۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

شهریاری اعتراف کرد:اعدام شدگان ارتباط مستقیم با انفجار نداشتند


به گزارش آژانس خبری تفتان در حالیکه رژیم ایران و بیدادگستری بلوچستان اعلام کرده بود که سه جوان بلوچ به اتهام دست داشتن در عملیات استشهادی زاهدان اعدام شده اند نماینده مجلس حسینعلی شهریاری اعتراف کرد که اعدام شدگان ارتباط مستقیمی با انفجار نداشته اند. سایت هم میهن که با شهریاری مصاحبه کرده است در این باره چنین گزارش می دهد:نماینده مردم زاهدان در مجلس می گوید: افرادی که صبح امروز به جرم دست داشتن در انفجار تروریستی در مسجد امام علی در ملاعام اعدام شدند، ارتباط مستقیمی با این حادثه نداشتند. حسینعلی شهریاری به خبرنگار هم میهن گفت: سه نفری که اعدام شدند از اشراری بودند که در قاچاق مواد منفجره، مین و عملیات خرابکارانه دست داشتند و قبلا به اعدام محکوم شده بودند، ولی ارتباط مستقیمی به حادثه تروریستی اخیر مسجد امام علی زاهدان نداشتند.

این در حالی است که فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفته است: 3 عامل دخيل در بمب‌گذاری حادثه تروريستی زاهدان صبح امروز در ملا عام اعدام شدند.

ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان نام اعدام شدگان را «حاجی نوتی زهی» فرزند اسماعیل، «غلام رسول شاهو زهی» فرزند اغوان و «ذبیح الله نارویی» فرزند رسول اعلام کرده و افزوده است آن ها صبح روز شنبه در نزدیکی مسجد امیرالمومنین که بمب در آنجا منفجر شد، اعدام شده اند.

هم میهن در مورد اعدام این جوانان بلوچ می افزاید:به نظر این نماینده مجلس(شهریاری) اعدام این افراد در ملاعام به دلیل ایجاد آرامش روانی در بین مردم انجام شده است.

او در پاسخ به این سئوال که آیا اکنون فضای زاهدان به آرامش رسیده است،گفت: مردم این مسایل را خوب می فهمند.

http://www.hammihannews.com/news/4004

هیچ نظری موجود نیست: