۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

ناآرامی در تهران درپی اعلام نتایج انتخابات


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از بی بی سی در پی اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، منابع خبری از بروز درگیری در یکی از میادین شمال شهر تهران میان حامیان محمود احمدی نژاد و میر حسین موسوی خبر داده اند و گزارش هایی از ناآرامی مقابل ساختمان وزارت کشور ایران منتشر شده است که خبرگزاری اسوشیتدپرس آن را "جدی ترین ناآرامی در تهران در یک دهه گذشته" خوانده است.

در عین حال بر اساس فیلم های منتشر شده در سایت های اینترنتی، تجمعاتی اعتراض آمیزی در مشهد نیز رخ داده که در آن معترضان شعار می دهند.

همچنین تصاویری از راهپیمایی هزاران نفر از طرفداران میرحسین موسوی در خیابان های تهران در سایت های اینترنتی مختلف منتشر شده است که در آن حامیان آقای موسوی با دادن شعار از جمله خواستار بازپس گیری آراء خود شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز حامیان محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی در حوالی میدان ونک تهران، واقع در شمال این شهر با یکدیگر درگیر شدند.

به نوشته این خبرگزاری نزدیک به 2000 نفر از طرفداران آقای موسوی اقدام به تحصن در میان جاده ای منتهی به میدان ونک و دادن شعار کرده بودند که به بروز درگیری منجر شد.

این خبرگزاری از بروز درگیری و کتک کاری میان حاضران خبر داده و نوشته در نهایت پلیس با باتوم به معترضان حمله کرد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز از آتش زدن لاستیک از سوی معترضین به نتیجه انتخابات مقابل ساختمان وزارت کشور ایران خبر داده و نوشته در نقطه ای دیگر در شهر تهران هم آسیب هایی به یک بانک وارد شده است.

اسوشیتدپرس از حمله سربازان نیروی انتظامی به معترضان مقابل وزارت کشور نیز خبر داده است.

خبرگزاری فرانسه هم خبری از درگیری طرفداران میرحسین موسوی و پلیس ضد شورش در مناطق مرکزی شهر تهران منتشر کرده است.

پیش از آغاز اعتراض ها در ساعات ابتدایی بامداد شنبه سیزدهم ژوئن، بیست و سوم خرداد، طرفداران آقای احمدی نژاد پس از اعلام پیشتازی او در شمارش آراء، در خیابان ها حضور یافتند و به شادمانی پرداختند.

ناآرامی ها در شرایطی رخ داده که آیت الله خامنه ای در پیام خود پس از انتخابات، از "طرفداران نامزد منتخب و هواداران نامزدها" خواسته که از "هر گونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه پرهیز کنند."

پیش از آن و در ساعات پایانی برگزاری انتخابات هم پلیس تهران اعلام کرد از ساعت ۵ عصر روز جمعه "برای برقراری نظم و امنیت" در پایتخت ایران "مانور اقتدار" برگزار کرده است.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

چهار سال عزاي عمومي براي ملت ايران در صورت تائيد احمدي نژاد





ابراهيم حسين بر دبير جنبش اسلامي دانشجويان اهلسنت ايران


براي ملت ايران باور اين موضوع سخت است كه فريبكار و دروغگويي همچون احمدي نژاد به همين راحتي چهار سال ديگر صندلي رياست جمهوري را تصاحب كند. اما ملت ايران بدانند كه مسئله نظام حاكم بر ايران و آزادي هاي سياسي و مذهبي و ملي به سادگي حل نخواهد شد. ملت ايران به خوبي مشاهده كردند كه كوردلان خامنه اي و اطرافيانش چگونه ملت ايران را به بازي گرفته و راي مردم هيچ تاثيري بر آينده و سرنوشت كشور نداشت. تمام شواهد و آراي صحيح مردم در تمامي استان ها تا آخرين لحظات نشان از راي 30 ميليوني موسوي داشت اما اين مسير چگونه در طي چند ساعت به نفع احمقي نژاد تغيير كرد؟ تنها اهلسنت در ايران بيش از 10 ميليون راي دارند كه تمام اين افراد بنا به اتحاد اهلسنت توسط مولانا عبدالحميد به موسوي راي داده اند و نيز آقاي موسوي در تمام استانها داراي آراي ميليوني بوده است چگونه نتايج با واقعيت به اين حد در تضاد است.احمقي نژاد كه در مناظرات انتخاباتي پاسخي براي دروغهاي خود نداشت و مسخره خاص و عام شده بود چگونه و از چه كسي 24 ميليون راي به دست آورد؟ كودتاي خامنه اي و احمقي نژاد بر عليه آراي ملت روشن و واضح است. اما ملت ايران بدانند كه اين ابتداي راه است و رژيم قطعا تدابير سركوبگري بيشتري را در نظر گرفته است. اگر احمدي نژاد با تصميم احمقانه خامنه اي صندلي رياست جمهوري را تصرف كند قطعا چهار سال آينده به عزاي عمومي ملت ايران تبديل خواهد شد و شرايط چنان مردم را به تنگ خواهد آورد كه حتي مردم حاضر خواهند بود براي نفس كشيدن نيز به احمدي نژاد باج بپردازند. اگر مردم سكوت كنند قطعا آقاي خامنه اي و احمدي نژاد بيشتر قد علم كرده و حتي مردم را با عناوين ضد نظام و اسرائيلي و ... قتل عام خواهند كرد. لذا دانشجويان اهلسنت و جامعه اهلسنت ايران نيز به جمع معترضين ميپيوندد و اعلام ميدارد كه در كنار ساير مردم خواهند بود و جنبش اسلامي دانشجويان اهلسنت از تمام دانشجويان آزادي خواه و ملت غيور ايران ميخواهد كه از آراي با ارزش خود همچون ناموس خود دفاع كنند و نگذارند كه كشور عزيز ايران به راحتي به دست نا اهلان و مشتي ديكتاتور و متقلب و فريبكار بيفتد.



به اميد اخراج ديكتاتورها و كودتاگران از ايران و پيروزي مير حسين موسوي

جنبش اسلامي دانشجويان اهلسنت ایران

www.issna.blogfa.com

ناشناس گفت...

با سلام و درود به همه مبارزین راه حق

دمکراسی در ايران گفت...

بر اساس اطلاعات موثق از زابل باند حسينعلی شهرياری ۱۷۰۰
چماقدار و اوباش زابلی از شهر زابل به تهران اعزام کرده
تا جلوی تظاهرات طرفداران موسوی و کروبی را در خيابانها
بگيرند. لازم به ذکر است که حسينعلی شهرياری يکی از کودتاچيان
باند احمدی نژاد است او نماينده زابلی ها در مجلس است.