۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

درخواست ممانعت از ورود احمدی نژاد به مصر بخاطر اهانتش به اصحاب رسول الله‬ صلى الله عليه وآله وسلم

ممدوح اسماعيل، وكيل مدافع گروههاى اسلامى ورود احمدی نژاد را توهين به ملت سني مصر تلقي مي‌كند و خواستار توبه علنى احمدى نژاد در ماهواره‌هاي تلويزيوني شد.
ممدوح اسماعيل، وكيل مدافع گروههاى اسلامى مصر خواهان منع ورود رئيس جمهور ايران، احمدي نژاد به مصر شد. وي در روز چهارشنبه ۱/۷/۲۰۰۹ اين مطالبه اش را به دادستانی كل مصر ابلاغ كرد.او علت اين اقدامش را اهانت احمدي نژاد به بهترين ياران پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌خواند.
احمدي نژاد در يك گفتگوی با شبكه سوم تلويزيون ايران به تاريخ دهم ماه جون, طلحه بن عبيد الله و زبير بن عوام رضي الله عنهما را مرتد خواند.https://www.sunni-news.com/?p=۳۳۵۲ممدوح اسماعيل در دادخواست خود آورده است كه همه‌ى اهل سنت اين اعتقاد را دارند كه طلحه بن عبيدالله و زبير بن العوام رضي الله عنهما از جمله ۱۰ تن افرادى هستند كه توسط پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم به بهشت بشارت داده شده اند.اين مطالبه در حاليست كه رئيس جمهور مصر حسني مبارك از رئيس جمهور ايران دعوت كرده است تا در نشست كشورهاي عدم منسلك كه قرار است در شرم‌الشيخ در مصر در ماه جاري (۱۵ و۱۶ جولاي) منعقد گردد, اشتراك ورزد.
مقامات ايراني اظهار داشتند, كه دعوت رئيس مصري تحت مطالعه است. اما مقامات مصري بر این تأكيد داشتند, كه هنگام ورود رئيس ايراني به فرودگاه قاهره رئيس مصري از وي استقبال نمي‌نمايد و نه شركت او روابط دو كشور را بهبود مي‌بخشد. روابط ايران و مصر بعد از آمدن خميني به سده‌ى حكم و فرار شاه ايران به مصر به وخامت گرايید و تا هنوز فضاي روابط اين دو دولت آگنده به ابرهاي تيره و تار است.ممدوح اسماعيل ورود احمدی نژاد را توهين به ملت سني مصر تلقي مي‌كند و خواستار توبه علنى احمدى نژاد در ماهواره‌هاي تلويزيوني شد.
او به نقش تخريبي دولت صفوی آخوندی ايران در عراق نيز اشاره كرد و آن را عامل کشتار جمعی و یغماگری سرمایه‌هاي ملت عراق دانست.وكيل مدافع گروههاى اسلامى مصر در ادله‌ى خود تأكيد مى‌كند كه احمدى نژاد براساس شواهد و قرائن در انتخابات تقلب كرده است، وي رئيس منتخب نيست و نبايد از او در مصر بذيرايي گردد.به نقل از سايت (مفكرة الاسلام)http://www.islammemo.cc/akhbar/arab/۲۰۰۹/۰۷/۰۱/۸۴۳۳۹.html

هیچ نظری موجود نیست: