۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

انعكاس نسبت "يهودى تبار بودن" احمدى نژاد در يك روزنامه اسرائيلى


دبى- العربيه
روزنامه اسرائیلی جیروزالیم پست در شماره چاپ 4-7-2009 با انتشار خبر دستگیری دکتر مهدی خزعلی فرزند آیت الله خزعلی نوشت یک وبلاگ نویس ایرانی به اتهام نسبت دادن تبار یهودی به رئیس جمهور ایران بازداشت شد.

این روزنامه افزود مهدی خزعلی که در وبلاگ خود با درج مطلبی محمود احمدی نژاد را یهودی دانسته بود از طرف دادگاه ویژه روحانیت احضار شد و سپس به مکان نامعلومی انتقال یافت. خزعلی پسر یک روحانی معروف محافظه کار حامی احمدی نژاد است که در وبلاگ خود چندى پيش نوشت: "رئیس جمهور ایران یهودی تبار است و احمدی نژاد نام خود را از (سابورجیان) تغییر داده است.

وی خواهان آن شد که تبار خانواده سابورجیان که در شهر ارادان (از توابع گرمسار) ساکن هستند مورد بررسی قرار گیرد. مهدى خزعلی که مدیریت موسسه فرهنگی حیان در تهران را نیز بر عهده دارد گفته است از آنجا که دین جایگاه ویژه ای در زندگی سیاسی افراد دارد ولی دخالت بیش از حد آن در مسائل سیاسی برای آینده جوامع مدرن خطر ناک است.

وی جدیدا با انتشار مطلبی در سایت خود با اشاره به آیه ای در قرآن خطاب به میر حسین موسوی که گفته بود من آماده ام خون خود را اعطا کنم گفت اما من به شما هشدار می دهم اگر با سکوت خود اعتماد مردم را از دست بدهید مسوول خواهید بود.

به نوشته این روزنامه موضوع (یهودی تبار دانستن احمدی نژاد) در جریان مناظره تلویزیونی در مبارزه انتخاباتی با سوال مهدی کروبی از احمدی نژاد نیز نمایان شد.

بطوریکه گزارش شده است که در جریان مناظره نیز مهدی کروبی از رئیس جمهور سوال کرد اسم کامل من مهدی کروبی است اسم کامل شما چیست؟

شایان ذکر آیت الله خزعلی که طرفدار آقای احمدی نژاد است چندی پیش با انتشار بیانیه ای از فرزند خویش به خاطر مطالبی که برضد رئیس جمهور ایران در مصاحبه ها و نوشته هایش ابراز داشته بود اعلام برائت کرد.

هیچ نظری موجود نیست: