۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

نگرانى رهبر حزب الله لبنان از تاثير حوادث ايران بر موقعيت اين حزب


بيروت، دبى- رسانه ها، (العربيه.نت)
حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان ، شب پنجشنبه 18/6/ 2009 خطاب به مخالفان حزبش در اين كشور گفت: "به خرابکارى ها و آشوب هاى اخير در ايران اميد نداشته باشيد".

وى كه به تازگى در انتخابات پارلمانى كشورش در موقعيت "اقليت" قرار گرفته است در مصاحبه با تلويزيون " المنار " وابسته به حزب الله با اشاره به جبهه ى رقيب (احزاب 14 مارس) اظهار داشت: "کسانى که در لبنان به اين وضعيت چشم دوخته اند و اميد بسته اند، بدانند که از وضعيت ايران آگاهي ندارند".

به گزارش وبگاه "الف" وابسته به احمد توكلى و "مهر نيوز" وابسته به محمود احمدى نژاد، نصرالله كه در تحليل نتايج انتخابات لبنان سخن مى گفت، خطاب به مخالفان و منتقدان داخلى خود ياد آور شد: شما انتخابات ايران ومسايل حاشيه اى آن را رها کنيد، زيرا امام خامنه اى تاکيد کرده که خرابکاران و آشوبگران وابسته به هيچ يک از نامزدهاى رياست جمهورى نيستند.

دبيرکل حزب الله اظهار داشت : در کجاي دنيا شاهد بوده ايد که 85 درصد مردم يک کشور در انتخابات آن شرکت کنند و اين دليلي بر آگاهي مردم ايران از اوضاع سياسي کشورشان است. وى افزود: من اطمينان دارم جمهوري اسلامي ايران اين مرحله حساس را نيز پشت سر خواهد گذاشت .

نصر الله مجدداً تاكيد كرد كه: "ولايت فقيه جزوي از اعتقادات ما محسوب مي شود اما ربطي به مساله انتخابات لبنان ندارد و کسي نيز حق ندارد به اعتقادات ما توهين کند".

او پيش از انتخابات پارلمان لبنان به مردم اين كشور ضمن تاكيد بر تبعيت خويش از "ولى امر مسلمين در تهران"، وعده داده بود كه در صورت پيروزى حزبش "به آنان خواهد گفت كه اسلحه و كمك نظامى را از كجا مى توان به دست آورد" نصرالله پس از حمله ى تابستان 1996 اسرائيل به لبنان در پى گروگانگيرى يك سرباز اسرائيلى توسط حزب الله پولهاى زيادى را بين كسانى توزيع كرد كه خانه هايشان در جنوب لبنان بر اثر جنگ ويران شده بود.

او در آن زمان اعلام كرد كه "پول حلال به مردم مى دهد".رهبر حزب الله لبنان چندى پيش نيز به مناسبت نهمین سالگرد عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب لبنان، طی سخنانی اظهار داشت که "جمهوری اسلامی ایران حاضر به ارسال کمکهای نظامی، از جمله سیستم دفاع ضد هوائی به ارتش لبنان است".

وی افزود که "جمهوری اسلامی ایران بطور عام، و آیت اله خامنه ای بطور خاص، هیچگونه مضایقه ای در این مورد نکرده و اصولاً خواهان استقرار یک دولت مقتدر در لبنان هستند".

هیچ نظری موجود نیست: