود را مالک و صاحب خانه ام جلوه دهد و من را برده ای که هیچ حقی نه بر خود و نه بر خانه ام داشته باشم آبم به کام آن بیگانه متجاوز و ناموسم در اختیار وی و ثروت و سرمایه ام را به یغما برد و من حتی جرات جنباندن سر را هم نداشته باشم ورنه باید تو سری بخورم و از خانه ام آواره شوم!!!
شاید برای شما در این قرن متمدن باور نکردنی باشد اما حقیقت چنین است!!!
آری خانه من بلوچستان است و من و یا ما صاحب بدون اختیار آن که حتی برای نفس کشیدن باید از بیگانگان متجاوز و آن هم قسی القلب و جنایتکار اجازه بگیریم !!!
من و یا ما در خانه خود بیگانه ایم و متجاوزان خون آشام مالکان بدون چون و چرای سرزمین من و ما !!!
بیگانگان در گذشته و حال نشان دادند که به هیچ دینی نیستند و نمی خواهند حق من را بدهند دلمان را خوش کرده بودیم که از نظام طاغوتی شاهنشاهی می رهیم و انقلاب خمینی را همراهی کرده بودیم اما غلط بود آنچه پنداشته بودیم و نه تنها مظلومتر شدیم که هزاران برابر بر استضعاف و اجحاف و ستم و محرومیتمان اضافه شد و بدتر از آن شدیم که بودیم الان هم بسیارند که وعده می دهند و مانند خمینی لبخندی بر لب ثبت می کنند البته آن یکی لبخند فریب و این یکی استهزا و مسخره که شاید باز در دامی دیگر بیاندازندمان!!!
اما آیا باید ما همیشه این و آن را تجربه کنیم و نسلها در بند باشیم و سرزمین و دیارمان به کام و نام دیگران یا باید چاره بیاندیشیم تا نه دیگران که خودمان بر سرزمینمان حکم برانیم و خود با دستان خود این دیر ستم کش را تبدیل به بهشتی برای نسلهای آینده کنیم؟
چه زیبا فرمودند سرور کائنات پیامبر عظیم الشان اسلام صلوات الله علیه : مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.
یا گفته اند آزموده را آزمودن خطاست
دلاور بلوچ

استاد مجاهد


استادمجاهد ای دوست تر زجانم

باشم به خدمت تو تا زنده درجهانم

با لطف ومهربانی با صدشیرین زبان

یالفاظ غیرت وهمت به نهادی برزبانم

تاریک بود روزگارم خاموش بودچراغم

ازنورجهادتو روشن شد روح و روانم

من زار وخسته بودم با جهل بسته بودم

خود را ز فیض جهادت از جهل می رهانم

فرموده اند بزرگان از راه دین یزدان

حق تو برتر آمد ز جمله دوستانم

زیبا و دلنشین است بهار روح وجانم

برتر کند مقامت مولای مهربانم

ملت بلوچ باید از وضعیت پیش آمده در راستای اهداف خود استفاده نماید


سری به وبلاگها می زنم و فقط از تهران می شنوم و می خوانم و از گریه ها برای نداها و از اینکه وب نویسان بلوچ غرق ماتم شده و لوگوی ماتم و عزا ساخته و برکنار وب نهاده اند و چه ناله ها که سر می دهند در حالی که همین تهرانیها بر همه جنایات رژیم در بلوچستان سکوت کرده و حتی هنگامیکه دختر بچه ای 12 ساله به نام رویا در زاهدان پر پر شده و خونش بر زمین ریخت هیچ رسانه فارس زبانی حاضر به گفنگو در این باره نبود و هیچ فارسی حاضر نشد از این دختر به اصطلاح ایرانی دفاع کند اما اشتباه فکر می کنیم رویا دختر ایرانی نبود بلکه دختر بلوچ بود که مظلومانه به شهادت رسید و صدایش به هیچ جا نرسید و در خفا به خاک سپرده شد اما چرا ما برای بیگانگان غم بخوریم و فریاد ایران سر دهیم بهتر است ملت بلوچ از فرصت پیش آمده در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده نماید.

در این وضعیت حساس و فرصت پیش آمده تشکلی مدنی و سیاسی به نام شورای مقاومت بلوچستان اعلام وجود کرده است که در راستای رسیدن ملت بلوچ به حق تعیین سرنوشت فعالیت می نماید و در این فرصت لازم است همه اقشار اعم از علما و روشنفکران و طلاب و دانشجویان و جوانان به این تشکل مدنی بپیوندند و فعالیتهای خود را بر بلوچستان متمرکز نمایند و به تهرانیها دل نبندند زیرا تهرانیها اعم از سلطنت طلب و جمهوری خواه و مجاهد و آخوند به مطالبات ملتها در قالب ایرانی فدرال تن نخواهند داد مگر اینکه در برابر قدرت سازمان یافته سیاسی و مردمی قرار گیرند آنگاه مجبور خواهند شد.

پیوستن به تظاهراتها هم باید در راستا رشد فکری جوانان بلوچستان باشد نه در راه تهران و باید در این زمینه برنامه ریزی نموده و با استفاده از امکانات موجود اذهان مردم را به سوی آزادی و رهائی و رسیدن به حقوق کامل سوق دهند.

دلاور بلوچ

۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

سخنان پزشک جوانی که در کنار ندا بود


سایت بی بی سی بخش انگلیسی: پزشک جوان ایرانی که در آخرین دقایق زندگی ندا آقا سلطان کنار او بود و سعی کرد جان او را نجات دهد در گفتگویی با بی بی سی پرده از راز کشته شدن ندا برداشت.
دکتر آرش حجازی که در جنوب انگلستان در دانشگاه تحصیل میکند میگوید که او پیش از تیر خوردن ندا او را در کنار مرد کهنسالی دیده بود که بعدا مشخص شد استاد موسیقی ندا بوده است.
سپس پلیس و بسیجی ها به سوی مردم حمله کردند و ناگهان صدای گلوله ای شنیده شد. دکتر حجازی میگوید که دید گلوله ای زیر گلوی ندا روی سینه اش خورد و خون از آن بیرون زد. او به سوی ندا دوید و تلاش کرد با بستن سوراخ گلوله جلوی خونریزی را بگیرد ولی خون از دماغ و دهان ندا بیرون زد و ندا درکمتر از یک دقیقه جان سپرد.
او میگوید صدای مردم را شنید که به سوی بسیجی های موتور سوار حمله کردند و یکی از آنها را که مسلح بود گرفتند. بسیجی که وحشت زده بود خلع سلاح شد و مردم کارت شناسایی او را گرفتند. برخی از مردم از او عکس هم گرفتند.
بسیجی مزبور درحالی که وحشت زده شده بود فریاد میکشید که من نمیخواستم او را بکشم. مردم که نمیدانستند چکار کنند بسیجی را رها کردند و او فرار کرد ولی دکتر حجازی تاکید میکند که عکس و کارت شناسایی این بسیجی در نزد مردم است.
دکتر حجازی گفت که پس از این حادثه حال او بسیار دگرگون شده و سه شبانه روز نتوانسته بخوابد. با گفتن این حرفها دکتر حجازی احتمالا دیگر نمی تواند به ایران برگردد ولی او می گوید با فاش کردن این رازها درد دلش سبک شده و احساس می کند که خون ندا به هدر نرفته است.

ويديوي كاملا واضح از تيراندازي بسيجيان از پشت بام مسجد لولاگر به سوي مردم بي دفاع از شبكه الجزيره

آیت‌الله دیباجی: هم آمران و هم آنان که می‌کشند، گناهکارند


آیت‌الله دیباجی: هم آمران و هم آنان که می‌کشند، گناهکارند
شاهین بشیری
آیت‌الله حسینعلی منتظری - مرجع شیعه- در بیانیه‌ای که روز ۲۶ خرداد منتشر کرد، به همه مسئولان و دست اندرکاران و همچنین به مأمورین نظامى و‏ ‏انتظامى توصیه کرد: «دین خود را حفظ و آن را به دنیاى دیگران نفروشند و‏ ‏توجه کنند که عبارت "المأمور معذور" در پیشگاه خداوند متعال به هیچ وجه‏ ‏پذیرفته نیست».
روحانیان، بر اساس فقه شیعه، معتقدند کشتن افراد غیر مسلح بدون دلیل و مدرک، گناهی نابخشودنی محسوب می‌شود.رادیو فردا در گفت‌وگویی با آیت الله سید ابوالقاسم دیباجی، دبیر کل شورای جهانی فقه اسلامی و نماینده آیت الله سیستانی در کویت، نخست از وی می‌پرسیم فردی که به دستور کسی دست به ارتکاب قتل می‌زند آیا خودش دچار گناه شده یا فرد دستور دهنده یا هردو؟ و آیا عبارت "المأمور معذور" سبک کننده بار گناه این افراد هست؟

آیت الله دیباجی: باید بگویم این مسئله هرگز بار گناه را کمتر نمی‌کند. هم کسی که دستور کشتار می‌دهد و هم کسی که کشتار را انجام می‌دهد، هر دوی اینها در برابر محکمه عدل الهی مسئول هستند و هر دو گناهکار.

ما در فقه اسلامی داریم که کشتن یک انسان مانند کشتن تمام انسان‌ها است.

بله دقیقا همین طور است. کشتن یک انسان مانند این است که شما تمام انسانیت را می‌کشید، نه به این دلیل که شما شخصی را می‌کشید بلکه در حقیقت شما شخصیت را می‌کشید. آیات و روایاتی که در این زمینه داریم عجیب است و اساس قرآن و اسلام بر کرامت انسان استوار است، چه برسد به کرامت مسلمان و انسانی که شهادتین را می‌گوید.

حضرت علی در وصیت خود به فرزندانش می‌گوید: « برای ظالم دشمنی آشتی‌ناپذیر باشید و برای مظلوم یک هم‌یار و کمک‌رساننده».

اساس فلسفه کربلا نیز که در فرهنگ شیعی این همه تجلی کرده، مسئله مظلومیت امام حسین است. یعنی آن چه دنیای بشری را تکان داد این است که دشمن انسان مظلومی را قربانی کرد.

با صرف نظر از هر شرایطی، بر اساس فقه اسلامی «همیشه حق گرفتنی است، دادنی نیست» و تمام انبیاء و اولیاء در راه دفاع از حق به شهادت رسیدند.

تا کی این کشت و کشتار: تا وقتی خامنه ای زنده است

فیلترشکن جدید

محسن رضايی: در هفته های اخير به مردم ظلم شده است


محسن رضايی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، می گويد از پيگيری شکايت شخصی خود درباره نتايج انتخابات منصرف شده است، اما «ظلم ها» و «اجحافاتی» که پس از انتخابات به «مردم»شده است راتا حصول نتيجه پيگيری می کند.

به گزارش سايت تابناک، آقای محسن رضايی در جمع طلاب حوزه علميه قم گفته است: «در هفته های اخير هم به مردم ظلم شده است و هم نظام جمهوری اسلامی تضعيف شده است.»

وی افزود: «من از مسير قانونی، تمامی شکايت های مردمی و لطمات وارد شده به آنان و نظام را دنبال خواهم کرد و انشاالله تا به نتيجه رسيدنشان پيگير خواهم بود، اما لازمه اين کار اين بود که بگويم من به دنبال منافع شخصی نيستم و بايد در عمل ثابت می کردم.

به همين دليل نامه منصرف شدن من از پيگيری شکاياتم به شورای نگهبان در واقع سلب جنبه شخصی از اين شکايت بوده است.»

وزارت كشور ايران آراء آقاى رضايى در دهمين دوره انتخابات رياست جمهورى را ۶۷۸ هزار راى اعلام كرد و اين در حالى است كه اين نامزد نزديك به اصولگرايان مى گويد او بيش از سه ميليون راى داشته است.

طی روز های اخير حملات لفظی بين ستاد محسن رضايی از يک سو و وزارت کشور و شورای نگهبان از سوی ديگر رد و بدل شده است.
«در هفته های اخير هم به مردم ظلم شده است و هم نظام جمهوری اسلامی تضعيف شده است.»محسن رضاییمحسن رضايی که به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران معترض بود روز شنبه با حضور در شورای نگهبان مدارک و مستندات خود را درباره انتخابات در اختيار اين شورا قرار داد.

با این حال آقای رضايی روز سوم تيرماه از شکايات خود از نتايج انتخابات اعلام انصراف کرد و نماينده وی در مذاکره با شورای نگهبان ساعاتی پيش از این انصراف، از همکاری نکردن اين شورا خبر داده بود.

آقای رضايی در ديدار با طلاب حوزه عليمه قم با اشاره به اعلام انصراف خود تصريح کرده است: «به هيچ وجه از پيگيری مطالبات مردم و اجحافاتی که در اين مدت به آنها شده است دست بر نخواهم داشت و اقدامات تمام کسانی که موجب تضعيف نظام جمهوری اسلامی شده اند و به مردم ظلم کرده اند را پيگيری خواهم کرد.»

اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جهوری افزوده است: «مسئله مهمتر از انتخابات جان، مال و ناموس مردم و اعتبار و حيثيت جمهوری اسلامی است که طی هفته های اخير آسيب ديده و بايد کاری کرد که جلوی اين خسارات گرفته شود.»

وی همچنين گفت: «حال که به آبرو و جان و مال مردم آسيب وارد شده و حيثيت و اعتبار جمهوری اسلامی در داخل و خارج از آن خدشه دار گرديده است، جلوگيری از ادامه اين وضعيت که به ضرر مردم و نظام تمام می شود مهمتر از نتايج انتخابات است.»

به دنبال اعلام انصراف محسن رضايی، عباسعلی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان، روز چهارشنبه با استقبال از اعلام انصراف اين نامزد انتخابات از پيگيری شکايتش گفته بود: «نتايجی که از بازشماری های صورت گرفته به دست آمد، نشان از افزايش ميزان آرای آقای رضايی ندارد و در يکی دو مورد کاهش هم داشته است.»

اين اظهارات سخنگوی شورای نگهبان باعث واکنش شديد ستاد انتخاباتی آقای محسن رضايی شد.

علی احمدی، نماينده آقای رضايی برای پيگيری شکايات انتخاباتی، با متهم کردن شورای نگهبان به به «خلاف گويی»هشدار داده بود که در صورتی که شورای نگهبان حرف خود را پس نگيرد، «مجبور خواهيم شد مکاتبات با شورای نگهبان و دلايل و مستنداتی که منجر به انصراف و عدم پيگيری آقای رضايی از بازشماری آرا شده است را منتشر کنيم.»
رادیو فردا

میرحسین موسوی: حقایق را وارونه جلوه می دهند


میرحسین موسوی رسانه های حکومتی ایران را به وارونه جلوه دادن واقعیت ها در مورد اعتراضات اخیر به نتیجه انتخابات متهم کرده و از هوادارانش خواست به اعتراض خود "در چارچوب قانون" و با "پرهیز از ایجاد تنش" ادامه دهند.
آقای موسوی روز پنجشنبه ۴ تیر (۲۵ ژوئن) با انتشار بیانیه ای خطاب به "مردم هوشیار و شریف ایران" نوشت: "در روزهای اخیر صدا و سیما، خبرگزاری های دولتی، برخی روزنامه های دولتی، سایت های اینترنتی وابسته به دولت و روزنامه کیهان بخش عمده ای از فضای خود را به وارونه جلوه دادن آنچه قبل، حین و پس از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران رخ داد، اختصاص داده اند".
رسانه های مورد اشاره آقای موسوی در روزهای اخیر مطالب متعددی منتشر کرده اند که در آنها آقای موسوی مسئول خشونت های روزهای اخیر معرفی شده است.
اما آقای موسوی می گوید: "در این انتخابات تقلبی بزرگ اتفاق افتاده و پس از آن، معترضان به این وضعیت به گونه ای غیر انسانی مورد هجوم قرار گرفته و کشته، زخمی یا بازداشت شده اند".
از عموم ملت شریف ایران متواضعانه درخواست می کنم با حفظ آرامش و پرهیز از ایجاد تنش، در دام بدخواهان که می کوشند این حرکت گسترده اجتماعی را شورش و اغتشاش و وابسته به بیگانه قلمداد کنند نیفتند و با زیرکی و هوشیاری که ویژگی ممتاز آنها است این توطئه را مهار نمایند. تداوم اعتراض در چارچوب قانون و با رعایت اصول و مبانی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی راهبرد اصلی است که ضامن تداوم و دسترسی به اهداف شما است.
میرحسین موسوی
او نوشته است که اگر با حمله کنندگان به کوی دانشگاه تهران در روز ۱۸ تیر ۱۳۷۸ برخورد می شد، اکنون شاهد "تکرار آن فجایع" نبودیم.
آقای موسوی در بیانیه شماره ۸ خود نوشته است: "همان ها (عاملان حمله به کوی دانشگاه) هستند که هنوز به اتکای امکاناتی که متعلق به عموم مردم است در راستای منافع گروهی خود بی پروا به دروغ گویی و پرونده سازی برای دیگران ادامه می دهند و افعالی را که خود عامل آن هستند، به بنده نسبت می دهند. آنها غافلند که موسوی با این ترفندهایی که ماهیت آن برای همه مردم روشن شده است از صحنه بیرون نمی رود".
میرحسین موسوی معتقد است که "آنچه این روزها رخ داد اصل نظام جمهوری اسلامی" را هدف قرار داده است و می گوید این چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت یا در اثر "تهدید به محاکمه" از آن صرفنظر کرد.
اشاره آقای موسوی به تهدیدهایی است که نمونه ای از آن در تیتر اول شماره روز چهارشنبه روزنامه کیهان منتشر شد.
در این مطلب که تیتر "موج خونخواهی مردم از میرحسین موسوی" را داشت نوشته شده بود: ده ها کشته و زخمی، تخریب گسترده اموال عمومی، آتش سوزی های وسیع و صدها مورد تخریب خوردوهای مردم حاصل دو هفته قانون گریزی و خودخواهی میرحسین موسوی است".
در این گزارش حوادث خشونت بار روز شنبه ۲۵ خرداد در تهران که به کشته شده دست کم هفت تر منجر شد، به "نقاب زدگان سبزپوش" نسبت داده شد که به "سلاح گرم"، "قمه" و "قداره" مجهز بودند و پس از حمله به یک پایگاه بسیج، به قتل مردم "به شیوه های فجیع" اقدام کردند.

روزنامه کیهان، چهارشنبه ۳ خرداد
کیهان نوشت که این حوادث پس از سخنرانی "تند" آقای موسوی اتفاق افتاده است.
اما اکنون آقای موسوی نوشته است که آمادگی دارد که نشان دهد "چگونه مجرمان انتخاباتی در کنار مسببان اصلی اغتشاشات اخیر قرار گرفتند و خون مردم را بر زمین ریختند".
او با اشاره به تهدیدهای اخیر رسانه ای علیه خود نوشته است: "حاضر نیستم به خاطر مصالح شخصی و هراس از این گونه تهدیدها از ایستادگی در سایه شجره سبز استیفای حقوق ملت ایران که امروز به خون به ناحق ریخته شده جوانان این کشور آبیاری شده است، لحظه ای صرف نظر نمایم".
آقای موسوی از هوادارنش خواسته است که "با حفظ آرامش و پرهیز از تنش"، مانع از نسبت دادن اعتراضات به بیگانگان شوند و اعتراض خود را "در چارچوب قانون و با رعایت اصول و مبانی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی" ادامه دهند.

بی بی سی

منتظرى: "رفتار حاكمان فعلى با اسلام وسنت نبوى مغاير است"


تهران، دبى- خبرگزاريها، (العربيه.نت)
آيت الله حسينعلى منتظرى كه در تابستان 1988 در پى كشتار يكباره چندين هزار زندانى سياسى در ايران بنا به گفته ى خودش نخواست "آخرتش را به دنياى ديگران بفروشد" و اعتراضش موجب بركنارى او از "قائم مقامى رهبرى" شد، روز چهارشنبه 24/6/2009 پيامى خطاب به ملت ايران منتشر ساخت.

وى پيام خويش را با همان سخنى آغاز كرد كه در انقلاب 1979 ورد زبان مردم ايران بود: (الملک يبقی مع الکفر و لا يبقی مع الظلم)‏ "مى توان با كفر مملكت دارى كرد اما با ظلم هرگز".

منتظرى كه يكى از نامدارترين چهره ى مذهبى زندانى پيش از انقلاب بود و در كنار آيت الله طالقانى و آيت الله شريعتمدارى، در انفلاب 1979 شركت مؤثر و فعالى داشت، در پيام اخير خود مى گويد: "سلام و تحيت به پيشگاه شما مردم غيور و فداکار، که يک بار ديگر همچون‏ ‏گذشته های پر افتخارتان در صحنه سياسی و اجتماعی کشور، رشادت و‏ ‏بلوغ فکری خويش را به اثبات رسانديد و برای احقاق حقوق از دست‏ ‏رفته خود، صبورانه سختی ها را تحمل نموديد، ولی مسئولين امور با آن که به‏ ‏يقين می‎دانند که همه منصب و مقامشان ثمره جانفشانی ها و از‏ ‏خود گذشتگی های شما ملت عزيز و بزرگوار است ، با کمال تأسف در برابر‏ ‏خواسته به حق شما مردم عزيز روشهايی اتخاذ نموده و به اعمالی دست زدند‏ ‏که در باور هيچ انسان منصفی نمی گنجد".

وى مى افزايد: " اينجانب که در حد توان خويش ، در مبارزات عليه رژيم گذشته و برقراری‏ ‏جمهوری اسلامی نقش داشته ام ، ضمن اظهار تأسف و ناراحتی از اين‏ ‏برخوردها و رفتارهای چند روز گذشته ، در برابر مردم احساس شرمندگی‏ ‏می‎نمايم و صراحتا اعلام می‎دارم که اسلام عزيز و سيره نبوی و منش‏ ‏علوی با رفتار حاکمان فعلی تفاوتی آشکار دارد".

منتظرى كه زمانى توسط رسانه هاى رسمى ايران از او به عنوان "فقيه عاليقدر ومبارز نستوه آيت الله العظمى حسينعلى منتظرى قائم مقام رهبرى" نام برده مى شد، ولى در حوادث بعدى نزديك بود جان بر سر آرمان و ايمان بگذارد، در پيامش مى گويد: "در حالی که هنوز توده های مردم صحنه های پايانی رژيم گذشته را به ياد‏ ‏دارند، تهران و برخی شهرهای بزرگ ديگر را به يک پادگان بزرگ تبديل‏ ‏کرده اند و با سياستهای غلط خود برادران نظامی و انتظامی را در مقابل‏ ‏مردم قرار داده اند و با راه انداختن مأموران لباس شخصی که خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎کند، ناجوانمردانه به جان جوانان و‏ ‏مردان و زنان اين مرز و بوم تاخته و آنها را به خاک و خون می‎کشند".

وى سپس به "انحصار رسانه ها در ايران به دست ولايت مطلقه و فرار مغزها در فضاى رعب و سركوب" اشاره مى كند و يادآور مى شود:" با‏ ‏انحصاری نمودن تمامی امکانات رسانه ای و تبليغاتی ، روشنفکران و‏ ‏فرهيختگان و دانشجويان که همگی چشم و چراغ و فرزندان اين ملت اند را‏ ‏وابسته به اجانب می‎خوانند و هر روز به بهانه ای واهی آنها را دستگير و‏ ‏زندانی می‎نمايند.

اينان سرمايه های اين مملکت اند. چرا آمار فرار مغزها از‏ ‏کشور تا اين ميزان بالاست ؟‏ ‏آيا اين گونه برخورد با مسائل موجب وهن اسلام و تشيع نمی شود؟!

آيا‏ ‏روش و سيره پيامبر(ص ) و حضرت علی (ع ) که ما افتخار پيروی از آنان را‏ ‏داريم همين گونه بوده است ؟! رسول بزرگوار اسلام (ص ) و امير مومنان (ع )‏ ‏هيچ گاه مخالفان خود را دشنام نداده و به آنان تهمت نزدند، آنان را با شمشير‏ ‏ساکت ننموده و سياست ناپسند و نابخردانه خودی و غير خودی را در‏ ‏مورد مسلمين پياده ننمودند. اينکه عده ای نسبت به حکومت خودی بوده‏ ‏و بتوانند دست به هر جنايتی بزنند، به خوابگاه دانشجويان حمله نموده و آنها‏ ‏را مورد ضرب و شتم قرار داده و از طبقه بالا به پايين پرتاب کنند،‏ ‏قتل های زنجيره ای را انجام دهند و فرهيختگان اين ملت را وحشيانه ترور‏ ‏نمايند و از مجازات مصون باشند، با هيچ دين و آئينی سازگار نيست ;‏ ‏خصوصا با شريعت مقدس اسلام که پيغمبر آن ( رحمت للعالمين ) است و‏ ‏جانشين بر حق او به خاطر درآوردن خلخال از پای زن يهوديه می‎فرمايد:‏ ‏اگر کسی از اين غصه بميرد بر او ملامتی نيست".

منتظرى ضمن "شهيد" خواندن قربانيان حملات نيروهاى حكومتى، از مردم ايران خواست با متانت و پيگيرى مطالبات خود را دنبال كنند. وى از سردمداران حكومت ايران خواست: " با برخوردهای تند و‏ ‏غير عقلايی بيش از اين موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدايی مردم از‏ ‏نظام نگردند، با دست برداشتن از لجاجت و اظهارات و عقايد اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بين خود و مردم تفرقه ايجاد نکنند، و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمايند، با تشکيل هیأتی بی طرف و دارای‏ ‏اختيارات تام ، انتخابات اخير را به سرانجامی قابل قبول برسانند، باور‏ ‏داشته باشند که مقامات دنيوی پايدار نبوده و ارزشی ندارد و آيه شريفه ‏ ( تلک الايام نداولها بين الناس ) را آويزه گوش کنند.

اگر مردم شريف‏ ‏امروز خواسته های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نکنند و‏ ‏مظلومانه سرکوب شوند، عقده هايی شکل خواهد گرفت که ممکن است‏ ‏بنيان هر حکومتی را هر چند مقتدر باشد برکند".

کروبی با به چالش کشیدن خامنه ای دولت آینده را نامشروع دانست


شیخ مهدی کروبی که به عنوان بازنده ی انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران اعلام شده است، روز چهارشنبه 24-6-2009 با تاکید دوباره بر عدم پذیرش نتایج انتخابات 12 ژوئن، گفت دولت جدید "غیر قانونی" می باشد.

بنا بر گزارشی که در اینباره از تلویزیون العربیه پخش گردید وی با اشاره به وجود تقلب در انتخابات خواستار ابطال نتایج شد .

تحلیلگران این موضع آقای کروبی را به چالش کشیدن رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران توسط یکی از نزدیک ترین شخصیت ها به امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کردند.

آقای کروبی همچنین به شدت از تلویزیون دولتی ایران انتقاد کرد وموضع آن را بر ضد ملت دانست، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، حامیان دولت احمدی نژاد را متحجر مذهبی وطالبان ایران نامید.

کروبی همچنین مراسم سوگواری برای کشته شدگان رویدادهای اخیر را که قرار بود روز پنجشنبه 25-6-2009 برگزار شود به هفته ی آینده موکول کرد.

از سوی دیگر آیت الله خامنه ای روز پنجشنبه طی دیداری با نمایندگان مجلس شورای ایران بار دیگر بر موضع خود در صحه نهادن بر نتایج انتخابات تاکید کرد ، حمایت خود را از دولت اقای محمود احمدی نژاد اعلام داشت واز نمایندگان پارلمان ایران خواست با دولت جدید همکاری کنند .

وی در این سخنرانی عقب نشینی در برابر تظاهرات اعتراض آمیز خیابانی را نپذیرفت وگفت "نظام و مردم زیر بار زور نمی روند".
العربیة

۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

گوستگیں سی سال ءِ لھتیں برورد

تبرزیں، کارچ ءُ چاکو ،لٹ ءُ گرز ،تیر ءُ تپنگ ،پاسدارءُبسیجی ، حزب اللھ ءُانصار، پریں بندیجاہاں ، کید ءُ زمزیل، ملک ءِ بربادی، کبرستانانی آبادی ، ھزاراں بندی، لکانی لک درانڈیہ، واری ءُ بزگی، پاھو ءُ اعدام، کشت ءُ کشتار، مذھبی زلم، کومانی ایردستی، آخوند ءِ بادشاھی ءُ ۔۔۔ گوستگیں سی سال ءِ لھتیں شومیں برورد(نتیجھ) انت

مرگ بر دیکتاتور- مرگ بر استبداد - مرگ بر خامنہ ای

وتسریں ولایت سفیہ ءِ بادشاھی ءِ بنیات سست تربیان انت۔ بلوچ براتاں ما را تیار بؤگ لوٹیت ءُ درستاں پہ بلوچستان ءُبلوچ کوم ءِ آیوکیں دور، وتی تاریخی کتہ کاری یاں (تجربتاں ) کار بندگ لوٹیت ۔

http://www.youtube.com/watch?v=wpNNeJyks2A

تهران

مردماں کوکار ءُ سلوات کنگ انت کہ “مرگ بر دیکتاتور“ ءُ واکدارانی مجلس ءُ بادگیراں لرزینگ انت۔

معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه شب نیز فریاد الله اکبر سر دادند


هزاران نفر از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران چهارشنبه شب نیز بر بام ها و بالکن ها فریاد "الله اکبر" و "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند.

بیش از یک هفته است که هواداران نامزدهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری با این شیوه نارضایتی خود را از نتایج انتخابات اعلام می کنند. طبق گزارش شاهدان عینی، شعارها چهارشنبه شب از ساعت ۱۰ شب به وقت ایران آغاز شد و حدود یک ساعت ادامه داشت.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی دیروز بار دیگر تاکید کرد که نظام در مقابل اعتراض‌ها به نتایج انتخابات کوتاه نخواهد آمد.

رادیو فردا

قابل توجه بینندگان کانال یک


مصاحبه رهبر جنبش جمعه ساعت 10 شب بوقت تهران


به نام خدا

بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران به اطلاع عموم مردم می رساند که رهبر جنبش عبدالمالک بلوچ جمعه 5 تیر 88 ساعت 10 شب بوقت تهران با دکتر نوری زاده در مورد رخدادهای اخیر ایران گفتگو خواهند کرد.

جنبش مقاومت مردمی ایران

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت خطاب به علمای اهلسنت

به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران از علمای اهلسنت می خواهد که به جمع معترضان به دیکتاتوریت و استبداد ولایت فقیه در سراسر کشور بپیوندند و با اعلام تظاهرات مسالمت آمیز نارضایتی خود و جامعه اهلسنت را از جنایات باند افراطی ولایت فقیه ابراز نمایند.
امروز فرصتی تاریخی برای جامعه اهلسنت پیش آمده است و اعتراضات از تقلب در انتخابات فراتر رفته و به اعتراضات به دیکتاتوریت و استبداد و ظلم و ستم تبدیل شده است وجامعه اهلسنت باید به صف مبارزات سراسری بپیوندند و تنها نظاره گر نباشند زیرا قیام اهلسنت می تواند موجب فشار بیشتر بر دستگاه شود و از سوئی مشارکت در تظاهراتها و اعتراضات می تواند بر وضعیت آینده اهلسنت تاثیر بگذارد و نباید اهلسنت منتظر دگرگونی در مرکز باشند در آن صورت همچنان سرنوشتشان در ابهام باقی خواهد ماند و تاثیری در تحولات آینده نخواهند داشت.
امروز جامعه اهلسنت منتظر واکنش شما علمای محترم هستند تا به صف تظاهرات مسالمت آمیز مردم ایران بپیوندند و در سرنوشت سیاسی خود سهیم شوند.
علمای محترم
شما خوب می دانید که ادامه حکومت کنونی وضعیت اهلسنت را اسفناک تر خواهد کرد و رژیم بر فشارهایش بر اهلسنت خواهد افزود و جنایات در حق اهلسنت افزایش خواهد یافت و شما هم نگران وضعیت موجود هستید اما تنها نگرانی نمی تواند تغییری ایجاد نماید و باید از فرصت پیش آمده استفاده نموده و به صف مبارزات مدنی و مسالمت آمیز مردم ایران بپیوندید.
باید به وضعیت ذلت بار موجود پایان داد و در این راه باید همه مردم ایران همگام حرکت کنند و تنها یک گروه و مردم یک شهر نخواهند توانست حکومت را شکست دهند و باید همه بپا خیزند و در این میان شما علمای محترم مسئول هستید تا جامعه اهلسنت را بسیج نمائید و خود در این تظاهرات ها شرکت کنید و منتظر ارمغان آزادی از سوی دیگران نباشید.
تظاهرات های خیابانی و اعتراضات مدنی شعور سیاسی مردم و جوانان را بالا می برد و آنان را نسبت به سرنوشت و آینده خود و مردم حساس می کند وآینده هم از آن تلاشگران و فداکاران است و شما می توانید نقش مفیدی در این میان ایفا نمائید.
علمای کرام
سکوت و نظاره کردن ظلم و جنایت و استبداد جز اینکه آینده مردم را تاریک نماید و زوال و نابودی ملت را رقم زند هیچ ارمغانی برای مردم نمی آورد.
پس بیائید و با عزمی راسخ تصمیمی قاطع در این برهه از تاریخ بگیرید وبه سکوت پایان دهید و با دعوت مردم به مبارزات مسالمت آمیزموجب دگرگونی واقعی در ایران شوید.
به امید عزت وآزادی
جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

تصوير يكي از اغتشاشگران !


تصوير يكي از اغتشاشگران كه مستقيماً از موساد پول گرفته ! اسنادش هم در روزنامه كيهان موجود است!

گزارشی از درگیریهای شدید در میدان بهارستان



فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
تقريبا از ساعت 12 ظهر امروز چهارشنبه 3 تير تمام مسير ها به سمت ميدان بهارستان بسته شدو هيچ خط مترويي در ايستكاه بهارستان توقف نمي كرد.بيشتر نيروهاي گارد ويژه و ضد شورش و حتي نيروي انتظامي دور تا دور مجلسي را با ماشين و موتور احاطه كرده بودند و به تمام مغازه هاي واقع در ميدان بهارستان و حتي مغازه هاي خيابانهاي فرعي منتهي به بهارستان دستور تعطيلي داده بودند و تهديد كرده بودند كه اگر مغازه ها را نبنديد آنها را به آتش مي كشيم.


با وجود كنترل شديد تمامي مسيرهاي منتهي به ميدان بهارستان جمعيت زيادي خود را به آنجا رسانده بودند تا حدود ساعت 4:30 دقيقه مردم در سكوت در ميدان ايستاده بودند كه دائما نيروي انتظامي به آنها اخطار مي داد كه نايستند و حركت كنند تعدادي از مردم بازو بند مشكي بسته اند و عده كمي هم عكس ندا را در بالاي سر نگهداشته بودند افرادي كه عكس در دست داشتند مورد هجوم نيروهاي گارد و يا لباس شخصي قرار مي گرفتند تقريبا در ساعت 4:40 دقيقه تمام نيروهاي گارد و ضد شورش جمعيت واقع در ميدان را محاصره كردند و چند گاز اشك آور زدند تا مردم متفرق شوند كه صداي شعار مرگ بر ديكتاتور مردم و نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم مردم بلند شد مردمي كه از خيابان هاي اطراف مي خواستند وارد ميدان بشوند آماج حملات باتوم قرار مي گرفتند و عده اي هم دستگير مي كردند ودستگير شده ها را با ضربات باتوم به سمت ماشين ها مي بردند و در داخل ماشين هم با باتوم به جانشان مي افتادند. زماني كه شدت فشار مردم اطراف ميدان كه مي خواستند وارد ميدان بشوند بيشتر شد چندين تير هوايي شليك كردند تا جمعيت را متفرق كنند.


اما فشار مردم بيشتر شد كه شروع به تيراندازي مستقيم به سمت مردم كردند كه شعار مي كشم مي كشم آنكه برادرم كشت جمعيت بالا رفت نزديك به 1 ساعت در ميدان بهارستان و خيابان هاي اطراف ميدان ، صداي تيراندازي به گوش مي رسيد مردم هم با پرتاب آجر سعي مي كردند نيروهاي گارد را دور كنند.


هر زمان گروهي از مردم در اثر فشارهاي نيروهاي گارد به خيابان هاي اطراف مي گريختند توسط موتور سوارها تعقيب مي شدند و با باتوم به جانشان مي افتند و درگيري را به خيابان هاي اطراف ميدان بهارستان كشاندند.گفته مي شود تعدادی در اين درگيري كشته و حدود 30 نفر دستگير و بالاي 50 نفر مجروح شده باشند.
از ديروز نيروهاي بسيج و سپاه مستقر در سر تمام خيابان ها جلوي مردم به خصوص جوانان را مي گيرند و عكسها و فيلم هاي موجود در موبايل آنها را بررسي مي كنند .حتي جلو ماشين ها را هم مي گيرند و داخل ماشين ها را هم مي گردند.
3 تیر 1388 برابر با 24 ژون 2009

گزارش دختری با صدای گریان از تظاهرات چهارشنبه 3 تیر به سی ان ان

يك روزنامه ايتاليايى: فتواى ترور موسوى وكروبى توسط مرجعى مهم صادر شد


دبى – سعود الزاهد
روزنامه ايتاليايى "كورير دلاسرا" به نقل از منابعى امريكايى كه نخواست نامشان را فاش كند، خبر از آن داد كه "آيت الله محمد تقى مصباح يزدى" مرشد و مراد احمدى نژاد اخيراً فتواى "مهدور الدم بودن" دو نامزد اصلاح طلب رياست جمهورى ايران "مهندس مير حسين موسوى" و "شيخ مهدى كروبى" را صادر كرده است.

اين خبر در حالى منتشر مى شود كه آيت الله خامنه اى در روز سه شنبه 23/6/2009 در پاسخ به نامه شوراى نگهبان قانون اساسى با تمديد مهلت بررسى شكايات و گزارشهاى تخلفات انتخاباتى را به مدت 5 روز ديگر موافقت كرد. ليكن محسن رضايى سومين رقيب احمدى نژاد در انتخابات تاريخى جمعه 12/6/2009 از پيگيرى شكايات واعتراضات خود در اين زمينه منصرف شده است.

مصباح يزدى درسال 1932 در شهر يزد متولد شد. وى علوم دينى را در يزد، قم و نجف، فرا گرفت. مدرسان وى آيت الله هايى همچون خميني، اراكى و بهجت بودند.

او در 27 سالگى به درجه اجتهاد رسيد.او در زمان فعاليت انديشمند معروف شيعه دكتر على شريعتى (پيش از انقلاب 1979) به شدت با افكار و سخنرانى هايش مخالفت مى كرد. وى پس از انقلاب دفتر همكارى حوزه و دانشگاه را به وجود آورد.

او در حال حاضر جمعيت اهل بيت وپژوهشكده ى امام خمينى را در قم سرپرستى مى كند. مصباح عضو مجمع مدرسين حوزه ى علميه ى قم مى باشد.مصباح در سال 1990 به عنوان نماينده ى مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبرى حضور يافت و در سالهاى بعد به نمايندگى از مردم تهران به اين مجلس رفت.

او مرجعى بنيادگرا و بشدت دست راستى است تا جايى كه جنبش اصلاح طلبى دوره ى سيد محمد خاتمى را "پيشروى هواداران احياى كفر شاهنشاهى" خواند.

قتل هاى زنجيره اى نويسندگان و روشنفكراناكبر گنجى در يكى از كتابهاى خود كه در دسامبر 2000 منتشر ساخت، مصباح يزدى را متهم اصلى صدور فتواهايى دانست كه نويسندگان و روشنفكران مخالف را "مهدور الدم" مى كرد و ترور آنان را واجب شرعى جنايتكاران خودسر تلقى مى نمود.

گنجى نوشت: "مجوز قتلهاى زنجيره اى را مصباح يزدى صادر كرده است".

محافل اپوزيسيون مصباح يزدى را متهم مى كنند به اينكه فتواى قتل تعدادى از افراد را در كرمان صادر كرده است. حوادث كرمان موجب شد كه تعدادى از عناصر بسيج (شبه نظاميان حكومتى) دستگير شوند.

اين عناصر اعتراف كردند كه در پى استماع سخنرانى"آيت الله محمد تقى مصباح يزدى" مبنى بر جائز بودن قتل مخالفان دست به كار شده اند.خود "آيت الله" در نامه اى كه به دادگاه ارسال كرد اين موضوع را كه "وى فتواى قتل 5 قربانى حوادث كرمان را صادر كرده است" رد كرد و تنها اين را پذيرفت كه "فتوايش امر به معروف و نهى از منكر را مستقيماً توسط نيروهاى بسيج جائز شمرده است".

مصباح يزدى حسب اطلاع، با "جمهوريت نظام" مخالف است وتنها معتقد به "حكومت اسلامى" است. او مى گويد : ولى فقيه نه از طرف مردم بلكه از طرف امام زمان برگزيده مى شود ووظيفه مردم كمك به او و اطاعت از اوست.

به عبارت ديگر نماينده ى امام معصوم به گزينش از سوى مردم يا پذيرش راى و نظر مردم نيازى ندارد.وى بارها به وضوح از احكام و فتواهاى خود مبنى بر ترور "كسانى كه آنها را مرتدان مى خواند" دفاع كرده است.

او در نامه اى به آيت الله خامنه اى خواستار اعدام "هاشم آغاجرى" نويسنده واستاد دانشگاه و احمد قابل روحانى اصلاح طلب شده بود.

پيش از انتخابات اخير رياست جمهورى ايران اصلاح طلبان خبر از آن دادند كه مصباح يزدى "تقلب در انتخابات را شرعاً جائز دانسته و كارمندان وزارت كشور را به اين كار تشويق كرده است".

كشته شدن دخترى ديگر در تظاهرات معترضان به انتخابات ايران


تعدادى از وبگاه هاى ايرانى خبر از آن دادند كه در روز چهارشنبه 24/6/2009 در حمله ى نيروهاى حكومتى (بسيجي، انتظامى، لباس شخصى...) چندين نفر زخمى شدند و يك دختر 19 ساله نيز كشته شده است.

طبق گزارش امروز (چهارشنبه) كانال تلويزيونى "العربيه"، به نقل از شاهدان عينى كه اظهاراتشان در سايت "تويتر" ثبت و منتشر شده است، ميدان بهارستان و اطراف پارلمان ايران به ويژه از ساعت 4 بعدازظهر به بعد شاهد درگيريهاى شديدى بوده است كه تا زمان مخابره خبر ادامه دارد.

گزارشهاى تأييد نشده حاكى از آن است كه حداقل 2 نفر از تظاهركنندگان تير خورده اند و دخترى ديگر نيز كه گفته مى شود 19 ساله است، در اين تظاهرات جان باخته است.

يادآور مى شود كه جان باختن "ندا آقاسلطان" (27 ساله) بر اثر شليك گلوله در روزهاى اخير احساسات بسيارى از مردم ايران و جهان را برانگيخته است. يكى از سايتها خبر از آن داده است كه تظاهر كنندگان به طرف جنوب ميدان بهارستان در حركت بودند كه به شدت توسط نيروهاى بسيج سركوب شدند.

پليس ايران ورودى مترو در اين ميدان را بسته است تا مانع پيوستن ديگران به اين تظاهرات شود و نيروهاى ضد شورش از گاز اشك آور عليه تظاهرات كنندگان استفاده مى كنند. گفتنى است كه طبق ماده ى 27 قانون اساسى ايران تظاهرات تنها به شرط اخلال در مبانى اسلام ممنوع مى باشد.

ليكن وزارت كشور ايران به كروبى و موسوى (معترضان انتخابات رياست جمهورى) مجوز برگزارى راه پيمايى نداده است.

از سوى ديگر محسن مخملباف كارگردان مشهور ايرانى كه در حال حاضر به عنوان سخنگوى جنبش اصلاحات در فرانسه فعاليت مى كند، در گفتگو با روزنامه ى اينديپندنت اعلام كرد كه: "ميرحسين موسوى در محل اقامت خويش 24 ساعته تحت مراقبت امنيتى قرار دارد" وى افزود موسوى در حال حاضر نمى تواند به راحتى با هواداران خويش تماس برقرار كند.

ناگفته نماند كه صدها نفر از فعالان سياسى و مطبوعاتى طرفدار موسوى هم اكنون در زندان به سر مى برند كه از سرنوشت بسيارى از آنها اطلاعى در دست نيست. در ميان اين افراد، اشخاص سرشناسى همچون سعيد حجاريان، ابطحى، زيدآبادى، و... وجود دارند.

با اين حال زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوى به خبرنگاران گفت: "من همچنان آزادانه به دانشگاه مى روم و تدريس مى كنم، ليكن مهندس موسوى از نظر ارتباط با ديگران مشكل دارد.

"وزارت كشور ايران ضمن متهم كردن تظاهر كنندگان به "دريافت پول از سازمان جاسوسى امريكا" از ميرحسين موسوى خواسته است كه به "اخلال گرى ادامه ندهد".

العربیة

گاردین: پسر دوم خامنه‌ای، از عوامل اصلی سرکوب مردم


روزنامه بریتانیایی گاردین از قول دیپلمات‌ها و تحلیل‌گران می‌گوید مجتبی خامنه‌ای، پسر دوم رهبر جمهوری اسلامی، یکی از عوامل اصلی سرکوب مردم معترض به نتیجه انتخابات است.

به گزارش این روزنامه معتبر، مجتبی خامنه‌ای متحد اصلی محمود احمدی‌نژاد است که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران توسط وزارت کشور دولت نهم به عنوان پیروز میدان معرفی شد، خبری که گسترده‌ترین اعتراضات مردم ایران از زمان انقلاب سال ۱۳۵۷ را به دنبال داشته و پس از ۹ روز هنوز فروکش نکرده است
گاردین می‌گوید مجتبی خامنه‌ای در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ توانسته است نظر پدر خود را به محمود احمدی‌نژاد که در آن زمان شهردار تهران بود جلب کند. آقای احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۱۳۸۴ که به دور دوم کشیده شد، در برابر اکبر هاشمی رفسنجانی به پیروزی رسید.

این روزنامه بریتانیایی و همچنین شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گویند که برای راه یافتن به «بیت رهبری» و دیدار با خود رهبر جمهوری اسلامی باید اجازه مجتبی خامنه‌ای را داشت که «از پدر خود افراطی‌تر است».

گاردین از قول «تحلیل‌گران ایرانی» می‌گوید علی خامنه‌ای که اکنون ۷۰ سال دارد در پی آن است که پسر دوم خود را به جای خود بنشاند. بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، تعیین رهبر در ایران بر عهده مجلس خبرگان رهبری است که ریاست آن اکنون در دست اکبر هاشمی رفسنجانی، به گفته گاردین «قدرتمندترین رقیب خامنه‌ای و احمدی‌نژاد» قرار دارد.

علی انصاری، تحلیل‌گر ایران در دانشگاه سنت‌اندروز انگلیس، به گاردین گفته است: «اخیرا خیلی صحبت این بوده است که تمام این مسائل به مجتبی و جانشین شدن او مربوط است.»

آقای انصاری می‌گوید: «او احتمالا در پی آن است که این مقام را در درازمدت برای خود به دست آورد و حفظ کند.»

رهبر جمهوری اسلامی یک روز پس از اجرای انتخابات در حالی به محمود احمدی‌نژاد به عنوان پیروز میدان تبریک گفت که شورای نگهبان هنوز صحت و سلامت انتخابات را تایید نکرده بود.

آقای علی خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری نیز محمود احمدی‌نژاد را رئیس‌جمهور «منتخب» خواند و در اشاره‌ای غیرمستقیم به اعتراضات میرحسین موسوی و مهدی کروبی به نتیجه انتخابات بر ضرورت داشتن فرهنگ شکست تاکید کرد.

مهدی کروبی: دولت برآمده از این انتخابات مشروع نیست


مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و یکی از نامزدهای جناح اصلاح طلب در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بار دیگر تأکید کرده است که نتایجی را که وزارت کشور اعلام کرده نمی پذیرد.
آقای کروبی روز سه شنبه ۲ تیر (۲۳ ژوئن) در جمع اعضای تحریریه روزنامه اعتماد ملی گفت: "من نتیجه این انتخابات را قبول ندارم و دولت برآمده از آن را مشروع نمی دانم".
کروبی: حامیان دولت احمدی نژاد، مروج اسلام متحجر و طالبانی اند
کروبی به شورای نگهبان: انتخابات را ابطال و بقای نظام را تضمین کنید
متن کامل بیانیه کروبی در اعتراض به نتایج اعلام شده
او گفته است که مردم را با این تصور به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کرده بود که در آن صورت تقلب احتمالی بی اثر خواهد شد.
آقای کروبی گفت: "ولی متأسفانه شاهد آن بودیم که علی رغم حضور گسترده مردم، باز هم سرنوشت دیگری برای انتخابات رقم خورد".
او با اشاره به شعارهای معترضان به نتیجه انتخابات گفت که آنها "علیه نظام" شعار نمی دادند بلکه با گفتن "تکبیر" خواستار "احقاق حقشان" بودند.
آقای کروبی گفت: "متأسفانه عده ای به این مردم انگ و بهتان زدند و گفتند که این فریادها صدای صهیونیست ها و ضد انقلاب است".
کسانی که اکنون نسبت به نتیجه انتخابات رضایت دارند، چند سال بعد خود متوجه سرنوشت تلخی که به آن گرفتار شده ایم خواهند شد
مهدی کروبی
او گفت که باید دید چه "شبکه های مافیایی" به وجود آمده اند که "می توانند اینگونه سرنوشت انتخابات را تغییر دهند".
آقای کروبی هشدار داد: "کسانی که اکنون نسبت به نتیجه انتخابات رضایت دارند، چند سال بعد خود متوجه سرنوشت تلخی که به آن گرفتار شده ایم خواهند شد".
دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت که هواداران همه نامزدها، از جمله کسانی که به محمود احمدی نژاد رأی داده اند "متعلق به این نظام" هستند، اما طرفداران آقای احمدی نژاد "در اقلیت" هستند و "نمی توان نظر اقلیتی را به اکثریت تحمیل کرد".
او پیشنهاد کرد که دو راهپیمایی سراسری در دو روز متفاوت برگزار شود که در یکی حامیان آقای احمدی نژاد و در دیگری هواداران نامزدهای رقیب او حاضر شوند تا معلوم شود چه کسانی در اکثریت هستند.
او ابراز امیدواری کرد که دستگیرشدگان اخیر، از جمله محمد قوچانی (سردبیر روزنامه اعتماد ملی) به زودی آزاد شوند و گفت که پی گیر روند آزادی آنها است.

بی بی سی

برخورد وحشیانه نظام با مردم

مخالفت سخنگوی دولت با دخالت مجمع تشخيص مصلحت در انتخابات


غلامحسين الهام، سخنگوی دولت نهم، روز چهارشنبه با هر گونه پيشنهاد مداخله مجمع تشخيص مصلحت نظام برای حل و فصل اختلاف نظر ها بر سر نتايج انتخابات رياست جمهوری مخالفت کرد.

آقای الهام که علاوه بر حضور در دولت محمود احمدی نژاد عضو حقوقدان شورای نگهبان نيز هست، درباره پيامدهای دخالت مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اين بدعتی است که «عوارض نامطلوب دارد و نتيجه آن تامين حقوق ملت نيست.»

سخنگو و وزير دادگستری دولت نهم درباره سلامت دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری و همچين نقش احتمالی مجمع تشخيص مصلحت نظام برای پايان دادن به بحران فعلی گفت: « قطعا انتخابات مشکل ويژه ای ندارد که بخواهد نظام حقوقی را نقض کند و دور بزند.».

علی لاريجانی، رييس مجلس شورای اسلامی، و عبدالله نوری، وزير کشور دولت محمد خاتمی، طی روز های اخير پيشنهاد کرده اند تا برای پايان دادن به رويارويی ها بر سر نتيجه انتخابات، مجمع تشخيص مصلحت اين موضوع را بررسی کند.

عبدالله نوری در بيانيه ای روز سه شنبه اعلام کرده بود: ابطال انتخابات «به هيچ عنوان بدعت نيست» و تصریح کرده بود که حتی به رغم حکم شورای نگهبان «رهبر می‌تواند از طريق مجمع تشخيص مصلحت نظام دستور اقدام دهد.»

به دنبال اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوری در روز شنبه ۲۳ خرداد، تهران و چند شهر ديگر ايران صحنه اعتراضات به اين انتخابات بوده است. به گفته مقام های دولتی ايران تاکنون ۱۷ نفر در اين ناآرامی کشته شده اند.مير حسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلب انتخابات رياست جمهوری، خواهان ابطال انتخابات هستند. اين در حالی است که آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، با تاکيد بر سلامت انتخابات تنها خواهان بررسی شبهات موجود توسط شورای نگهبان شده است.

آيت الله خامنه‌ای در نماز جمعه گذشته با تکرار اين گفته خود که «برخی برنده‌اند و برخی بازنده» با لحنی عتاب‌آلود هشدار داده بود: «بنده زير بار بدعت‌های غير قانونی نخواهم رفت.»

وی در ادامه گفت: کسی نمی‌تواند از اين بدعت‌ها به عنوان «اهرم فشار» عليه نظام استفاده کند.

قاليباف: با زور مسئله انتخابات حل نمی شود

از سوی دیگر، محمد باقر قاليباف، شهردار تهران، روز سه شنبه در يک برنامه تلويزيونی با ابراز «تسليت به کسانی که در وقايع اخير آسيب ديده‌اند»، درباره رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری گفته است: «بايد ابهامات مردم در مورد انتخابات رفع شود و نمی توان با زور اين موضوع را حل کرد.»

آقای قاليباف با اشاره به راهپيمايی روز دوشنبه ۲۵ خرداد در اعتراض به نتيجه انتخابات گفت: «جمعيتی که در ۲۵ خرداد به سطح شهر آمدند، بخشی از مردم بودند که به درست يا غلط ابهاماتی داشتند‌ و وظيفه مسئولان اين است که اين ابهامات را با کار کارشناسی از ذهن مردم رفع کنند.»

در همین زمینه، علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس گفته است: نبايد همه معترضان به نتايج انتخابات را آشوبگر، اراذل و اوباش به حساب آوريم.

این نماینده مجلس با اشاره به این که باید از «امنیتی» شدن فضا جلوگیری کنیم تصریح کرده است: نامزدهای معترض با حضور در تلویزیون مناظره برگزار کنند تا آنها آزادانه حرفشان را بزنند و در مقابل هم وزارت کشور به اين شبهات و حرف ها جواب صحيح بدهد.

رادیو فردا

درگیری های تازه معترضان با پلیس در میدان بهارستان تهران


گزارش هاى رسيده از تهران حاكى است كه تجمع تازه مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهورى در ميدان بهارستان از سوی نیروهای امنیتی به خشونت كشيده شده و صدای شلیک گلوله به گوش می رسد.

شاهدان عينى مى گويند كه اوضاع ميدان بهارستان پس از تجمع گروهى از معترضان به شدت نا آرام است و نيروهاى لباس شخصى و انتظامى با باتوم تظاهر كنندگان را مورد ضرب و شتم شدید قرار مى دهند.

همچنين پليس با پرتاب گاز اشك آور سعى دارد تا مخالفان نتايج انتخابات رياست جمهورى را پراكنده كند.

این گزارش می افزاید که هلی کوپترهای سپاه به تعداد زیاد بر فراز شهر تهران و بهارستان در حال پرواز هستند و در برخی اوقات صدای شلیک هوایی نیز به گوش می رسد.برخی گزارش های تایید نشده حاکی است که یک دختر ۱۹ ساله در میدان بهارستان با شلیک گلوله مجروح شده است.

همچنین نیروی انتظامی در مناطق مختلف تهران در حال بازرسی موبایل های مردم عادی است تا در صورت در اختیار داشتن تصاویر مربوط به صحنه های برخورد پلیس با معترضان، تلفن های همراه آنها ضبط شود.

میادین ونک، تجریش و ولی عصر تهران نیز به طور کامل در اختیار نیروهای ضد شورش است و آنها تجمع بیش از سه نفر را اجازه نمی دهند.
نیروی انتظامی در مناطق مختلف تهران در حال بازرسی موبایل های مردم عادی است تا در صورت در اختیار داشتن تصاویر مربوط به صحنه های برخورد پلیس با معترضان، تلفن های همراه آنها ضبط شود.

درگيرى هاى روز چهارشنبه پس از دو روز آرامش نسبى در تهران آغاز شد و انتظار مى رود كه با فراخوان گروه ها و هواداران نامزدهاى اصلاح طلب، اعتراض ها به نتايج انتخابات در روزهاى آينده نيز ادامه يابد.

اين اعتراض ها از شنبه گذشته كه محمود احمدى نژاد با ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار راى به عنوان برنده انتخابات دهم رياست جمهورى معرفى شد آغاز و به رغم تهديدهاى رهبر ايران مبنى بر سركوب تظاهرات، همچنان ادامه دارد.

مخالفان انتخابات رياست جمهورى طى دو روز گذشته در سايت هاى اجتماعى فراخوانى را منتشر كرده بودند كه گفته مى شد قرار است روز چهارشنبه مير حسين موسوى، نخست وزير سابق، و خانواده او در جمع معترضان در مقابل بهارستان حاضر شوند.

ولى سايت «كلمه» متعلق به آقاى موسوى اعلام كرده است كه اين تجمع هيچ گونه ارتباطى به ستاد و شخص مهندس موسوى ندارد و به صورت مستقل برگزار مى شود.

گزارش هاى دريافتى از ميدان بهارستان مى افزايد كه اين منطقه بسيار شلوغ است و مغازه هاى اطراف آن نيز بسته شده اند. نیروهای انتظامی و نظامی با کشاندن معترضان به خیابان ها و کوچه های اطراف خیابان جمهوری و میدان بهارستان آنها را به دست لباس شخصی ها سپرده و پس از کتک زدنشان، افراد را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل می کنند.

یک شاهد عینی که صدایش از ناراحتی می لرزید ساعاتی پیش در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» گفت که «ماموران مردم را مانند حیوان کتک می زنند و به طرف آنها تیراندازی می کنند.»

هنوز گزارشی از تعداد تلفات احتمالی و مجروحان درگیری های روز چهارشنبه تهران مخابره نشده است.معترضان به انتخابات از جمله مير حسين موسوى و مهدى كروبى، نامزدهای اصلاح طلب مى گويند كه در اين دوره از رقابت ها تقلب هاى گسترده اى صورت گرفته است و شوراى نگهبان بايد نتايج آن را ابطال كند.

اين در حالى است كه آيت الله خامنه اى اين انتخابات را صحيح و سالم دانسته و سخنگوى شوراى نگهبان گزينه باطل شدن انتخابات را رد كرده است.

اعتراض هاى خيابانى در ده روز گذشته به كشته شدن حداقل ۱۷ نفر منجر شده است و نيروهاى امنيتى صدها سياستمدار، روزنامه نگار، فعال مدنى و دانشجو را بازداشت كرده اند.در همين حال، زهرا رهنورد، همسر مير حسين موسوى در گفت و گويى با سايت «قلم نيوز» بازداشت خود را تكذيب كرده و گفته است: «دستگير نشده ‌ام و به وظايف علمى‌ ام در دانشگاه ادامه مى ‌دهم و در كنار مردم، ملتزم به قانون و در عين حال معترض هستم.»

خانم رهنورد با انتقاد از برخورد با معترضان اظهار داشت: «نبايد طورى رفتار شود كه گويى در خيابان‌ها حكومت نظامى حاكم شده است.»

وى افزود: «دغدغه ملى و عواطف ميهنى و تعهدى كه به سرنوشت ملت و آينده كشور و خون ‌بهاى شهيدان دارم، ايجاب مى‌كند كه همچنان مصمم و هدفمند در صحنه حاضر باشم و ضمن اعتراض به نتيجه انتخابات، ‌در كنار مردم و از طرق قانونى و روش‌هاى مسالمت‌آميز مدنى براى استيفاى حقوق مردم انجام وظيفه كنم.»

radiofarda

۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

تصاوير جان باختن ندا جهانيان را تکان داد


نيروهاى ضد شورش ايران، تظاهرات مخالفان را در ميدان "هفت تير" در وسط تهران با بکارگیری زور متفرق ساختند، اين تظاهرات برای بزرگداشت قتل يك دختر 17 ساله ايرانى بنام ندا آقا سلطانی برگزار شد كه در جريان تظاهرات روز شنبه پس از آنکه گلوله سينه اش را شکافت جان خود را از دست داد، و ويديوى ایت صحنه ی تکان دهنده بطور گسترده ای در وب سايت هاى اينترنتى پخش شد.

تظاهرات روز گذشته كه حدود يكهزار نفر از هواداران موسوى در آن شركت داشتند پس از دوساعت به پايان رسيد.500 مامور پليس ضد شورش وشبه نظاميان بسيج در ميدان هفت تير براى جلوگيرى از راهپيمايى مردم، مستقر شده بودند.اصلاح طلبان، صحنه ى دردناك كشته شدن ندا آقا سلطانی را به عنوان سمبل اعتراضات گسترده ى مردمى به نتايج انتخابات اخير بدل كردند.

تصاویر ارسالی از لحظه ى مرگ ندا سلطانی و عکس های ارسالی از این دختر جوان در سایت ها و رسانه های مختلف خبری در سراسر جهان به عنوان نماد کشته شدگان درگيری های پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران منتشر شد.مرگ این دختر 27 ساله در جریان تظاهرات روز شنبه گذشته که ویدئوی آن بطور گسترده ای پخش شد بازتاب وسیعی را به دنبال داشت و وی را به سمبل اعتراضات ایرانیان بدل کرد.

نامزد ندا آقا سلطانی می گوید این حادثه احتمالا ناشی از تیراندازی نیروهای لباس شخصی یا بسیجی بوده است.

کاسپین ماکان، نامزد ندا آقا سلطان روز دوشنبه 22 ژوئن در اولين گفتگوى خود با رسانه ها گفت هدف ندا حمایت از آقای موسوی یا احمدی نژاد نبود، او به هيچ حزب ويا گروه سياسى وابستگی نداشت بلکه هدفش دفاع از آزادى براى همه ايرانيان بود و برايش اهمیت داشت که در این راه گام بردارد.

بارها اشاره کرده بود که حتی اگر جانش را از دست بدهد و گلوله به قلبش بنشیند، که اتفاقا چنین نیز شد، در این راه گام برداشت.به گفته ى ماكان، ندا زمانى به قتل رسيد كه از محل درگیری ها دور بود و در خیابان های فرعی نزدیک امیرآباد حضور داشت. حدود ساعتی با استاد موسیقی اش در ماشین پشت ترافیک مانده بود، ولى چون از گرما کلافه شده بود از ماشین پیاده شد.

وبراساس برخی تصاویر ويديويى كه توسط مردم گرفته شده است، احتمالا نیروهای لباس شخصی و بسیجی او را نشانه گرفتند.ماكان گفت كه جسد ندا را روز گذشته از پزشکی قانونی تحویل گرفته شد و مسئولان پزشک قانونی خواستند که بخش هایی از اعضای بدنش از جمله بخشی از استخوان رانش را بردارند و خانواده اش برای اینکه زودتر جسد را تحویل بگیرد با این درخواست موافقت کرد چون ممکن بود همین موضوع باعث تاخیر در تحویل گرفتن جسد وی شود.

جسد ندا را یکشنبه گذشته در بهشت زهرا به خاک سپردیم.ماکان افزود، مقامات امنیتی ایران اجازه اداى نماز میت بر جنازه ندا را ندادند و به بیمارستان ها دستور دادند از صدور گواهی مبنی بر فوت در اثر شلیک گلوله خودداری کنند. وی اظهار داشت، قرار بود عصر روز دوشنبه مراسم ختم ندا در مسجدى واقع در خيابان شريعتى برگزار شود، ولى متأسفانه بسیجیان و مسئولان مسجد اجازه برگزاری آن را ندادند.

العربیة

فیلترشکن جدید

https://ad.othellop roperties. co.uk/pn/
http://gmailtogo. info/
http://bebo. mycroc.com/
https://af.homerito .com.ar/pn/
http://notableweb. info
http://requestunblo ck.info
http://helicopterch arters.info/
https://ag.dinip. com.ar/pn/
http://skipfilters. com/
http://soroxy. fileave.com/
http://investimento .info/
http://blueprox. info
http://bingbot. info/
http://gadgetzoo. info
http://supermanvide o.com
http://facebookunbl ock.info
http://helpiran. babairan. com/
http://www.drinkalo t.info/
http://supermanvide o.com/
https://2unblocksit es.com/
http://www.glype. info/
http://pinkelefant. info
http://gateproxy. info
http://WisdomOfTheC roud.info
http://proxysmart. info
http://soroxy. fileave.com/
http://proxyactive. info
http://remoteip. info/
http://galleri. info/
http://p-r-o- x.info/
http://done9. com
http://pro4surf. com
http://bingyahoo. info
http://hostingzx. com
http://proxyget. info
http://cybergoblin. com
http://iphide. biz
https://TwoLulu. com
http://ASGOOD. INFO
http://COMEOPEN. INFO
http://pinkelefant. info
http://gateproxy. info
http://WisdomOfTheC roud.info
http://proxysmart. info
http://proxyactive. info
http://proxyget. info
http://www.theinvis iblejesus. com
http://www.thebilly goat.info/
http://soroxy. fileave.com/
http://proxy. mrproxy.com/
http://freehotproxy .com/
http://huntrapid. info/
http://myspacebrows er.info/
http://OPENIN. INFO
http://thenbanews. info
http://www.anomani. com
http://maninthemask .info
http://HUNTFUN. INFO
http://surf0web. fileave.com/
http://thebillygoat .info
http://hostingzx. com
http://proxy. mrproxy.com
http://proxyprofit. in
http://freesecuresu rfing.info/
http://banonymous. info/
http://www.eeproxy. info/
http://www.done9. com/
http://mycostume. info/
http://angel. lovewebproxy. com/
http://shazbot. info/
http://visitmyspace .info/
http://pinkelefant. info/
http://wisdomofthec roud.info/
http://proxysmart. info/
http://surf0web. fileave.com/
http://www.evilegg. info/
http://www.talonvis ion.com/
http://moviewindow. info/
http://proxyactive. info/
http://proxyget. info/
https://ea.trackbac ks.org/pn/
https://px.south- art.net.ru/ pn/
https://ab.flachuli .com.ar/pn/
http://surf0web. fileave.com/