۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

میرحسین موسوی: حقایق را وارونه جلوه می دهند


میرحسین موسوی رسانه های حکومتی ایران را به وارونه جلوه دادن واقعیت ها در مورد اعتراضات اخیر به نتیجه انتخابات متهم کرده و از هوادارانش خواست به اعتراض خود "در چارچوب قانون" و با "پرهیز از ایجاد تنش" ادامه دهند.
آقای موسوی روز پنجشنبه ۴ تیر (۲۵ ژوئن) با انتشار بیانیه ای خطاب به "مردم هوشیار و شریف ایران" نوشت: "در روزهای اخیر صدا و سیما، خبرگزاری های دولتی، برخی روزنامه های دولتی، سایت های اینترنتی وابسته به دولت و روزنامه کیهان بخش عمده ای از فضای خود را به وارونه جلوه دادن آنچه قبل، حین و پس از برگزاری دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران رخ داد، اختصاص داده اند".
رسانه های مورد اشاره آقای موسوی در روزهای اخیر مطالب متعددی منتشر کرده اند که در آنها آقای موسوی مسئول خشونت های روزهای اخیر معرفی شده است.
اما آقای موسوی می گوید: "در این انتخابات تقلبی بزرگ اتفاق افتاده و پس از آن، معترضان به این وضعیت به گونه ای غیر انسانی مورد هجوم قرار گرفته و کشته، زخمی یا بازداشت شده اند".
از عموم ملت شریف ایران متواضعانه درخواست می کنم با حفظ آرامش و پرهیز از ایجاد تنش، در دام بدخواهان که می کوشند این حرکت گسترده اجتماعی را شورش و اغتشاش و وابسته به بیگانه قلمداد کنند نیفتند و با زیرکی و هوشیاری که ویژگی ممتاز آنها است این توطئه را مهار نمایند. تداوم اعتراض در چارچوب قانون و با رعایت اصول و مبانی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی راهبرد اصلی است که ضامن تداوم و دسترسی به اهداف شما است.
میرحسین موسوی
او نوشته است که اگر با حمله کنندگان به کوی دانشگاه تهران در روز ۱۸ تیر ۱۳۷۸ برخورد می شد، اکنون شاهد "تکرار آن فجایع" نبودیم.
آقای موسوی در بیانیه شماره ۸ خود نوشته است: "همان ها (عاملان حمله به کوی دانشگاه) هستند که هنوز به اتکای امکاناتی که متعلق به عموم مردم است در راستای منافع گروهی خود بی پروا به دروغ گویی و پرونده سازی برای دیگران ادامه می دهند و افعالی را که خود عامل آن هستند، به بنده نسبت می دهند. آنها غافلند که موسوی با این ترفندهایی که ماهیت آن برای همه مردم روشن شده است از صحنه بیرون نمی رود".
میرحسین موسوی معتقد است که "آنچه این روزها رخ داد اصل نظام جمهوری اسلامی" را هدف قرار داده است و می گوید این چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت یا در اثر "تهدید به محاکمه" از آن صرفنظر کرد.
اشاره آقای موسوی به تهدیدهایی است که نمونه ای از آن در تیتر اول شماره روز چهارشنبه روزنامه کیهان منتشر شد.
در این مطلب که تیتر "موج خونخواهی مردم از میرحسین موسوی" را داشت نوشته شده بود: ده ها کشته و زخمی، تخریب گسترده اموال عمومی، آتش سوزی های وسیع و صدها مورد تخریب خوردوهای مردم حاصل دو هفته قانون گریزی و خودخواهی میرحسین موسوی است".
در این گزارش حوادث خشونت بار روز شنبه ۲۵ خرداد در تهران که به کشته شده دست کم هفت تر منجر شد، به "نقاب زدگان سبزپوش" نسبت داده شد که به "سلاح گرم"، "قمه" و "قداره" مجهز بودند و پس از حمله به یک پایگاه بسیج، به قتل مردم "به شیوه های فجیع" اقدام کردند.

روزنامه کیهان، چهارشنبه ۳ خرداد
کیهان نوشت که این حوادث پس از سخنرانی "تند" آقای موسوی اتفاق افتاده است.
اما اکنون آقای موسوی نوشته است که آمادگی دارد که نشان دهد "چگونه مجرمان انتخاباتی در کنار مسببان اصلی اغتشاشات اخیر قرار گرفتند و خون مردم را بر زمین ریختند".
او با اشاره به تهدیدهای اخیر رسانه ای علیه خود نوشته است: "حاضر نیستم به خاطر مصالح شخصی و هراس از این گونه تهدیدها از ایستادگی در سایه شجره سبز استیفای حقوق ملت ایران که امروز به خون به ناحق ریخته شده جوانان این کشور آبیاری شده است، لحظه ای صرف نظر نمایم".
آقای موسوی از هوادارنش خواسته است که "با حفظ آرامش و پرهیز از تنش"، مانع از نسبت دادن اعتراضات به بیگانگان شوند و اعتراض خود را "در چارچوب قانون و با رعایت اصول و مبانی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی" ادامه دهند.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: