۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

'محمد علی ابطحی بازداشت شد'


محمد علی ابطحی، از مشاوران مهدی کروبی، بازداشت شده است.
روز سه شنبه، 16 ژوئن (26 خرداد)، سایت "وب نوشت"، وب سایت شخصی محمد علی ابطحی، رئیس دفتر و معاون رئیس جمهوری در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران، اطلاع داد که آقای ابطحی بامداد سه شنبه در خانه خود بازداشت شده است.
در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران، آقای ابطحی یکی از مشاوران مهدی کروبی، از نامزدهای اصلاح طلب در این انتخابات بوده است.
همسر آقای ابطحی در مکالمه تلفنی با بی بی سی تایید کرده است که ساعت 6 صبح سه شنبه، افرادی به خانه آنان مراجعه کردند و محمد علی ابطحی را با خود بردند.
وی گفته است که این افراد حکم بازداشت در دست نداشتند و در نتیجه، مشخص نیست که این افراد از سوی کدام نهادی مامور بازداشت آقای ابطحی بوده اند و او را به چه مکانی انتقال داده اند.
اخبار تایید نشده ای از بازداشت سعید حجاریان توسط ماموران دولتی نیز دریافت شده است
خانم ابطحی افزود که گفته می شود سعید حجاریان، از فعالان اصلاح طلب در جمهوری اسلامی نیز روز سه شنبه بازداشت شده است اما این خبر هنوز از سوی منبع دیگری تایید نشده است.
از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران در روز جمعه، شماری از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و شخصیت های مخالف محمودی احمدی نژاد در ایران بازداشت شده اند.
به گفته بازداشت شدگان یا نزدیکان آنان، در اکثر این موارد اشخاصی بدون در دست داشتن مجوز قانونی یا برگه شناسایی با مراجعه به محل سکونت یا کار این افراد آنان را بازداشت کرده و با خود برده اند.
شماری از بازداشت شدگان پس از مدتی آزاد شده اند.
همچنین، گفته می شود که در جریان تظاهرات خیابانی مخالفان نتیجه اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری هم تعدادی از تظاهرکنندگان بازداشت شده اند اما در این مورد اطلاع دقیقی در دست نیست.
بازداشت آقای ابطحی در پی گردهمایی اعتراضی طرفداران نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری گزارش می شود که روز گذشته در تهران برگزار شد.

bbc

هیچ نظری موجود نیست: