۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

تجمع معترضان به نتایج انتخابات در برابر صدا و سیما


از تهران به رغم دشواری برقراری ارتباط تلفنی و اختلال شبکه موبایل خبر می رسد که معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در برابر ساختمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به صورت آرام تجمع کردند.
گفته می شود در حالی که هواداران محمود احمدی نژاد، در میدان ولی عصر تجمع کرده بودند، طرفداران دو نامزد دیگر یعنی میر حسین موسوی و مهدی کروبی در سکوت از خیابان شهید بهشتی، عباس آباد سابق تا سازمان صدا و سیما اجتماع کردند.جان لاین،خبرنگار بی بی سی در تهران از قول یک شاهد عینی می گوید، تظاهرات امروز مخالفان از تظاهرات روز دو شنبه آنها بزرگ تر بوده است. تا ساعت ده شب در تهران، گزارشی مبنی بر بروز خشونت در این مناطق دریافت نشد اما یک شاهد عینی از منطقه آزادی گزارش داده که نیروهای امنیتی مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده و برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند.بر اساس همین گزارش مردم وارد پایگاه بسیج مقداد شده و عده ای هم زباله دانی های شهرداری را در این منطقه به آتش کشیدند.حدود ساعت ده شب، صدای الله اکبر مردم جای این نا آرامی ها را گرفت.
نا آرامی در شهرستان ها
اخبار ضد و نقیضی از درگیری و ضرب و شتم معترضین در شهرستان ها توسط نیروهای امنیتی منتشر شده است.
یکی از شهرهایی که گفته می شود، معترضان در آن در خیابان های شهر تجمع کرده اند، تبریز است. براساس گزارش های تائید نشده، تظاهرات تبریز در بایکوت کامل خبری نگه داشته شده، تلفن های همراه از جمله همراه اول و ایرانسل و تالیا به طور کل در تبریز قطع و در برخی مناطق در شب گذشته صدای تیر اندازی شنیده شده است.
معترضان به نتیجه انتخابات در ارومیه نیز اقدام به تجمع کرده و شعارهایی را در حمایت از آقای موسوی به زبان ترکی داده اند. اما این تجمع با حمله نیروهای انتظامی مواجه شده و براساس گزارش های تائید نشده تعدادی نیز بازداشت شده اند. خطوط تلفن همراه، اس ام اس و اینترنت در ارومیه نیز مختل شده است. گزارش هایی نیز از درگیری میان جوانان و ماموران در خرم آباد شنیده شده که هنوز تائید نشده است. براساس اطلاعات رسیده تعدادی از جوانان در این شهر دستگیر شده اند. همچنین طبق گزارش ها، برخی از معترضان در زاهدان تجمع کرده اند، تجمعات بدون دخالت نیروی انتظامی پایان یافته و در حال حاضر در زاهدان آرامش حاکم است.
شیراز نیز دستخوش ناآرامی هایی بوده است، تجمع روز گذشته در شیراز در ابتدا با آرامش برگزار شد، اما در ادامه نیروی انتظامی به دانشجویان و مردم حمله کرد. این ضرب و شتم ها موجب استعفای دکتر صادقی رئیس دانشگاه شیراز شد.
بر اساس اخبار تایید نشده، در بندرانزلی نیز دیشب جوانان منطقه غازیان پس از درگیری با لباس شخصی ها و نیروهای یگان ویژه، میادین هلال احمر و مالا را بستند.

بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: