۱۳۸۸ خرداد ۱۵, جمعه

مطلبی از روزهای مراسم فاطمی سال گذشته:تحریک احساسات مذهبی و درگیری در زاهدان

روز شنبه (18/3/87) حدود ساعت 7 بعدازظهر تعدادی از جوانان متعصب شیعه با نوشتن شعارهای موهن و تحریک‌آمیز علیه امیرالمؤمنین حضرت عمر رضی‌الله‌عنه، روی خودروها و مانور دادن در شهر به تحریک مردم می‌پردازند،حتی که برای نوشتن شعار بر روی خودروها ستادی را تشکیل داده و مانند دوران انتخابات بر روی خودروهای عبوری شعارهای تحریک‌آمیز می‌نویسند.

این عمل موجب تحریک جوانان اهل‌سنت خیابان کوثر، بعثت و امام خمینی می‌شود. تعدادی از جوانان چند عدد از این نوع خودروها را که بر آن شعار نوشته شده و در حال مانور دادان در شهر بودند به آتش می‌کشند. پس از آن نیروهای انتظامی و امنیتی وارد عمل می‌شوند و با تیراندازی هوایی و استفاده از گاز اشک‌آور مردم را متفرق می‌کنند. به گفته شاهدان عینی پس از آن، نیروهای ضد شورش کل منطقه را به محاصره درآورده و شبانه و بدون مجوز با لباس شخصی و نظامی در خیابان کوثر و بعثت وارد خانه‌های مردم می‌شوند و تعداد کثیری از مردم را بازداشت می‌کنند.
قابل ذکر است تعدادی از علما به همراه اعضای ستاد انتظامات مسجد جامع مکی در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند که مردم خشمگین را متفرق کنند اما نیروهای امنیتی و انتظامی هیچ گونه همکاری در این زمینه نمی‌کنند.
یقیناً تحریک احساسات مذهبی و بدنبال آن درگیری به نفع هیچ کس اعم از سنی و شیعه نیست و مسئولین امر باید هوشیارانه جلوی کسانی را که به بهانه عزاداری دست به چنین اقداماتی می‌زنند، بگیرند تا مردم همانند گذشته بصورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کنند.

تفتان:حمله استشهادی به بتکده شیعیان در زاهدان پاسخی بود به اهانتهای بی انتهای فرزندان ابن سبای یهودی ....

هیچ نظری موجود نیست: