۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

فرياد "الله اكبر" پس از 30 سال بر پشت بامها


تهران، دبى - خبرگزاريها،"العربيه.نت"
در حالى خبرنگاران خارجى در ايران قادر به خروج از هتل هاى خود نيستند و مطبوعات اصلاح طلب برجاى مانده نيز در تيتر گذارى و نشر خبر با نظارت و امر ونهى ماموران امنيتى مواجهند، معترضان به سخنان آيت الله سيد على خامنه اى رهبر جمهورى اسلامى ايران در نماز جمعه 19/6/2009 تهران، كار شبهاى اخير خود را دوباره تكرار كردند و به گفته ى شاهدان عينى در شب شنبه 10/6/2009 بر شدت آن بخشيدند.

معترضان به نتايج اعلام شده ى انتخابات و رياست مجدد احمدى نژاد از ساعت نه و سی دقيقه تا ده وسى دقيقه امشب (به وقت محلى ايران) بر پشت بام های خود رفتند و فرياد های "الله اکبر" سر دادند.

اين فرياد دقايقى بعد شعار ديگرى را به همراه داشت و آن "دولت جنايت می کند، رهبر حمايت می کند."سى سال پيش مردم ايران همين كار كردند اما به دنبال "الله اكبر"، خمينى رهبر مى گفتند. در آن زمان جنايت و حمايت منتسب به كسانى ديگر بود.

شعار "جنايت وحمايت" اين بار در منطقه شمال غرب تهران گسترده تر شنيده می شد و به مدت نيم ساعت ادامه داشت.گفته مى شود مردمى كه از موضع رهبرى در تجديد نظر در انتخابات نوميد شده اند بر شدت فرياد خويش افزوده اند. آيت الله خامنه ای است امروز در نماز جمعه بارديگر نتايج انتخابات را تاييد كرد و احتمال تقلب را ادعای دشمنان خواند. ولى فقيه ايران اعتراضات چند صد هزار نفرى روزهاى اخير در تهران و شهرستانها نسبت به نتایج اعلام شده انتخابات را"اردوکشی" و "زورآزمایی" خیابانی ناميد و هشدار داد: "اگر این امر خاتمه نیابد، مسئولیت آن متوجه مشوقان و برگزار کنندگان است"

بنا به گزارشهاى واصله از شمال غرب تهران، صدای شليک تير هوايی نيز به موازات شعارها شنيده شد كه تا مدتی ادامه داشت.از شهرهاى ديگر ايران نيز خبر مى رسد كه شب شنبه فرياد اعتراض "الله اكبر" از پشت بامها شنيده مى شود. ظاهراً بر خلاف اظهارات رسمى بعضى از مسئولان، "فصل الخطاب" در سخنان امروز نماز جمعه كارآيى لازم را نداشت.

گفتنى است راهپیمایی چند صد هزار نفرى هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی در تهران در روز دوشنبه 15/6/2009 در تهران بر خلاف حكم صريح قانون اساسى ايران با آتش گشودن نیروهای بسیجی به روی مردم و کشته شدن 7 يا 8 نفر همراه شد" . اين علاوه بر قربانيان و مجروحان در بين دانشجويان كوى دانشگاه تهران و مردم شهرهاى تبريز، اصفهان، شيراز و ساير شهرها مى باشد.

نامه سرگشاده مهدی کروبی به شورای نگهبانمهدى كروبى يا شيخ اصلاحات در نامه اى سرگشاده كه براى اعضاى شوراى نگهبان قانون اساسى فرستاد خاطر نشان ساخت: "با ابطال اين انتخابات اراده ملت را بپذيريد و بقای نظام را تضمين کنيد"

وى در اين نامه متذكر شد: "از اين حيث نظارت بر انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کردند که نگران تکرار تجربه دخالت دربار شاه و ساواک (سازمان امنيت او) در انتخابات رژيم گذشته بودند و گمان ميکردند با امکان تکرار تجربه ديکتاتوری در نهاد رياست جمهوری بايد نظارت بر انتخابات را به جمعی از فقها و حقوقدانان مستقل و بيطرف واگذار كرد تا به نام دموکراسی، ديکتاتوری به وجود نيايد".

كروبى تاكيد كرد: "در سی سال گذشته هرگز اهميت اين نکته کليدی در تدوين و تفسير قانون اساسی تا اين حد مورد توجه قرار نگرفته بود که امروز مورد توجه قرار گرفته است چراکه اکنون زمان انتخاب شورای نگهبان است. متاسفانه به هر دليل انتخاباتی برگزار شده است که در اثر کم دقتيها و سوءاستفاده ها و باوجود فيلترهای متعدد، اکثريت قاطعی از ملت ايران نسبت به نتيجه اعلام شده برای انتخابات معترض هستند و برای بطلان اين انتخابات دهها دليل دارند"

اين نامزد انتخابات رياست جمهورى كه سالها رئيس پارلمان ايران بوده است مى افزايد: "قصد من تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان نيست. من به قانون عمل ميکنم و باوجود برخی باورها درباره عدم بيطرفی نهادهای داوري کننده انتخابات هنوز اميدوارم شورای نگهبان به وظيفه قانونی خود عمل کند و اين انتخابات را باطل اعلام کند".

كروبى با اشاره به سخن احمدى نژاد كه معترضان را "خس وخاشاكى در برابر سيل ملت" خوانده بود و اشاراتى كه از سوى رهبرى نظام به دخالت بيگانگان و بى بى سى و صداى امريكا در اعتراضات اخير به عمل آمد، اظهار داشت: "اين نه خواست يک فرد که خواست يک ملت است.

کسانی که در روزهای گذشته در اجتماعات ميليونی در خيابانهای تهران و برخی شهرستانها حضور يافتند و با کمال نجابت و صداقت با سکوت فرياد خود را به گوش شما رساندند نه خس و خاشاک که همان امت هميشه در صحنه هستند."وى سپس اين سؤال را مطرح كرد كه "چگونه است که تا روز قبل از انتخابات به اين جمعيت افتخار مى شد و از اجتماع ملت به شور انتخاباتی ياد مى شد و اکنون يا به الفاظ زشت از آنان ياد ميشود يا به عوامل بيگانه نسبت داده ميشوند؟

حتما به ياد داريد که محمدرضا پهلوی هم قيام مردم تبريز را در آستانه انقلاب اسلامی به توطئه بيگانگان نسبت ميداد و ميگفت اينان از خارج وارد ايران شده اند.

حتما به خاطر داريد که محمدرضا پهلوی مخالفانش يعنی ما و شما را ارتجاع سرخ و سياه ميناميد و بى بى سى را عامل انقلاب اسلامی ايران مى خواند"كروبى هشدار داد كه " توهين به ملت آتش خشم آنان را شعله ور ميکند.

آنان که اين روزها در خيابانهای تهران تجمع ميکنند اتفاقا عصاره ملتند و هيچ نيازی به نيروی خارجی ندارند" وى افزود: "اينان تنها يک خواسته دارند و آن ابطال انتخابات رياست جمهوری اخير و برگزاری يک انتخابات سالم و آزاد بدون سوءاستفاده از امکانات دولتی است.

اين انتخابات زير نظر همين نهادهای فعلی برگزار خواهد شد و در آن هيچ چيزی جز يک رئيس جمهور تعيين نخواهد شد و معنای آن نيز هيچ چيزی جز تمکين نظام به رای ملت نخواهد بود".

هیچ نظری موجود نیست: