۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

گزارشی از تجمعات اعتراضی شهروندان كرمانشاهی


كردانه: عصر امروز هم‌زمان با ديگر نقاط كشور گروه‌هايی از شهروندان كرمانشاهی در اعتراض به تقلب گسترده در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری و اعلام محمود احمدی نژاد به عنوان پيروز اين دوره از انتخابات در نقاطی از شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.اين تجمعات كه به صورت پراكنده و خودجوش در سه منطقه‌‌ی بلوار نوبهار، ميدان جوانشير و خيابان دبيراعظم در فواصل طولانی از هم و در نقاط مختلف شهر برگزار شد با حمله‌‌ی نيروهای ضدشورش و افراد لباس شخصی مجهز به باتوم، كابل و اسپری فلفل به خشونت كشيده شد و تعدادی از افراد شركت كننده مورد ضرب و شتم شديد و هتاكی قرار گرفتند.

همچنين افراد لباس شخصی در حمله به تجمع كنندگان كه بيش‌تر آنان را دختران و زنان بعضاً مسن تشكيل می‌دادند از الفاظ بسيار ركيك استفاده نموده و با جدا كردن پسران از جمع و هدايت‌شان به سمت كوچه‌های خلوت آنان را مورد حمله‌ی فيزيكی و توهين لفظی قرار می‌دادند.

در غيبت معنادار مسئولين و اعضای ستاد‌های آقايان موسوی و كروبی كه با وجود اطلاع از برگزاری تجمع حاضر به شركت در آن نشده بودند تعدادی از فعالين مدنی كرمانشاه كه در صف نخست تجمع كنندگان در بلوار نوبهار حضور داشتند و به صورت كاملاً مسالمت آميز و حتی بدون دادن هر گونه شعاری مردم را به پيوستن به صفوف معترضان و راهپيمايی آرام دعوت می‌كردند با ضربات متعدد باتوم افراد لباس شخصی در حالی كه نيروهای ‌پليس انتظامی ‌نيز نظاره گر اين صحنه‌های خشونت آميز بودند مجروع گشتند.

احتمال می‌رود طبق روال معمول شب‌های گذشته با تاريك شدن هوا برپايی تجمعات اعتراضی در مناطق مختلف كرمانشاه به صورت پراكنده از سوی جوانان ادامه يابد و شب هنگام نيز فريادهای الله اكبر چون شب گذشته فضای شهر را در بر گيرد. لازم به ذكر است شب گذشته نيز دانشجويان معترض در محوطه‌ی خوابگاه شهيد اشرفی و باغ ابريشم دانشگاه رازی كرمانشاه اقدام به برگزاری تجمع‌ نموده و با دادن شعارهايی چون "مرگ بر ديكتاتور، چه شاه باشه، چه دكتر" نسبت به اعلام نتيجه‌ی انتخابات دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اعتراض نمودند.

تجمع دانشجويان در محوطه‌ی خوابگاه‌ها در حالی صورت گرفت كه نيروهای گارد ويژه و ضدشورش در مقابل درب‌های ورودی خوابگاه به قصد ايجاب رعب و وحشت در بين دانشجويان صف آرايی كرده بودند.


دوشنبه 25 خرداد 1388

هیچ نظری موجود نیست: