۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

زاهدان به سمت جنگ گسترده داخلی بین شیعه و سنی پیش میرود


خبرگزاری ایسنا اهل سنت/بررسی حوادث اخیر در زاهدانبا توجه به حوادث اخير در زاهدان و شرق كشور احتمال جنگ داخلي گسترده بين شيعه هاي افراطي و اهل سنت در منطقه وجود دارد.
در سال گذشته در ايام به اصطلاح فاطميه افراد تندروي شيعه وابسته به دولت و سپاه پاسداران با نصب پلاكاردها و پارچه هاي توهين آميز به مذهب اهلسنت آغازگر تشنج و درگيري بين مسلمانان و اهل تشيع بودند كه در اين جريان مردم اهلسنت در اعتراض به توهين به مذهبشان به چند خودروي دولتي حمله كرده و آنها را به آتش كشيدند.
پس از اين ماجرا سپاه پاسداران و نيروي انتظامي با بسيج نيروها خود حملات گسترده اي عليه مردم و اهلسنت انجام داد:مولانا خيرشاهي از علماي محبوب اهلسنت دستگير و به 5سال حبس محكوم شدمولانا احمد ناروئي از علماي برجسته اهلسنت و معاونت دانشگاه علوم اسلامي دارالعلوم زاهدان دستگير و مدتي در بازداشت بودند.
بسياري از علماي اهلسنت بارها به دادگاه و اطلاعات احضار شدندسه تن از علماي برجسته اهلسنت توسط دولت اعدام شدندقانوني تصويب شد كه حوزه هاي علميه و كليه فعاليتهاي اهلسنت بايد زير نظر دولت باشد.
يعقوب مهرنهاد از فعالان دانشجويي و صاحب نشريه مردم سالاري اعدام شد و برادرش ابراهيم مهرنهاد بازداشت شد و تاكنون از آزادي ايشان خبري نيست ،حوزه علميه اسلام آباد زابل توسط سپاه پاسداران محاصره و طلاب و اساتيد آن دستگير و حوزه پلمپ شدحوزه علميه اهلسنت زابل توسط ارتش سپاه پاسداران تخريب و كتب قرآن و حديث اهلسنت توهين شد .
بسياري از مردم اين روستا و اساتيد و طلاب حوزه دستگير و چندين تن از آن به اعدام محكوم شدندبيش از 1000 تن از جوانان بلوچ و طلاب و روحانيون اهلسنت بدون تشكيل دادگاه و بدون هيچ جرمي در ملا عام و به صورت توهين آميز اعدام شدند.
هزاران تن از جوانان و طلاب و روحانيون اهلسنت تحت عناوين مختلف دستگير شده و بسياري از آنان اعدام و بسياري ديگر هنوز آزاد نشده اندده ها تن از دانشجويان اهلسنت از دانشگاه اخراج شدند و بسياري از دانش آموزان از تحصيل محروم شدندرسانه هاي دولتي , مجلات ، روزنامه ها , نشريات ،سايت هاي شيعه هجوم گسترده اي جهت تخريب اعتقادات اهلسنت انجام دادندفشارهاي شديد اقتصادي و مالي عليه خانواده هاي اهلسنت روانه شدهمه ي اينها گوشه اي از اقدامات انجام گرفته از سوي دولت بر عليه اهلسنت شرق كشور از سال گذشته تاكنون بود.
علماي اهل سنت و بخصوص مولانا عبدالحميد و مولانا حسين پور به اميد پايان يافتن وضع موجود بارها مردم را به سكوت در برابر جنايات انجام گرفته دعوت ميدهند اما با توجه به تشديد و روند رو به رشد فشارها عليه اهلسنت بخصوص منطقه بلوچستان و شرق كشور اين احتمال وجود ندارد كه حكومت ايران راه تعامل با اهلسنت را در پيش بگيرد هر چند كه خود دولت با تشكيل سمينارها و همايش ها و دعوت از علماي اهلسنت تظاهر به وحدت مينمايد اما رفتارهاي حكومت چنين نشان ميدهد كه قصد نابودي اهلسنت ايران را دارد.
اما درگيري هاي گسترده از چند روز پيش آغاز شد بنا به گزارشات خبرنگاران ما در زاهدانيكي از نيروهاي نظامي جنبش مقاومت موسوم به جندالله با حمله انتحاري به حسينيه علي بن ابيطالب شيعيان زاهدان كه به گفته آنها جلسه نيروهاي سپاه پاسداران بوده است حدود 80 تن را كشته و 140 تن زخمي برجاي گذاشت كه حال اكثر مجروحين وخيم گزارش شده است .
جندالله اين اقدام را در پاسخ به اعدام روحانيون اهلسنت و ديگر جنايات حكومت اعلام كرده است .در اين حادثه قسمتي از حسينيه نيز آسيب ديده است .حكومت در اقدامي عجولانه بلافاصله پس از اين حادثه سه تن بلوچ را كه به گفته جنبش قبلا دستگير شده بودند را به عنوان عاملان اين حادثه مقابل حسينيه به دارآويخت و مسجد جامع اهلسنت زاهدان (مسجد مكي) تحت محاصره شديد نيروهاي مسلح درآمده و به طرف آن تيرندازي شده است اما از كشته و يا مجروحين آن خبري در دست نيست.
هم اكنون شهر زاهدان در تشنج و سراسيمگي شديدي قرار دارد ,از هرشخصي بازجويي به عمل مي آيد و هر فرد مشكوكي به بهانه همكاري با جنبش دستگير ميشود ,همچنين درگيري بين مردم اهلسنت و نيروهاي دولتي ادامه دارد.
آخرین خبرها از زاهدان حاکی از انست که اوضاع شهر زاهدان متشنج است زمانی که حضرت شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید برای شرکت در مراسم ختم کشته شدگان مسجد امیر المومنین در جلوی این مسجد حضور پیدا نمودند عده ای مزدور با حمله به ایشان قصد آسیب رسانیدن به ایشان را داشتند که محافظین مولانا از دسترسی مزدوران به ایشان جلوگیری نمودند ولی متاسفانه در این رویداد تلخ محافظین مولانا به وسیله چاقو و قمه زخمی شدند که هم اکنون در بیمارستان بستری میباشند و یکی از جوانان بلوچ در این حمله به شهادت رسید و یکی از علمای اهلسنت بنام مولانا عبدالرحمان محبی مجروح شدند.
پس از این جوانان بلوچ به خیابانها ریخته و با بسیجیان درگیرشدند. فضای شهر زاهدان شدیدا متشنج است و رژیم در حال شعله ور نمودن جنگ مذهبی است اوضاع در زاهدان شدیدا ملتهب است اطراف مسجد مکی فداییان بسیاری حضور پیدا کرده اند و نیروهای انتظامی هم به طرف فداییان حمله ور شده اند.صدای تیراندازی نیز در اطراف مسجد مکی به گوش میرسد.
نيروهاي بسيج و سپاه به زاهدان اعزام شده اند و شعار مرگ بر سني سر ميدهند، نماینده خامنه ای سلیمانی علنا اعلام کرد که ما جنگ را آغاز می کنیم و نا امنی باید برای همه باشد و این سخنان آغاز جنگی مذهبی در زاهدان است که مقامات رژیم سعی در شعله ور کردن آن دارند.
با توجه به حوادث روزهاي اخير احتمال جنگ گسترده بين اهلسنت و شيعه در منطقه زياد است.
اگر موضوع انتخابات را در نظر بگيريم هرج و مرج در روزهاي آتي افزايش خواهد يافت، خبرنگار ما از حمله به ستاد انتخاباتي احمدي نژاد در چند روز پيش خبر داد و اين حادثه قطعا در انتخابات آتي تاثير خواهد گذاشت و احتمال تحريم انتخابات و درگيري هاي گسترده بين ستادهاي انتخاباتي وجود دارد و اگرحكمراني آقاي احمدي نژاد ادامه يابد حتي احتمال قتل عام گسترده مردم اين منطقه وجود دارد.
اگر نگاهي به منطقه بلوچستان بياندازيم حكومت كمتر از چهار سال يعني از زمان به قدرت رسيدن احمدي نژاد است كه دو قرارگاه بزرگ نظامي فتح و رسول اكرم را در اين منطقه مستقر كرده است يعني بيشترين نيروهاي نظامي ,سپاه پاسداران و ارتش كشور در اين منطقه مستقر است.
هدف حكومت از اسقرار اين همه نيرو در اين منطقه چيست.آيا حكومت براي از بين بردن جنبش جندالله يا به گفته خودشان چند تا شرور به اين همه نيروي مسلح و تجهيزات نظامي و هواپيماهاي پيشرفته جنگي نياز دارد؟ به هر حال بايد منتظر اقدامات و موضع گيريهاي بعدي حكومت و جنبش جندالله باشيم.

هیچ نظری موجود نیست: