۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

فتوای علمای اسلام در مورد عملیات استشهادی


در حالی که علمای اسلام عملیات استشهادی را تائید کرده و استشهادی کننده را برترین شهید نامیده اند عده ای از ملاهای جیره خوار در بلوچستان با مطرح کردن بحث عملیات استشهادی آن را خود کشی نامیده اند در حالی که اساسا بین خودکشی و استشهادی تفاوت وجود دارد و کسی که خود کشی می کند میخواهد خود را از مشکلات روزگار زندگی نجات دهد. ولی در عملیات استشهادی ، استشهادی کننده دارای هدف مقدسی است که برای بدست آوردن آن هدف بزرگ جانش را فدا می کند نه اینکه مانند خودکشی کننده که از دست مشکلات فرار می کند و خود را می کشد در حالی که استشهادی کننده برای هدفی بزرگ و حیات دادن به انسانها و رهائی از بردگی و ذلت و شکست متجاوزان جانش را فدا می کند و این امر تفاوت بنیادین استشهادی و خودکشی را مشخص می نماید اما اقوال و فتاوای علمای اسلام در این باره خیلی زیاد است و ما برخی را نقل می کنیم تا این ملاهای جاهل بدانند که هنوز از مفاهیم الفاظ بی خبرند چه رسد به استنباط مسائل شرعی
امام محمد بن الحسن شیبانی شاگرد اعظم امام ابوحنیفه و بزرگترین حقوقدان مسلمان که بانی و موسس علم حقوق بین الملل می باشد در مورد استشهادی می گوید:
« انسانی که به تنهایی بر دشمن حمله کند واین حمله بمنظور عزت دینش صورت بپذیرد وجان خود را در آن به شهادت برساند . بر اثر این شهادت او زندگی ابدی را نصیب میگردد یعنی هلاک نه بلکه به بهشت میرود .سیر کبیر جلد 1 ص 163
وی می افزید اگر شخصی به تنها یی بر دشمن حمله کند ومیداند که کشته میشود ولی بر اثر این کشتن فایدی برای مسلمانان میرسد ، به بهشت میرود.سیر کبیر جلد 1 ص 163
علامه ابن حجر عسقلانی مولف فتح الباری شرح بخاری میگوید که اگر عمل استشهادی برای تضعیف روحیه دشمن صورت گیرد، این عمل استشهادی کننده از جانب جمهور علما مورد تأیید است وبرای شخص استشهادی کننده اجازه چنین کاری را میدهد . .سبل السلام جلد 2 ص 473
علمای اسلام در تائید عملیات استشهادی از حدیثی استدلال می کنند که :
مردی از پیامبر صلی الله علیه وسلم پرسید یا رسول الله ، آیا اگر بر مشرکان حمله کنم وتا لحظه مرگ با آنها بجنگم ، داخل جنت خواهم شد ؟ پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود بلی . آن مرد هم پس از شنیدن سخنان پیامبر صلی الله علیه وسلم به صفوف مشرکان حمله ور شد وتا مرگ با آنها می جنگد.
همچنین
در سيره پيامبر و از جنگهاي آن حضرت نقل شده ، در حالي كه مسلماناني بوده اند كه يقين به كشته شدن خويش در ميدان جنگ داشته و حتي از قبل شروع جنگ ، بشارت آن شهادت را از سوي پيامبر شنيده بودند ، ولي با اين حال ، پيامبر(ص) به انها اجازه حضور در ميدان جنگ ودر نتيجه شهادت را مي داده اند!
همچنین حضرت علی رض در شب هجرت در بستر پیامبر ص خوابید در حالی که یقین داشت که کافران وی را شهید می کنند و همچنین حضرت حسین رض در کربلا یقین داشت که در برابر لشکر بزرگ عبیدالله بن زیاد به شهادت می رسد ..اين دلايل متقن تاريخي و اجمالات متواتر حديثي در سيره و تاريخ و كتب احاديث بسيارو بسيار است

از لحاظ فقهي هم اکثريت قريب به اتفاق بزرگان اهل سنت در عصر حاضر اين عمل رو مشروع ميدونن چون عمليات استشهادي در شرايط فعلي از مصاديق جهاد دفاعيه که در هر زمان و مکاني واجب عينيه و نيازي به حکم حاکم شرع هم نداره . پس بين عمليات شهادت طلبانه و خود کشي هيچ سنخيتي نيست

از علمای متاخرین احناف مفتی رشید احمد لدهیانوی صاحب احسن الفتاوا که مستندترین مجموعه فتاوا می باشد عملیات استشهادی را فرض دانسته و گفته است به نظر من کسی که عملیات استشهادی علیه متجاوزان می کند بالاترین مرتبه شهادت را کسب نموده است.
همچنین مفتی نظام الدین شامزی از بزرگترین مفتیان احناف می گوید عملیات استشهادی تنها راه موجود در برابر متجاوزان تا دندان مسلح می باشد.
شيخ عكرمه صبري، مفتي فلسطين، در موافقت با عمليات استشهادي گفته است: «كسي كه جان خود را تقديم مي‌كند نيازي به كسب مجوز از اين و آن ندارد. ما بايد بر مشروعيت مقاومت تأكيد كنيم و حق نداريم در مقابل انتفاضه و جهاد قرار بگيريم. ما موظفيم در كنار آن بايستيم و به آن تشويق كنيم.»
شيخ محمود عاشور، از علماي مصري، نيز گفته است: «اسلام معتقد است هرگاه خاك و مالي از مسلمانان مورد تعرض قرار گرفت، بر تمام مسلمانان واجب است كه به جهاد برخيزند. اسلام با شركت زنان در عمليات شهادت‌طلبانه مخالفتي ندارد بلكه آن را تأييد مي‌كند.»
همه این فتاوا نشان می دهد که ملاهای اجیر در بلوچستان فتواهای من در آوردی می دهند و باید بترسند از قهر خدا که قهر خدا از قهر خامنه ای خیلی خطرناک تر است و آنان را تباه می کند.
در آخر فتوائی که علمای اسلام در مورد عملیات استشهادی داده اند و اسلام آنلاین منتشر کرده است را نقل می کنم این فتوا در پاسخ سوالی که در عملیاتهای استشهادی در فلسطین افراد عادی یهودی کشته می شوند در حالی که پیامبر اسلام از کشتن افراد عادی و زنان و کودکان منع کرده اندصادر شده است و چنین جواب می دهد:
بسم الله الرحمن الرحيم، نشكرك على هذا السؤال ، ونقول لك ينبغي أن تعلمي أن كل يهودي في فلسطين سواء كان رجل أو امرأة شابا أم شيخا أم طفلا عسكريا أم مدنيا.. كلهم يعتبرون محاربين ومغتصبين لأرض الإسلام، وإنما نهى رسول الله (صلى الله عليه وسلم) عن قتل الشيوخ والنساء والأطفال والرهبان الذين في بلادهم، وعندما يداهمهم المسلمون في بلادهم لنشر الإسلام.

أما هؤلاء اليهود فقد تركوا أوطانهم الأصلية في أوروبا وآسيا وأمريكا، وجاءوا وفي ذهنهم أن يغتصبوا أرض فلسطين، وأن يكونوا جنودا لإسرائيل. وإن الحكومة الإسرائيلية تغرس في نفوس الأطفال والنساء وعموم اليهود أنهم جنود جاهزون لقتال المسلمين في أي وقت وساعة.

ومن هنا، فإن العمليات الاستشهادية المباركة التي هي عز وشرف للأمة الإسلامية وجهاد صحيح لا غبش فيه، كل هذه العمليات لا لبس فيها وهي من الجهاد الصحيح إن شاء الله، ونسأل الله سبحانه وتعالى أن يتقبل الشهداء في مستقر رحمته، وأن يلهم والديهم وأهليهم الصبر والثبات، والله أعلم.
لینک فتوا
ترجمه :بسم الله الرحمن الرحیم
بابت سوال از شما سپاسگذاریم.
باید بدانی که هر یهودی در فلسطین اعم از زن و مرد جوان و پیر کوچک و بزرگ ،نظامی وغیرنظامی محارب و اشغالگر سرزمین اسلامی محسوب می شوند و پیامبر از کشتن سالخوردگان و زنان کودکان راهب ها در سرزمین خودشان منع کرده اند زمانیکه برای دعوت و نشر اسلام مسلمانان به سرزمین آنان وارد می شوند.
اما این یهودیان سرزمینهای اصلی خود را در اروپا و اسیا و امریکا ترک کرده و آمده اند تا سرزمین فلسطین را غصب نمایند و سربازان اسرائیل باشند و حکومت اسرائیلی در اذهان آنان چنین می کارد که آنان لشکر آماده با جنگ با مسلمانان در هر ساعت و زمانی هستند. بنابراین عملیات استشهادی مبارک که موجب عزت و شرف امت اسلامی می باشد و جهادی درست است که هیچ گونه اشکالی در آن نیست و همه این عملیاتهای استشهادی هیچ التباسی در آن نیست و ان شاء الله جزئی از جهاد درست و صحیح می باشد و ما از الله تعالی می خواهیم که شهدا رادر جوار رحمتش جای دهد و و والدین و خانواده آنان را صبر و پایمردی دهد. والله اعلم.
الان ما در بلوچستان دقیقا با چنین وضعی دچار هستیم که شیعیان و زابلیها از دیگر سرزمینها به بلوچستان آمده اند و این سرزمین را اشغال کرده اند و خود را سربازان نظام می دانند و جنایت می کنند در چنین وضعیتی برای ما علمیات استشهادی علیه زابلیها هیچ مشکلی شرعی و اسلامی ندارد.
بهتر است مولوی های در فتواهای خود تجدید نظر کنند و از امامان بزرگوار اهلسنت جلوتر نروند و فتوائی مخالف با قول اکثریت متفقه علمای اسلام ندهند.
نوشته فوق تحقیق یکی از علمای جنبش می باشد که به آژانس خبری تفتان ارسال شده است.

هیچ نظری موجود نیست: