۱۳۸۸ تیر ۷, یکشنبه

رضایی: برنامه هیات ویژه دیکته نشود


رضایی: برنامه هیات ویژه دیکته نشود
محسن رضایی از شورای نگهبان خواست روش و برنامه کاری هیات ویژه این شورا برای بررسی نتایج انتخابات «از قبل تعیین و دیکته نشود.»
آقای رضایی در نامه‌ای به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان همچنین خواستار رسیدگی جامع هیات ویژه شورای نگهبان به «کل فرایند انتخابات و همه شکایات و اعتراضات» شد.
وی در این نامه نوشته است که کشور در شرایط فعلی در وضعیت «خطیری» است و «احتمالات ناگوارتری» در صورت تداوم این شرایط، قابل ‌تصور است.
به نوشته آقای رضایی «هرگونه ابتکاری که حاوی فرصتی برای خارج شدن از این وضعیت و بازگشت آرامش و امید و اعتمادملی به کشور باشد، باید مغتنم شمرده شود.»
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال موفقیت هیات ویژه شورای نگهبان را منوط به «اراده راسخ و جدیت در نیتی که در پشت آن است و الگویی که مبنای عمل آنرا تشکیل می‌دهد»، دانسته است.
آقای رضایی در نامه خود پیشنهاد کرده است که ترکیب هیات مذکور به منظور جلب اعتماد بیشتر مردم و نامزد‌ها «باید اصلاح و تکمیل» شود و الگوی عمل آن مدلی فراجناحی باشد.
موسوی: «هیات ویژه شورای نگهبان، تمامی فرایند و رویدادادهای مسیر رسیدگی را به طور شفاف و مرحله به مرحله با مردم در میان بگذارد»
«رسیدگی جامع به کل فرایند انتخابات و همه شکایات و اعتراضات، برخورداری این هیات از اختیارات کامل و نبود هیچ محدودیتی از جمله محدودیت زمانی» از دیگر پیشنهادهای آقای رضایی به شورای نگهبان است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواسته است که «این هیات تمامی فرایند و رویدادادهای مسیر رسیدگی را به طور شفاف و مرحله به مرحله با مردم در میان بگذارد.»
وی اظهار امیدواری کرده است که هیات ویژه شورای نگهبان به دور از هرگونه «پیشداوری و نیز فارغ از هرگونه محدودیت در جمع‌بندی و نتیجه‌گیری به هرشکل متصور»، ماموریت خود را انجام دهد.
محسن رضایی پیش‌تر در نامه دیگری معرفی نماینده خود به این هیات را منوط به معرفی نماینده دو نامزد معترض دیگر کرده بود.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد دیگری که نتایج انتخابات را قبول ندارند، نماینده‌ای به این هیات معرفی نکرده‌اند.
نامزد‌ها تا روز گذشته فرصت داشتند که نمایندگان خود را به این هیات معرفی کنند.

zamaaneh

هیچ نظری موجود نیست: