۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

حمله اوباش انصار و بسیج به دانشجویان شیراز و مشهد؛ رئیس دانشگاه شیراز استعفا داد


خبرنامه امیرکبیر: در پی تجمعات دانشجویان دانشگاه شیراز که در اعتراض به شیوه برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد در روز های شنبه و یکشنبه ، ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار شد، نیروهای امنیتی و سازمان یافته با یورش به داخل دانشگاه، دانشجویان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وضعیت چند تن از این دانشجویان وخیم گزارش شده است.

همچنین ظهر امروز چند ون نیروی انتظامی ضمن محاصره کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز و پرتاب گاز اشک آور، به سمت دانشجویان هجوم آوردند و ضمن ضرب و شتم دانشجویان در حدود ۱۰۰ تن از آنان را بازداشت کردند. در حین این اقدام مسئولین کتابخانه خوارزمی از جمله دکتر خیاطیان که قصد داشتند مانع از ورود نیروهای انتظامی به دانشگاه شوند نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

در پی این اقدام محمد هادی صادقی رئیس دانشگاه شیراز از سمت خود استعفا داد و صبح فردا، ساعت ۱۰ صبح اساتید و مسئولین دانشگاه شیراز در محل مدیریت دانشگاه در اعتراض به این یورش تجمع برگزار خواهند کرد. شنیده ها حاکی از آن است که دانشجویان نیز به این جمع خواهند پیوست.

فضای شهر شیراز نیز به شدت ملتهب است. شب گذشته در خیابان ملاصدرای شیراز تجمعی برگزار شد که با هجوم نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. عصر امروز نیز در خیابان ملاصدارا تا دانشگاه شیراز نیروهای امنیتی به فاصله یک متر قرار داشتند و با هجوم به دانشگاه، مردم و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همچنین از ساعاتی پیش نیروهای انصار و بسیج به دانشجویان متحصن در دانشگاه فردوسی مشهد حمله کرده اند.

گزارش ها حاکیست که این درگیری اطراف در شمالی دانشگاه فردوسی مشهد رخ داده است. خیابان های باهنر، وکیل آباد و دیگر خیابان های منتهی به دانشگاه فردوسی مشهد هم اکنون محاصره شده اند و امکان عبورومرور مردم وجود ندارد.

هر لحظه احتمال حمله نیروهای گارد ویژه و انتظامی به داخل دانشگاه می باشد. دانشجویان در محاصره هستند و در های دانشاه بسته شده است و امکان خروج دانشجویان از دانشگاه وجود ندارد.

تداد نامعلومی از دانشجویان نیز بازداشت شده اند.

گفتنی است در اعتراضات روز گذشته شهر مشهد مهدی عبایی رئیس جبهه مشارکت منطقه خراسان و امیر اقتناعی رئیس ادوار تحکیم وحدت منطقه خراسان در حالی که برای گفتگو در بیت ایت الله شیرازی حاضر شده بودند، بازداشت شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: