۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

اخبار پشت پرده کودتا،پیشنهاد اعلام یک "رفراندُم"


در برخی محافل آگاه در ایران گفته می شود: هاشمی رفسنجانی نتیجه رایزنی های روزهای گذشته خود در شهر قم را در تهران به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی اطلاع داده است. برخی ها، این رایزنی و نتیجه آن را، تعبیر به تشکیل جلسه غیرعلنی مجلس خبرگان و یا شماری از بلندپایگان این مجلس کرده اند. آنچه تاکنون بعنوان نتیجه این رایزنی ها بصورت اشاره فاش شده اینست که به رهبر پیشنهاد شده، وی برای خاتمه بخشیدن به وضع کنونی، بی آنکه از این طرف و یا آن طرف اعلام حمایت کند، از یک رفراندم ملی حمایت کند برای پاسخ مردم به این سئوال که "نتیجه انتخابات را قبول دارند یا قبول ندارند". نتیجه این رفراندم، معین خواهد کرد که نیازی به انتخابات جدید در کشور هست یا نه.
فرماندهان مخالف این پیشنهاد و بویژه فرزند علی خامنه ای بنام "مجتبی" که گفته می شود رهبری کودتا را وی برعهده داشته، بلافاصله دست بکار شده و فشار بر هاشمی رفسنجانی را با اعزام گروهی از لباس شخصی ها به مقابل قوه قضائیه، با شعار علیه فرزندان هاشمی رفسنجانی و متهم کردن آنها به تحریک مردم، شروع کردند. همچنین ستاد کودتا دستور فشار بر بازداشت شدگان سیاسی و استفاده از هر روش و وسیله ای برای حاضر کردن آنها به اعتراف به انقلاب مخملی را صادر کرده است.
این نادانی بر دیگر نادانی ها، بی تدبیری ها و شتابزدگی های روزهای اخیر کودتاگران خواهد افزود، زیرا چنین اعترافی در سیمای جمهوری اسلامی، عملا با استقبال مردم از انقلاب مخملی بعنوان خواست ملی برای مقابله با حکومت روبرو خواهد شد و باز هم بر موقعیت امریکا و غرب بعنوان حامیان مردم خواهد افزود.

هیچ نظری موجود نیست: