۱۳۸۸ تیر ۱۳, شنبه

زیراِت تفنـــــــگءَ

زیراِت تفنـــــــگءَ
زیراِت تفنـــــــگءَ
پہ راج ءِ ننـــــگ ءَ
بیلاں ببیت نــــــوں
جاڑیگ پہ جنـــگ ءَ
منّاں کہ ظلـــــــــم ءِ
شپ سک تھــار انت
روک اِنت چراگــے
ماں زرد ءِ کــــــلءَ
واھگ سرپان انـت
چو آسمـــــــــی پُلّ ءَ
عيــب انــت غـلامــی
پہ مــا مدامـــــــــــی
دارگ نہ بنت نـــــوں
واھگ دلانــــــــــــی

گوں راج ءَ قول انــت
ریچیں ما ھونــــــاں
*******
*****
****
****
***
**
**
*

شئیر ھلاس نہ انت
شئیر چہ راجی شائر واجہ بشيــر بيــدار

تپتان بلوچی زبانا شمئی خدمتا حاضرنت و بلوچ ورنا بایست بلوچی بواننت و بلوچی بنبیسنت
یه باروا تپتان بلوچی شما نا وش اهت گوشیت:
Www.taptanna.blogspot.com



پیام یکی دیگر از جوانان ملت مبارز بلوچ


باسلام و درود فراوان نثار تمام شهدای بلوچستان عزیز بخصوص سردار شهیدان بلوچستان عبدالغفور ریگی وسلام و درود بر پدر شهیدان بلوچستان حاج ازاد ریگی و سلام و درود بی بایان بر مجاهد خستگی ناپذیر شیر بلوچستان سردار امیر عبدالمالک بلوچ و تمام سرمچاران و همرزمانش وسلام ودرود بر تمام مادران، خواهران، همسران و فرزندان مجاهدین بلوچستان دعای ما مردم بلوچستان نثار راهتان باد.

امیر عبدالمالک بلوچ ما مردم بلوچ بیرو جوان زن و مرد به شما سردار رشید بلوچستان افتخار می کنیم و حاضریم در رکاب شما کشته شویم و تا اخرین قطره خونمان از شما و ارمانتان دفاع خواهیم کرد.

من یک بلوچی هستم از بلوچستان و تنها ارزویی که دارم و همیشه از خدای خود می خواهم که بتوانم در رکاب سردار عبدالمالک باشم و خدمتی هرچند ناچیز برای عزت و سربلندی بلوچستان انجام دهم.

من از روزی که فیلم خداحافظی شهید عبدالغفور با پدر و مادر برزگوارشان رادیدم علاقه ام به سردار عبدالمالک و جنبش بلوچستان چندین برابر شده شب و روز برای موفیقیت ایشان دعا می کنم و از خدا می خواهم که به من توفیق خدمت به این ابر مرد بلوچستان را بدهد.

و خطاب به مادر بزرگوارمان می گویم. ای شیر زن تاریخ بلوچستان ما مردم بلوچ از روزی که آن صحنه خداحافظی شما را با جگر گوشه یتان دیدیم دربرابر شما احساس حقارت می کنیم و اگر شهید عبدالغفور در کنار شما نیست تمام فرزندان بلوچستان غلام و فرزند شما هستند و سردار عبدالمالک را برادر و سرور خود می دانیم و هیچ وقت سردار عزیزمان را تنها نخواهیم گذاشت.

و از سردار عبدالمالک تقاضا دارم که شرایطی را فراهم کنند تا ما بتوانیم خدمتی برای بلوچستان عزیز انجام دهیم که این تنها ارزوی ماست که در رکاب شیر بلوچستان باشیم.

و هشدار به خامنه ای ملعون و منحوس، شما با این حیله ها و ترفندهای ناجوان مردانه و پخش اعترافات از زندانیان بی دفاع نمی توانید محبوبیت سردار امیر عبدالمالک بلوچ و جنبش را از بین ببرید چون ما مردم بلوچ به صداقت امیر عبدالمالک ایمان راسخ داریم ما مردم بلوچستان حاضریم فدای سردار امیر عبدالمالک و ارمان مقدسش شویم.
به امید نابودی دشمنان بلوچ و بلوچستان

اعدام سه جوان بلوچ در کرج


به گزارش آژانس خبری تفتان روز گذشته بیست نفر در کرج اعدام شدند که در این میان سه جوان بلوچ با نامهای جمشید خالق‏دادی، خدابخش ریگی و نجیب‏الله گرگیج بودند.

رژیم ولایت فقیه که به هیچ اصل انسانی و اسلامی پابند نیست جوانان را با اتهامات دروغین و بی اساس دار می زند تا بدین طریق وحشت و ترس بیافریند.

حسین شریعتمداری: موسوی و خاتمی عامل امریکا هستند


مدیر مسئول و نماینده رهبر ایران در روزنامه کیهان روز شنبه میرحسین موسوی را تلویحا عامل آمریکا خوانده و خواستار آن شد که او و محمد خاتمی پاسخ‌گوی «جنایات هولناک و خیانت آشکار» باشند.

تفتان:در نظام ولایت فقیه نخست وزیر محبوب خمینی هم به خاطر مخالفت با خامنه ای مزدور امریکا می شود وای بر حال جوانان مظلوم و ستمدیده بلوچ که تحت شکنجه اعتراف می کنند.

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز روزنامه تندروی کیهان این احتمال را مطرح کرده است که «آقای موسوی و برخی از اطرافیانش جنایات انجام‌شده را به عنوان یک ماموریت مرتکب شده»اند.

آقای شریعتمداری می‌گوید که «اسناد و مدارک غیرقابل‌انکار فراوانی از این ماموریت بیرونی حکایت می‌کند»، اما نمونه‌ای از این مدارک ارائه نمی‌کند.

حسین شریعتمداری که نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در کیهان است خواستار آن شده است که میرحسین موسوی و محمد خاتمی، از حامیان اصلی آقای موسوی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، به جرم «قتل انسان‌های بی‌گناه، برپایی آشوب و بلوا و اجیر کردن اراذل و اوباش برای تعرض به جان و مال و ناموس مردم... در دادگاهی علنی و در مقابل چشم مردم خون‌خواه پاسخ‌گو باشند».

بنا بر منابع رسمی، در راه‌پیمایی‌های اعتراضی که پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور دولت نهم به راه افتاد و بسیاری از خبرگزاری‌ها آنها را در تاریخ سی‌ساله جمهوری اسلامی بی‌سابقه توصیف کردند، دست‌کم ۲۰ نفر کشته و صدها نفر زخمی و مجروح شدند.

نماینده رهبر ایران در روزنامه کیهان می‌افزاید: «بی‌حساب نبود که آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا و... در حمایت از موسوی و دارودسته‌اش یقه چاک می‌کردند و تمامی توان سیاسی... خود را در پشتیبانی از این جماعت به کار گرفته بودند.»

حسین شریعتمداری در حالی کشورهای غربی از جمله آمریکا را به حمایت همه‌جانبه از نامزد اصلی اصلاح‌طلبان ایران در انتخابات متهم می‌کند که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از سوی جمهوری‌خواهان این کشور متهم می‌شد که چرا دست روی دست گذاشته و از میرحسین موسوی و اعتراضات مردم ایران حمایت نمی‌کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان آخرین بیانیه میرحسین موسوی را نیز که یک روز پس از تایید نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان منتشر شد پرده‌ای دیگر از «پروژه دیکته‌شده ‌آمریکایی‌ها» خوانده و چاره کار را «کور کردن چشم فتنه» دانسته است.

آقای موسوی در این بیانیه با اشاره به این که باید به خرد و قانون و مردم بازگشت گفته بود: «از اين پس ما دولتی خواهيم داشت که از نظر ارتباط با ملت در ناگوارترين شرايط به سر می‌برد و اکثريتی از جامعه که اينجانب نيز يکی از آنان هستم مشروعيت سياسی آن را نمی‌پذيرد.»
نشریات و رسانه‌های حامی محمود احمدی‌نژاد در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بسیاری از روزنامه‌نگاران منتقد دولت یا در بازداشت هستند یا با سانسور شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

سرمقاله حسین شریعتمداری در حالی منتشر شده است که روزنامه جوان،‌ نشریه تندروی نزدیک به سپاه، نیز از نامه صد نماینده مجلس ایران به قوه قضاییه برای برخورد با «عوامل اغتشاشات» و «سرکردگان این حوادث» خبر داده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رقیب اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات، که اعلام کرده‌اند دولت جدید ایران را مشروع و آقای احمدی‌نژاد را رئیس جمهور ایران نمی‌دانند و همین طور محمد خاتمی بارها از سوی نشریات و رسانه‌های حامی دولت نهم به عنوان سازمان‌دهندگان ناآرامی‌های اخیر معرفی شده‌اند.

نشریات و رسانه‌های حامی محمود احمدی‌نژاد در حالی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بسیاری از روزنامه‌نگاران منتقد دولت یا در بازداشت هستند یا با سانسور شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، از ۲۳ خردادماه به این سو دست‌کم دو هزار نفر از جمله چند ده استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار و دانشجو بازداشت شده‌ و از برخی از آنها «اعترافاتی» منتشر شده است.

رادیو فردا

۱۳۸۸ تیر ۱۲, جمعه

اطلاعیه جدید در مورد اعترافات دیکته ای جوانان مظلوم



بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی :فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضًا وَلَهُم عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ. در دلهايشان مرضى است و خدا بر مرضشان افزود و به [سزاى] آنچه به دروغ مى گفتند عذابى دردناك [در پيش] خواهند داشت.

رژیم پلید ولایت سفیه باری دیگر چهره شیطانی و منافقانه و دروغگو و مکارانه خود را با آوردن جوانان مظلوم و بی دفاع بلوچستان که مدتها در بند ارازل و اوباش بیت خامنه ای بوده اند به جلسه بزرگان قوم و گرفتن اعترافات دیکته ای به نمایش گذاشت و با روشی شیطانی و ابلیسی خواست چهره جنبش مقاومت تنها صدای مظلومان و ستمدیدگان را مخدوش نماید اما خداوند با مظلومان است و فرزندان ابلیس با چنین ترفندهائی نمی توانند نور الهی را خاموش نمایند.
يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
مى‏خواهند نور خدا را با سخنان خويش خاموش كنند ولى خداوند نمى‏گذارد تا نور خود را كامل كند هر چند كافران را خوش نيايد.رژیمی که دروغ و مکر و نیرنگ و فریب اساس و بنیادش است تا جائی که مراجع تقلیدش مانند آیت الله صانعی می گویند : اعترافات تلويزيونی شهروندان دستگیر شده ارزش شرعی و قانونی ندارد.
و می افزاید: لکن نبايد اينگونه ظلمها، آزار و اذيت ها، ترفندها، مکرها؛ دروغها و ... موجب یأس و نا اميدی در راه احقاق حق شرعی و قانونی و حاکميت مردم بر سرنوشتشان گردد؛ چون علاوه از آنکه نا اميدی از رحمت خداوند خود از معاصی و گناهان کبيره است.»
این رژیم دروغگو و مکار جوانان بی دفاع و مظلوم بلوچ را در سالنی در شهر ایرانشهر احضار کرده و به آنان وعده داده است که اگر علیه جنبش و شخص رهبر جنبش صحبت کنند اعدام نمی شوند تا این جوانان مظلوم اعتراف به ناکرده ها کنند و رژیم پس از اعتراف گیری و مستدل نمودن اتهامات آنان را اعدام نماید.
جنبش مقاومت ضمن محکوم کردن این رفتارهای سخیف و غیر اسلامی رژیم نسبت به هر گونه اقدام علیه این جوانان هشدار می دهد.
اگر چه این گونه اعترافات هیچ ارزش قانونی و شرعی و انسانی ندارد و مردم بلوچ با این گونه مکرها آشنائی دارند و رژیم تبدیل به چوپان دروغگو شده است که کسی حاضر نیست دروغهایش را بپذیرد.
در گذشته و حال مردم شاهد چنین اعترافات دروغینی بوده اند و تاریخ رژیم ایران شاهد است که بزرگترین شخصیتهای این نظام به خاطر اعتراض و انتقاد جزئی از مقام خود عزل شده و متهم به همکاری با بیگانگان شده و مجبور به اعترافاتی شدند که روحشان از آن بی خبر بوده است.
چنان آیت الله شریعتمداری از علمای بزرگ اهل تشیع و یکی از مراجع به خاطر انتقادی از خمینی محکوم شد و متهم به ارتباط به بیگانگان شده و مجبور به اعتراف دیکته ای شد و سپس محکوم به حبس خانگی شد.
همچنین از علمای بزرگ اهلسنت استاد بزرگوار مولانا نظر محمد دیدگاه فقط به خاطر انتقاد از تبعیض علیه اهلسنت در حالی که نماینده مردم بلوچ در مجلس بود دستگیر و شکنجه و مجبور به اعترافاتی شد که این عالم بزرگوار هیچ اطلاعی از آن اتهامات نداشت.
همچین خبرنگار آمریکائی رکسانا صابری که با حکم رئیس جمهور رژیم آزاد شد قبلا متهم به جاسوسی شده بود گفته است که نیروهای اطلاعاتی به ایشان گفته اند که به جاسوسی اعتراف کند ورنه اعدام می شود و ایشان مجبور به اعتراف می شوند.
و اخیرا مشاور رئیس جمهور سابق محمد علی ابطحی به خاطر انتقاد از نظام دستگیر و طبق گزارش رسانه های حکومتی مجبور به اعتراف شده است که با بیگانگان همکاری داشته است و به زودی اعترافاتش از رسانه ملی پخش می شود.
و در این نظام اتهام زنی و بهتان تراشی و دروغ تا جائی رواج دارد که نخست وزیر خمینی آقای موسوی و رئیس مجلس پیشین آقای کروبی متهم به همکاری و ارتباط با بیگانگان شده اند.
در چنین نظام کثیفی اعترافات جوانان بی دفاع و مظلوم بلوچ هیچ ارزشی ندارد و مردم به حقیقت این اعترافات واقف هستند و فریب چنین ترفندهائی را نمی خورند.
یکی از روشهای شیطانی رژیم ولایت فقیه این است که به متهمان می گویند چنین و چنان اعتراف کنند تا از اعدام رهائی یابند و جوانان گول دجالان را خورده و به ناکرده ها اعتراف می کنند و بدین طریق وزارت اطلاعات راه اعدام آنان را هموار می کند.
در این مجلس اعتراف گیری یکی از متهمان برادر رهبر جنبش عبدالحمید ریگی هم احضار شده بود در حالی که قبلا رسانه های رژیم خبر اعدام وی را پخش کرده بودند و عبدالحمید ریگی اعترافات دیکته ای را در جمع بزرگان قوم بیان نمود که هیچ کدام درست و راست نیستند و تماما همان تبلیغات دروغین نظام در رسانه ها می باشد که این بار از زبان یک جوان مظلوم و در بند صادر شده اند.
یکی از این اعترافات دیکته ای ارتباط و تماس با غرب و امریکا می باشد که کاملا نادرست و دروغ محض می باشد و جنبش نه تنها ارتباطی با غرب نداشته که ارتباط با بیگانگان را نادرست می داند و معتقد به استقلال جنبش می باشد و جنبش معتقد است که غرب و امریکا دنبال منافع خود در منطقه هستند و هرگز برای ما آزادی و عزت به ارمغان نمی آورند و ما نیازی به آنان نداریم و تکرار چنین اتهام بی اساسی فقط از دروغگویان صفوی برمی آید که نخست وزیر سابق خود را هم مزدور بیگانگان می خوانند.
جالب است که عبدالحمید ریگی در این اعترافات دیکته ای می گوید رهبر جنبش وی را فریب داده است در حالی که عبدالحمید ریگی یک فرد عاقل و تحصیل کرده و از نظر سنی 6 سال بزرگتر از رهبر جنبش است چگونه ممکن است فریب بخورد.
در بخشی دیگر از این اعترافات عبدالحمید ریگی گفته است که برادر زنش را کشته اند که برادر زن عبدالحمید شهاب منصوری از مزدوران وزارت اطلاعات بوده است که با مواد سمی کشنده که برای ترور رهبر جنبش آورده بود دستگیر شد و پس از تحقیق و اثبات جرم اعدام شد.
به هر صورت اعترافات دیکته ای هیچ ارزش قانونی و شرعی ندارد و برای مردم هم اعتباری ندارند و علمای حقانی وظیفه دارند در برابر تبلیغات دروغین رژیم ایستادگی نموده و حقائق را تبیین نمایند.
جنبش همیشه به نظر و رای علمای حقانی و ربانی احترام گذاشته است و علمای بزرگوار همیشه از جنبش حمایت کرده اند و حمایت علمائی همچون شیخ التفسیر و الحدیث مولانا محمد عمر سربازی ره و شیخ القران مولانا نعمت الله توحیدی از جنبش نشان از حقانیت و درستی جنبش است و نامه های مولانا محمد عمر سربازی ره موجود می باشند که فتوای جهاد با رژیم را داده است و علنا از جنبش مقاومت و رهبر جنبش حمایت نموده است که این فتوا ها به زودی در بین مردم پخش می شوند.
و حتی علمائی در مسیر دفاع از جنبش و اهداف جنبش اعدام شده اند و شهید مولوی عبدالقدوس و شهید مولوی محمد یوسف کسانی بودند که در این راه جان خود را تقدیم نمودند.
همچنین شهید شیخ علی دهواری از علمائی بودند که از جنبش حمایت کرده و همیشه از آن پشتیبانی نموده و به جوانان توصیه می کردند که به جنبش بپیوندند.
دفاع و حمایت این علمای شهید و دیگر علمای ربانی اعترافات دیکته ای متهمان را که جنبش راهش از علما جداست باطل نموده و ثابت می کند که علمای ربانی و حقانی پشتیبانان جنبش و حامی رهبر مجاهد و بزرگوار جنبش هستند.
در آخر به رژیم توصیه می کنیم که به خود آمده و با اعدام این 13 جوان آتش جنگ را شعله ورتر نکند.
دست اندرکاران وزارت اطلاعات بیاندیشند که آیا طی چند سال مقابله با جنبش چه موفقیتی کسب کرده اند ؟
آیا با گرفتن اعترافات دروغین توانسته اند از محبوبیت جنبش بکاهند یا اینکه امروز جنبش تبدیل به محبوب ترین سازمان در سراسر ایران و خصوصا در بلوچستان شده است.
آیا با اعدام و کشتار جوانان و اعضای جنبش توانسته اند اقتدار جنبش را کم کنند یا اینکه امروز جنبش تبدیل به قدرت مطلقه در منطقه شده است که نظام نمی تواند آن را نادیده گیرد.
لذا بهتر است کارگذاران رژیم به خود آمده و دست از جنایت بردارد و عقل و هوش را کار بندد که ما از متجاوزان و ستمگران و ظالمان و خونخواران و غلدران التماس نمی کنیم بلکه هشدار می دهیم که اعدام این جوانان بلوچستان را برای بیگانگان تبدیل به آتش سوزان نموده و بیگانگان را خاکستر می نماید.
ما از علمائی که پس از عملیاتهای استشهادی فورا محکوم می نمایند می خواهیم که در برابر جنایتی که می خواهد صورت گیرد موضع گیری نمایند زیرا وقوع این اعدامها باری دیگر موج عملیات استشهادی را در بلوچستان از نوع حسینیه علی بن ابیطالب براه خواهد انداخت و آنگاه محکوم کردن شما ارزشی نخواهد داشت.
عملیاتهای استشهادی در راه است و تمامی بیگانگان و کسانی که در جنایت و کشتار مردم شریک هستند و به نوعی با رژیم همکاری دارند هدف حمله قرار خواهند گرفت.
رژیم بداند که با اعدام جوانان راه مبارزه مسدود نخواهد شد بلکه به وسعت آن افزوده خواهد شد و مبارزان با عزمی راسخ و با تعهد به خون شهیدان به راهشان ادامه خواهند داد.
جنبش از سازمانهای حقوق بشری و سازمان عفو بین الملل و سازمان ملل می خواهد که در برابر اعدام ها بایستند در غیر این صورت جنبش به عملیاتهای نظامی خود با شدت ادامه خواهد داد و برای سازمانهائی که در برابر اعدامها سکوت می کنند حق نیست که صدای مظلومان و کسانی که از خود دفاع می کنند را محکوم نمایند.
دفاع از خود و بیرون راندن متجاوز از خانه و کاشانه حق مسلمی است که تمامی ادیان و مذاهب و سازمانها و از جمله سازمان ملل بر مشروعیت آن تاکید دارند لذا نباید ما که در برابر اعدام می ایستیم از سوی سازمانهای بین المللی محکوم شویم.
جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

نظر بازدید کننده

با سلام خدمت شما مبارزان راه آزادی خصوصا امیر عبدالمالک.
می‌خواستم از شما خواهشی بکنم و آن این است که یادتان باشد حفظ بقای شما برای ما مردم بلوچ از هر چیزی قیمتی تر است.
درست است که عملیات هم ضروری می‌باشد ولی‌ حفظ بقای شما از هر چیز مهمتر است.
من معذرت می‌خوام که این تقاضا را میکنم ولی‌ این نکته خیلی‌ ضروری بود که باید به شما می‌گفتم.
حتما این پیام من را به امیر عبدالمالک برسانید.
برادر کوچکتان
رسول
زاهدان

آيت الله صانعی: اعترافات تلويزيونی از نظر شرعی ارزشی ندارد


آيت الله يوسف صانعی، یکی از مراجع شیعه در قم، می گوید به دليل شرايط خاص دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات، پخش اعترافات تلويزيونی آنها از «رسانه های انحصاری»، ارزش شرعی و قانونی ندارد.

آيت الله يوسف صانعی دربيانيه روز جمعه خود آورده است: طی روز های اخير « شاهد پخش اعترافات برخی از زندانيان در رسانه های انحصاری بوده ايم که بر همه واضح است اين اعترافات حداقل به علت زندانی بودن متهمين و شرايط خاص آنها از نظر شرعی، قانونی و عقلائی هيچ گونه ارزشی نداشته و ندارد.»

پخش مجموعه ای از اعترافات بازداشت شدگان اعتراضات پس از انتخابات در ايران در شبکه های دولتی تلويزيون جمهوری اسلامی با واکنش گروههای سياسی در ايران و همچنين نهاد بين المللی طرفدار حقوق بشر مواجه شده است .پيشتر سازمان مجاهدين انقلاب و جبهه مشارکت اين اعترافات را بی اعتبار خوانده بودند و سازمان عفو بين الملل شيوه گرفتن اعتراف اجباری را رد کرده بود.

مازيار بهاری خبرنگار مجله نيوزويک، که تابعيت ايرانی-کانادايی دارد، در يک نشست خبری در هفته گذشته در «اعترافات» خود از نقش رسانه های غربی برای انجام انقلاب رنگين در ايران خبر داد.

روز نامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، نيز از اعترافات محمد علی ابطحی، مشاور مهدی کروبی، و محمد قوچانی، سردبير روزنامه اعتماد ملی، خبر داده است.

با اين حال، آيت الله صانعی با اشاره به «قانونی و شرعی» نبودن اين اعترافات گفته است:«لکن نبايد اينگونه ظلمها، آزار و اذيت ها، ترفندها، مکرها؛ دروغها و ... موجب یأس و نا اميدی در راه احقاق حق شرعی و قانونی و حاکميت مردم بر سرنوشتشان گردد؛ چون علاوه از آنکه نا اميدی از رحمت خداوند خود از معاصی و گناهان کبيره است.»

آيت الله صانعی از روحانيون نزديک به گروههای اصلاح طلب است که در اوايل انقلاب عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری بوده است. مشکلات حقوقی دولت آيندهآيت الله صانعی در بخش ديگری از نامه خود به مواضع ميرحسين موسوی و مهدی کروبی در نامشروع دانستن دولت آينده احمدی نژاد اشاره کرده و نوشته است:«کانديداهای معترض به مسئولين انتخابات و روند و نتيجه آن و نظر شورای نگهبان همانگونه که در نامه» مهدی کروبی و بيانيه مير حسين موسوی آمده است؛ «از نظر سياسی و قانونی مشروعيت دولت را مورد سوال قرار داده و آنرا نفی می نمايند که نشانگر عدم اقناع آنان و توده زيادی از مردم از شبهات پيش آمده در انتخابات است که خود بواسطه کاهش پشتوانه و حمايت های مردمی، می تواند موجب ناکارآمدی دولت گردد و ممکن است ادامه اش موجب مشکلات حقوقی و مدنی شود»

آيت الله صانعی ابراز اميدواری کرده است که «راه دفاع از حقوق مردم و حفظ عقايد دينی آنها مخصوصاً جوانان و حفظ جمهوری اسلامی همراه با درايت، متانت، آگاهی بخشی و آرامش و امنيت و استفاده از قانون اساسی به معنای واقعيش و بهانه ندادن به دست ستمکاران، ادامه يابد که استقامت شرط موفقيت است.»

آيت الله صانعی در بخش دیگری از بیانیه خود نيروهای انتظامی را خطاب قرار داده و نوشته است:«به تمام نيروهايی که بايد حافظ نظم و جان و مال و ناموس مردم باشند تذکر می دهم که هيچ فرمان و دستوری نمی تواند مجوّز و عذری برای تجاوز به حقوق مردم ـ که حرام و معصيت و ذنب لايغفر است.»

پس از آنکه وزرات کشور ايران در روز شنبه ۲۳ خردادماه اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد در انتخابات رياست جمهوری به پيروزی رسيده، در واکنش به نتيجه انتخابات راهپيمايی‌هايی در تهران و برخی شهر های ايران برگزار شد.اين راهپيمايی‌های اعتراضی در برخی از نقاط با دخالت نيروهای امنيتی و لباس شخصی‌ها به خشونت کشیده شد که به گفته مقام دولتی در اين تظاهرات دست کم ۲۰ نفر کشته شده‌اند.

آیت الله صانعی درباره برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات گفته است:«در روزهای گذشته همگان شاهد حمله به دانشگاه ها و خوابگاه دانشجويان و ضرب و جرح، قتل و به زندان افکندن عده زيادی از فرزندان اين مرز و بوم بوده ايم تا جايی که در آمار رسمی خبر از کشته شدن حدود بيست نفر و زندانی شدن بيش از هزار نفر داده شده است».

پیشتر آیت الله حسینعلی منتظری و آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز از خشونت ها علیه معترضان به انتخابات، شدیدا انتقاد کرده بودند.

radiofarda

پیام یک جوان از بلوچستان

با سلام و درود بی بایان به رهبر عزیز بلوچستان سردار عبدالمالک بلوچ حفظ الله و تمام مجاهدین بلوچستان عزیز
ای ملت مبارز بلوچ سردار عبدالمالک بلوچ بخاطر عزت و شرف خودمان مردم بلوچ قیام کرده است و هر بلوچی که به امیر عبدالمالک بلوچ خیانت کند به بلوچستان خیانت کرده است و هرکس به بلوچستان خیانت کند به ناموسش خیانت کرده است.
از سردار عزیزم خواهشی دارم کسانی که خیانت می کنند به نظر من این سگها را باید حلق اویز کرد و نباید با گلوله کشت چون اینها ارزش یک فشنگ هم ندارند که بخاطر این سگ صفتان حرام شود.
و خطاب به مزدوران رژیم من به عنوان یک جوان بلوچ اعلام می کنم هرجا ودر هرنقطه ی از خاک پاک بلوچستان ما خیانتی از شما دیدیم بدانید که بدست ما جوانان به درک واصل خواهید شد بدانید و تا دیر نشده دست از این کار کثیفتان بردارید و توبه کنید تا هلاک نشده اید.
و مزدورانی که در سفید کوه همراه با سباه باسداران با مجاهدان بلوچستان نبرد کرده اید که یکی از بهترین فرزندان بلوچستان را به درجه رفیع شهادت رسانده اید ایا شما دل خوش هستید که تا ابد سباه باسداران حامی شما خواهد بود به خدا قسم که شما هیچ عزتی هم در میان انها ندارید چون شما به خود و به ملت خود خیانت می کنید بدبختها به خودتان بیاید وتا دیر نشده به اغوش ملت برگردید و بدانید که شما هایی که در این عملیات با اشغالگران همکاری کردید شناسایی شدید و انشالله تعالی به زودی به سزای اعمال ننگینتان خواهید رسید.

۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

اطلاعیه جنبش در مورد عملیاتهای اخیر به عربی

باسم الله الرحمن الرحيم
الى عموم الشعب البلوشستاني
تعلن حركة المقاومة ( جند الله ) ان الشجعان الغيارى من أبناء الشعب البلوشستاني قاموا يوم أمس ( الثلاثاء) بالاشتباك مع عناصر قاعدة مرصاد للحرس الايراني في منطقة نوبنديان – چابهار وقد أسفرت هذه الاشتباكات عن مقتل العشرات من حرس النظام حيث استطاع المناضلون من أنزال ضربة قوية بهم . وذلك بعد ان كان المئات من الحرس مستغلين العشرات من العربات قد قاموا يوم أمس بمهاجمة احد قواعد المناضلين في منطقة نوبندیان وقد تصد لهم المناضلون الذين قاموا بمحاصرة القوات المهاجمة ‘وقد أسفرت تلك الاشتباكات التي دامت لساعات عديدة عن مقتل اثني عشر عنصرا من الحرس بحسب ما شاهده المناضلون فيما أكدت روايات أبناء المنطقة أنهم شاهدوا ستون وعشرون جثة لعناصر حرس النظام وقد تبين ان من بين القتلى آمر قاعدة ريمدان العسكرية ‘ فيما تمكن مناضلونا من العودة سالمين الى قواعدهم .
و في معركة آخر دارت بين قوات النظام و مناضلي شعبنا في منطقة " كوه سفيد " بالقرب من مدينة سراوان والتي كانت قد استمرت لمدة ثلاثة أيام فقد سقط خلال
هذه الاشتباكات أكثر من ثلاثين عنصراً من حرس النظام . وكانت هذه الاشتباكات قد وقعت أثناء قيام قوات النظام مدعومة بالطيران الحربي بمهاجمة قاعدة للمناضلين في منطقة كوه سفيد وقد تصدى لها المناضلون ببسالة فائقة أجبرتها على التراجع مخلفة العشرات القتلى من عناصرها . كما أسفرت تلك الاشتباكات عن استشهاد احد أبناء شعبنا البلوشستاني وجرح اثنين آخرين من المناضلين .
ان الحركة ومن خلال هذا البيان تناشد أبناء الشعب الالتحاق بصفوف المقاومة حيث ان عزة و انتصار الأمة تكمن في الكفاح والمقاومة ولا تستطيع أي قوة أجنبية منح الحرية لشعب آخر ما لم ينهض هذا الشعب لممارسة النضال من اجل اخذ حقه من المعتدين .ان جبال بلوشستان تقع بأيدي المناضلين وهم على استعداد لتدريب وتأهيل الشبان الراغبين بممارسة عمل المقاومة في المجالات التنظيمية و الاستخباراتية وجميع فنون حرب العصابات في أي نقطة كانت ‘ فعلى الشباب الاستفادة من هذه الفرصة لتعلم فنون المقاومة المسلحة لمواجهة المعتدين .
ان الجميع قد لمس اليوم ضعف نظام الملالي في مقابلة المقاومين الشجعان ولهذا على الشبان ان ينهضوا وينزلوا ضرباتهم المدمرة بهذا النظام فان الله قد وعد المظلومين بالنصر والله صادق وعده .

حركة المقاومة الشعبية – جندالله

الأربعاء ‏10‏/07‏/1430هـ

اطلاعیه جدید جنبش پیرامون درگیری سرمچاران با پاسداران در نوبندیان و کوه سفید


به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت (جندالله) به اطلاع عموم مردم بلوچستان می رساند که روز گذشته فرزندان دلیر و غیور بلوچستان در منطقه نوبندیان چابهار با پاسداران و نیروهای مرصاد درگیر شدند که در این درگیری دهها تن از پاسداران رژیم به هلاکت رسیده و سرمچاران توانستند ضربه سنگینی به نیروهای رژیم وارد نمایند.
روز گذشته صدها تن پاسدار با دهها خودرو به یکی از پایگاههای مبارزین در منطقه نوبندیان حمله کردند که با مقاومت شدید مبارزان مواجه شدند و با طلبیدن نیروی کمکی پایگاه مبارزان را محاصره کردند و مبارزان هم از پایگاه نزدیک جنبش کمک خواستند که با رسیدن مبارزان از پایگاه دیگر نیروهای رژیم در محاصره مبارزان قرار گرفتند و این درگیری ساعتها ادامه داشت و ضربه های سختی به نیروهای رژیم وارد شد و مبارزین اجساد 12 تن از پاسداران هلاک شده را دیده بودند و گزارشهای مردمی از هلاکت بیش از 26 تن از پاسداران رژیم حکایت دارند.مبارزان دیشب هنگامیکه یقایای نیروهای رژیم با استفاده از تاریکی شب فرار کردند با صحت و سلامت و بدون دادن هیچ تلفاتی به پایگاههای خود بازگشتند.
همچنین در این درگیری فرمانده قرارگاه نظامی ریمدان به هلاکت رسیده است.همچنین در درگیری دیگری در منطقه کوه سفید گشت نزدیک شهر سراوان مبارزان با نیروهای رژیم درگیر شدند که این درگیری سه روز ادامه داشت و در این درگیری بیش از 30 پاسدار رژیم به هلاکت رسیدند.
این درگیری هم زمانی آغاز شد که نیروهای رژیم به پایگاه مبارزان در کوه سفید حمله کردند و در این حمله نیروی زمینی سپاه با پشتیبانی نیروی هوائی شرکت داشتند که با مقاومت شدید مبارزان دهها پاسدار به هلاکت رسیده و سپاه مجبور به عقب نشینی از منطقه شده و از مزدوران محلی برای مقابله با مبارزان استفاده نمود که در این درگیری یکی از مبارزان و غیورمردان بلوچستان به شهادت رسید و دو مبارز دیگر مجروح شدند و یک خودروی حامل مواد منفجره بدست مزدوران رژیم افتاد و دیگر مبارزان محل پایگاه را به نقطه ای دیگر تغییر دادند.
جنبش طی این اطلاعیه از مردم بلوچ می خواهد که به صفوف مبارزات بپیوندند و بداند که راه عزت و پیروزی این ملت در مبارزه است و هیچ قدرتی و هیچ بیگانه ای نمی تواند به ملتی دیگر آزادی بخشد مگر اینکه خود ملت بپاخیزند و مبارزه نمایند و حق خود را از متجاوزان بگیرند.
امروز کوههای بلوچستان در اختیار مبارزان می باشند و مبارزان در هر نقطه آموزش نظامی می دهند و جوانان باید از این فرصت استفاده نموده و آموزش نظامی دیده و خود را آماده نبردی سخت با متجاوزان و اشغالگران نمایند.
جنبش آمادگی خود را برای آموزش گروه سازی و همچنین فعالیت گروهی و آموزش اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی و آموزش جنگ مدرن چریکی و بمب سازی و ... اعلام می نمایند و از جوانان بلوچستان می خواهد در مدتی کوتاه این آموزشها را فراگرفته و جنگ با رژیم را آغاز نمایند.
امروز همه ضعف و ناتوانی و بیچارگی رژیم را در برابر مبارزان مومن و غیور دریافته اند و می بینند که مزدوران رژیم چه اندازه بزدل و ناتوانند و لازم است که جوانان بپاخیزند و دمار از روزگار این رژیم در آورند و مدد و نصرت الله با مظلومان است.
جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

درخواست ممانعت از ورود احمدی نژاد به مصر بخاطر اهانتش به اصحاب رسول الله‬ صلى الله عليه وآله وسلم

ممدوح اسماعيل، وكيل مدافع گروههاى اسلامى ورود احمدی نژاد را توهين به ملت سني مصر تلقي مي‌كند و خواستار توبه علنى احمدى نژاد در ماهواره‌هاي تلويزيوني شد.
ممدوح اسماعيل، وكيل مدافع گروههاى اسلامى مصر خواهان منع ورود رئيس جمهور ايران، احمدي نژاد به مصر شد. وي در روز چهارشنبه ۱/۷/۲۰۰۹ اين مطالبه اش را به دادستانی كل مصر ابلاغ كرد.او علت اين اقدامش را اهانت احمدي نژاد به بهترين ياران پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌خواند.
احمدي نژاد در يك گفتگوی با شبكه سوم تلويزيون ايران به تاريخ دهم ماه جون, طلحه بن عبيد الله و زبير بن عوام رضي الله عنهما را مرتد خواند.https://www.sunni-news.com/?p=۳۳۵۲ممدوح اسماعيل در دادخواست خود آورده است كه همه‌ى اهل سنت اين اعتقاد را دارند كه طلحه بن عبيدالله و زبير بن العوام رضي الله عنهما از جمله ۱۰ تن افرادى هستند كه توسط پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم به بهشت بشارت داده شده اند.اين مطالبه در حاليست كه رئيس جمهور مصر حسني مبارك از رئيس جمهور ايران دعوت كرده است تا در نشست كشورهاي عدم منسلك كه قرار است در شرم‌الشيخ در مصر در ماه جاري (۱۵ و۱۶ جولاي) منعقد گردد, اشتراك ورزد.
مقامات ايراني اظهار داشتند, كه دعوت رئيس مصري تحت مطالعه است. اما مقامات مصري بر این تأكيد داشتند, كه هنگام ورود رئيس ايراني به فرودگاه قاهره رئيس مصري از وي استقبال نمي‌نمايد و نه شركت او روابط دو كشور را بهبود مي‌بخشد. روابط ايران و مصر بعد از آمدن خميني به سده‌ى حكم و فرار شاه ايران به مصر به وخامت گرايید و تا هنوز فضاي روابط اين دو دولت آگنده به ابرهاي تيره و تار است.ممدوح اسماعيل ورود احمدی نژاد را توهين به ملت سني مصر تلقي مي‌كند و خواستار توبه علنى احمدى نژاد در ماهواره‌هاي تلويزيوني شد.
او به نقش تخريبي دولت صفوی آخوندی ايران در عراق نيز اشاره كرد و آن را عامل کشتار جمعی و یغماگری سرمایه‌هاي ملت عراق دانست.وكيل مدافع گروههاى اسلامى مصر در ادله‌ى خود تأكيد مى‌كند كه احمدى نژاد براساس شواهد و قرائن در انتخابات تقلب كرده است، وي رئيس منتخب نيست و نبايد از او در مصر بذيرايي گردد.به نقل از سايت (مفكرة الاسلام)http://www.islammemo.cc/akhbar/arab/۲۰۰۹/۰۷/۰۱/۸۴۳۳۹.html

۱۳۸۸ تیر ۹, سه‌شنبه

اطلاعیه جدید در مورد دو عملیات رزمندگان جنبش


به نام خدا
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران به اطلاع عموم مردم می رساند که دلاور مردان شاخه نظامی جنبش طی دو عملیات در شهرستان ایرانشهر ضربه های سنگین مالی و جانی به رژیم ولایت فقیه زدند.
طی یک عملیات رزمندگان جنبش بامداد روز شنبه دو مخزن نفت سفید را نزدیک شهر ایرانشهر به آتش کشیدند که ملیونها لیتر نفت در این حمله انفجاری به آتش کشیده شد و ملیاردها ضرر مالی متوجه رژیم شد.در عملیاتی دیگر رزمندگان شاخه نظامی جنبش در مسیر خاش _ایرانشهر در منطقه کارواندر در یک عملیات کمین سه خودروی نیروهای مرصاد را منهدم نمودند.
در این عملیات 17 تن از پاسداران رژیم به هلاکت رسیده و سه خودروی آنان کاملا منهدم گردید.
رزمندگان جنبش پس از عملیات به پایگاههای خود بازگشتند و به علل امنیتی خبررسانی در این زمینه با تاخیر انجام گرفت.
جنبش مقاومت مردمی ایران

۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

هادی غفاری به خامنه ای: مقطعاتت خوب بود، مرده شور ترکییت را ببره


جناب آقای خامنه یی در هیچ تاریخی به اندازه امروز روحانیت له نشد. امروز ثمره رهبری جنابعالی بی حیثیت شدن روحانیت است. جناب آقای خامنه یی! اشتباه میفرمایید!
هادی غفاری در جلسه یی با حضور کروبی با انتقاد شدید از خامنه یی، نکاتی را در مورد مواضع وی در مورد انتخابات و حمایت از احمدی نژاد گفت: “جناب آقای خامنه یی در هیچ تاریخی به اندازه امروز روحانیت له نشد. امروز ثمره رهبری جنابعالی بی حیثیت شدن روحانیت است.

جناب آقای خامنه یی! اشتباه میفرمایید!

من به ولایت فقیه اعتقاد دارم، بیش از آقای خامنه یی. به صراحت تاریخ! [خطاب به کروبی] جناب آقای کروبی، من مسئول حرفهای خودم، خودم هستم. از همین جا هم حاضر هستم هر سلولی بروم. من بدنم با سلول آشناست. سالهای سال. جناب آقای خامنه یی! من بیش از شما به ولایت فقیه اعتفاد دارم. امام به من نگفت شما ولایت فقیه را نمیشناسید ولی به جنابعالی گفتند. من همان روز را هم یادم هست.

من در کرمان بودم، جناب آقای جهانگیری، عبدالله نوری، مجید انصاری، دکتر احمدی، مهندس الویری همه در فرودگاه کرمان بودیم، بیانیه امام را خواندند مبنی بر اینکه ولایت فقیه آن چیزی نیست که شما میگید. ما اونروز اونا رو قبول داشتیم و شما نداشتید!

بنابراین این لکه به ما نمیچسبد و دنبال این نباشید که به ما لکه ضد ولایت فقیه را بچسبانید. ممکن است ما نسبت به ولی فقیه زمان حرف داشته باشیم و داریم، بی هیچ خوف و ترسی هم میگم.

برای اینکه هیچ کس در ایران جرات نداره که به من بگه من وابسته به خارج از کشور هستم. من گوشت و پوست و استخوانم قربانی یک وجب خاک وطن کشورمه، سگ امریکا که باشد که مرا به اجنبی و اجنبی دوستی متهم کند. وی در انتها با ذکر خاطره یی از شیخ عبدالکریم حائری خطاب به خامنه یی گفت: مقطعاتت خوب بود، مرده شور ترکییت را ببره .
متن کامل را ميتوانيد اينجا بشنويد:


فیلم؛ تجمع معترضان در مقابل مسجد قبا در تهران (امروز)

رضایی: برنامه هیات ویژه دیکته نشود


رضایی: برنامه هیات ویژه دیکته نشود
محسن رضایی از شورای نگهبان خواست روش و برنامه کاری هیات ویژه این شورا برای بررسی نتایج انتخابات «از قبل تعیین و دیکته نشود.»
آقای رضایی در نامه‌ای به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان همچنین خواستار رسیدگی جامع هیات ویژه شورای نگهبان به «کل فرایند انتخابات و همه شکایات و اعتراضات» شد.
وی در این نامه نوشته است که کشور در شرایط فعلی در وضعیت «خطیری» است و «احتمالات ناگوارتری» در صورت تداوم این شرایط، قابل ‌تصور است.
به نوشته آقای رضایی «هرگونه ابتکاری که حاوی فرصتی برای خارج شدن از این وضعیت و بازگشت آرامش و امید و اعتمادملی به کشور باشد، باید مغتنم شمرده شود.»
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال موفقیت هیات ویژه شورای نگهبان را منوط به «اراده راسخ و جدیت در نیتی که در پشت آن است و الگویی که مبنای عمل آنرا تشکیل می‌دهد»، دانسته است.
آقای رضایی در نامه خود پیشنهاد کرده است که ترکیب هیات مذکور به منظور جلب اعتماد بیشتر مردم و نامزد‌ها «باید اصلاح و تکمیل» شود و الگوی عمل آن مدلی فراجناحی باشد.
موسوی: «هیات ویژه شورای نگهبان، تمامی فرایند و رویدادادهای مسیر رسیدگی را به طور شفاف و مرحله به مرحله با مردم در میان بگذارد»
«رسیدگی جامع به کل فرایند انتخابات و همه شکایات و اعتراضات، برخورداری این هیات از اختیارات کامل و نبود هیچ محدودیتی از جمله محدودیت زمانی» از دیگر پیشنهادهای آقای رضایی به شورای نگهبان است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواسته است که «این هیات تمامی فرایند و رویدادادهای مسیر رسیدگی را به طور شفاف و مرحله به مرحله با مردم در میان بگذارد.»
وی اظهار امیدواری کرده است که هیات ویژه شورای نگهبان به دور از هرگونه «پیشداوری و نیز فارغ از هرگونه محدودیت در جمع‌بندی و نتیجه‌گیری به هرشکل متصور»، ماموریت خود را انجام دهد.
محسن رضایی پیش‌تر در نامه دیگری معرفی نماینده خود به این هیات را منوط به معرفی نماینده دو نامزد معترض دیگر کرده بود.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد دیگری که نتایج انتخابات را قبول ندارند، نماینده‌ای به این هیات معرفی نکرده‌اند.
نامزد‌ها تا روز گذشته فرصت داشتند که نمایندگان خود را به این هیات معرفی کنند.

zamaaneh

هاشمى رفسنجانى پس از دو هفته، سكوت درباره انتخابات را شكست


اكبر هاشمى رفسنجانى، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، پس از دو هفته سكوت در قبال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، خواستار رسيدگى به شكايات نامزدها به صورت دقيق و با رعايت انصاف شد.

آقاى رفسنجانى روز يكشنبه در ديدار با خانواده هاى كشته شدگان حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰، «تحولات اخير پس از انتخابات را فتنه اى پيچيده از سوى عوامل مرمورزى دانست» كه به گفته او، «ايجاد نفاق و جدايى ميان مردم و نظام و سلب اعتماد و اطمينان آحاد مردم را از نظام اسلامى را هدف قرار گرفته است.»رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخنان خود اشاره اى به ماهيت اين «عوامل مرموز» نكرده است.

به دنبال اعلام نتايج انتخابات رياست جمهورى در روز ۲۳ خردادماه كه در آن محمود احمدى نژاد به عنوان برنده انتخابات اعلام شد صدها هزار معترض با ريختن به خيابان هاى شهرهاى ايران نسبت به اين نتايج اعتراض كردند.مير حسين موسوى و مهدى كروبى، نامزدهاى معترض نيز با رد نتايج اين انتخابات، آن را «مضحك» و ناشى از تقلب هاى گسترده و مهندسى آراء دانستند.در جريان اعتراض هاى خيابانى كه با سركوب شديد نيروهاى امنيتى، بسيج و لباس شخصى ها صورت گرفت حداقل ۲۰ نفر كشته شدند.
اکبر هاشمی رفسنجانى روز يكشنبه در ديدار با خانواده هاى كشته شدگان حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰، «تحولات اخير پس از انتخابات را فتنه اى پيچيده از سوى عوامل مرمورزى دانست» كه به گفته او، «ايجاد نفاق و جدايى ميان مردم و نظام و سلب اعتماد و اطمينان آحاد مردم را از نظام اسلامى را هدف قرار گرفته است.»

در حالى كه اعتراض هاى خيابانى تا حد زيادى فروكش كرده است ولى اختلاف نظر بر سر انتخابات دهم رياست جمهورى همچنان در اوج خود قرار دارد و نامزدهاى معترض خواستار ابطال نتایج آن هستند.

سكوت دو هفته اى رفسنجانىاكبر هاشمى رفسنجانى كه در هفته هاى پيش از انتخابات به شدت از سوى محمود احمدى نژاد و هواداران وى «مفسد اقتصادى» معرفى شده بود در دو هفته گذشته حاضر نشد تا در باره حوادث پس از انتخابات اظهار نظر كند.

این در حالی بود که بسیاری از رسانه ها این گمانه زنی را مطرح کرده بودند که هم اکنون جنگ قدرتی در نظام جمهوری اسلامی ایران بر سر آینده برخی از شخصیت های نسل اول انقلاب در جریان است.

در این گمانه زنی ها به طور مشخص به اکبر هاشمی رفسنجانی اشاره شد که به گفته تحلیلگران، سرنوشت سیاسی وی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.آقای رفسنجانی روز يكشنبه در سخنانش به صورت صریح موضع خود را در قبال درگیری های پس از انتخابات اعلام نکرد و تنها به موضوع رسیدگی به شکایات اشاره کرد.

وی تمديد مهلت شوراى نگهبان از سوى رهبر ايران براى بررسى بيشتر نحوه برگزارى انتخابات را «ارزشمند» دانست و گفت: «اين اقدام با ارزش مقام معظم رهبرى، براى جلب اعتماد و اطمينان مردم به روند انتخابات بسيار موثر است.»

وى اظهار اميدوارى كرد كه «دست اندركاران بتوانند به طور دقيق و با رعايت انصاف و عدل و با همكارى كانديداها به اعتراض هاى قانونى به طور كامل رسيدگى كنند.»

شوراى نگهبان اعلام كرده است قصد دارد تا هيئتى ويژه براى بررسى روند انتخابات دهم رياست جمهورى تشكيل دهد ولى ابطال انتخابات را نپذيرفته است.عباسعلى كدخدايى، سخنگوى شوراى نگهبان على ‌اكبر ولايتى، مشاور رهبر جمهورى اسلامى، غلامعلى حداد عادل، نماينده مجلس، گودرز افتخارجهرمى، حقوقدان، قربانعلى درى نجف‌ آبادى، دادستان كل كشور، محمد حسين ابوترابى، نماينده مجلس و محمدحسن رحيميان، رييس بنياد شهيد، را به عنوان اعضاى اين هيئت ويژه معرفى كرده بود.

اين در حالى است كه مير حسين موسوى در بيانيه اى با زير سوال بردن بى طرفى شوراى نگهبان گفته است: «مناسب ترين راه برون رفت از معضل كنونى ابطال انتخابات است.»

برخى از شخصيت هاى سياسى در ايران پيشنهاد كرده بودند كه مجمع تشخيص مصلحت نظام موضوع انتخابات را بررسى كند ولى غلامحسين الهام، سخنگوى دولت محمود احمدى نژاد گفته است اين اقدام يك بدعت به شمار مى رود و پذيرفتنى نيست.

radiofarda

پرتاب گاز اشك آور به تجمع سه هزارى نفر در اطراف مسجد قبا


پليس ضد شورش جمهورى اسلامى ايران براى متفرق كردن تجمع سه هزار نفرى هواداران مير حسين موسوى در اطراف مسجد قبا در شمال تهران از گاز اشك آور استفاده كرد.

در اين تجمع كه روز یکشنبه براى بزرگداشت كشته شدگان حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰ برگزار شد، هواداران آقاى موسوى، نامزد معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهورى، شعار مى دادند: «راى من كجاست؟»

يك شاهد عينى كه خود در مسجد قبا در نزديكى خيابان شريعتى حضور داشت، در گفت و گو با راديو فردا گفت: «جمعيت قابل ملاحظه اى حاضر شده بودند و مردم نيم ساعت نشستند ولى آقاى موسوى به دليل اينكه در ترافيك گير كرده بود نتوانست كه در تجمع حاضر شود و به جاى وى، پسر آقاى بهشتى صحبت كرد.»

وى افزود: تعداد نيروى انتظامى، يگان ويژه و لباس شخصى ها آن قدر زياد بود كه مردم ناچار شدند متفرق شوند، ضمن اينكه پليس براى متفرق كردن معترضان از گاز اشك آور استفاده كرد و درگيرى هايى نيز در ضلع شمالى مسجد قبا رخ داد.

وى افزود: در اين گردهمايى تعدادى از روحانيون از جمله آيت الله هادى غفارى حضور داشتند.

خبرگزارى آسوشيتدپرس نيز به نقل از شاهدان عينى خبر داد: پس از اينكه نيروهاى پليس يك پيرزن را مورد ضرب و شتم قرار دادند جوانان به سمت آنها حمله ور شدند.

بر اساس اين گزارش، برخى از معترضان اعلام كرده اند كه دست و پاى آنها در درگيرى با نيروهاى پليس شكسته شده است.

تجمع روز يكشنبه از سوى سايت ها و شبكه هاى اجتماعى نزديك به مير حسين موسوى در اينترنت تبليغ شده بود و گفته مى شد كه براى آن نيز مجوز گرفته شده است.

ولى خبرگزارى جمهورى اسلامى، ايرنا، به نقل از حسن طلا، فرماندار تهران اعلام كرد كه هيچ مجوزى براى برگزارى مراسم در مسجد قبا صادر نشده است.

ستاد مير حسين موسوى در روزهاى اخير تلاش كرده است تا براى بزرگداشت كشته شدگان در تظاهرات دو هفته اخير ايران مجوز دريافت كند ولى مقام هاى وزارت كشور از صدور چنين مجوزى امتناع كرده اند.

اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهورى در ايران و حمايت آيت الله خامنه اى، رهبر جمهورى اسلامى، از آن موجى از اعتراض هاى خيابانى در تهران و ساير شهرهاى ايران برانگيخته است.

اين تظاهرات با سركوب شديد نيروهاى امنيتى روبرو شده و تاكنون مرگ حداقل ۲۰ نفر از معترضان در جريان تيراندازى ها تاييد شده است.رهبر ايران برگزارى هر گونه تظاهرات را غير قانونى دانسته و مسئوليت عواقب و خونريزى هاى احتمالى را بر عهده برگزار كنندگان آن گذاشته است.

اين در حالى است كه مير حسين موسوى و مهدى كروبى، نامزدهاى انتخابات، گفته اند بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسى جمهورى اسلامى برگزارى راهپيمايى آزاد است.

اين نامزدها، نتيجه انتخابات كه در آن محمود احمدى نژاد برنده اعلام شده است را ناشى از تقلب گسترده و مهندسى آراء دانسته اند. در مقابل دولت نهم و رهبر ايران مى گويند كه انتخابات دهم رياست جمهورى سالم برگزار شده است.

radiofarda

برنامه ريزي سپاه ايران براي بمب گذاري جلسات ختم بخاري بلوچستان

طبق گزارش خبرنگار خبرگزاري دزك از سراوان شخصي به نام ذاكر كه در ايستگاه ماشينهاي ناهوك توسط مردم دستگير شد كه حامل يك كيف محتوي بمب قوي بوده كه بنا به اعترافات آن قرار بوده در مدرسه ي اشاعت التوحيد سراوان كاربگذارد كه فورا بعد از دستگيري بسيجيان بي شرف سررسيده وفرد دستگير شده را از مردم گرفته وبرده اند و طبق ممنوعيت نوري نماينده ي خامنه اي ملعون براي برگذاري جلسه ي ختم بخاري مدرسه ي اشاعت التوحيد اين ملعون نقشه ايي دارد كه مي خواهد آنرا به نام مبارزين تمام بكند چون در چند ماه گذشته مبارزين در سراوان با چندين عمليات موفقيت آميز ضربه ي مهلكي به پاسداران وارد كرده اند با اين نقشه ها مي خواهند مردم ومبارزين را از هم جدا كنند.
ولي پاسداران ملعون ونوري خائن بدانند كه مردم فهيم سراوان كاملا از نقشه هاي شوم خامنه اي آگاهي دارند ودر صورت هر گونه كارشكني در مراسمات اهل سنت انشاء الله ضربات كاري ومهلكي به آنان وارد خواهند آورد ومبارزان براحتي مي توانند درتمام شهرهاي استان خصوصا سراوان به مسجد امام علي ومسجد حضرت فاطمه در شهرك شهيد رجايي وحسينيه ي اهل تشيع حمله نموده وبا عمليات هاي استشهادي آنان را منهدم نمايند وبه مردم وطلباء عزيز يادآوري مي شود كه قبل از برگزاري مراسمات رفت وآمدهاي مشكوك را كنترل نموده وافراد مشكوك را تفتيش نمايند و در صورت دستگيري فردي سعي كنند آنرا به جاي امني برده وبه مبارزان خبر دهند تا آنرا براي تحقيقات بيشتر از آنان تحويل بگيرند وبراي اطلاع دادن به مبارزان مي توانند اطلاعات خود را به ايميل زير ارسال نمايند .