۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

اعلام جنگ باند رسوای خامنه ای علیه مردم ایران


منصور امان

اعلام جنگ باند رُسوای خامنه ای علیه شُعور، حیثیت و حُقوق مردُم ایران

در همان حال که مشاطه گران نمایش انتخابات به سوراخ پناه برده اند و مردُم را در عمل به سکوت و تسلیم در برابر اراده "مقام مُعظم" فرا می خوانند، سیل خروشان مردُم ابتکار عمل را به دست گرفته تا نشان دهد که تحقیر گُستاخانه خود از سوی باند رُسوای ولی فقیه را برنمی تابد.

چشم بندی ناشیانه و بلاهت آمیز گُماشتگان آیت الله خامنه ای در باز کردن جعبه مارگیری و رنگ آمیزی یک گُماشته زنگار گرفته با لاک و روغن 62 درصد آرا به عُنوان رییس جمهور، با واکُنش خشمگین و به حق خیل گُسترده مردُم روبرو شُده است. در نخُستین واکُنش، ده ها هزار نفر در تهران به اعلام جنگ رهبر جمهوری اسلامی علیه شُعور، حیثیت و حُقوق خود پاسُخ داده و با شُعار "مرگ بر دیکتاتور" به خیابانها سرازیر شُدند.

تبریز، مشهد، اصفهان، کرمان، شیراز، سنندج و هر نُقطه دیگری در کشور که به چرک دامن انتخابات آقای خامنه ای و باند نظامی – امنیتی وی آلوده شُده باشد، صحنه های بعدی مُبارزه جویی مردُمی هستند که ریخته شُدن فُضولات اندرونی ولی فقیه در پُشت در خانه ی خود با بسته بندی "مُشارکت" و "رای گیری" را بی گُمان بر خویش روا نمی دانند.

دُرفشانی انتخاباتی "رهبر" در روز شنبه برای مُهر کردن کاریکاتوری که گُماشتگانش در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشیده اند، نقش محوری او در "مُهندسی انتخابات" را از پُشت پرده به جلوی صحنه آورده است. اگر چه لازم نیست لوطی معرکه برای شناخته شُدن تابلو به گردن آویخته باشد اما رجزخوانی او حداقل این سود را دارد که باندهای رقیب را از پنهان شُدن در پس "عدم اطلاع آقا" یا "برخلاف دستور مقام رهبری" محروم می کُند و آنان از این لحظه به بعد دیگر نمی توانند برای توجیه هم ادایی، شکلک نوچه های او را اینگونه چهره خوانی کُنند.

صفها روشن است و در میانه نه برای مُتقلبهای انتخاباتی و نه برای کلاشهای سیاسی جایی باقی مانده. آقای خامنه ای انتخاب خود را کرده است، آنها که روز پیش به خیابانها آمدند و در روزهای آینده به شُمار بیشتر می آیند نیز همینطور!

فوری/خبرگزاریهای خارجی: موسوی تحت حبس خانگیست


خبرگزاری های خارجی گزارش می دهند که میرحسین موسوی دستگیر شده است.

خبرنگار صدای آمریکا گفت: میر حسین موسوی مردم را تنها نگذاشته است.

وی افزود میر حسین موسوی در خانه ی خود حبس شده و هیچگونه دسترسی به خارج از خانه ی خود ندارد .

در همین حال تلویزیون سوئد نیز گزارش داد که میرحسین موسوی توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

رادیو فردا نیز خبر دستگیری میرحسین موسوی را تایید کرد.

در همین حال خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز در تهران گزارش داده که میرحسین موسوی تحت نظر و در خانه اش در حبس قرار دارد.

روزنامه ایتالیایی کوریرا دلا سرا نیز به نقل از مدیر نیویورک تایمز که در حال حاصز در تهران حضور دارد، در خبری فوری نوشت که میرحسین موسوی توسط مقامات امنیتی در محل اقامتش برای جلوگیری از پیوستن او به جمع هوادارانش حبس شده است.

نیویورک تایمز: اسمها را ردیف کردند و جلویشان عدد گذاشتند

بیل کلر خبرنگار نیویورک تایمز از تهران گزارش داد که در انتخابات ایران تقلبی بزرگ شده است.

این خبرنگار افزود: یکی از کسانی که در وزارت کشور کار می‌کرد می‌گوید دولت از چند هفته قبل در تدارک تقلب بود، آن‌هایی را که به خودی بودن‌شان شک داشت اخراج کرد و جای‌شان آدم‌هایی را که می‌توانست ساکت نگه دارد را در سراسر کشور به کار گرفت. او که کارت شناسایی رسمیِ وزارت کشور داشت ولی می‌خواست نامش محفوط بماند گفت: «رای‌ها را دستکاری نکردند. حتا به شمارش آرا نگاه هم نکردند. فقط اسم‌ها را ردیف کردند و جلوی هرکدام یک عدد گذاشتند.»

نيروهای ضد شورش در كوی دانشگاه تهران

خبرگزاري انتخاب به نقل از يك منبع نزديك به ميرحسين موسوي گزارش داد كه مير حسين موسوي، مهدي كروبي و غلامحسين كرباسچي در حبس خانگي به سر مي برند.

اين گزارش مي افزايد همچنين احمد زيدابادي، محسن ميردامادي، زهرا مجردي، سعيد شريعتي، زهره آقاجري، تاج زاده، عبدالله رمضا زاده، محمد رضا خاتمي، زهرا اشراقي و بهزاد نبوي، رضا عليجاني، هدي صابر و 30 تن از خبرنگاران روزنامه اعتماد ملي توسط نيروهاي امنيتي-انتظامي بازداشت شده اند.

خبرنگار انتخاب، از كوي دانشگاه تهران اضافه مي كند كه نيروهاي ضد شورش در كوي دانشگاه تهران مستقر شده اند.

خوابگاه ارم نيز توسط نيروهاي ضد شورش محاصره شده است.

خبرنگار انتخاب در شهر تهران گزارش مي دهد كه هنوز مردم در خيابان ها حضور دارند.

گزارش تصویری از اعتراض مردم به تقلب در انتخابات









حمله به کوه دانشگاه،حبس ميرحسين موسوی در خانه، دستگيری احمد زيدآبادی و...


آخرين خبر: حمله گارد ضدشورش به کوی دانشگاه تهران حبس ميرحسين موسوی در خانه، دستگيری احمد زيدآبادی، محمدرضا خاتمی و بهزاد نبوی
بنا بر گزارش های دريافتی نيروهای پليس و گارد ضد شورش با شدت زياد به کوی دانشگاه تهران حمله کرده اند. درگيری های تازه از خيابان های عباس آباد، سعادت آباد، نزديکی های تجريش در خيابان وليعصر و کوچه های زغفرانيه گزارش شده است. تعدادی از اعضای جبهه مشارکت بازداشت شده‌اند. برخی منابع خبر از بازداشت تعداد نامعلومی از اعضای مرکزيت جبهه مشارکت از جمله محسن ميردامادی دبيرکل اين حزب، زهرا مجردی، محمدرضا خاتمی و همسرش؛ محسن امين زاده، سعيد شريعتی، زهره آغاجری و انتقال آن ها به مکان نامعلومی خبر داده‌اند. خبر حمله به جبهه مشارکت صد در صد تاييد گرديد و دفتر حزب هم بسته شده است. بر روی در آن نوشته شده "اين مکان تا اطلاع ثانوی تعطيل است". از سوی ديگر طبق يک خبر موثق بهزاد نبوی در خانه خود دستگير شد و شنيده شده مصطفی تاج زاده و عبدالله رمضان زاده نيز بازداشت شده اند. باز هم خبر می رسد احمد زيدآبادی دبيرکل سازمان ادوار تحکيم وحدت در ساعت ۱۰ شب در مقابل منزل خود بازداشت شد. به گفته منابع خبری، ميرحسين موسوی مردم را تنها نگذاشته اما توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در خانه خود حبس شده است و هيچ گونه دسترسی به خارج از خانه خود ندارد.

گویا نیوز

تصویر؛ حمله گشتاپوی خامنه ای به خانه های مردم



بلوچستانی مردم الیکشن ء باز کم بهر زرت


تپتان نیوز ی نماینده ای مطابقا بلوچ مهلوک ایرانی صدارتی الیکشنا باز کم بهر زرت و گشتر هما حکومتی مردم و یا که بازئینی ناسرپدی ء الیکشن ء شریک بوتگنت ءُ مولوی عبدالحمیدی هبرا زرتگش که آئی شه بلوچان لوتته که الیشکن ء شریک بونت بلی گیشتر بلوچ مهلوک یه الیکشنا شریک نبوتنت ءُ نشانش دات که ایرانی حکومتا قبول ندارنت. بلوچ سرمچارانی تحریک جندالله به بلوچان گوشتت که الیکشنا بهر مزورنت.
تپتانی نماینده شه زاهدان گوشیت که تا بیگاهی هیچ بازین صُندوقی که خالیکا برگردینگ بوتگنت بلی ایرانی گجر که په دروگ عادت داریت چوش اعلان کرته که مهلوک الیکشن ء شریک بوتگنت. ایرانی گجر وت وتی دروگانا ظاهر کننت و موسوی و کروبی دو صدارتی نامزد گوشتگنت که ما یه الیکشن قبول ندارئن.
http://www.taptanna.blogspot.com/

بلوچی زبانا تپتان وتی کارا شروع کنت

پریشا که که یک شرین حالرسان و خبر دوُکین سایتی په بلوچی زبانا نیست که سرمچاران ءُ بلوچستانی خبرانا شنگ بکنت ما کوشست کنئن که په بلوچی زانوکان که فارسی نزاننت بلوچستانی نوکئن خبر و هالان ء پیش کنئن.
مئ وتی بلوچی هم باز شر نئست پریشا که ما گجرانی غلام بوته ءُ مئ دود ربیدگ ختم بوته ما شه بلوچ زانتکاران لوتین که مئ غلطی ما نا بگوشنت.
تپتان نیوز

زری ناروئی آزاد شد

به گزارش آژانس خبری تفتان پس از هشدار جنبش مقاومت به رژیم ایران شب پنج شنبه وزارت اطلاعات دختر ملت بلوچ زری ناروئی را آزاد کرد.
زری ناروئی همسر شهید ذبیح الله ناروئی است که روز سه شنبه گذشته ساعاتی بازداشت و سپس رها شد و باز روز پنج شنبه بازداشت شد که جنبش جندالله با صدور اطلاعیه این بازداشت را محکوم و آن را آغاز نبردی خونین در بلوچستان دانست که وزارت اطلاعات بعد از چند ساعت زری ناروئی همسر شهید ذبیح الله ناروئی را آزاد کرد.

اطلاعیه جنبش مقاومت ،انتخابات


به نام خدا

همانگونه که پیش بینی می شد رهبر دیکتاتور و مستبد نظام ولایت فقیه مزدورش احمدی نژاد را باری دیگر بر مردم ایران تحمیل نمود تا راه جنایت و کشتار و قتل و ترور را ادامه دهد.

انتخابات ریاست جمهوری و تقلب و دروغ ، فریب و مکر ،تخلف و شعبده بازی در برگزاری آن، نظر جنبش مقاومت را مبنی بر عدم شرکت در انتخابات ثابت نمود و نشان داد که رای مردم در این نظام دارای ارزش نیست و مبارزه از راههای مسالمت آمیز برای رسیدن به حقوق ممکن نیست و باید پاسخ جنایتکاران بیت ولایت فقیه با اسلحه داده شود و باید با زور جلوی زورگویان و جنایتکاران گرفته شود.

تحمیل یک مزدور جانی توسط دیکتاتور مستبد و سرکوب معترضان به سبکی بدتر از اسرائیلیان ثابت می کند که امکان تغییر از راههای مسالمت آمیز در ایران وجود ندارد و باید مردم ایران در فکر چاره ای دیگر باشند و آن توسل به اسلحه برای دفاع از خود و مردم در برابر متجاوزان بیت ولایت فقیه می باشد.

جوانان به فکر فراگیری مبارزه مسلحانه و رویاروئی با مزدوران و دژخیمان خامنه ای باشند و خود را برای نبردی بزرگ در برابر متجاوزان آماده نمایند و همه مردم ایران اعم از کرد و ترک و فارس و بلوچ و عرب و ترکمن دست در دست هم داده و جوانان این خلقها با شجاعت و صلابت نبرد مسلحانه علیه رژیم خودخواه و پلید ولایت فقیه را آغاز نمایند و یقین بدانند که رژیم را قدرت ایستادگی در برابر مبارزات مردم نیست.

جنبش مقاومت ضمن اعلام گسترش مبارزات خود به سایر نقاط ایران از جوانان دیگر نقاط ایران می خواهد که فعالیتهای مسحلانه را آغاز نمایند و بدانند که اراده آنان مشکلات را از سر راه برمیدارد و مبارزه را برای آنان آسان می نماید.

جنبش مقاومت مردمی ایران

محتشمی پور خواستار ابطال انتخابات شد


علی اکبر محتشمی پور، رئيس کميته صيانت از آراء ستاد مير حسين موسوی، رسما از شورای نگهبان خواست انتخابات رياست جمهوری را باطل اعلام کند و انتخاباتی که به گفته او در «شان جمهوری اسلامی و مطابق با موازين دموکراسی و شايسته حضور گسترده مردم باشد»، برگزار کند.
آقای محتشمی پوراز موارد متخلفی بعنوان موارد تخلف در انتخابات نام برد.

مجمع روحانيون مبارز خواستار ابطال نتيجه انتخابات شد


مجمع روحانيون مبارز ضمن قدرادانی از حضور گسترده مردم در انتخابات، از آنچه مهندسی آراء خوانده ابراز تاسف کرده است.
مجمع روحانيون مبارز، خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن و يا دستکم تعيين هيات هايی بی طرف برای حقيقت يابی و اعلام نظر نهايی شده است.

مردم به جان آمده در برابر حکومت خامنه ای کودتاچی


استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان در زاهدان


به گزارش آژانس خبری تفتان با اعلام رئیس جمهور شدن وحشی قرن احمقی نژاد جوانان و دانشجویان زاهدان با تجمع در خیابان دانشگاه اعتراض خود را از تقلب ابراز نمودند که با چماقداران زابلی مواجه شده و زابلیهای وحشی به سوی جوانان و دانشجویان حمله ور شده و برای متفرق نمودن معترضین از گاز اشک آور استفاده نمودند.

اعزام 1700 زابلی چماقدار و اوباش به تهران


به گزارش آژانس خبری تفتان بر اساس اطلاعات موثق از زابل باند حسينعلی شهرياری ۱۷۰۰چماقدار و اوباش زابلی از شهر زابل به تهران اعزام کردهتا جلوی تظاهرات طرفداران موسوی و کروبی را در خيابانهابگيرند.
لازم به ذکر است که حسينعلی شهرياری يکی از کودتاچيان باند احمدی نژاد است او نماينده زابلی ها در مجلس است و زابلیها همیشه حامی ستمگران و ظالمان و دژخیمان بوده اند.

ناآرامی در تهران درپی اعلام نتایج انتخابات


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی در پی اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، منابع خبری از بروز درگیری در یکی از میادین شمال شهر تهران میان حامیان محمود احمدی نژاد و میر حسین موسوی خبر داده اند و گزارش هایی از ناآرامی مقابل ساختمان وزارت کشور ایران منتشر شده است که خبرگزاری اسوشیتدپرس آن را "جدی ترین ناآرامی در تهران در یک دهه گذشته" خوانده است.

در عین حال بر اساس فیلم های منتشر شده در سایت های اینترنتی، تجمعاتی اعتراض آمیزی در مشهد نیز رخ داده که در آن معترضان شعار می دهند.

همچنین تصاویری از راهپیمایی هزاران نفر از طرفداران میرحسین موسوی در خیابان های تهران در سایت های اینترنتی مختلف منتشر شده است که در آن حامیان آقای موسوی با دادن شعار از جمله خواستار بازپس گیری آراء خود شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز حامیان محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی در حوالی میدان ونک تهران، واقع در شمال این شهر با یکدیگر درگیر شدند.

به نوشته این خبرگزاری نزدیک به 2000 نفر از طرفداران آقای موسوی اقدام به تحصن در میان جاده ای منتهی به میدان ونک و دادن شعار کرده بودند که به بروز درگیری منجر شد.

این خبرگزاری از بروز درگیری و کتک کاری میان حاضران خبر داده و نوشته در نهایت پلیس با باتوم به معترضان حمله کرد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز از آتش زدن لاستیک از سوی معترضین به نتیجه انتخابات مقابل ساختمان وزارت کشور ایران خبر داده و نوشته در نقطه ای دیگر در شهر تهران هم آسیب هایی به یک بانک وارد شده است.

اسوشیتدپرس از حمله سربازان نیروی انتظامی به معترضان مقابل وزارت کشور نیز خبر داده است.

خبرگزاری فرانسه هم خبری از درگیری طرفداران میرحسین موسوی و پلیس ضد شورش در مناطق مرکزی شهر تهران منتشر کرده است.

پیش از آغاز اعتراض ها در ساعات ابتدایی بامداد شنبه سیزدهم ژوئن، بیست و سوم خرداد، طرفداران آقای احمدی نژاد پس از اعلام پیشتازی او در شمارش آراء، در خیابان ها حضور یافتند و به شادمانی پرداختند.

ناآرامی ها در شرایطی رخ داده که آیت الله خامنه ای در پیام خود پس از انتخابات، از "طرفداران نامزد منتخب و هواداران نامزدها" خواسته که از "هر گونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند."

پیش از آن و در ساعات پایانی برگزاری انتخابات هم پلیس تهران اعلام کرد از ساعت ۵ عصر روز جمعه "برای برقراری نظم و امنیت" در پایتخت ایران "مانور اقتدار" برگزار کرده است.

تظاهرات در تهران

صدای شلیک گلوله در میدان فاطمی


آخرین خبر:صدای شلیک گلوله در میدان فاطمی

مردم به اصلاح طلبان: چرا کاری نمی کنید؟

بنا بر آخرین خبرهای دریافتی در میدان فاطمی صدای شلیک تیر شنیده می شود. هنوز معلوم نیست که این تیرها هوایی شلیک می شود یا به سوی مردم تظاهر کننده. همچنین به گزارش شاهدان عینی از خیابان فاطمی تهران مردم در این خیابان و همه خیابانهای اطراف آن به شدت مورد ضرب و شتم یگان ویژه ضدشورش قرار دارند.

مردم بی پناه برای نجات خود به کوچه های اطراف پناه می برند و درهای خانه مردم را می کوبند که در را برای ما باز کنید. پلیس های ویژه مردم را در کوچه ها نیز دنبال می کنند و حتی وقتی در حال عبور به خانه های مردم هم هستند پلیس آخرین ضربه های خود را با باتوم بر آن ها وارد می کند و بعد اقدام به تخریب آیفون و حتی در و پنجره و اتومبیل های پارک شده خانه هایی می کنند که به مردم پناه می دهند، بسیاری از این مردم به ستادهای اصلاح طلب ها در تهران مراجعه می کنند که با درهای بسته روبرو می شوند .

مردم فریاد می زنند: "مردم را در خیابان ها دارند می زنند و می کشند، شما چرا کاری نمی کنید؟ برنامه شما چیست؟ مردم گوشت قربانی شده اند چرا هیچ کدام از اصلاح طلب های معروف به میان ما نمی آید؟" کسی از اعضای این ستادها جواب مردم را نمی دهند. گفته می شود برخی از آن ها به خانه های خود را رفته اند.

ارائه آمار دروغ از شرکت مردم بلوچستان در انتخابات


به گزارش آژانس خبری تفتان در حالی که مردم بلوچستان کمترین شرکت در انتخابات مشروعیت نظام را رد کردند اما دروغ پردازان نظام با اظهارات دروغین می گویند مردم شرکت بالائی داشتند.

در مرکز بلوچستان بسیاری از مراکز رای به طور کامل خالی بودند و حتی بسیاری از صندوقها بدون رای برده شد و حتما بعدا از رای های دروغین پر کردند.

مردم بلوچستان شاهد دروغ پردازی هستند البته مردم به این دروغهای نظام عادت کرده اند و همه می دانند که مردم بلوچستان مشروعیت نظام را رد کردند.

تلويزيون العربيه: سپاه پاسداران به حالت آماده باش درآمد


شبکه خبری العربيه در گزارشی اعلام کرد سپاه پاسداران به حالت آماده باش درآمد. فضای شهر تهران بشدت ملتهب است و برخی منابع از احتمال دستگیری نزدیکان موسوی و کروبی خبر دادند.
از سوی دیگر جانشين نيروى انتظامى (رادان) هشدار داد نيروهای پلیس با قدرت در ميدان حضور دارند و قطع به یقین با هرگونه تجمع غیرمجاز برخورد خواهند كرد.

هشدار کروبی: این نتایج مضحک و شگفت است؛ امااین تازه اول داستان است



‌مهدی کروبی در اعتراض به روند شمارش آرا بیانیه ای را صادر کرد . وی در این بیانیه اعلام کرده است که در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سکوت نخواهد کرد . مهدی کروبی در بیانیه های دیگر گزارش های اقدامات خود را برای صیانت از آرای مردم منتشر می کند .
متن کامل اولین بیانیه کروبی به شرح زیر است :‌ بسم الله الرحمن الرحیم ملت شریف ایران 22 خرداد ماه که از حیث مشارکت کم سابقه شما مردم عزیز می توانست جشنواره بزرگ جمهوریت در نظام امام خمینی (ره) باشد به سوگواری تبدیل شد ،‌ و در سوگواری جز مرثیه چه می توان خواند ،‌ مرثیه ای برای اعتبار و آبروی رای فردی که به عشق و ایمان برای تغییر اوضاع کشور به صحنه آمدند و چنین تخلف در امانت دیدند .
نتایج اعلام شده برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری چنان مضحک و شگفت است که در بیان و بیانیه نمی آید و باید فکر دیگری کرد
. این شیوه رای گیری و شمارش آرا یادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است که حتی از شمارش رایی که آن مرحوم به خویش داده بود دریغ کردند و تکرار دروغ پردازی های تلویزیونی یادآور آمارهای منتشر شده در مناظره هاست .
شگفتا که مشارکت ملت به ابزار تحکیم دولت تبدیل شد ،‌ واز دموکراسی به سوء استفاده از مشارکت ملت بسنده شد . بدیهی است که نتایج و نهاد برآمده از چنین شمارش آرایی فاقد مشروعیت است و مورد قبول اینجانب نیست .
من به پیشگاه ملت شکایت می برم و دستان همه رای دهندگان به خصوص دانشجویان ،‌روشنفکران ،‌زنان محرومین و افراد مورد تبعیض اعم از دگر اندیشان ،‌اقلیت های حقوقی و مذهبی ،‌دراویش ،‌اهل حق را می بوسم و حتما در مقابل این مهندسی و تنظیم ناشیانه رای ملت سکوت نخواهم کرد و به عنوان فردی مستقل در چارچوب فکری و سیاسی خاص خود و بر اساس مواضع و بیانیه هایی که منتشر کرده ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بیانیه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رساند . این تازه اول داستان است .

مهدی کروبی

انتصاب متوقع احمدی نژاد


ما بارها از آژانس خبری تفتان اعلام کرده بودیم که احمدی نژاد منصوب می شود و شرکت در انتخابات هیچ سودی ندارد و اهلسنت در انتخاباتی که هیچ ارزشی برای رای آنان گذاشته نمی شود شرکت نکنند و علمای کرام را دعوت به تحریم نمود و بالاخره همان شد که ما می گفتیم و احمدی نژاد از طرف خامنه ای منصوب شد و الان راهی جز نبرد و مبارزه مسلحانه نیست.

جوانان اهلسنت و بلوچستان باید به صفوف مبارزان بپیوندند و راه مبارزه مسلحانه را برگزینند.

کودتای خامنه‌ای و سپاه علیه مردم


در انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شق بدبینانه‌ی پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد. هسته‌ی اصلی قدرت در ایران اجازه نداد رای مردم تعیین‌کننده‌ در گزینه‌های موجود برای ریاست قوه مجریه باشد.

خامنه‌ای و حزب پادگانی که تصور استقبالی گسترده از نامزد اصلاح‌طلبان و شکست مفتضحانه‌ی نامزد دزد و دروغگوی خود را نداشتند، چاره‌ی کار را در تغییر آرای مردم دیدند.اینکه چه بلایی سر آرای مردم آوردند، بحث فنی قضایا است. می‌توان از مواردی مثل بازی با کد انتخاباتی نامزدها، جلوگیری از رای‌دادن مردم در حوزه‌ها به بهانه‌ی پایان یافتن تعرفه‌ها و یا صاف و ساده خواندن آرای موسوی به نام احمدی‌نژاد و دهها حقه و شگرد دیگر که بعدها همه رو خواهد شد، صحبت کرد. لیکن تردیدی در دستکاری آشکار در آرای مردم وجود ندارد.

همه‌ی عالم هفته‌ها بود که شاهد تحولات ایران بودند و همگان می‌دانستند نامزد دروغ‌گو و حقه‌باز حزب پادگانی و ولی فقیه در چه موقعتیی است و دیگر نامزدها از چه مقبولیتی در میان مردم برخوردارند. وقتی نمایندگان نامزدها از حضور در وزارت کشور در روند تجمیع آرا منع شدند، بسیاری متوجه بوی توطئه‌ شدند.

لیکن اصلاح‌طلبان خوش‌خیال گویا حساب چنین کودتایی را نمی‌کردند و شد آنچه نباید بشود.اکنون مردم ایران با کودتای آشکار حاکمان دروغگو و منفور در برابر خواست و اراده‌ی خود روبروست.

انتخاب مردم جزیی از نظام و از مسئولان و مقام‌های سابق نظام بود. اما علی خامنه‌ای به خاطر جاه‌طلبی‌اش و حزب پادگانی برای اینکه دستش همچنان در غارت بیت‌المال باز باشد، به جای پذیرش آرای او، او را بازداشت کرده‌اند. از تهران خبر می‌رسد که موسوی را به هنگام رفتن به طرف اقامت‌گاه خامنه‌ای بازداشت شده است.

گویا او به وزارت اطلاعات منتقل شده است و زیر فشار قرار دارد تا کاری خلاف میل خامنه‌ای و حزب پادگانی‌اش انجام ندهد.مسئولیت عواقب چنین کودتایی علیه خواست مردم و هر بلایی که بر سر کشور بیاید با آقای علی خامنه‌ای و دستگاه سلطانی اوستمیرحسین موسوی همان دست آموز خميني است كه دستش در خون هزاران آزادي خواه بوده اگر هم حالا بعد از سال ها بازسر وكلش پيدا شده ١علت بيشتر ندارد بوي كباب به مشامش خورده ولي ظاهرا يادش رفته امامش را داغ ميكند در رابطه با (برگزاری جشن پیروزی )بايد گفت برگزاری جشن پیروزی مردم ايران روزي است كه شما جانيان قديم و جديد به جرم جايت عليه بشريت به مجازات برسيدارتجاع درحال نابوديست وهرلحظه امكان سرنگوني رژيم در راه ست.

اين بيانه هم چيزي جز آب ريختن به شعله هاي آتش خشممردم ازاين رژيم نميباشد. مردم گول باندهاي متخاصم را نخوريد وهمچنان به شورش برعليه رژيم ادامه دهيد. به خانه ها نرويد كه ارتجاع درحال اضمحال ست. نيروي نظامي درحال دودستگي ست وآنهاهم در پروسه ي شقه شدن هستند. وامكان سركوبي بوسيله اين نيرو بسيار پايئن ست. درتجمعات درصورت حمله بسيجپان;از آنان نترسيده و تنبيه شان كنيدكه قطعانيروي انتظامي دخالتي نخواهندكرد واحتمالا ازشما دفاع خواهندكرد.

گذشته ازآن رژيم جرات سركوبي را در بحبوبه خشم مردم ازخودرانخواهندكرد. پس موقعيت را غنيمت شمرده وبه بهانه تقلب در انتخابات به شورش ودرنتيجه خيزش عمومي خودكمك كنيم تا شاهد پيروزي و آزادي از رژيم جنايتكارآخوندي باشيم. ايران امروز

تصاویری از حکومت نظامی در تهران




همسر رفسنجانی می گوید تقلب شده و باید مردم بریزند تو خیابانها

«نگرانی» از امنیت جانی موسوی و کروبی و به کار رفتن خشونت


در اطلاعيه ای که «کمپين بين المللی حقوق بشر درايران» صادر کرد، نسبت به حفظ امنيت جانی مهندس ميرحسين موسوی و حجت الاسلام مهدی کروبی اظهار نگرانی شده است.

همچنين اين کمپين نگرانی خود را از احتمال به کار بردن خشونت عليه معترضينی که به دولت در ملاء عام اعتراض خواهند کرد، ابراز داشته است.

راديو فردا با هادی قائمی، سخنگوی کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، گفت‌وگو کرده است.

رادیو فردا: آقای قائمی! شما در اطلاعيه کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران به نمايش قدرت شديد نيروهای نظامی در تهران اشاره کرده ايد و به ويژه واژه کودتا را به کار برده و نوشته‌ايد « به نظر می‌رسد يک کودتای شبانه برای اعمال نتيجه به نفع احمدی نژاد صورت گرفته باشد». در اين مورد بيشتر توضيح دهيد.

هادی قائمی: بر اساس گزارش‌های گسترده‌ای که از تهران به ما رسيده است، از زمانی که رأی گيری تمام شده و اعلام نتايج آغاز می شود، نيروهای نظامی حضور وسيعی در تهران دارند که نشان دهنده وقوع وقايع ناگواری است که ميتوان آن را به کودتا تحليل کرد.

آنها با نشان دادن قدرت نظامی و ارعاب کانديداهای ديگر، با اعلام اين آراء آقای احمدی نژاد را پيروز خوانده و ستادهای دو کانديدای اصلاح طلب را پلمب کرده‌اند و هم اکنون نگرانی‌هايی در مورد وضعيت آقای موسوی وجود دارد.

بر حسب تعاريف کودتا بايد عليه دولت و حکومت باشد، نه عليه کانديداهای رياست جمهوری. آيا شما فکر می‌کنيد اين حرکت که به کودتا تعبير کرديد، خلاف خواست آيت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است؟

ما هنوز مطمئن نيستيم، چون آقای خامنه‌ای تا کنون صحبتی نکرده و حتی در سخنان چند روز اخير خود بر انتخابات سالم و بدون تقلب تاکيد می‌کرد. اما اين که رهبر تا چه حد اين رفتارها را تاييد می کند، ظرف چند ساعت يا چند روز آينده مشخص خواهد شد. ولی هيچ شکی نيست که قدرت‌نمايی نظامی انجام شده و استفاده از نيروهای نظامی و انتظامی در سطح وسيع، کودتايی عليه رأی مردم بوده است.

شما در اطلاعيه ای که صادر کرديد نسبت به امنيت جانی آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی ابراز نگرانی کرده‌ايد. چه خطری می‌تواند امنيت جانی اين کانديداها را تهديد کند؟

تحليل ما اين است که اکنون تمام سعی نيروهای نظامی اين است که اين دو نفر و افراد ستادهای آنها را به سکوت بکشند و اجازه ندهند در مورد نتايج اعلام شده هيچ گونه اظهار نظری کنند. اين دو کانديدا قرار است امروز کنفرانس مطبوعاتی تشکيل دهند و بايد ديد اين کنفرانس برگزار خواهد شد يا نه .اين دو نفر به شدت تحت فشار هستند و دولت در اين زمينه از هيچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

سایت ستاد موسوی از برخورد پلیس با هواداران خبر داد

سایت قلم، سایت رسمی ستاد میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، از برخورد پلیس تهران با تعدادی از طرفداران این کاندیدا در نزدیکی ستاد مرکزی آقای موسوی خبر داده است.
به گزارش سایت قلم تعدادی از هواداران آقای موسوی، در اطراف ستاد مرکزی این نامزد تجمع کرده بودند و شعارهایی در حمایت از میرحسین موسوی سر می دادند.
به نوشته این وب سایت، بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات از سوی ستاد انتخابات کشور و فاصله زیاد آرای آقای احمدی نژاد با آقای موسوی، یکی از مسئولان ستاد در جمع هواداران حاضر شد و توضیحاتی به آنها داد و مردم را به آرامش دعوت کرد.
وب سایت رسمی ستاد آقای موسوی گزارش داده که هواداران این کاندیدا در این هنگام شعار "الله اکبر" سر دادند که همین مسئله موجب برخورد شدید پلیس با مردم حاضر و متفرق کردن آنها شده است.
سایت قلم گزارش داده است که پلیس برای متفرق کردن مردم از باتوم و اسپری فلفل استفاده کرده و گاز اشک آور هم به داخل ستاد آقای موسوی پرتاب کرده است.
ستاد مرکزی میرحسین موسوی در نزدیک میدان فاطمی واقع است. وزارت کشور ایران هم که کار تجمیع آرا در آن ادامه دارد نیز در نزدیکی میدان فاطمی قرار دارد.
بنا بر گزارش ها تعدادی از هواداران آقای احمدی نژاد مشغول شادی در نزدیکی وزارت کشور هستند.
پلیس ایران روز جمعه از برگزاری مانوری به نام "مانور اقتدار" خبر داده و گفته بود هدف این مانور برقراری امنیت انتخابات است.
همچنین وزارت کشور ایران اعلام کرده بود هر گونه تجمع طرفداران کاندیداها بعد از پایان رای گیری غیرقانونی است
بی بی سی

تهدید کارمندان وزارت کشور توسط مقامات آن وزارتخانه !


سایت نوروز نزدیک به اصلاح طلبان خبر داد که جمعی از کارکنان وزارت کشور به نحوه اعلام نتایج انتخابات اعتراض کرده اند.این کارکنان که با حضور در ستاد انتخابات کشور نسبت به نحوه شمارش آرا و شیوه اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور در مورد انتخابات معترض بودند، توسط مقامات وزارت کشور تهدید شدند.نوروز در ادامه به نقل از یک منبع موثق می افزاید، اعتراض برخی کارکنان وزارت کشور مستقر در ستاد انتخابات کشور به نحوه شمارش و اعلام نتایج آرا باعث بروز اختلافاتی در ستاد انتخابات کشور شده است به نحوی که در حال حاضر ادامه کار با تنش و اختلافات فراوان صورت می گیرد.

میرحسین موسوی بازداشت شد


به گزارش آژانس خبری تفتان طبق گزارشها از تهران خبر می‌رسد که موسوی را به هنگام رفتن به طرف اقامت‌گاه خامنه‌ای بازداشت شده است. گویا او به وزارت اطلاعات منتقل شده است و زیر فشار قرار دارد تا کاری خلاف میل خامنه‌ای و حزب پادگانی‌اش انجام ندهد.

اکنون مردم ایران با کودتای آشکار حاکمان دروغگو و منفور در برابر خواست و اراده‌ی خود روبروست. انتخاب مردم جزیی از نظام و از مسئولان و مقام‌های سابق نظام بود. اما علی خامنه‌ای به خاطر جاه‌طلبی‌اش و حزب پادگانی برای اینکه دستش همچنان در غارت بیت‌المال باز باشد، به جای پذیرش آرای او، او را بازداشت کرده‌اند.

در حالی که هواداران بعضی از کاندیداها قصد دارند با پایان انتخابات با اجتماع در برابر وزرات کشور مانع تقلب در شمارش آرای انتخابات شوند، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱٣ اعلام کرد: برگزاری هرگونه تجمع از سوی هواداران نامزدهای انتخاباتی تا پایان اعلام نتایج اخذ رای ممنوع است و پس از اعلام نتایج انتخابات نیز تجمعات باید با اخذ مجوز از فرماندار شهرستان برگزار شود.

کودتا در ايران! خامنه ای: شکست احمدی نژاد شکست من است /محاصره ستاد انتخاباتی کروبی!


به گزارش آژانس خبری تفتان همانگونه که پیشبینی می شد خامنه ای جز احمدی نژاد جانی کسی دیگر را نمی خواهد و به رغم پيروزی مطلق ميرحسين موسوی، فرايند کودتای سياسی در ايران تکميل شد.

آيت الله علی خامنه ای رهبر ايران که در تمام چهار سال گذشته بيشترين حمايت را از احمدی نژاد و دولتش به عمل آورده در يک گفت و گو با هاشمی رفسنجانی گفت: شکست احمدی نژاد، شکست من است. بنابراين به هر نحو ممکن بايد احمدی نژاد برگزيده شود. بر اساس همين دستورالعمل از ۲۴ ساعت گذشته بسياری از کانال های ارتباطی مردم با ستادهای کانديداها قطع شده، ارسال پيامک تلفنی از بين رفته و حرکات گسترده نظامی و امنيتی شديدی در اطراف وزارت کشور و مجموعه نهاد رهبری و رياست جمهوری تشديد شد.

ميرحسين موسوی در مصاحبه مطبوعاتی ساعت ۱۲ شب خود برای نخستين بار و به طور علنی اين رفتار حاکميت را به چالش کشيده است و همچنان خود را رئيس جمهور ايران می داند و گفته که در صحنه باقی خواهد ماند. او از حجم گسترده تقلب و بی توجهی به افکار عمومی و شعور مردم خبر داد.
از اين رو به نظر می رسد شرايط دشواری روبروی مردم ايران قرار گرفته است. از سوی ديگر به سپاه دستور آماده باش کامل داده شده و بر اساس برنامه از پيش تعيين شده شروع به شمارش آرا و ابلاغ آن به نفع احمدی نژاد کرده اند.

بازداشت خواهر بلوچ زری نارویی چه عواقبی را برای رژیم و مزدورانش در بر خواهد داشت

رژیم و مزدورانش بدانند که با بازداشت کردن خواهرمان زری نارویی آتش زیر خاکستر بلوچستان را باری دیگر چنان شعله ور ساختند که این آتش حتی فراتر از مرزهای بلوچستان و سایر استانهای هم جوار و پایتخت رژیم را در بر خواهد گرفت
ما جوانان بلوچستان به رژیم اعلان میکنیم که همه ی ملاحظات را نادیده میگیریم و مثل خودتان حتی بدتر عکس العمل نشان خواهیم داد و همه ی شماها و زنان و فرزندانتان را نیز خواهیم کشت چرا که این جنایتی که رژیم مرتکب شده است خط قرمز غیورمردان بلوچستان است و برای دفاع از ناموس و شرف بلوچستان از هیچ قدرتی ابایی نداریم و آماده هستیم تا با افتخار برای شرف و ناموس مان و خواهر زری نارویی بمیریم
و به خواهرمان زری نارویی و خانواده ی محترم شان نیز می گوییم که به اندازه ی تار تار موهای سرشان از رژیم و مزدورانش با قدرت و شدت تمام انتقام میگیریم .
و به همه ی علما و ریش سفیدان اعلان میکنیم که چرا در مقابل این جنایت وحشیانه ی رژیم سکوت اختیار کرده اید چرا وقتی که مزدوران جنایتکار رژیم کشته میشوند شما علمای و ریش سفیدان فورا موضع گیری میکنید و به مراسم عزا و پرسه داریشان شریک میشوید .
خواهر معصوم و بیگناهمان زری نارویی هم مثل خواهر و دختر شماست آیا وجدان شما قبول میکند که این خواهر با ایمان در بند جنایتکاران فاشیست باشد و شما مهر سکوت بر لبهایتان زده اید اگر غیرت و جراتی در وجودتان هست پس این سکوت خودتان را بشکنید و از حیثیت و ناموس بلوچستان دفاع کنید چرا که تمام تریبون های متعلق به بلوچ ها در اختیار شماست و این برگردن شماست که از حقوق شهروندان بلوچستان دفاع بکنید.
و بدانید یک روز مثل شیر زندگی کردن بهتر از صد سال زندگی کردن مثل روباه است.
نارویی از زاهدان

دلپدردی


دلپدردی

گون هزار بَژن و اپسوز ءَ سهیگ بوتوں که واجه حاجی آزاد رینکی ( ریگی ) ، که بلوچ راج و رینکی ٹـَکّ ءِ چه زانتکار و سوهویں راجی جهدکاران ات ، ماں دران ڈیهی و دور چه برات و مردماں ، بیران بیتگ .

من اے کوهیں غمانی درگت ءَ ، آ واجه ءِ پشتپد و مردمانی غماں ، خاص کن آئی ءِ جنگولیں راجی جهدکاریں بَچ واجه عبدالمالک رینکی ءِ غماں همراه و شریدار اوں !

په آ واجه ءَ مدامی نیکیں نام و په آئی ءِ پشتپد و مردماں ، صبر و هاٹیگ ، صبر و اوپار ءِ امیت کناں !

گوں بَژنیگیں دل ءَ


کریم بلوچ _ تهل

کم ترین مشارکت در انتخابات در بلوچستان


به گزارش آژانس خبری تفتان از زاهدان دیروز مردم بلوچستان با تحریم انتخابات مشتی محکم بر نظام طاغوتی ولایت فقیه زده و آزادگی و آزاده خواهی خود را به جهانیان نشان دادند.

طبق گزارشهای دریافتی بسیاری از مراکز رای در شهر زاهدان بدون دریافت رای و با صندوق خالی رفتند و برای اولین بار در تاریخ انقلاب شوم خمینی مردم بلوچستان انتخابات را تحریم کرده و مهر بطلان بر نظام زدند.

۱۳۸۸ خرداد ۲۱, پنجشنبه

متجاوزان منتظر انتقام باشید

دیگر مرگ برایمان لذیذ است و افتخار می کنیم که بر خود بمب ببندیم و برای دفاع از خواهرمان زری ناروئی خود را فدا نمائیم
گجرهای متجاوز منتظر هزاران استشهادی در دفاع از دختر ملت زری ناروئی باشند که جوانان صف بسته اند و بر خود بمب بسته اند و از رهبر عزیز تقاضای عملیات استشهادی می کنند.
متجاوزان گورشان را با دستگیری دختر ملت زری ناروئی کنده اند و دیگر بلوچستان تبدیل به گورستان متجاوزان خواهد شد.
خواهرم زری ما جانهایمان را فدای تو و دیگر خواهرانمان می کنیم
سوگند به خدا که جانها را فدای عزت و چادر شما خواهر گرامی خواهیم کرد
جز خشم چیزی دیگر در ما وجود ندارد و متجاوزان به زودی تکه پاره های خود را باید جمع کرده و از بلوچستان بروند.
خواهر محترم زری تو عزت ما هستی و تو زندگی ما هستی و به خدا سوگند جانهایمان را فدای شما خواهیم کرد.
دیگر زندگی معنائی ندارد و مرگی را می خواهیم که منجر به تکه پاره شدن متجاوزان شود.
برادر استشهادی زری ناروئی

پیام تسلیت در گذشت مرحوم حاج ازاد ریگی به رهبر جنبش و ملت بلوچ


بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی :والذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا او ماتوا لیرزقنهم الله رزقا حسنا(سوره حج ایه 58)
ان کسانی که هجرت کردند در راه خدا سپس کشته شدند و یا وفات کردند البته خداوند به انها بهترین رزق عنایت میفرماید
عن ابی مالک الاشعری (رض)قال سمعت رسول الله (ص) یقول من فصل فی سبیل الله فمات او قتل فهو شهید(رواه ابو داود)
ترجمه:ابو مالک اشعری (رض)میفرماید که من از رسول الله (ص) شنیدم که فرمودند کسی که در راه خدا خارج شود و سپس با مرگ طبیعی وفات کند و یا کشته شود پس او شهید است
انا لله و انا الیه راجعون
در گذشت مهاجر و مجاهد فی سبیل الله، مربی مجاهدین راه حق پدر بزرگوار امیر عبدالمالک ریگی(حاجی ازاد ریگی) را به امیر عزیز و خانواده محترمشان و به همه مردم غیور بلوچستان و تمامی مجاهدین راه حق تسلیت عرض می نماییم و از خداوند می خواهیم که درجات این مرد بزرگ و پدر دلسوز مجاهدین را بلند بفرماید و مجاهدتهایی که در راه رسیدن به حقیقت متحمل شده اند به درگاه خویش قبول بفرماید.مرحوم حاج ازاد در واقع رهبر، رهبر مجاهدین راه ازادی از ظلم است او کسی است که توانست فرزندان رشیدی را به جامعه بلوچستان و حتی تمام اهل سنت تحویل بدهد که در مقابل ظلم و جور ظالمان و ستمگران قیام کنند.
او مربی و پرورش دهنده رهبری بسیار جوان ولی با ارمانها و ایده هایی بسیار بزرگ است.
حاجی ازاد ریگی( رحمه الله)مصداق ایه و حدیثی است که در بالا ذکر شد و به یقین خداوند رحمتها و نعمتهای خودش را شامل ایشان خواهد نمود.


اطلاعيه جديد جنبش در مورد بازداشت يك زن بلوچ

بسم الله الرحمن الرحيم
فمن اعتدي عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدي عليكم واتقوا الله واعلموا ان الله مع المتقين
ترجمه : پس هر كس بر شما تعدى كرد همان گونه كه بر شما تعدى كرده بر او تعدى كنيد و از خدا پروا بداريد و بدانيد كه خدا با تقواپيشگان است.

باري ديگر جنايتكاران كوردل و متجاوزان اشغالگر در سرزمين ملت بلوچ مرتكب جنايتي نابخشودني و دهشتناك شدند كه قلب هر انساني را به درد آورد و وجود ملت بلوچ را تكان داد و پاسداران نظام پليد ولايت فقيه روز سه شنبه به منزل شهيد ذبيح الله نارويي يورش برده و همسر محترم ايشان را كه زري نارويي نام دارد مورد ضرب و شتم قرار داده و با خود به بازداشتگاه وزارت اطلاعات برده و مورد شكنجه شديد و بي حرمتي قرار داده اند و بعد از ظهر سه شنبه با واسطه برخي از ريش سفيدان اين دختر مظلوم بلوچ آزاد شد و امروز پنج شنبه باري ديگر به منزل وي يورش برده و حرمت را شكسته و دختر مظلوم ملت بلوچ زري نارويي همسر شهيد ذبيح الله نارويي را به اتهام اينكه از كارهاي شوهر خبر داشته و به اطلاعات خبر نداده است دستگير و به سياه چالهاي وزارت اطلاعات منتقل كرده اند.
جنبش مقاومت به رژيم جهل و جور و فساد هشدار و هشدار و هشدار مي دهد كه تا امروز جنبش حرمت زنان متجاوزان زابلي را نگه داشته است و جوانان بلوچستان را از پاسخ بالمثل در جنايتهاي گذشته بازداشته است و با اينكه زنان در تجاوز و اشغال شريك جرم بوده اند ولي باز هم به آنان تعرض نشده است اما از امروز به بعد جنبش نمي تواند در برابر موج خشمگين جوانان بايستند و خانواده ها متجاوزان هدف حمله جوانان قرار مي گيرند و براي اين جوانان خيلي آسان است كه با انداختن بمب در خانه هاي متجاوزان زنان و خانواده ها را هم بكشند
ولي جنبش باز هم هشدار مي دهد و از ايادي رژيم مي خواهد كه با آزاد كردن دختر عزيز ملت بلوچ زري نارويي و عذرخواهي از خانواده و از خود زري نارويي و از ملت بلوچ جلوي فاجعه را بگيرد ورنه بلوچستان به آتش كشيده خواهد شد و جوانان بلوچ به مقابله بالمثل برخاسته و زنان متجاوزان را هم به هلاكت خواهند رساند.
از علمايي كه فورا هلاكت مزدوران و بسيجيان زابلي را محكوم كردند انتظار مي رود كه در چنين جنايت وحشتناكي سكوت نكنند و به متجاوزاني كه خط قرمز را عبور كرده و ناموس ملت بلوچ را به اسارت گرفته اند بفهمانند كه ملت بلوچ همانگونه كه تاكنون اجازه نگاه كردن به ناموس را نداده الان هم چنين اجازه اي نخواهد داد.
دختر ملت بلوچ زري نارويي فرياد مي زند و فريادهايش تحت شكنجه متجاوزان شما ها را صدا مي زند كه تا كي به اين زندگي پر ذلت و خفت را ادامه مي دهيد.
و علماي كرام و بزرگان وقتي پاسخ جوانان را به اين جنايت ديدند نبايد حرفي بزنند زيرا ما هشدار داده ايم و اين جنايت به شديدترين صورت ممكن پاسخ داده مي شود.
جنبش باز هم به رژيم هشدار مي دهد كه از جنايت دست بردارد و از ملت بلوچ عذرخواهي كند در غير اين صورت خانه هاي متجاوزان به آتش كشيده خواهد شد و بلوچستان براي همه متجاوزان تبديل به جهنمي سوزان خواهد شد.
جنبش مقاومت مردمي ايران (جندالله)

۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

برقية تعزية من صباح الموسوي الى أخيه قائد حركة جندالله الأمير عبدالمالك بلوش


بسم الله الرحمن الرحيم
من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضى نحبه ومنهم من ينتظر وما بدلوا تبديلا.
حضرة الأخ المجاهد عبدالمالك ریگی زعيم حركة المقاومة الشعبية ( جندالله ) حفظه الباري ورعاه .
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تلقي إخوانكم محبي و أنصار حركة جندالله من أبناء الشعب العربي الأحوازي ‘ ببالغ الحزن والتسليم لقضاء الله وقدره نبأ ارتحال المغفور له والدكم الكريم المجاهد حاج آزاد ریگی رحمه الله تعالى .
ان ارتحال هذا الرجل المؤمن الذي قدم للشعب البلوشي والأمة الإسلامية خيرة الأولاد من المجاهدين والشهداء في سبيل خدمة الدين والدفاع عن المظلومين ‘ انه لأمر محزن وخسارة كبيرة ولكن لا اعتراض على أمر الله وأننا نسأله تعالى ان يتغمده بواسع رحمته ويحشره مع الشهداء والصديقين ‘ حيث قال تعالى " والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا وأن الله مع المحسنين ". وما من شك أن الحاج آزاد رحمه الله كان مصداقا لهذه الآية الكريمة حيث كان قد جاهد في سبيل الله بالأموال و الأولاد.
أخي القائد عبدالمالك وبهذه المناسبة أيضا اسمح لي ان أتقدم أليكم بالأصالة عن نفسي وبالنيابة عن ثلة من أخوانكم المناضلين الأحوازيين بأحر التهاني و أخلصها بمناسبة استشهاد شقيقكم المجاهد البطل عبد الحميد مع ثلة أخرى من الشهداء البلوش الأبطال الذين اعدموا مؤخرا على يد نظام الظلم والجور الإيراني نظام ولاية السفيه العنصري .
هذا وإذ نكرر تعازينا ومواساتنا القلبية لكم ومن خلالكم الى الشعب البلوشي العزيز والى جميع أعضاء وأنصار حركة جندالله بفقد المجاهد الكبير الحاج آزاد ریگی‘ فإننا نسأل الله تعالى ان يدخله فسيح جناته ويلهمكم وجميع محبي الفقيد الصبر والسلوان .
وفي الختام نذكركم بقوله تعالى " والذين إذا أصابتهم مصيبة قالوا انا لله وانا اليه راجعون " صدق الله العظيم .
أخوكم
صباح الموسوي الأحوازي
‏17‏/06‏/1430هـ
10 حزيران 2009

حمله جوانان بلوچ به ستاد انتخاباتی اشغالگران در جالق سراوان

به گزارش آژانس خبری تفتان حملات علیه متجاوزان در بلوچستان رو به افزایش است و طی ده روز گذشته دهها حمله به نیروهای نظامی و مزدوران نظام انجام گرفته است و طی آخرین حمله جوانان بلوچ یکی از ستادهای احمدینژاد را به آتش کشیدند .
به گزارش ایرنا مسوول ستاد حاميان محمود احمدي نژاد در بلوچستان گفت: تعدادي افراد ناشناس بامداد سه شنبه به يکي از ستادهاي احمدي نژاد در "جالق" سراوان در اين استان حمله کردند.
"مهدي جهانتاب" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين افراد با استفاده از تاريکي شب تمام شيشه هاي ستاد را شکستند.

تظاهرات مردم بلوچ شهر کویته علیه رژیم آخوندی


بلوچ خواتین پینل نے خبردار کیاہے کہ اگر ایران میں بلوچوں کے خلاف تشدد کی کاروائیاں بندنہ ہوئی توپاکستان میں موجود ایرانیوں پر حملے کر کے اس کاجواب دیاجائے گا۔
بلوچ خواتین نے ایران کے شہر زاہدان میں دوہفتے قبل مسجد بم دھماکے بعدتین بلوچوں کوسرعام پھانسی کوبلوچ نسل کشی قراردیدتے ہوئے کہا ہے کہ بلوچ قوم اپنے شہداءکا بدلہ ضرور لے گی۔
بلوچ خواتین پینل اور بلوچ سٹوڈنٹس آرگنائزیشن (آزاد) کے زیر اہتمام کوئٹہ پریس کلب سے ایک ریلی نکالی گئی جو مختلف شاہراہوں سے ہوتی ہوئی میونسپل کارپوریشن کے سبزہ زار پر جلسے کی شکل اختیار کر گئی۔
اس موقع پر بلوچ خواتین پینل کے حانی بلوچ، ماہ رنگ بلوچ، مہر جان بلوچ، بلوچ وطن موومنٹ کے میر قاد ربلوچ، بلوچ دانشور صباءدشتیاری، بی ایس او آزاد کے قمبر چاکر بلوچ و دیگر نے خطاب کرتے ہوئے ایران میں بلوچوں پرمظالم کی شدید الفاظ میں مذمت کی کہاکہ اگر ایران کی بلوچ کش پالیسیوں کا سلسلہ جاری رہا تو یہاں بلوچستان میں بھی ان کے ایرانی باشندے محفوظ نہیں رہیں گے۔
بلوچ خاتون پینل کے خاتوں رہنماءحانی بلوچ نے کہا کہ بلوچ قوم پھانسیوں سے گھبرانے والی نہیں ہیں۔ انہوں نے کہا کہ ایران میں بلوچ قوم کواقلیت میں تبدیل کرکے اس کوتشدد کانشانہ بنایاجا رہا ہے۔ بقول حانی بلوچ کہ ہمارے احتجاج کا مقصد پاکستانی یا ایران سے بلوچوں پر ہونے والے مظالم بند کرنے کے مطالبے کے لئے ہرگز نہیں بلکہ ہم عالمی دنیا کو یہ باورکرانا چاہتے ہیں کہ بلوچ قوم ایرانی و پاکستانی مظالم کی شکار ہے لہٰذا وہ اس کے خلاف اقوام عالم آواز بلند کریں۔
مہرجان بلوچ نے کہا کہ ایران میں بلوچوں کی پھانسیوں کا نہ رکنے والا سلسلہ شروع ہوگیا حتیٰ کہ بلوچ خواتین کو بھی تشدد کا نشانہ بنایا جارہا ہے۔
یاد رہے کہ زاہدان بم دھماکے میں بیس سے زیادہ افراد ہلاک ہوئے تھے جس کے بعدایران نے نہ صرف پاکستان سے سخت احتجاج کرتے ہوئے ایرانی سنی تنظیم جندواللہ کے مرکزی رہنماءمالک ریکی کی گرفتاری اور ایران حوالگی کا مطالبہ کیاتھا بلکہ تفتان میں پاکستان کے ساتھ سرحد بھی بندکی ہے جس کی وجہ سے نہ صرف ایران سے ملحقہ بلوچستان نے سرحدی علاقوں میں ایران سے آنے والے ایرانی اشیاءکی کمی واقع ہوئی ہے بلکہ تفتان سرحدپر کام کرنے والے سینکڑوں قلی یابڈوکی ابھی تک بے روزگاری سے دوچار ہیں۔
بی بی سی اردو

آدرس جدید خبرگزاری بلوچ نیوز


آدرس جدید خبرگزاری بلوچ نیوز

خبرگزاری بلوچ نیوز که جدیدترین رخدادهای سرزمین بلوچستان و اخبار عملیاتهای مبارزین را به استحضار ملت مظلوم بلوچ میرساند ، رژیم طاقت دیدن چنین خبرگزاری که ظلم و ستمی که بر علیه ملت بلوچ میکنن فاش میکند نداشتنه و جلادانه این خبرگزاری مردمی را توسط مزدورانش فیلتر کرد.
رژیم میخواهد با این اقدام خود جوانان ملت بلوچ را از اطلاع رسانی دور بدارد و با دسیسه های خود مردم بلوچستان را از ادامه مبارزه باز دارد ، اما دشمنان بلوچ و اهلسنت بدانند که با چنین ترفندهای زبونی هرگز ما را به عقب نخواهند برد بلکه این گونه برخوردها نشان می دهد که عملکرد ما در اطلاع رسانی موفق بوده است و رژیم با تمام امکاناتش در برابر ما جوانان بلوچستان که هیچ وسیله به جز انترنت نداریم شکست خورده است و دروغپراکنیهای رژیم با رسوائی مواجه شده است لذا عزممان برای مبارزه و ادامه راه چند برابر شده است.
آدرس جدید خبرگزاری بلوچ نیوز:www.baluchna.blogspot.com
از کلیه دوستان ویب دار و همچنین از جوانان سرزمین بلوچستان تقاضا داریم که در پخش کردن آدرس جدید خبرگزاری بلوچ نیوز ما را یاری دهند.
با سپاس مدیریت
با سپاس: مدیریت خبرگزاری بلوچ نیوز

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت ،وفات پدر محترم رهبر جنبش



بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
بدینوسیله روابط عمومی جنبش مقاومت ارتحال پدر محترم رهبر جنبش مقاومت حاج آزاد ریگی را محضر رهبری جنبش و خانواده محترم و ملت بلوچ واهلسنت تسلیت گفته و از درگاه الله برای مرحوم مغفرت و رحمت و جنت فردوس طلب می نماید.
مرحوم انسانی مومن و موحد و مجاهد بود که زندگی و فرزندانش را وقف جهاد و مبارزه نموده و در حالی که عمری از وی گذشته بود دیار هجرت را بر دیار ذلت ترجیح داد و همراه با فرزندانش راه کوهها و سختیهای راه جهاد را پذیرفت و با عزمی راسخ و مستحکم مانندی کوهی استوار در برابر طوفان مشکلات و سختیها ایستادگی نموده و با قلبی مملو از ایمان و اخلاص و با ذکر نام الله با جهان فانی وداع و راهی دیار همیشگی و جاودان شد.
مرحوم دارای چنان ایمان و غیرتی بود که خود فرزندانش را به میدان می فرستاد و هنگام وداع می گفت فرزندانم جرات داشته باشید و ترس و بزدلی به خود راه ندهید و با ایمانی کامل در برابر دشمن قرار گیرید و شاید وی اولین پدری در تاریخ عصر ما باشد که خود فرزندش را برای عملیات استشهادی تربیت نمود و تا روز عملیات استشهادی شهید عبدالغفور ریگی برای موفق شدن وی در عملیات دعاء می نمود.
وی هر زمان که با مجاهدان خداحافظی می کرد تا زمان بازگشت به دعا و گریه و زاری می نشست و ملتمسانه برای پیروزی مبارزان دعاء می کرد و حتی در آخرین روزهای زندگی فقط دعایش پیروزی و کامیابی مبارزان و شکست و رسوائی دشمنان و متجاوزان بود.
باری دیگر روابط عمومی جنبش وفات حاج آزاد ریگی را که در حقیقت پدری برای همه بود محضر رهبر جنبش امیر عبدالمالک بلوچ و خانواده محترم و ملت بلوچ و اهلسنت تسلیت گفته و از الله تعالی برای مرحوم درجات بلند و برای بازماندگان صبر می طلبد.
روابط عمومی جنبش مقاومت جندالله

اطلاعیه جدید جنبش انفجار دو بمب در زاهدان

به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله)به اطلاع عموم مردم می رساند که مبارزان جنبش دیشب دو بمب صوتی در شهر زاهدان منفجر کردند.
این دو انفجار هشداری است به رژیم ایران که تمامی دستگیر شدگان اخیر را آزاد نموده و دست از جنایت و کشتار مردم بی گناه بردارد ورنه این برای مبارزان خیلی آسان بود که این بمب ها را در اماکن نظامی و در مناطق مزدوران زابلی منفجر کنند و دهها نفر از مزدوران رژیم را به هلاکت برسانند.
رژیم بداند که زاهدان در اختیار مبارزان است و مبارزان براحتی می توانند این شهر را برای مزدوران بیگانه نا امن کنند لذا برای رژیم و مزدوران زابلی بهتر است که این شهر وسایر شهرهای بلوچستان را ترک کنند و یا آماده مرگ باشند.
جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله)

۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

اطلاعیه جنبش در مورد اعترافات تلوزیونی شهید عبدالحمید ریگی


تصویری از شهید عبدالحمید ریگی که نشان می دهد که شهید از نظر جسمی چقدر ضعیف شدند

به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران جندالله اعترافات شهید عبدالحمید ریگی در تلوزیون حکومتی پرس تی وی را اظهاراتی دیکته شده توسط وزارت اطلاعات می داند که تحت فشار روانی به ایشان القاء و توسط شهید اظهار شده اند.
رژیم ولایت فقیه همیشه زندانیان را با تحت فشار قرار دادن مجبور به اظهارات خلاف واقع می کند تا بدین طریق بتواند مردم را بفریبد و ماشین سرکوب و جنایت خود را همچنان فعال نگه دارد.
در گذشته مولانا نظرمحمد دیدگاه از علمای اهلسنت که در مجلس به دفاع از اهلسنت پرداخته بود و جنایات رژیم را افشا کرده بود تحت شکنجه وادار به اعترافاتی از قبیل ارتباط با بیگانگان شد و به زندان انداخته شد.
یکی از شگردهای وزارت اطلاعات این است که بازداشت شدگان را می گویند که اگر شما این حرفها را بزنید در حکم شما تحفیف داده می شود و از اعدام نجات می کنید تا هم تبلیغات خود را بکند و هم اعدام بازداشت شدگان را موجه و مدلل جلوه دهد چنانچه شهید مولوی عبدالقدوس و شهید مولوی یوسف و شهید یعقوب مهرنهاد به همین طریق اعتراف به ناکرده ها کردند و اعدام شدند.
و اظهارات متناقض شهید عبدالحمید ریگی دلیل این می باشد که وی تحت فشار روانی این سخنان را بر زبان آورده است.
چنانچه در یک مورد می گوید ارتباط جنبش با بیگانگان سبب شد بین ما اختلاف ایجاد گردد و در جائی دیگر می گوید تماس و رابطه من با بیگانگان یکی از اسباب اختلاف و موجب ناراحتی رهبر جنبش شد.
در موردی دیگر می گوید جنبش افراد عادی را به گروگان می گرفت و باز در جائی دیگر می گوید فرماندهان جنبش به خاطر اینکه من یک فرد عادی را گروگان گرفته بودم از من ناراحت شدند.
در موردی دیگر می گوید نظر جنبش این بود که تصویر در خانه حرام است و مانع ورود فرشتگان است و همانجا می گوید برای دیدن اخبار تلوزیون داشتند در حالی که اخبار هم بدون تصویر نیستند و این اظهارات در حالی به شهید دیکته شده است که شاخه فرهنگی جنبش بخشی به نام رصد رسانه دارد که اعضای آن 24 ساعت تمامی شبکه های تلوزیونی را مورد رصد و بررسی قرار می دهند و بخشهای مهم را محفوظ و به کمیته مرکزی ارسال می کنند.
همچنین رهبری جنبش بارها با شبکه های تلوزیونی مصاحبه داشتند و جنبش از مردم خواسته است که مصاحبه ها را ببینند اما مزدوران رژیم به خاطر اینکه چهره ای تند و خشن از جنبش ارائه دهد به شهید دیکته کردند که بگوید آنها مخالف تلوزیون هستند اما واقعیت این اظهارات را تکذیب می کند.
در موردی دیگر شهید می گوید: با القاعده ارتباط داشتند و باز می گوید با امریکائیها ارتباط داشتند در حالیکه ممکن نیست با این دو که در حال جنگ با یکدیگر هستند همزمان ارتباط داشت.
شهید در جائی می گوید عملیات دارزین توسط شه بخش انجام گرفت و باز از شرکت خود در این عملیات می گوید در حالی که آن عملیات هیچ ارتباطی با جنبش نداشت و حتی جنبش طی اطلاعیه ای آن را محکوم کرد.
شهید در اعترافات دیکته شده می گوید جنبش در انترنت وی را کافر معرفی کرده است در حالی که چنین چیزی رخ نداده است و پس از اینکه شهید مرتکب اشتباهی شده بود و یک فرد عادی را به گروگان گرفته بود که این امر موجب خدشه دار شدن چهره جنبش می شد جنبش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در گروگان گرفتن آن فرد نقشی نداشته است و به خاطر همین عمل عبدالحمید ریگی را از جنبش اخراج کردند و نسبت به ارتباط وی با افراد نادرست هشدار دادند که همان افراد موجب دستگیری شهید شدند و به شهید القاء شده بود که چیزهائی دیگر در این باره بگوید که در تناقض با یکدیگر هستند.
این تناقضات بیانی ثابت می کند شهید تحت فشار روحی بدان پرداخته است و سخنان خود وی نیستند بلکه سخنان وزارت اطلاعات هستند که به شهید دیکته شده اند.
جالب است که همه این اعترافات در تبلیغات رژیم علیه جنبش قبلا استفاده شده است و رژیم از سوئی تلاش داشته است جنبش را یک گروه متحجر و متعصب و افراطی و وابسته به طالبان و القاعده معرفی نماید و از سوئی مرتبط با بیگانگان وغرب معرفی نماید اما در این اعترافات که از شبکه انگلیسی زبان رژیم پخش شده است بیشتر تکیه بر افراطی معرفی کردن جنبش می باشد.
این در حالی است که در اعترافات علمای شهید که از شبکه محلی پخش شده بودند سعی شده بود جنبش را مرتبط با بیگانگان و غرب و آمریکا معرفی نمایند که این نشان می دهد که رژیم فقط با دروغ و کذب در پی تخریب مخالفان در داخل و خارج می باشد که برای داخل یک نوع تبلیغی و برای خارج نوعی دیگر تبلیغ می نماید.
اما جهانیان می دانند که رژیم ولایت فقیه برای مخدوش کردن چهره مخالفان به هر عمل زشت وغیر انسانی متوسل می شود و با دروغ و کذب در پی بدنام کردن مخالفان خود می باشد.
رژیمی که رئیس دولتش(احمدی نژاد) به اعتراف نخست وزیر پیشین و کاندید ریاست جمهوری کنونی (موسوی )دروغ می گوید چه انتظاری جز دروغ و کذب و دجل و فریب می توان از آن داشت.
جنبش اعلام می کند که اظهارات دیکته شده به شهید عبدالحمید ریگی بی اساس و دروغ می باشند و در راستای تخریب چهره جنبش به شهید دیکته شدند و جنبش مقاومت یک جنبش آزادی خواه است که برای رهائی ملت بلوچ و جامعه اهلسنت مبارزه می کند و هیچ ارتباطی با گروهها و سازمانهای موجود در منطقه نداشته و ندارد و همچنین جنبش با تکیه بر مردم و مستقل مبارزه می کند و هر گونه ارتباط و تماس با بیگانگان را به شدت تکذیب می نماید.
جنبش متذکر می شود که طبق اطلاعات موثق شهید عبدالحمید ریگی مدت پنج ماه در سلول انفرادی و تحت بدترین شکنجه ها بوده است و پس از آن به مدت سه ماه به زاهدان منتقل شده بود و به مزدوران زابلی تحویل داده شد که مدت چهار ماه درندگان وحشی به بدترین روشها وی را مورد شکنجه قرار دادند و پس از آن باز به تهران منتقل شد و چند ماه در تهران و باز هم در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و در سلول انفرادی بود تا اینکه روز جمعه به زاهدان منتقل و روز شنبه اعدام شد.
رژیم با پخش اعترافات شهید از سوئی می خواهد از خشم مردم و جوانان با اعدام شهید عبدالحمید بکاهد اما زهی خیال باطل و جنبش این جنایت رژیم را هرگز فراموش نمی کند و همانگونه که انتقام دیگر جنایات رژیم گرفته می شود انتقام این جنایت هم با شدت گرفته خواهد شد و مسئولان این جنایت به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید.
جنبش مقاومت شهادت عبدالحمید ریگی که در راه دفاع از عزت و مردم و برای آزادی قیام کرده بود را افتخاری برای مردم بلوچستان می داند و شهادت وی را محضر رهبر جنبش و خانواده شهید پرور وی خصوصا خدمت پدر و مادر شهید و همه مبارزان و ملت بلوچ تبریک و تسلیت می گوید، تبریک به خاطر اینکه هنوز جوانانی مانند وی در این ملت هستند که به خاطر آرمانشان اعدام می شوند و تسلیت از آن جهت که ملت ما از وجود غیور مردی چون عبدالحمید محروم گشت و از درگاه ایزد منان می خواهیم که از خطاهای وی درگذر کرده و در بهشت برین وی را جا دهد.
همچنین جنبش مقاومت به رژیم متذکر می شود که با اعدام کردن جوانان و گرفتن اعترافات دیکته ای نمی تواند راه مبارزه را مسدود نماید و مردم قطعا با روشهای شیطانی شما آشنا هستند و چنین ترفندهائی نمی تواند در عزم مردم خللی ایجاد نماید بلکه مردم و جوانان را بیشتر با مکر و فریب شما آشنا کرده و زوال و نابودی نظام پلید شما را نزدیک تر خواهد کرد.


جنبش مقاومت مردمی ایران

شکست حزب الله در انتخابات پارلمانی لبنان

نصرالشیطان در کنار دوستان مسیحی خود


به گزارش آژانس خبری تفتان در حالی که گروه شیعه مذهب حزب الشیطان با مسیحیها و صلیبیها متحد شده بود و علیه سنی ها در انتخابات شرکت کرده بود با شکست مفتضحانه ای دچار شد و جناح سنی‌مذهب لبنان موفق به کسب اکثریت آرا در انتخابات پارلمان این کشور شد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که گروه حزب الشیطان قبل از نیمه‌‌شب، در جریان شمارش آرا‌، به شکست خود رسما اذعان کرده است.
سعد حریری، رهبر جناح سنی‌مذهب لبنان، در ساعات نخستین بامداد روز دوشنبه پیروزی این جناح در انتخابات پارلمانی را رسما اعلام کرد. انتخابات پارلمان لبنان روز یکشنبه با حضور بیش از ۲۰۰ ناظر بین‌المللی و ۵۰ هزار نیروی امنیتی برگزار شد. سعد حریری دقایقی پس از اعلام پیروزی، در جمع طرفداران خود در بیروت گفت: «این روز یک روز بزرگ در تاریخ لبنان دمکراتیک است.»

در انتخابات پارلمان، حزب سنی‌مذهب به رهبری سعد حریری و حزب شیعی‌مذهب حزب‌ الشیطان ، برای کسب اکثریت مجلس این کشور به رقابت پرداختند. مجلس لبنان ۱۲۸ کرسی دارد. حزب‌الشیطان پیش از انتخابات اعلام کرده بود که در صورت کسب اکثریت ‌آرا، به همراه جناح مسیحی طرفدار خود، دولت را تشکیل خواهد داد.
اننخابات در رقابتی تنگاتنگ با حزب الله که از حمایت جمهوری اسلامی ایران و سوریه برخوردار است، انجام شد.
نتیجه انتخابات در حالی مشخص شد که محمود احمدی‌نژاد پیش‌بینی کرده بود که حزب‌الله برنده انتخابات خواهد بود.در این میان، یکی از رهبران حزب‌الله، با اعلام شکست خود، گفت: «ما نتیجه را پذیرفته‌ایم، چون خواست ملت چنین است». بر اساس آمار وزارت کشور لبنان، ۵۴ درصد از واجدان شرایط، در انتخابات روز یکشنبه شرکت کردند.

بای ذنب قتلت


رویا رو کشتید
دلهاشکستید
گلهای پرپر برجا گذاشتید
بامرگ رویا , سوری بکردید
سیم و زر خویش افزون بکردید
رنگ سیاهی بردل نشاندید
فانوس دل راخاموش کردید
آن باغ زیبا مصلخ بکردید
صد باغبان رابی خانه کردید
خوان یتیمان غارت بکردید

حدود ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز ( چهارشنبه )26 اردیبهشت 86 جنایت هولناکی توسط زابلیهای متجاوز رقم زد که مردم بلوچستان را غرق در عزا و ماتم کرد. بر اساس گزارشهای دریافتی و مشاهدات عینی گشت نیروی انتظامی با فرماندهی فردی زابلی با نام کشته گر روز چهارشنبه 26 اردیبهشت خودوری پژویی را که حامل یک خواهر و برادر بوده است ، تعقیب می کند.
پسر جوان راننده خودرو که فاقد گواهینامه بوده به علت نداشتن گواهینامه توقف نمی کند و از میدان پرستار به سمت بلوار برق به حرکت خود ادامه می دهد.
این نوجوان که الیاس سارانی نام دارد در حال بازگرداندن خواهر ۱۲ ساله اش که برای امتحانات راهنمایی به مدرسه اش رفته بود مورد تعقیب گشت نیروی انتظامی کلانتری ۱۹ قرار می گیرد. راننده جوان پس از رسیدن به محل سکونت خود در بلوار برق از اتومبیل پیاده شده و تسلیم می شود اما افسر درجه دار زابلی به نام کشته گر به سمت اتومبیل تیراندازی می کند که در نتیجه خواهر راننده به نام رویا سارانی به شهادت می رسد.
و جنایت رژیم فراتر رفت و این قاتل جنایتکار کشته گر زابلی بدون هیچ گونه برخوردی تبرئه شد
کسانی که رویاها را به شهادت می رساندند باید منتظر کشته شدن خود و فرزندان خود می بودند
مادر رویاها هم داغدیده شد
پدر رویا بی رویا شد
درد رویا بر دل برادر و خواهرانش نشست
امروز هم روز انتقام است و باید درد ببینند کسانیکه این ملت را درد دادند
باید داغدار شوند کسانیکه مادران بلوچ را داغدار کردند و باید کشته شوند کسانی که براحتی می کشتند.

مقاومت جندالله وسياستهاى جهاني دفاع از حقوق ملل زير ستم


دورازعلم نيست که ايران کشوري متعدد المملل والطوائف است‘ وآنچه که آنها را به هم مي بيوستد بسيار کمتر از آنکه آنها را ازهم جدا مي سازد ‘ ويکي از مهمترين عوامل جدا سازي اين ملل از هم ديگر ‘ ظلم وستمي که نظام دولت ايران با رسم وزبان ملت فارس درطول قرن گذشته برعليه ديگر ملل ايران بکار برده است‘و اين ظلم وستم ملي ومذهبي باعث شد به اين ملل وخلقها قدر بزرگي از آگاهي وخود بيني بدهد وبکوشند تا از چنگ حكومت هاي ظلم وستم ملی وقومی كه باسم فارسها وشيعه حكمران است آزاد شوند. اما متاسفانه تمام نهضتها وقيامها اين ملل تا كنون نتوانسته آرزوهاي خود را تحقق بخشد ‘وسبب آن راجع به عواملل متعددی مي باشد كه از جمله آنها برخورد غير مثبت مبارزات ملل زيرستم با منافع کشورهاي استعمارگربوده است‘منافعی که باعث بود پادشاهی قاجار را از قدرت بيندازت وحکومت ايران چند مليتی را بدست يک سرباز(رضاشاه ) قومگرا وشوفينيسم مذهبی بسپارد و ديگرملل ومذاهب دينی ايران را که در زمان قاجار بسياری از آنها وضع فدرال يا خدمختاری داشتند از حقوق ملي ومذهبي خود محروم بدارد .
ودور از ياد نيست كه ملل ايران ‘مبارزات وتلاشهای آزادي خواهانه زيادي برای رهای از سلطه شوفينيسم قومي ومذهبي طهران ازخود نشان دادند ‘ ومي توان براي مثال از مبارزات ملت عرب احواز یا (عربستان) که قومگرايان شوفينيسم فارس درحال حاضر آنرا (خوزستان) می نامند مي توان یاد کرد.
اين مبارزات شامل قيامهای مردمی وحرکتهای سیاسی زيادي بود ومهمترين آنها درسال 1928م پيش افتاد ‘عنی دقيقا بعدازاشغال احواز (عربستان ) توسط نيروهای رضاخان به سه سال بود که "سيد محي الدين الزيبق " رئيس قبيله الاشراف يک قيام ملی در مناطق شمالی الأحواز رهبري کرد وتوانست تمام مناطق شمالي که شامل خفاجیه ( سنگرد دشت مسیان ) حويزه وشوش دانيال وديگرمناطق شمالی را آزاد کند ويک حکومت بنام (مملکة المشرق العربي) در آنجا بمدت شش ماه به راه بيندازد‘ اما بعلت عدم حصول تأييد وامداد ازحکومت پادشاهي وقت عراق وديگرحکومتهای کشورهای عربي که اکثر آنها زيراشغال دولت امپراطوری انگلستان يا دست نشانده آن بودند و با حکومت رضا شاه بهلوی همکاری داشتند باعث شد تا حکومت نوزاد ملت عرب احواز زير آتش سنگين نيروهای ارتش حکومت بهلوی شکست بخورد ونتواند مسير خود را ادامه دهد. ومع هذا اين آخرين تجربه ملت عرب احواز برای آزادی وتحقِيق حق تعين سرنوشت خود نبود بلکه بعد ازآن قيامهای متعددی از خود نشان داد که همه آنها با ضربات آتشين حکومتهاي طهران که از پشتبانی کشورهاي استعمارگرغرب برخوردار بود سرکوب شد .
اين يكي از تجربهاي آزادی خواه ملل زيرستم حکومت شوفينيسم طهران بود ‘اما تجربه دوم که بعنوان نمونه مي توان ازآن ياد کرد ‘قيام آزادی خواهان ملت ترک آذری است که توانست در سال 1942م حکومتی بنام " جمهوری دمکرات " برپا کند واين تجربه چهار سال تداوم بخشد ولي در نهايت امر نظام محمد رضا بهلوی توانست باهمكاري امريكا در سال1946م وبايک حمله نظامي سنگين اين تجربه آزادی خواه را سرکوب کند.
اما مثال سوم اين قيامهای آزادي خواه مبارزات شجاعانه ودليرانه خلق قهرمان کورد بود که سنبل آن حكومت " جمهوري دمکرات مهاباد " به رهبري مرحوم قاضی محمد درسال 1946بود.لكن اين تجربه ملی وآزادی خواه همچون ديگرقیامهای آزادي خواه ملل زير ستم در ايران نتوانست تداوم پيدا کند و براثرتوافق مصالح ميان کشورهاي استعمارگر جهان غرب و پشتبانی شديد آنها از تسلط نظام تك ملتي بر عليه ملل ديگر در ايران باعث شد تا اين تجربه کورد عمر خود را بعد از يک سال از دست بدهد‘ ولي اين امر مانع ازتداوم وتوقف مبارزات خلق کورد براي رسيدن بيک حکومت خود مختارنشده است .
البته ناگفته نماند که اين قيامها آزادي طلبانه منحصر بچند ملت که ذکر شد نبوده بلکه ديگر ملل ايران تجربهاي مشابهي داشتند وازآن جمله قيامهاي متکررملت قهرمان بلوچ و كذلك خلق ترکمن بود که براي دست يافتند بحقوق قومي ومذهبي خود قيامهای متعددی کردند زيرا در حقيقت آنها همچون ملتهاي عرب و کورد از ستم قومي ومذهبی رنج ميبرند وتاکنون تمام قيامها حق طلبانه آنها از طرف حکومتهاي طهران بخاک وخون کشيده شده است‘ چون همنطوري که ازپيش عرض شد اين قيامها تضاد زيادی با مصالح کشورهاي استعمارگر جهان غرب در ايران داشته است واين سياست قهرآميز دولت ايران حتی باسرکارآمدن بيشترين حکومتهای مدعي اسلام يعنی نظام کنوني ولاية فقيه هنوز تا هنوز همآن شيوهاي سياسي که رضاخان بهلوی خطوط آنرا کشيده تطبيق مي کند و با همه تغيرات حاصل درجهان هيچ گونه تغييري در سلوکيات ورفتارهای خود با ديگر ملل وخلقهای که زير سلطه دولت ايران هستند ‘انجام نداده ودر جاهای زيادی اجراآت شوفينيسم تازاي به آن افزوده است که ازبين آنها کشتارهای خونين تبريز سنندج محمرة (خرمشهر ) ترکمنصحرا و زاهدان بود که هرگزازياد اين خلقها وملتهاي ستم ديده نخواهد رفت .
ولي اگر اين همه ستم وسياستهاي قهر آميزحکومتهای طهران كه بارسم وزبان فارس حكمران است ‘جزو بازمندگي سياست جهانی قرن گذشته بشماريم وبه نقشه سياسي جديد جهاني که کشورهای استعمارگر براي قرن بيست ويکم واگزارنمودند و بنا بر جزئيات اعلان شده آن که شامل حقوق سياسی فرهنگي واقتصادي ملل وخلقهای که زير ستم ملي ومذهبي بسرمی برند بنگريم ‘ وبعنوان نمونه از تغيرات حاصله در مناطق اوروپا شرقي (اتحاد يوگوسلافي سابق) وآسيايه ميانه(اندنوسي – تيمور شرقي سريلانکا وببرهاط تاميل ) آفريقا ( جنوب سودان) اضاف بر حله براه رفته مسئله کردهای عراق ومسائل مشابه ديگر منطقه ياد بياوريم ‘سؤالي پيش خواهد آمد که به اين صورت مطرح خواهد شد وآن اينست که ‘ آيا اين سياستهاى جهاني به نهضتهاي حاصله بين ملل وخلقها ستم ديده در ايران كه سنبل آن مقاومت غرور آفرين جنبش مقاومت مردمي ايران ( جندالله ) كه توانست قدرت و اردت مظلومين را در برابرظالمان ثابت كند و نيروي معنوي بزرگي بروح انقلابي ومبارزات عادلانه اين ملل وخلقها در ايران بيفزايد ‘ ياري خواهد داد؟‘ و خواهد توانست به تسلط وستم سياسی و فرهنگی واقتصادي حکومت تک ملتي حاكم در ايران پايان دهد وحق را به خلقها وملل که براى رسيدن بحق تعين سرنوشت خود طبق شرايع آسمانی وقوانين بين المللي مبارزه مي کنند باز گرداند؟.
صباح الموسوي
نويسنده وسياستمدار عرب احواز

اطلاعیه جدید جنبش مقاومت جندالله، تحریم انتخابات



بسم الله الرحمن الرحیم
سی سال از عمر نظام مرتجع و استبدادی ولایت فقیه می گذرد و کلاشان حیله پرداز نظام طی این سی سال با مکر و دروغ ، فریب و نیرنگ مردم را بازیچه خود قرار داده و ایران را در پرتگاهی از نابودی قرار داده اند و ایران پس از گذشت سه دهه نه از استبداد و تن پروری سردمداران رهائی یافته که جای شاه مستبد را ولی فقیه مستبد گرفته و جای درباریان عیاش رژیم شاه را کارتلهای اقتصادی آخوندی گرفته اند وآخوندزاده ها در عیش و عشرت از درباریان شاه پیشی گرفته اند و از سوئی به خاطر تعصب و تحجر ، جهل و نادانی و خرافاتی بودن سردمداران نظام ، کشور با بحرانهای قومی ، مذهبی ، سیاسی ، اقتصادی و بین المللی دچار شده است و مردم ایران بدترین روزهای تاریخشان را می گذرانند و هر روز بر مشکلاتشان افزوده می شود و فقر و فلاکت ، فساد و فحشا ،قتل و جنایت در کشور روندی صعودی دارد.
در این میان جامعه اهلسنت و مردم بلوچستان به خاطر تفاوت ملی و مذهبی مورد حمله شدید باندهای حکومتی قرار گرفته اند و طی سه دهه جامعه اهلسنت همچنان از حمله به مقدسات مذهبی ،تخریب مساجد و مدارس دینی ، فقر شدید اقتصادی ، برخورد کاملا تبعیض آمیز و تحقیر آمیز با دانش آموزان و دانشجویان ،رشد بیکاری ،ترور علماء و اندیشمندان ،اعدام جوانان ،ممنوعیت رسانه ای ،تخریب فرهنگ و رسوم ملی ، تبعیض مدیریتی ، تبعیض مذهبی ، تبعیض ملی ،استهزاء و تمسخر به عقائد و فرهنگ و قتل و کشتار جوانان رنج می برد و با اینکه قانون اساسی آنان را شهروند درجه دوم معرفی کرده است و آنان نمی توانند در کشوری که زندگی می کنند کاندید ریاست جمهوری شوند و مذهبشان در قانون اساسی ولایت فقیه هیچ رسمیتی ندارد اما در عمل وضعیت خیلی وخیم تر و بدتر بوده است و آنان شهروند درجه سوم و چهارم و پنجم قرار گرفته اند و طی این سه دهه وزارت و سفارت جای خود را دارند اهلسنت نتوانستند به استانداری سرزمین های خود دست یابند و حتی فرماندار شدن در شهر خود برایشان مشکل بوده است و از سوئی سیلی از مهاجران غیر بومی به مناطق اهلسنت سرازیر شده است و مدیریت تمامی نهادهای سیاسی ، فرهنگی ،اقتصادی ، آموزشی و بهداشتی به آنان واگذار گردیده تا با استقرار آنان در مناطق سنی نشین در بلند مدت بافت جمعیتی این مناطق به طور کامل تغییر یابد و شهرهای سنین نشین تبدیل به شهرهای شیعه نشین شوند کما اینکه شهر زاهدان مرکز بلوچستان در حال تبدیل شدن به شهری شیعه نشین است و این امر در راستای سیاست سنی ستیزی نظام صورت می گیرد که بالتبع خطرات سنگینی برای مهاجران در بر دارد.
اهلسنت علاوه از اینکه در سطح ایران مورد تبعيض و نابرابری های سياسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مديريتی قرار گرفته اند در سرزمینهای خود مانند بلوچستان و کردستان و ترکمنصحرا و خراسان به حاشیه رانده شدند و سرنوشتشان بدست عده ای جنایتکار از خدا بی خبر و افراط گرا تعیین می شود که جز جنایت چیزی دیگر در اذهانشان یافت نمی شود و این افراط گرایان منصوب از سوی ولایت هیچ مرزی در جنایت علیه اهلسنت نداشته اند و بدترین شیوه ها را در سرکوب اهلسنت اتخاذ کرده اند و بهیمیت و درنده خوئی خود را علیه اهلسنت آزمایش کرده اند.
با این همه اهلسنت همیشه تلاش کرده اند تا با اتخاذ راههای مسالمت آمیز و از راه شرکت در انتخابات شاید بتوانند به حقوق خود دست یابند اما حقیقت و واقعیتهای موجود در جامعه ثابت کرده است شرکت اهلسنت در نمایش انتخاباتی نه تنها سودی برای جامعه مظلوم و ستمدیده اهلسنت نداشته است که موجب آسیب و ضررهای سیاسی بوده است و پای متجاوزان به حقوق اهلسنت را تثبیت نموده و به حکومت جور مشروعیت سیاسی بخشیده است که همچنان آزادانه به جنایت و تجاوز ادامه دهد.
با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری در ایران که به اعتقاد ما فقط یک نمایش است تا ضمن فریب مردم ایران و جامعه جهانی فرد مورد نظر ولی فقیه منصوب گردد شیادان مکار و حیله گری که خود را اصلاح طلب می نامند با اینکه معتقد به همان قانون اساسی ظالمانه و ولایت فقیه هستند به یاد اهلسنت افتادند( که فقط در چهار سال یک بار اهلسنت به ذهنشان خطور می کند و آن هم موقع انتخابات می باشد) و از حقوق اهلسنت می گویند در صورتیکه اولا این افراد قدرت پرستان پستی هستند که به جز قدرت به چیزی دیگر نمی اندیشند و در ثانی ریاست جمهوری به اعتراف خاتمی رئیس جمهور سابق هیچ قدرتی در ایران ندارد تا بتواند به وضعیت اهلسنت بهبود بخشد و تجربه دوران خاتمی بهترین دلیل بر این امر می باشد.
لذا شرکت در انتخابات جز اینکه پایه جبر و استبداد را مستحکم نموده و به ولایت فقیه و جورش مشروعیت بخشد هیچ سودی برای جامعه اهلسنت در بر ندارد و نباید بر فلسفه اهون البلیتین(فلسفه بد و بدتر) عمل نمود زیرا راهی بهتر از عمل نمودن بر اهون البلیتین وجود دارد و آن تحریم انتخابات و اتخاذ روش نافرمانی مدنی می باشد که در بسیاری از نقاط جهان راهگشای مسائل بوده است و تحریم می تواند در تفکر دولتمردان تغییر ایجاد نماید و سرنوشتی بهتر برای اهلسنت رقم زند.
در این راستا جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) از عموم مردم بلوچستان می خواهد تا با تحریم انتخابات قدرت خود را در برابر جور ولایت فقیه به نمایش بگذارند و بدانند که در برابر قدرت مردمی حکومتها را راهی جز شکست در پیش نیست.
همچنین جنبش از جوانان غیور ،طلاب عزیز ،دانشجویان گرامی می خواهد تا با بیان واقعیتهای موجود جامعه مردم را به سوی تحریم انتخابات فراخوانند و فریضه خود را در آگاهی دهی به جا آورند.
به امید سرنگونی ظلم و جبر ولایت فقیه
جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)
از همه جوانان استدعا داریم تا با تکثیر و پخش این اطلاعیه بین مردم بلوچستان فریضه دینی و ملی خود را به جا آورند.