۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

مولوی عبدالحمید :عوامل اصلي جريانات هفته گذشته افراد سرشناسي هستند که بر پست هاي مديريتي تکيه زده اند


به گزارش آژانس خبری تفتان مولوی عبدالحمید امام جمعه اهلسنت زاهدان در مراسم روز جمعه عاملان اصلی درگیری های اخیر زاهدان را مقامهائی دانست که در مسند قدرت تکیه زده اند.
مولوی عبدالحمید با تشریح چگونگی اهانت به خودش را چنین تشریح کرد:شيخ الاسلام مولانا عبدالحميد با بيان اينکه ، بنده همواره در مراسم ترحيم برادران اهل تشيع حضور يافته ام ، ادامه دادند :« هيچ گونه هدفي ما نداشتيم و فقط براي آنکه عزيزان شيعه گلايه نکنند در اين مراسم شرکت کرديم اما متاسفانه در اين مراسم همچون مراسم تدفين شعار هاي شديد الحني بر عليه ما سر داده شد و اهانت انجام گرفت .»
بااين همه نگراني بنده از چيز ديگري است و آن اينکه متاسفانه اين بحران به خوبي مديريت نشد . در مراسم تدفين و عزاداري اعلام نشد که حساب برادران اهل سنت با عوامل اين حادثه جدا است اميدوار بوديم که در اين دو مراسم سخنان ما به گوش شهروندان شيعه مذهب رسانده شود که متاسفانه اينگونه نشد و اين امر پيامدهاي بعدي را بدنبال داشت آنچه براي من ناگوار بود خساراتي است که به شهروندان سني و شيعه وارد آمد و بسياري در اين جريانات مجروح شدند.
مولوی عبدالحمید با اشاره به پشتیبانی بسیجیان و نظامی از زابلیها گفت :
انتظار ما از نيروهاي انتظامي و بسيجي اين بود که در چنين شرايطي بي طرف باشند و تمام شهروندان را با يک ديد بنگرند . همچنين انتظار ما آن بودکه تمام مسئولين استان مردم ما را يکسان بنگرند .
ايشان تاکيد کردند:«درخواست ما از مسئولين نظام و رهبر معظم انقلاب آنست که عوامل اصلي تفرقه و اختلاف در استان را رديابي و دستگير کنند .همگان بايد بدانند که در اين جريان عوامل اصلي کساني که شعار دادند و تشنج ايجاد کردند ، نبودند ، عوامل اصلي کساني بودند که پشت پرده ماجرا قرار داشتند و به ساماندهي غائله مي پرداختند که متاسفانه بسياري از آنان داراي پست هاي مديريتي هستند ، اميدوارم خداوند متعال دست آنها را از مردم شيعه و سني منطقه کوتاه نمايد.

هیچ نظری موجود نیست: